loading...
مقالات آموزشی کمیاب و دانلود رایگان نرم افزار های مفید
کیانوش انصاری بازدید : 145 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

فرارو- صبح روز شنبه دهم مرداد ماه، 100 نفر از کسانی که "اغتشاشگر" خوانده می شوند با لباس زندان و در حالی که دست بندهایی آنها را به هم متصل کرده است سوار بر ماشین شده و از تپه های اوین به سمت مجتمع قضایی امام خمینی حرکت کردند. جائی که قرار است دادگاه رسیدگی به اتهامات عوامل و دست اندرکاران "اغتشاشات" پس از انتخابات برگزار شود.

کسی خبر از آنچه که قرار بود در دادگاه بگذرد  نداشت و هیچ کس نمی دانست که این صد نفر اغتشاش گر چه کسانی هستند. به این خاطر بود که زمانی که چهره های شاخص اصلاح طلب در میان این گروه 100 نفره دیده شدند، شیخ قدرت الله علیخانی که یکی از اعضای کمیته ویژه مجلس برای رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان بود با بیان اینکه ما از متهمان امروز دادگاه خبر نداشتیم اعلام کرد: « به ما اطلاعی در این زمینه ندادند.»

شنبه 8:45 دقیقه صبح 
داخلی 
مجتمع قضایی امام خمینی

متهمان به محوطه دادگاه وارد می شوند. دست بندها از دستان باز می شود و هر یک در جایی که مقرر است می نشیند. در کمال ناباوری همگان چهره های شاخص اصلاح طلب را در میان متهمان مشاهده می کنند. افراد دیگری نیز در دادگاه حضور دارند و خبرنگاران و عکاسان برخی رسانه ها مشغول تهیه گزارش و عکس های خود هستند.

9:10 صبح 
داخلی
دادگاه

قاضی صلواتی وارد محوطه دادگاه می شود و پس از قرائت آیاتی از قرآن دادگاه رسمیت می یابد. قاضی نکاتی را متذکر می گردد و نماینده دادستانی برای قرائت متن کیفر خواست پشت تریبون قرار می گیرد.

9:15 صبح
محبتی(معاون دادستان تهران) که به عنوان نماینده مدعی العموم صحبت می کند. متن کیفر خواست را اینگونه آغاز می نماید:
بسم اللّه الرحمن الرحيم
متن ادعانامه دادستاني تهران عليه متهمين پروژه شكست خورده كودتاي مخملي
وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً مِّن بَعْدِ ضَرَّاء مَسَّتْهُمْ إِذَا لَهُم مَّكْرٌ فِي آياتِنَا قُلِ اللّهُ أَسْرَعُ مَكْرًا إِنَّ رُسُلَنَا يكْتُبُونَ مَا تَمْكُرُونَ(يونس 21)
(ما هرگاه بر آدمي بعد از آنكه او را رنج و زياني رسيد، رحمت مي فرستيم، در اين صورت براي محو آيات و رسولان حق مكر و سياست به كار برند. بگو مكر و سياست الهي كامل تر و سريع تر است كه رسولان ما مكرهاي شما را خواهند نوشت.)

وی سپس قسمت هایی از سخنان مقام رهبری را نقل کرده و می گوید:
 رياست محترم دادگاه
با توجه به اينكه سلسله حوادث اخير به درستي در چارچوب تئوري هاي كودتاي مخملي ارزيابي مي گردد ، از محضر عالي اجازه مي خواهد بسيار مختصر در مورد اين شيوه پيچيده و نوين براندازي نكاتي به استحضار برساند.

و این شروع کیفر خواست علیه فعالین اصلاح طلبی است که زمانی هر کدام سمت هایی در جمهوری اسلامی داشته اند. از وزارت و ریاست در ارگان های دولتی گرفته تا نمایندگی مجلس. اما اکنون این سیاسیون با یک اتهام مواجهه اند: "انقلاب مخملی".

نماینده مدعی العموم برای روشن اذهان در ادامه کیفر خواست خود درباره کودتای مخملی می گوید:
واما كودتاي مخملي نوعي از انواع بر اندازي است كه با كودتاي نظامي در هدف مشترك امّا در شيوه و ابزار كاملا متفاوت است.

در همين رابطه آقاي "رابرت هِلُوي " افسر بازنشسته سازمان سيا و شاگرد دكتر "جين شارپ " در كتاب خود با عنوان "مبارزه عاري از خشونت،تأملي در بنيادها "مي نويسد: "مبارزه عاري از خشونت (يعني همان كودتاي مخملي) تفاوت خاصي با درگيري نظامي ندارد جز در اين مورد كه اسلحه بكار رفته در آن متفاوت ومنحصر به اين روش مي باشد "

يكي ديگر از تفاوتهاي كودتاي مخملي با كودتاي نظامي در فرايند شكل گيري از آغاز تا پايان ومدّت طولاني آن است كه گاهي ممكن است ده سال يابيشتر به طول انجامد.

مهمترين نكته اي كه در مورد كودتاي مخملي بايد به آن توجّه داشت اين است كه نظريه پردازان اجير شده توسط سرويسهاي جاسوسي واطلاعاتي غرب طبق سفارش كار فرمايان خود اين شيوه را براي خروج جهان استكبار از بن بست عملي براي سرنگوني نظامهاي مستقل يا ناهماهنگ با هِژمُوني و استيلاطلبي غرب ابداع نمودند كه نتيجه سالها مطالعه وتحقيق ميداني در كشور‌هاي مختلف كودتاخيز بوده است. اين شيوه بر اندازي بگونه اي طراحي شده است كه با تمسّك به روشهاي به اصطلاح مدني وطي مدّت زمان طولاني بدون آنكه در بين مردم ونظامهاي سياسي كشور‌هاي هدف حساسيتي جدّي ايجاد كند يكي پس از ديگري مراحل كودتاي مخملي را بصورت خزنده وآرام پشت سر گذاشته ومعمولاً نظامهاي سياسي زماني به خود مي‌آيند كه كودتاي مخملي به مرحله پاياني خود رسيده و احتمال موفقيت آن بسيار افزايش يافته است.

9:30 صبح
زمان برای اصلاح طلبانی که در حال محاکمه اند به کندی می گذرد. محسن امین زاده، محمد عطریانفر، عبدالله رمضان زاده، بهزاد نبوی، محسن میردامادی، محمد علی ابطحی، محسن ضفایی فراهانی در دادگاه حضور دارند و با بی حوصلگی به سخنان معاون سعید مرتضوی گوش می دهند.

نمانده مدعی العموم مقدمات بحث خود درباره مبانی کودتای مخملی را تمام کرده است و اتهامات خود را به اصلاح طلبانی که اکنون اغتشاش گر خوانده می شود وارد می کند.

محبتی عبدالکریم سروش را بازوی فکری کودتای مخملی اعلام می کند که از سال ها قبل در نشریه کیان نظریات خود را مطرح کرده است.

بهزاد نبوی، مغموم در دادگاه حضور دارد و می شنود که نماینده مدعی العموم درباره وی می گوید: «در بازرسي از منزل آقاي بهزاد نبوي عضو مؤثر و محوري سازمان مجاهدين اسنادي دال بر جعل سند با هدف تشويش اذهان عمومي به دست آمده كه به پيوست تقديم دادگاه مي شود. شايان توجّه اينكه نمونه هائي از اين اوراق و نامه هاي جعلي در ستادهاي برخي كانديداهاي ناكام و معترض نيز كشف گرديده است.» 

             انقلاب مخملی

10 صبح
محمد علی ابطحی ناباورانه به محبتی گوش می دهد که قسمتی از اظهارات وی در زندان را به عنوان شاهد بیان می کند:

محمد علي ابطحي مسئول دفتر رئيس جمهور سابق كه اكنون در بازداشت به سر مي برد در مورد بحث تقلب اظهاراتي دارد كه به قسمت هايي از آن اشاره مي شود وي مي گويد:
"بحث تقلب در انتخابات در ايران از سال 76 اولّين بار (توسط فرد مورد الاشاره) مطرح شد كه اصلاح طلبان از آن زمان به بعد از اين صحبت خيلي استفاده كردند ودر اين انتخابات اخير هم اين بحث را بهزاد نبوي مطرح كرد ودر ستاد خاتمي بعنوان مسئول كميته صيانت از آرا مشغول به كار شد. "

آقاي ابطحي مي گويد: "آقاي كروبي در جلسه اي با حضور ديگر دوستان اصلاح طلب اعلام كرد ؛ ما نبايد بر روي بحث تقلب در انتخابات پافشاري كنيم چون با اين كار اطمينان مردم سلب خواهد شد وديگر در انتخابات شركت نخواهند كرد. درهمان جلسه آقاي موسوي لاري اعلام كرد در انتخابات رياست جمهوري تقلب قطعي است. "»

نقل محبتی از ابطحی تمام می شود. اما او اینبار اظهاراتی از مصطفی تاجزاده را نقل می کند که خود در دادگاه حضور ندارد.

مصطفي تاج زاده معاون سياسي وزير كشور ورئيس ستاد انتخابات كشور در دولت آقاي خاتمي يكي ديگر از بازداشت شدگان است كه امكان تقلب را منتفي مي داند ودر اين باره مي گويد: 

"تقلب در انتخابات وجهي نداشت اما به محض اينكه انتخابات تمام شد ومن از بچه هاي استانها سؤال كردم احساس كردم كه انتخابات را باخته ايم ولي فاصله را 3 به1 نمي دانستيم "

محبتی می گوید: «تاج زاده ادامه داد: "اين راهم براي اولين بار بگويم كه از ساعت 12 كه آراء اعلام شد هيچ كس از من نشنيد كه تقلب شده است. لذا چيزهايي كه مي گويند به من بر نمي گردد ومن دخيل نبوده ام ، البته حزبم بيانيه اي داده وبنده را هم مثل آنها مجازات كنيد. "»

اگرچه کولرهای سالن دادگاه با قدرت کار می کنند اما ازدحام جمعیت هوا را سنگین کرده است و این هوا برای اصلاح طلبانی که ماحکمه می شوند سنگین تر است. 

عبدالله رمضان زاده دستی زیر چانه گذاشته است و از محبتی اینگونه می شود: 

رمضان زاده سخنگوي دولت آقاي خاتمي نيز در اين باره مي گويد: "من هميشه گفته ام و دوستان هم حزبي بنده هم مي دانند كه تقلب در ايران امكان ندارد. "» 

         

انقلاب مخملی



11 صبح
نماینده مدعی العموم اکنون به قسمت کلیدی اظهارات خود رسیده است. او از محورهای نقش احزاب اصلاح طلب در پروژه کودتای مخملی می گوید:

1- بررسي عملكرد چند ساله احزاب فوق اعم از اعلام مواضع در مسائل مختلف ملي و فراملي از طريق بيانيه ها و سخنراني اعضاء كه عموما با سياه نمايي و تشويش اذهان عمومي همراه بوده است.

2- اخذ تصميمات محرمانه براي براندازي نظام در جلسات حزبي و محفلي.

3- ارتباط مستمر و معنادار با بنيادها و موسسات كه در زمينه كودتاي مخملي فعاليت دارند.

4- جلب حمايت هاي مالي خارجي در راه اندازي NGO ها، گسترش و شبكه سازي آنها با هدف به كارگيري در كودتاي مخملي به عنوان لشگر پياده نظام.

5- تلاش براي تحقق حاكميت دوگانه و چند صدايي در كشور با هدف ايجاد شكاف بين نخبگان و جامعه.

6- طراحي براي بهره برداري از بستر انتخابات در جهت تحقق كودتاي مخملي و تغيير ساختار نظام.

او سپس به اسنادی در این باره اشاره می کند:
- در يكي از جلسات مشترك بين نمايندگان چند حزب اصلاح طلب كه در پرونده سند آن موجود مي باشد در مورد بررسي راه هاي جلب حمايت اتحاديه اروپا به نفع خود در رقابت هاي سياسي داخلي به صراحت بحث مي گردد و حمايت اتحاديه اروپا از متحصنين مجلس ششم نشان مي دهد كه در جلسه فوق گزينه مذكور به تصويب رسيده است.

-پيشنهاد بهزاد نبوي مبني بر تشكيل جبهه ضد استبداد با حضور همه طيفهاي اپوزيسيون

- القاي غيردموكراتيك بودن نظام كه به صورت ترجيع بند اظهارات و بيانيه هاي احزاب مذكور و اعضاء آن نمايان مي باشد.

-بنا بر اطلاعات منابع موثق در يكي از جلسات سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي شاخه اصفهان در بين كليه اعضاء نظرسنجي مي گردد كه در صورت حمله آمريكا به ايران آيا رهبر جمهوري اسلامي را تسليم مهاجمين كنيم يا نه و اين در حالي است كه هيچ يك از شاخه ها اقداماتي در اين سطح را جز با هماهنگي مركزيت انجام نمي دهند.

-صدور بيانيه هاي ساختار شكن و محوريت در جمع آوري امضاء براي نامه هاي سرگشاده به مسئولين نظام به ويژه به رهبر معظم انقلاب اسلامي كه در يكي ازاين نامه ها از معظم له مي خواهند مانند امام جام زهر رابراي مصلحت نظام بنوشند.

-و اما در حوادث اخير نقش محوري اعضاء حزب مشاركت، سازمان مجاهدين و حزب كارگزاران در سطح طراحي، سازماندهي و هدايت اغتشاشات و تجمعات غيرقانوني. 

            انقلاب مخملی

محبتی این بخش از سخنان خود را اینگونه به پایان می رساند: «اين نتيجه را به دست مي دهد كه احزاب مذكور همواره چه زماني كه در قدرت باشند مانند دوره‌ اصلاحات كه دو قوه را در اختيار داشتند و چه زماني كه در قدرت نباشند، بر روند فتنه جويي تا تغيير ماهوي نظام به نظامي سكولار ادامه خواهند داد. »

11:30
اکنون اقامه دعوای نماینده مدعی العموم علیه چهره های شناخته شده جریان اصلاح طلبی به پایان می رسد و محبتی می گوید: « آنچه گذشت خلاصه اي از اقدامات طراحان و هدايت كنندگان داخلي پروژه شكست خورده كودتاي مخملي بود. در بخش دوم به نقش و اتهامات عوامل ميداني اين پروژه اشاره مي شود.»

معاون قاضی مرتضوی با بیان این مطلب به نقش افرادی می پردازد که چون اصلاح طلبان در خانه و محل کار بازداشت نشده، بلکه در خیابان و زمانی که در تظاهرانت حضور داشتند بازداشت گردیده اند. به این خاطر است که از آنها با عنوان عوامل میدانی یاد می شوند.

اتهامات علیه چهره های اصلاح طلب خوانده شدو اکنون آنها یا خاطرات خود را مرور می کنند و یا خویش را برای قرار گرفتن پشت تریبون و ارائه توضیخات درباره مطالب گفته شده توسط نماینده مدعی العموم آماده می کنند.

12:30
محبتی متن کیفر خواست را به پایان می رساند و پس از آن است که محمد علی ابطحی پشت تریبون قرار می گیرد تا توضیحاتی را که لازم می داند بیان کند.

            انقلاب مخملی

کیانوش انصاری بازدید : 137 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
به نام خداوند بخشنده مهربان

قرآن با موضوع : منافقین

وَمِنَ النَّاسِ مَن یَقُولُ آمَنَّا بِاللّهِ وَبِالْیَوْمِ الآخِرِ وَمَا هُم بِمُؤْمِنِینَ

  

گروهى از مردم کسانى هستند که مى‏گویند: «به خدا و روز رستاخیز ایمان آورده‏ایم.» در حالى که ایمان ندارند.

 

 سوره البقره  آیه 8

 

 

 یُخَادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَمَا یَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا یَشْعُرُونَ

 

 مى‏خواهند خدا و مؤمنان را فریب دهند؛ در حالى که جز خودشان را فریب نمى‏دهند؛ (اما) نمى‏فهمند.

 

 سوره البقره  آیه 9

 

 

 أَلا إِنَّهُمْ هُمُ الْمُفْسِدُونَ وَلَكِن لاَّ یَشْعُرُونَ

 

 آگاه باشید! اینها همان مفسدانند؛ ولى نمى‏فهمند. 

 

 سوره البقره  آیه 12

 

 

 أُوْلَئِكَ الَّذِینَ اشْتَرُوُاْ الضَّلاَلَةَ بِالْهُدَى فَمَا رَبِحَت تِّجَارَتُهُمْ وَمَا كَانُواْ مُهْتَدِینَ

 

 آنان کسانى هستند که «هدایت» را به «گمراهى» فروخته‏اند؛ و (این) تجارت آنها سودى نداده؛ و هدایت نیافته‏اند.

 

 سوره البقره  آیه 16

 

  

بَشِّرِ الْمُنَافِقِینَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا

  

به منافقان بشارت ده که مجازات دردناکى در انتظار آنهاست! 

 سوره النساء  آیه 138

 

  

إِنَّ الْمُنَافِقِینَ یُخَادِعُونَ اللّهَ وَهُوَ خَادِعُهُمْ وَإِذَا قَامُواْ إِلَى الصَّلاَةِ قَامُواْ كُسَالَى یُرَآؤُونَ النَّاسَ وَلاَ یَذْكُرُونَ اللّهَ إِلاَّ قَلِیلاً

  

منافقان مى‏خواهند خدا را فریب دهند؛ در حالى که او آنها را فریب مى‏دهد؛ و هنگامى که به نماز برمى‏خیزند، با کسالت برمى‏خیزند؛ و در برابر مردم ریا مى‏کنند؛ و خدا را جز اندکى یاد نمى‏نمایند! 

 سوره النساء  آیه 142

شاید دل به خواب رفته ای از خواب کهنه پاشه
کیانوش انصاری بازدید : 138 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

آیت‌الله امجد: مكتب علی كناره‌گیری ازحكومت را بردروغ ترجیح می‌دهد




هی بگیم علی. نه ما باید بگوییم معاویه، یزید. علی کجاست؟ علی قاتلش را سفارش می‌کند، من کسی باهام مخالفت کند نانش را می برم...انقلاب عظیم ما تجربه خوبی بود اما متاسفانه خودسازی كم بود. افرادی ممكن است با دست بوسی سوار شوند! ما به امثال مدرس نیاز داریم. در ادامه گزیده‌ای از مباحث اخلاقی و اجتماعی حضرت آیت الله امجد، فرازهایی از 3 سخنرانی اخیر ایشان که تلخیص شده، به نقل از وب سایت آینده می‌آید:‌

 



مكتب حضرت امیر (ع) كناره گیری از حكومت را بر دروغ گفتن برای رسیدن به حكومت ترجیح می دهد. شاید می شد یك دروغ را توجیه كرد اما دیگر از هدایت خبری نبود! حكومتی كه با دروغ برسركار بیاد باید با شمشیر حفظ شود و جز اجبار و زور چیزی از آن عاید انسانها نمی شود! ...

 

به جز از علی که گوید به پسر که قاتل من / چو اسیرآيت الله امجد توست اکنون به اسیر کن مدارا. حالا اگر کسی با ما مخالفت کند نانش را می بریم . هی بگیم علی علی . آقا نه ما باید بگوییم معاویه معاویه یزید . علی کجاست؟ علی قاتلش را سفارش می کند من کسی باهام مخالفت کند نانش را می برم. نان دادن هنر است یا نان بریدن .

 

در این کشور نه انتقاد است نق نق مردم هم زیاد است نق نق های مردم خطرناک است انتقاد نباشد برای کشور خطرناک است مردم فکر دارند شعور دارند نباید طوری بشود که در اتوبوس و این ور و آن ور نق بزنند انتقاد نکردن معاویه را می سازد و نق نق زدن ها علی را می کشد.

 

 

نباید موضوع تقوی را با وسواس! اشتباه كرد. وسواس نوعی بی تقوایی است. نباید مسائل شرعی را به گونه ای مطرح كرد كه مردم به وسواس بیفتند. دین اسلام دین سمحه سهله است. اسلام دین تعبد است. اصول دین تعقلی است اما احكام تعبدی است! نباید در این موارد اینقدر سخت گرفت. انسان وسواسی اگر راست می گوید باید جلوی زبانش را بگیرد. تهمت می زند، دروغ می گوید، ... اما صد مرتبه خود را آب می كشد! مردم آزاری نكن. تقوی یعنی خدا داری!

 

... غالب مشكلات فردی و اجتماعی كه با آن دست به گریبان هستیم دقیقا و مسلما ناشی از ضعفهای اخلاقی ما است و مشكلات و گرفتاریهای و بن بستهای جهانی نیز درست از فقراخلاقی جامعه ها و مخصوصا سران بسیاری از كشورهای جهان سرچشمه میگیرد. آری اخلاق سرمایه اصلی اقوام و ملت ها است اخلاق كلید حل مشكلات مهم اجتماعی است . اخلاق خمیر مایه تمدن و ستون فقرات یك زندگی اجتماعی سالم است و اخلاق بهترین وسیله انسان در سیر الهی است. بهمین دلیل تا مسائل اخلاقی در جوامع انسانی حل نشود، هیچ مسئله ای حل نخواهد شد. و باز به همین دلیل تهذیب نفوس و تزكیه قلوب و تكمیل مكارم اخلاق به عنوان یكی از اهداف اصلی بعثت پیامبر اسلام در كتاب آسمانی قرآن و روایت اسلامی بیان شده است پیشوایان اسلام و بزرگان دین قسمت عمده عمر پربركت خود را برای این منظور صرف كرده اند.

 

تعریف و تمجیدهای دیگران حتی تعریف امام معصوم نیز مشكلی از ما را حل نمی كند. مگر اینكه امام معصوم دعا كند كه عاقبت به خیر شویم یا خبر دهد كه عاقبت به خیر هستیم. مهم عاقبت به خیر شدن است. به قول حضرت آیت الله بهجت: شیطان تا آخرین لحظه با انسان كار دارد. ایشان به همین علت اجازه ندادند تا موقعی كه در قید حیات هستند برایشان كنگره بزرگداشت گرفته شود. شیطان قسم خورده است كه همه ما را گمراه كند. هركسی را به طریقی گمراه می كند. از طریق منبر، از طریق مداحی، از طریق عبادت، از طریق نمازشب، ... علامتش این است كه ما پیش خودمان مغرور می شویم! و عاقبت به شری مربوط به غرور است و هركس پیش خدا شكسته نفسی كند عاقبت به خیر است. با كمی تمرین می توان به این باور رسید كه دیگران بهتر از ما هستند و ما بدتر از دیگران!

 

· حساب دستگاه الهی با حسابهایی كه ما داریم متفاوت است. آیا ارزش آن دختر جوان مسیحی كه به دورافتاده ترین نقاط آفریقا می رود و مردم را به نام حضرت مسیح(ع) به بهداشت دعوت می كند و مردم را به دین علاقمند می كند با من كه هر روز زیارت عاشورا و نماز شب هم می خوانم، ولی به احدی رحم و مروت ندارم یكسان است؟! آنچه مسلم است این است كه باید درون اصلاح شود. اگر هدف اصلاح درون باشد، خداوند وسایل هدایت را فراهم می كند. اینجانب اعتقاد داشتم حتی این ماركسیست هایی كه در دوران انقلاب در تظاهرات شركت می كنند اگر كشته شوند بعید نیست شهید باشند. به هر حال رحمت خدا بر غضب او سبقت دارد. ما از این جهت خیلی امیدوار هستیم كه مخالف خدا نیستیم و خدا هم ارحم الراحمین است. هر چیزی به جای خودش! ... جوان باید از گناهان گذشته خود استغفار كند و دیگر گناه نكند و پیرمرد هم باید به لطف و رحمت بی منتهای خدا امیدوار باشد! ... چیزهایی هست كه باعث عاقبت به خیری می شود به عنوان نمونه خدمت به بندگان خدا باعث عاقبت به خیری می شود. چیزهایی هم باعث عاقبت به شری می شود. ... تشخیص اینكه در كجا چه باید كرد ظرافتهای خاصی دارد. هیچ كس نباید به خودش مغرور شود. انسان باید همه را بهشتی بداند و خود را جهنمی و سعی كند تا خود را از جهنم نجات دهد و بعد هم به دنبال نجات مردم باشد!

 

· پرهیز به معنی كناره گیری یا انزوا نیست. پرهیز در متن اجتماع و در حین انجام عمل اتفاق می افتد. باید وارد اجتماع شد اما دروغ نگفت! باید از این آتش ترسید و مال یتیم را نخورد! اتقو یوما، اتقوا ... یعنی پروا كنید نه اینكه انزوا كنید. اسلام دین اجتماعی است. وظیفه انسان این است كه خودش را بسازد و وارد جامعه شود ... وظایف افراد هم با هم فرق می كند. یكی ممكن است ذخیره باشد. در تاریكی نشسته اما روشنایی را می بیند. منتظر انجام وظیفه است. در موقع خودش وارد می شود و وظیفه اش را انجام می دهد! معمولا هم نقطه عطفی را به وجود می آورد! با یك حركت یك مملكت را نجات می دهد. هر كس حد خودش را نگهدارد بهترین خدمت را به جامعه كرده است. برای ما ورود به جامعه و تحمل سختی ها و شنیدن ناسزاها و ... باعث خودسازی می شود. تقوی یعنی حضور در صحنه و پروا از خداوند! ... شناخت حد خود نیز بسیار مهم است. نباید در موقعیتی وارد شد كه از طاقت و توان خارج است. انقلاب ما انقلاب عظیم و تجربه خوبی بود اما متاسفانه خودسازی كم بود. افرادی ممكن است گاهی با دست بوسی سوار شوند! ما به امثال مدرس نیاز داریم. خدا رحمت كند او را

 شهوت فقط جنسی نیست! دستبوسی هم شهوت است! ریاست هم شهوت است! دلش می خواهد رساله بنویسد، شهوت نوشتن دارد! شهوت حرف زدن دارد!

کیانوش انصاری بازدید : 150 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
 

نویسنده: محمد رضا صادقی

مشروطه خواهان

ناشر: آی آر پی دی اف

توضیحات:

کتاب مشروطه خواهان

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 432 کیلوبایت

تعداد صفحات: 39

نوع فایل: PDF

 *** برای مطالعه این کتاب برنامه اجرا کننده آن را از این قسمت دانلود کنید.

 *** در صورت دانلود نشدن کتاب، بر روی Download راست کلیک کرده و گزینه ...Save Target As را انتخاب نمایید.


نویسنده: هاوارد زین

تروریسم و جنگ (Terrorism and War)

ناشر: آی آر پی دی اف

توضیحات:

تروریسم و جنگ (Terrorism and War) نوشته هاوارد زین ترجمه سعید ساری اصلانی

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 1.69 مگابایت

تعداد صفحات: 210

نوع فایل: PDF


نویسنده: جان.جی. میرشایمر - استیون.ام.والت

لابی اسراییل و سیاست خارجی ایالات متحده

ناشر: www.dip-ir.persianblog.ir

توضیحات:

لابی اسراییل و سیاست خارجی ایالات متحده نوشته جان.جی. میرشایمر و استیون.ام.والت ترجمه لطف الله میثمی

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 838 کیلوبایت

تعداد صفحات: 64

نوع فایل: PDF


نویسنده: کتاب بررسی روابط ایران و آلمان

پرونده دادگاه میکونوس

ناشر: www.dip-ir.persianblog.ir

توضیحات:

پرونده دادگاه میکونوس

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 177 کیلوبایت

تعداد صفحات: 9

نوع فایل: PDF


نویسنده: مرتضی رضوی

انقلاب مخملی در ایران

ناشر: www.binesheno.com

توضیحات:

انقلاب مخملی در ایران

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 539 کیلوبایت

تعداد صفحات: 59

نوع فایل: PDF


نویسنده: نا مشخص

پس پرده ی هلوکاست

ناشر: www.icyhome.ir

توضیحات:

پس پرده ی هلوکاست

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 393 کیلوبایت

تعداد صفحات: 40

نوع فایل: PDF


نویسنده: وام چامسكی

حاکمیت بر رسانه ها

ناشر: saeed_sariaslani@cegetel.net

توضیحات:

کتاب حاکمیت بر رسانه ها در سال 1991 به چاپ رسید . این کتاب شاید هم کوتاه ترین اثر چامسکی به شمار آید، و هم از نظر سبک نگارش به زبانی عامیانه تر از دیگر آثارش ارائه شده. ولی، به جرأت می توان گفت که نظریه ای را چامسکی در این کتاب توسعه داده، که بی شک یکی از مهمترین نکات زندگی امروزی بشر شده، به عبارتی ساده تر: نقش هیاهوی سیاسی در زندگی ما.

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 1.16 مگابایت

تعداد صفحات: 55

نوع فایل: PDF


نویسنده: نا مشخص

تجلی هویت ایرانی در نیویورک

ناشر: نشر جمهور

توضیحات:

تجلی هویت ایرانی در نیویورک

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 1.43 مگابایت

تعداد صفحات: 160

نوع فایل: PDF


نویسنده: ستاد مرکزی حزب الله ایران

هویت حزب الله ایران

ناشر: ستاد مرکزی حزب الله ایران

توضیحات:

هویت حزب الله ایران

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 1.77 مگابایت

تعداد صفحات: 158

نوع فایل: PDF


نویسنده: محمدرضا نیکفر

ذات یک پندار انتقاد از ذات باوری اصلاح طلبان دینی در نمونه ی سروش

ناشر: سایت اینترنتی نیلگون

توضیحات:

نوشته ی زیر می کوشد بنمایاند که مشکل اصلی روشنفکران دینی در این است که می خواهند هم بنیادگرا باشند و هم متجدد ، و این نمی شود . کار از راه درگیری با نوشته ای از آقای دکتر عبدالکریم سروش پیش برده می شود که بیانگ ر پایه ی اصل ی اندیشه ی ایشان و همفکرانشان است . این اندیشه ی پایه ای تفکیک میان ذاتی و ع رضی در دین با هدف جدا کردن دین از تاریخ آن است....

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 294 کیلوبایت

تعداد صفحات: 15

نوع فایل: PDF


نویسنده: دبلیو. پااتی افوسو – اماه

چارچوب های حقوقی مقابله با فساد (مالی)

ناشر: دفتر مطالعات سیاسی

توضیحات:

چارچوب های حقوقی مقابله با فساد (مالی)

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 1.93 مگابایت

تعداد صفحات: 198

نوع فایل: PDF


نویسنده: امیمه عبداللطیف

لبنان و جنبش های سنی

ناشر: باشگاه انديشه

توضیحات:

تحولات سیاسی اجتماعی لبنان را باید از جمله موضوعاتی دانست که در چند سال گذشته و بویژه در دو سه سال اخیر، ذهن همه تحلیل گران مسائل منطقه را به خود مشغول داشته است. حتی مسائلی همچون جنگ 33 روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی و آشوب های سال گذشته و امسال این کشور، تمام مسائل دیگر را تحت الشعاع قرار داد. لبنان بواسطه شرایط خاص ژئوپولیتیکی، اجتماعی و سیاسی، از موقعیتی منحصر به فرد در خاورمیانه برخوردار است. همجواری با فلسطین اشغالی، سوریه و بویژه مرز مشترک با کانون بحران های خاورمیانه یعنی رژیم صهیونیستی و نیز همزیستی اقوام و مذاهب و فرقه های مختلف در این کشور به همراه عوامل کوچک و بزرگ دیگر، همگی این کشور کوچک را به یکی از مناطق بحران خیز و عرصه ای برای رقابت قدرت های منطقه ای تبدیل ساخته است. ....

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 567 کیلوبایت

تعداد صفحات: -

نوع فایل: exe


نویسنده: باشگاه اندیشه

جريانهاي سياسي اسرائيل

ناشر: باشگاه انديشه

توضیحات:

نوشتار حاضر نظري دارد به جريانهاي سياست خارجي اسراييل، نحوه رفتار سياسي در اسراييل و پيوند آن با شرايط دروني آن و بر اين اساس به طبقه‌بندي جريانهاي راست و چپ سياسي موجود در اسراييل مي‌پردازد.
این نوشتار با بيان مفهوم طيف سياسي، مسئله طبقه‌بنديهاي سياسي اسراييل، جريانهاي چپ از جمله جنبش صهيونيستي كار، احزاب كارگر ماپاي، مپام و كارگر را بر مي شمرد و در جريانهاي راست به احزابي همانند جنبش تجديد نظرطلبان صهيونيست، حروت، راست راديكال، كاخ، تسوميت و تعداد ديگري از احزاب می پردازد.
در عين حال نگاهي دارد بر نقاط اشتراك و اختلاف احزاب ليكود و كارگر و تاثير همه اين جريانها بر سياست خارجي اسراييل كه در آن مسئله انديشه و رفتار تهاجمي اين رژيم مورد بحث قرار مي‌گيرد. و بالاخره نتيجه‌گيري اين است كه احزاب ليكود و كارگر دو جريان و طيف اصلي هستند كه در پيدايش و تكوين جامعه صهيونيستي اسراييل و سياست و تاريخ آن نقش عمده داشته و هر يك به شيوه خود در پي برآورده ساختن منافع و توسعه‌طلبي اسراييل بوده‌اند.

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 523 کیلوبایت

تعداد صفحات: -

نوع فایل: exe


نویسنده: باشگاه اندیشه

امنيت برای اسرائيل

ناشر: باشگاه اندیشه

توضیحات:

بنا به منابع رسمي نظاميان اسراييلي، اهداف آنها «هميشه حصول اطمينان از بقاي اسراييل و امنيت شهروندان» اين كشور و سياست دفاعي آن، حفظ توانايي بازدارندگي توانمند براي جلوگيري از حملات دشمنان بالقوه اسراييل بوده است.
اسراييل بنابر دكترين امنيتي و استراتژي دفاعي خود، نبايد حتي در يك جنگ هم شكست بخورد اگر جنگي به وقوع بپيوندد، اسراييل ناگزير است كه قاطعانه و به سرعت دشمن را وادار به شكست نمايد. در ضمن، به دليل فقدان عمق استراتژيك، اسراييل بايد به هر قيميت مانع از ورود نيروهاي دشمن به قلمرو خود شده، تلاش كند تا به سرعت صحنه نبرد را به قلمرو دشمن بكشاند.
نوشتار حاضر اهداف سه گانه زیر را دنبال می نماید:
1. بررسي عوامل تعيين كنده سياست امنيت ملي اسراييل
2. تبيين پديده نظامي‌گرايي در حال دگرگوني در اين كشور
3. ارائه تحليل هايي در مورد محيط جديد امنيتي اسراییل

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 534 کیلوبایت

تعداد صفحات: -

نوع فایل: exe


نویسنده: مهدى انصارى

غربگرایی، مشروطيت تا انقلاب اسلامى

ناشر: باشگاه انديشه

توضیحات:

نوشتار حاضر به بررسی تضادهای میان جریان روشنفکری و اسلامخواهی در فاصطه تاریخی انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی می پردازد.

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 579 کیلوبایت

تعداد صفحات: -

نوع فایل: exe

کیانوش انصاری بازدید : 128 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

طرز تهيه شله زرد سبز در حمایت از تشکل راه سبز امید

مي تونيد همراه شله چاي سبز و يا زولبياي سبز در ميادين نذري بدید
 
روی عکس زیر کلیک راست کرده و اون روی save picture as... کلیک کنید. تا عکس سیو بشه

طرز تهيه شله زرد سبز در حمایت از تشکل راه سبز امید

 

کیانوش انصاری بازدید : 148 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

شیر گرگ روباه

جامعه ی روباه ها مد نظر است؟

چند روز پیش منزل یکی از دوستان میهمان بودم که بحث شعر وشاعری پیش اومدو این دوست ما که بسیار با ذوق و هنر و ادب همدست و همزبان می شه. در بحث و ادعا های خودش تصمیم گرفت تا مثالی از اشعار مولانا بیاره. ولی از اونجا که ابیات مورد نظر ایشان در حافظه بهمن خان کامل نبود با ذوق زیادی به دنبال کتاب مورد نظرش رفت و دقایق زیادی ورق زد تا ابیات مورد نظرش را پیدا کنه و به رخ حاضرین بکشه. از باقی ماجرا که بگذریم این ابیات با توجه با معنا و مبنایی که داشت کمی ذهن بیکار منو مشغول کرد که جالب دونستم واسه مخاطبان وبلاگم در موردش بنویسم. داستان این شعر داستان مولانا از این قرار بود که روزی شیر و گرگ و روباه هر سه با هم به شکار میروند. در شکار شیر موفق می شود یک گاو وحشی و گرگ یک بز کوهی و روباه هم خرگوشی را شکار کند. این سه رفیق با شکار های خود به محل قرار همیشگی می آیند و آنجا به هم می پیوندند. شیر به عنوان سلطان جنگل همه ی لاشه های شکار را برای خود می خواهد و گرگ که از حق خود و بقیه می خواهد دفاع بکند اعتراض می کند که باعث ناراحتی جناب شیر میشود. بعد شیر به گرگ که همیشه دم از عدالت می زد پیشنهاد کرد که شکار ها را بین این سه رفیق جهت میل نمودن تقسیم بکند. گرگ با ادعای انصاف اینگونه گفت: ای سلطان جنگل شما دارای جسته ای بزرگ و تنومند هستید پس نیاز به غذای بیشتری هم دارید لذا این گاو وحشی از آن شما باد تا شما را سیر و راضی بکند. من هم از روباه به غذای بیشتری نیاز دارم پس این بز کوهی هم از برای بنده باشد و روباه هم که خرگوشی به اندازه خود شکار کرده خرگوش خود را بخورد و اینگونه انصاف و عدالت نیز رعایت شود. هنوز گرگ حرفهای خود را تمام نکرده بود که شیر با جهشی هنجره ی گرگ درید و او را نقش بر زمین کرد و با چهره ای عصبانی به روباه گفت. تو قسمت کن. روباه هم اینگونه قسمت کرد: : ای سلطان جنگل ای آقا شما دارای جسته ای بزرگ و تنومند هستید پس نیاز به غذای بیشتری هم دارید لذا این بز کوهی از آنه شما باشد تا آن را در صبحانه ی خود میل بفرمائید و این گاو نر هم برای نهار شما باشد و این خرگوش که حاصل تلاش فراوان بنده است با عذرخواهی که وعده ای ناچیز است از برای شام شما باشد. شیر از این تقسیم بندی روباه بسیار خوشحال شد و با خوشحالی از اوتقدیر کرد که به نظرم بیت های این قسمت این بود:

گقت ای روبه تو عدل افروختی!

این چنین قسمت ز که آموختی؟

از کجا آموختی این ای بزرگ

گفت ای شاه جهان از حال گرگ

روبها چون جملگی از ما شدی

چونت آزاریم چون تو ما شدی؟!

بله. شیر تمامیت خواه از روباه بیچاره تقدیر کرد و او را از آن خود و خودی نامید و به او وعده داد که او را آزار نخواهد داد و در ادامه شعر داستان می آید که شیر امکانات زیادی را هم به روبه هدیه می کند.

با خواندن کامل این شعر داستان زیبا و با مفهوم توسط آقا بهمن دوست عزیزم بنده نا خودآگاه سعی کردم که این داستان رو با شرایط روز جامعه مون مقایسه بکنم. شما به چه مقایسه ای میرسید؟

در جامعه ی ما هم هرکی عادل باشه و شجاع و از قانون صحبت بکنه و برابری و آزادی. از حقوق اجتماعیش حذف میشه, البته قطعن عدالت و برابری و شجاعت در دفاع از حقیقت و... ملاک نیست. باید اصلاح کرد و گفت در جامعه ی ما هرکی بر خلاف منافع قدرت طلبان حرف بزنه و از حقوق مردم و روشنفکرا و برابری و قانون؛ دم بزنه از امکانات و حقوق اجتماعیش حذف میشه و یا نه اصلن اینطوری بگیم که اگه کسی توی جامعه ی ما از سرسپردگی دم نزنه و سرخم کردن و تملق رو اشتباه بدونه و عزت خودش و افراد رو طلب بکنه به زبانی ساده نونش رو می برند. این ادعا خدای نا کرده برای تخریب مسئولین و... نیست و مدعی هم از انگلیس استعمار گر خط نمی گیرم و دست آویز استکبار جهانی هم نیستم؛ بلکه یک جوان ایرانی هستم که امید دارم که شاید همه ی ما اون شیره نباشیم که به خاطر بیشتر خوردن هنجره ی گرگ بدبخت رو بدریم. در جامعه ی ما هم خیلی ها هستند که مثل گرگه وقتی گفتند که حتی شیر هم باید طبق عدالت رفتار بکنه هنجرشون دریده شده یا حذف شدند و نونش بریده شده. تحصیل کردگانی هستند که به خاطر اعتقاداتشان از کار محرومند, نیستند؟ بازاریانی هستند که به خاطر دخالت در سیاست از خدمات و حقوقشان محرومند, نیستند؟ افرادی هستند که به خاطر گرایشات فکریشان از امکانات و شغلشان محرومند, نیستند؟ دانشگاهیانی هستند که در زندان ها به سر می برند نیستند؟ نخبگانی هستند که حتی کشته شدند, نیستند؟ افراد در این جامعه حتی بابت بهره مند شدن از کوچکترین خدمات عمومی که حق مسلم آنان است حذف میشوند, نمی شوند؟! بنده خودم به شخصه به خاطر اینکه چی فکر می کنم از خیلی از امکانات و شرایط حذف شدم. کوچگ ترینشون رد صلاحیت بنده برای اخذ مجوز یک نشریه دانشجویی بود که واسه یه دانشگاه با 400 تا دانشجو درخواست کرده بودم که به صورت ماه نامه منتشر بشه و احتمالن 100 تا تو هر ماه تیراژ داشت. یکی گفت چون تو این جوری تو وبلاگت می نویسی ما نمی تونیم به تو مجوز نشریه بدیم؛ یکی گفت از سپاه پاسداران گفتند که این آقا اینجوریه و خانوادش اونجوری و... یکی گفت اداره اطلاعات فلان گزارش رو داده که تو خطرناکی و... خلاصه ما که نفمیدیم از کجا خوردیم. بگذریم..............

این روال در مقیاس های بزرگ و کوچکش تو جامعه ی ما برای همه ی افراد اتفاق می افته و افراد به خاطر اعتقاداتشون حقشون حذف و خورده میشه. این یعنی که جامعه ی ما به سمتی میره که همه مثل روباه این داستان بشن و سر خم کنند و منافع طلبی را بر آزادگی پیشه بکنند که البته الان هم کم نیستن روباه های زمانه.

و اما روباه این داستان ماجرا های دیگه ای هم داره که بد نیست که بگیم و بنویسیم و حسرت بخوریم.

سلطان جنگل روباه رو همونجا به عنوان معاون خودش منصوب میکنه. فردا صبح شیر بز کوهی رو واسه صبحانه می خوره و آشغالاشم می ده به روباه و روباه هم که مطیع قدرت مطلق دیگه... اما ساعت ها که می گذره روباه بلاخره ذله میشه و کفرش در میاد و واسه شیر نقشه می کشه...

وقت نهار که میشه شیر می خواد که گاو رو ببره خونش تا بخوره روباه میگیه: حضرت آقا اگر اجازه بدهند عرضی داشتم. بعد از امان شیر, روباه میگه: چون گاو دارای جسته ی بزرگیست و حمل آن سخت و دشوار خواهد بود به آن منظور که حضرت آقا لحظه ای دچار سختی و دشواری نشوند پیشنهادی دارم. شیر هم که به سرسپرده ی خودش کاملن اعتماد داشته میگه هر چی میگی مورد قبول و انجام بده تا من بهتر بتونم این گاو وحشی رو به سمت خونه ام حمل کنم. روباه روده های گاو رو از معقد گاو بیرون میکشه و به بیضه های شیر می بنده و میگه که اینجوری بهتر می تونید اون رو بکشید به سمت خونه, شیر که می خواد حرکت بکنه روباه ازش می خواد که سبر کنه تا کمی با هم گپ بزنند. مرور زمان و آفتاب باعث میشه که روده ها خشک و جسبنده و تنگ و فشرده بشن و بیضه های شیر رو محکم به هم فشار بدن. در این شرایط روباه فرار می کنه میره دور تر و شیر هم از درد به خودش می پیچه و ناله میکنه. روباه در این شرایط قسمت زیادی از بدن گاو رو نوش جان میکنه و شیر هم که تکان نمی تونه بخوره و رو زمین افتاده. روباه بعد از سیر شدن, خرگوش خودش رو هم واسه وعده ی بعدی غذاش بر میداره و فرار می کنه. بعد از چند روز گرسنگی و درد شیر, موشی که از اون مسیر می گذشته روده ی گاو رو مبینه و می خوردش و ناخواسته شیر رو آزاد میکنه و شیر راحت میشه؛ اما این داستان همه جای جنگل می پیچه و همه میگن که شیر گرگی رو که صادقانه و عادالانه و وفا دار رفتار می کرد رو درید و در انتها روباهی که به خاطر منافعش سرخم کرده بود به خاطر منافعش هم شیر رو رسوا کرد و شیر اونقدر عاجز و ذلیل شد که یک موش نجاتش داد. و این رسوایی باعث شد که شیر از تخت پادشاهی جنگل سقوط بکند و...

کیانوش انصاری بازدید : 140 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
در حالی که در هفته‌های اخیر برخی دیدگاه‌ها درباره نقش مردم در حکومت اسلامی و ولایت فقیه و نیز لزوم اطاعت از منصوبان ولی فقیه توسط برخی چهره‌ها مطرح شد، «آینده» دیدگاه‌های نظریه‌پرداز برجسته تئوری «ولایت فقیه» را درباره این موارد منتشر می‌کند.

به گزارش خبرنگار «آینده»، با وجود آن‌که بحث ولایت فقها از دیرباز در فقه شیعه مطرح بوده، امام خمینی(ره) در مباحث خود در نجف اشرف آن را به عنوان یک امر لازم و عینی طرح کردند و پس از ایشان نیز بزرگانی چون آیت‌ا... عبدا... جوادی آملی این نظریه را در کتاب خود با عنوان «ولایت فقیه، ولایت فقاهت و عدالت»‌ منقح کردند.


منصوب از سوی رهبر مانند رهبر ولایت ندارد

در حکومت اسلامی، هرگز منصوب از سوی رهبر، مانند ناصب یعنی خود رهبر، ولایت ندارد. والی مسلمین، گاهی شخصی را به عنوان نائب و زمانی به عنوان وکیل خود تعیین می‌کند که در این موارد، ‌هرگز سخن از ولایت آن شخص مطرح نیست؛ زیرا او نائب یا وکیل است نه ولی؛ و گاهی برای شخصی، سمت ولایت جعل می‌کند، مانند تولیت مراکز مهم و حساس وقف و وصیت، که در این صورت، آن منصوب مزبور، در محدوده کار خود (نه بیرون از آن) توان اعمال ولایت دارد.

در اصل یکصد و دهم قانون اساسی آمده است: «رهبر می‌تواند بعضی از وظایف و اختیارات خود را به شخص دیگری تفویض کند». ولی فقیه، اگر کسانی را به نمایندگی از خود نصب می‌کند، بر اساس آیین‌نامه و نظم و مقررات خاصی تعیین می‌کند و این منصوبان، همانند دیگر کارگزارانند که هر کس محدوده قانونی خاص دارد؛ نه این‌که مثل خود رهبر ولایت داشته باشند.

نقش مردم در حکومت اسلامی چیست؟

نخست باید روشن شود که نقش مردم در حکومت اسلامی چیست. نقش مردم در مقام اثبات و تحقق و اجرا، چه درباره اصل دین،‌چه درباره نبوت، چه درباره امامت بالاصل، و چه درباره نصب خاص، نقش کلیدی است؛ تا چه رسد به ولایت فقیه که نصب عام است. مردم اگر – معاذ الله – اصل دین را قبول نکردند، دین، نسیاً منسیا و فراموش شده می‌شود؛ اگر مردم نبوت را قبول نکردند، آن پیامبر مهجور می‌شود و اگر امامت امامی را قبول نکردند، آن امام مهجور می‌شود ولو آن که آن امام، همان حضرت علی بن ابی طالب (علیه‌السلام) باشد. باید مقام ثبوت، ‌مروعیت، و حقانیت را از مقام اثبات، قدرت عینی و.. جدا کرد. اگر کشور بخواهد اداره شود، تا مردم نخواهند و حضور نداشته باشند، نه نبوت، نه امامت، نه نیابت خاص، نه نیابت عام، هیچ یک در خارج متحقق نمی‌شود. کشور با صرف رأی علمی اداره نمی‌شود و در مقام اجرا، کار کلیدی در دست مردم است. حکومت اسلامی نیز حکومت سلطه و تحمیل نیست؛ اگر جبر و سلطه باشد، می‌شود همان حکومت باطل اموی و مروانی که پس از مدتی هم از بین خواهد رفت.



ضرورت ولایت فقیه و جایگاه عملی آن

ولایت فقیه، جانشین امام معصوم (علیه السلام) است که امامت آن امام معصوم (علیه‌السلام) جزء اصول مذهب است نه اصول دین، و متفکران اسلامی اگر ولایت فقیه را به عنوان یک مسأله کلامی مطرح کرده‌اند، بر اساس نیابت فقیه از امام معصوم (علیه‌السلام) است، نه این‌که خود ولایت فقیه، در حد توحید و نبوت و معاد، جزء اصول دین یا در حد امامت، جزء اصول مذهب باشد.

بسیاری از مسائل که در کلام مطرح است، مانند این‌که آیا خداوند فلان کار را کرده است یا نه؟ آیا خدا در قیمت فلان کار را می‌کند یا نه؟ این‌ها از جزئیات مبدأ و معاد است و جزئیات مبدأ و معاد، نه جزء اصول دین است که علم برهانی و اعتقاد به آن لازم باشد و نه جزء اصول مذهب است؛ مثلاً انسان باید معتقد باشد که قیامت و بهشت و جهنم هست،‌اما این‌که بهشت چند تاست و درجات آن‌ چگونه است و درکات جهنم به چه وضعیتی است، جزء اصولی نیست که تحصیل برهان بر آن و اعتقاد به آن لازم است.

اگر مسأله‌ای ضروری دین باشد و انکار آن به انکار رسالت و دین بیانجامد و انسان هم به استلزام انکار رسالت توجه داشته باشد و با علم و عمد آن مطلب ضروری مذهب، که انسان بداند چیزی ضروری مذهب است و انکارش به انکار و نفی یکی از اصول مذهب می‌انجامد و با علم و عمد آن را انکار کند، از مذهب خارج می‌شود ولی از دین خارج نمی‌شود. اما یک مسأله عمیق نظری و پیچیده چنین نیست و بر فرض هم که ضروری باشد، باید به تلازم انکار آن با انکار رسالت، توجه داشته باشد.

بنابراین، ولایت فقیه نه مانند نبوت است و نه مانند امامت. البته اگر ولایت فقیه به وسیله برهان برای کسی ثابت شود و پس از ثبوت برهانی و قطعیت استناد آن به شارع مقدس، آن را انکار کند، حکم انکار ضروری را دارد و انکار ضروری دین، ‌غیر از انکار آگاهانه یک مطلب ضروری دین، مایه‌ خروج از آن خواهد بود. بنابراین، صرف ثبوت ولایت فقیه و وجوب ایمان قلبی به آن و لزوم تعهد عملی برابر آن، ‌موجب نمی‌شود که این حکم همتای حکم توحید، نبوت، معاد، و مانند آن باشد.

یعنی ممکن است یک صاحب نظر درعلم کلام، با دلیل عقلی به این نتیجه نرسد که فقیه ولایت دارد، ولی در فقه، به اسنتاد برخی از نصوص، ملزم به پذیرش ولایت فقیه باشد. آری، اگر در علم فقه، مجتهدی ادله فقهی را در وجوب اطاعت از ولی فقیه کافی و تمام نمی‌داند، اطاعت از ولی فقیه بر او واجب نیست؛ اگرچه او نمی‌تواند کاری که موجب اختلال نظام جامعه است، انجام دهد؛ ولی اگر مقلد است، باید از نظر مرجع تقلید خود تبعیت کند، ولو آن که در علم کلام نیز به صورت تحقیقی به این نتیجه نرسیده باشد که ولایت فقیه صحیح نیست.
کیانوش انصاری بازدید : 124 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

عبدالجبار کاکایی خطاب به میر حسین:پایان صبوری شما آغاز امیدواری من است

 

عبدالجبار کاکایی:

 

برای پسرم

که امروز بی گناه سیلی خورد!

 

 

این همه سال شعر خواندم و ترانه نوشتم برای جنگی که بود  برای تن های تکیده در لباسهای خاکستری برای آرامش مادرانم در آوار بمب  برای هیجان پدرانم در آشوب مرگ . این همه سال شعر خواندم و ترانه نوشتم برای آفتابی که بی نیاز از دلیل بود .

 

از جنگ که برگشتم پیراهن خاکستریم را آویختم به دیوار خاطرات و به زندگی با مردمی سلام گفتم که عطر شناسنامه هایشان در مشام جانم بود و اسمم در میان اسمهایشان بالید و کم کم بزرگ شد .با گریه هایشان گریستم و با خنده هایشان خندیدم .

 

و امروز کنار من بودی و بی گناه سیلی خوردی از کسی که لباس خاکستری مرا پوشیده بود مقابل چشم حیرت زده ی من سیلی خوردی در بی پناهی و ناچاری وخدایی که تنها دوستت بود دید که بی گناه سیلی خوردی از حشره ای که در لباس من خزیده بود همان لباسی که من به دیوار خاطراتم آویخته بودم.

 

و آن لحظه اندیشیدم کاش پس از جنگ سوزانده بودمش تا تنپوش بلایی چنین نمی شد.

 

پسرم

 به تن های تکیده ای که در لباس من سالهای پیش جنگیدند شک نکن . به قهرمانان قصه های من شک نکن . به رودخانه های خون آلود اروند و کارون شک نکن  به تن های مجروح تنگه ی چزابه شک نکن به بدنهای خاک آلود دشتهای مهران شک نکن  فقط  به حشره ای شک کن که در لباس من خزیده بود .

کیانوش انصاری بازدید : 120 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
عشاق حسین: در شامگاه شنبه محسن رضایی از کاندید های منتقد به نتیجه انتخابات با حضور در مسجد ارک با سخنان تند منصور ارضی مواجه شد ، ارضی پیش از آغاز مناجات‌خوانی، به حوادث پس از انتخابات اشاره کرد و گفت: اگرچه مردم، سرداران و فرماندهان جنگ را دوست دارند و آنها را نور چشم خود می دانند ولی این تا زمانی است که این افراد به فرامین مقام معظم رهبری عمل کنند. وی با اشاره به بیانات رهبری در نمازجمعه تهران مبنی بر ضرورت نصیحت مسئولین افزود: اگر فرماندهان جنگ خطایی کنند، چشم خودشان کور خواهد شد و بصیرت و نور چشم مردم از دست نخواهد رفت. این مداح اهل‌بیت  خاطرنشان كرد: برخی نباید طوری عمل كنند كه هم دست رهبری را ببوسند هم جای دیگر كاری بر خلاف نظر ایشان انجام دهند. محسن رضایی نیز پس از شنیدن این سخنان به عنوان اعتراض مراسم احیای مسجد ارک را به مقصد مسجد شهید بهشتی ترک کرد .

منصور ارضی

کیانوش انصاری بازدید : 138 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
محمدرضا جلایی پور، بعد از تحمل ۸۸ روز زندان آزاد شد.

 

به گزارش نوروز، محمدرضا جلایی‌پور، مدیر و سخنگوی پویش موج سوم، بعد از تحمل ۸۸ روز زندان ( ۵۰ روز انفرادی، ۳۸ روز سلول سه نفره)، بالاخره امروز شنبه، بیست و یکم شهریورماه از زندان اوین آزاد شد.

جمحمدرضا جلایی‌پورلایی‌پور در حالی امروز آزاد شد که نزدیک به ۴۰ روز پیش، حکم آزادی وی توسط قاضی حداد امضا شده بود و خانواده وی بعد از ۱۱ ساعت چشم انتظاری در مقابل زندان اوین و خود او بعد از ۵ ساعت انتظار پشت درهای بسته با پاسخ منفی روبرو شدند وبه دستور مرتضوی حکم آزادی وی ملغی اعلام شد. در طی ماه گذشته نیز مکررا به خانواده وی وعده آزادی داده شده بود و نزدیک به هشت بار به آن ها گفته شد که فردا او را آزاد خواهند کرد اما این اتفاق تا امروز نیفتاده بود.

دکتر حمیدرضا جلایی‌پور، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران، در توصیف این نود روز چشم انتظاری پسرش با دلشکسنگی فراوان به نوروز گفت: من تجربه رنج های زیادی را داشته ام. مثلا در دهه اول انقلاب، برادر بزرگ مرا که پس از ۸ ماه از جبهه وارد تهران شده بود، منافقین در تهران ترور کردند. دو برادر جوانم در عملیات بیت المقدس و کربلای چهار به دست عمال صدام شهید شدند و پدر و مادرم با غصه برادرانم در سنین میانسالی بیمار شدند و فوت کردند. همین سال گذشته هم برادر جوان ۳۶ ساله‌ام را که در واقع زیر بار اندوه برادران و پدر و مادرم له شد و سکته قلبی کرد را از دست دادم. لذا تجربه درد زیاد دارم. اما هیچ یک از این غم‌ها به اندازه انتظار برای آزادی پسرم که یک جوان نخبه علمی این مملکت است، مذهبی است، دروغ نمی‌گوید، غیبت نمی‌کند و فقط و فقط تنها جرمش دفاع از مهندس موسوی بوده است، برایم سنگین نبود.

در این مدت این تنها فرزند من نبود که حبس شد، همسرش در تنهایی سرزمین غریب دچار بیماری و کمبود شدید وزن شد، خواهرش و مادرش و برادرش تحت فشارهای عمیق روحی بودند، خانواده همسرش که هر دو از حقوقدانان مستقل و باسابقه این مملکت هستند هم همین‌طور، و خود من نیز در مدت این سه ماه جایی نبود که برای آزادی او نرفته باشم و کسی نبود که از او درخواست آزادی‌اش را نکرده باشم. اما هیچ مرجعی پاسخگوی دلایل این حبس نبود.

به گزارش نوروز، دکتر حمیدرضا جلایی‌پور که خود نزدیک به ده سال در سال های دفاع مقدس در مناطق جنگی غرب خدمت کرده بود، در توصیف این ۹۰ روز به نوروز گفت: باعث تاسف است که دستاورد انقلاب بعد از ۳۰ سال حبس یک جوان نخبه ۲۷ ساله است که رتبه یک کنکور، دانشجوی ممتاز دانشگاه تهران، طلای المپیاد و دانشجوی ممتاز دانشگاه آکسفورد و مولف و مترجم چند کتاب جامعه شناسی دین و دبیر چندین سمینار علمی بود.

دکتر جلایی‌پور در حالی که شعف آزادی فرزندش و نیز اندوهی عمیق در صدایش موج می زد و در حالی‌که برای تحویل گرفتن فرزندش راهی زندان اوین بود، حرفش را چنین تمام کرد: در این سه ماه، سه جمعه صبح زود، سر خاک برادران شهیدم حاضر شدم، به طور خاص سر قبر برادر کوچکترم حسین، که شهید آخر خانواده بود رفتم و نشستم و از او خواستم که برخیزد و ببیند که برادرش چطور دارد تاوان زحمات و هزینه هایی که آن‌ها در راه این انقلاب داده بودند را با حبس فرزند مومن و جوانش پس می‌دهد. این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت با بغضی در گلو چنین گفت: سر خاک برادرم حسین با او درددل کردم و گفتم: حسین جان! یادت هست یک روز بعد از شهادت تو، آقای خامنه‌ای به خانه پدر ومادرمان برای عرض تسلیت آمده بودند؟ آن وقت محمدرضا تنها ۴ سالش بود، او کودکانه دوید و روی پای ایشان نشست و ایشان هم به رسم معمول، دستی به سر محمدرضا کشید و او را نوازش کرد. حالا نیستی که ببینی بعد از نزدیک به ۳۰ سال چگونه او را ۳ ماه در زندان اوین و همسر و پدر و مادر و خانواده‌اش را هم در بیرون زندان نوازش کردند! دکتر جلایی پور همچنین گفت : فرزندم با اینکه به بازداشت انفرادی معترض است و هیچ اتهامی را هم نپذیرفته است، به لحاظ روانی و فیزیکی در وضعیت مطلوبی است و از رفتار کارشناسان پرونده ابراز رضایت می کند.

کیانوش انصاری بازدید : 118 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
http://www.seemorgh.com/desktopmodules/icontent2/files/41178.jpg

سایت نزدیک به فرزند احمدی‌نژاد نوشت: محمد علی ابطحی بعد از گذشت ۷۴ روز، دوشنبه شب(9 شهریور) در منزل خود هراه با همسر، دختران و برخی نزدیكانش همراه با شوخی‏های معمول، افطار کرد.


 

به گزارش خبرنگار ثانیه نیوز، محمد علی ابطحی را سه مامور كه یكی از آنها از مامورین زندان اوین بود همراهی می‏كردند.

وی ساعتی پیش از افطار به منزل رسید و همراه با اشك خود، همسر و دخترانش وارد منزل شد لیكن شوخی‏های معمول او در بدو ورود و زمان افطار فضا را تلطیف كرد.

خانواده تا ساعتی بعد از افطار بدون دخالت و حتی مقداری بدون حضور مامورین به گفتگو با پدر خانواده پرداختند.

وی در این دیدار علاوه بر خوش وبش‏های خانوادگی، از وضعیت زندان، نحوه برخورد مامورین و.. ابراز رضایت كرد و قدری در مورد استفاده از روزنامه‏ها، سایت‏های اینترنتی و.. سخن گفته است.

وی از صرف افطارهای زندان همراه با محمد عطریان‏فر و سعید شریعتی گفت و اظهار داشت: سعید شریعتی 40 روز بعد از ما دو نفر دستگیر شده بود بسیاری اخبار بیرون زندان در این 40 روزه را زمان افطار برایمان تعریف می‌کرد كه بسیاری موجب انبساط خاطرمان می‏شد. البته سعید هم بند من شده و عطریان گاهی اوقات می‏آید.

ابطحی از دخترانش می‏خواهد نظراتشان را در مورد مطالب وبلاگش به او بگویند. وی همچنین از پیگیری خانواده از وكیل تشكر و خواستار پیگیری بیشتر از وی تا زمان انشاء و اعلام حكم شوند. 

در این دیدار علاوه بر فهیمه موسوی‌نژاد -همسر ابطحی- و سه دخترش - فائزه سادات، فاطمه سادات ‌و فریده سادات- نوه‏اش-امیر علی-تعدادی از نزدیكان معاون سابق رییس جمهور دوران اصلاحات حضور داشتند.
ابطحی صبح روز سه شنبه ۲۶ خرداد در جریانات مربوط به رویدادهای پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شد.
کیانوش انصاری بازدید : 134 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

يك خبر اما اين بار از نويسنده ي اين وبلاگ

 

صبح امروز احضاريه اي رو دريافت كردم

 

كه به اتهام نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي به

 

دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان درگز احضار شدم.

 

خلاصه كلاس ما هم بالا رفت

 

البته ادامه رو كه بخونيد كلاسم بالاتر هم مي ره

 

شاكي :  سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شهرستان درگز

 

شايدم من به اين بيچاره ها ظلم كردم

 

و اين طفل معصوم ها در حقشون جفا شده،

 

حالا سه روز ديگه بايد برم واسه بازجويي

 

روزه نماز همتون قبول

 

يا حق

کیانوش انصاری بازدید : 342 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
 

طرح زخم یه قناری

توی کاووسی که مرده

حتی تیری که شکسته

تو پر سیاه زاغچه

رد خون یه رد خونه

روی ایوون توی باغچه

قلاف خالی خنجر

پای گلدون روی تاقچه

 

میشه این حرفا رو خوندن

خوندن و آتیش سوزوندن

همیشه مسئله اینه

بی تو مندن یا نموندن؟

 

این همه اورو عدا از

دوتا لار مثل عروسک

وقتی مهن جنون

میشه عقل و سر دوموندن

 

                                     به یاد افتخاری عزیز

کیانوش انصاری بازدید : 143 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

با سلام خدمت دوستان موتلفه که این روز ها سرشان خیلی خیلی شلوغ شده

این سندیست از اعتراف به اشتباه و منحرف بودن و... عسکر اولادی

از اعضای موثر و سرشناس حزب موتلفه

در دادگاه نمایشی و غیر قانونی و غیر شرعی رژیم ستم شاهی.

البته اعترافات و غلط کردم تحت شکنجه و فشار که اعتباری ندارد.

 

کیانوش انصاری بازدید : 116 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
پرده، اندكی‌ كنار رفت‌ و هزار راز روی‌ زمین‌ ریخت.

رازی‌ به‌ اسم‌ درخت، رازی‌ به‌ اسم‌ پرنده، رازی‌ به‌ اسم‌ انسان.رازی‌ به‌ اسم‌ هر چه‌ كه‌ می‌دانی.

و باز پرده‌ فرا آمد و فرو افتاد.و آدمی‌ این‌ سوی‌ پرده‌ ماند با بهتی‌ عظیم‌ به‌ نام‌ زندگی، كه‌ هر سنگ‌ریزه‌اش‌ به‌ رازی‌ آغشته‌ بود و از هر لحظه‌ای‌ رازی‌ می‌چكید.

در این‌ سوی‌ رازناك‌ پرده، آدمیان‌ سه‌ دسته‌ شدند.

گروهی‌ گفتند: هرگز رازی‌ نبوده، هرگز رازی‌ نیست‌ و رازها را نادیده‌ انگاشتند و پشت‌ به‌ راز و زندگی‌ زیستند.

خدا نام‌ آنها را گمشدگان‌ گذاشت.

و گروهی‌ دیگر گفتند: رازی‌ هست، اما عقل‌ و توان‌ نیز هست. ما رازها را می‌گشاییم؛ و مغرورانه‌ رفتند تا گره‌ راز و زندگی‌ را بگشایند.

خدا گفت: توفیق‌ با شما باد، به‌ پاس‌ تلاشتان‌ پاداش‌ خواهید گرفت. اما بترسید كه‌ درگشودن‌ همان‌ راز نخستین‌ وابمانید.

و گروه‌ سوم‌ اما، سرمایه‌ای‌ جز حیرت‌ نداشتند و گفتند: در پس‌ هر راز، رازی‌ است‌ و در دل‌ هر راز، رازی.

جهان‌ راز است‌ و تو رازی‌ و ما راز. تو بگو كه‌ چه‌ باید كرد و چگونه‌ باید رفت.

خدا گفت: نام‌ شما را مؤ‌من‌ می‌گذارم، خود، شما را راه‌ خواهم‌ برد. دستتان‌ را به‌ من‌بدهید.

آنها دستشان‌ را به‌ خدا دادند و خدا آنان‌ را از لابه‌لای‌ رازها عبور داد و در هر عبور رازی‌ گشوده‌ شد.

و روزی‌ فرشته‌ای‌ در دفتر خود نوشت:زندگی‌ به‌ پایان‌ رسید.

و نام‌ گروه‌ نخست‌ از دفتر آدمیان‌ خط‌ خورد، گروه‌ دوم‌ در گشودن‌ راز اولین‌ واماند.

و تنها آنان‌ كه‌ دست‌ در دست‌ خدا دادند از هستی‌ رازناك‌ به‌ سلامت‌ گذشتند.

او رازی و ما راز

کیانوش انصاری بازدید : 145 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
هرگز آرزو نکرده ام

 

یک ستاره در سراب آسمان شوم

یا چو روح برگزیدگان

همنشین خامش فرشتگان شوم

هرگز از زمین جدا نبود ه ام

با ستاره آشنا نبوده ام

روی خاک ایستاده ام

با تنم که مثل ساقهء گیاه

باد و آفتاب و آب را

می مکد که زندگی کند

 

بارور ز میل

بارور ز درد

روی خاک ایستاده ام

تا ستاره ها ستایشم کنند

تا نسیمها نوازشم کنند

 

از دریچه ام نگاه می کنم

جز طنین یک ترانه نیستم

جاودانه نیستم

 

جز طنین یک ترانه آرزو نمی کنم

در فغان لذتی که پاکتر

از سکوت سادهء غمیست

آشیانه جستجو نمی کنم

در تنی که شبنمیست

روی زنبق تنم

بر جدار کلبه ام که زندگیست

یادگارها کشیده اند

مردمان رهگذر:

قلب تیرخورده

شمع واژگون

نقطه های ساکت پریده رنگ

بر حروف درهم جنون

 

هر لبی که بر لبم رسید

یک ستاره نطفه بست

در شبم که می نشست

روی رود یادگارها

پس چرا ستاره آرزو کنم؟

 

این ترانهء منست

- دلپذیر دلنشین

پیش از این نبوده بیش از این 

 

ستاره ای در سراب

کیانوش انصاری بازدید : 139 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

نویسنده: سهراب سپهری

دانلود کتاب آوار آفتاب

ناشر: www.zoon.ir

توضیحات:

دانلود کتاب آوار آفتاب نوشته سهراب سپهری

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 201 کیلوبایت

تعداد صفحات: 32

نوع فایل: PDF

 *** برای مطالعه این کتاب برنامه اجرا کننده آن را از این قسمت دانلود کنید.

 *** در صورت دانلود نشدن کتاب، بر روی Download راست کلیک کرده و گزینه ...Save Target As را انتخاب نمایید.


نویسنده: فروغ فرخ زاد

برای من ای مهربان چراغ بیار

ناشر: www.zoon.ir

توضیحات:

برای من ای مهربان چراغ بیار
نامه های عاشقانه فروغ فرخ زاد

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 1.04 مگابایت

تعداد صفحات: 96

نوع فایل: PDF

 *** برای مطالعه این کتاب برنامه اجرا کننده آن را از این قسمت دانلود کنید.

 *** در صورت دانلود نشدن کتاب، بر روی Download راست کلیک کرده و گزینه ...Save Target As را انتخاب نمایید.


نویسنده: برتولت برشت

آن که گفت آری، و آنکه گفت نه

ناشر: آی آر پی دی اف

توضیحات:

آن که گفت آری، و آنکه گفت نه نوشته برتولت برشت ترجمه دکتر مصطفی رحیمی

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 204 کیلوبایت

تعداد صفحات: 21

نوع فایل: PDF

 *** برای مطالعه این کتاب برنامه اجرا کننده آن را از این قسمت دانلود کنید.

 *** در صورت دانلود نشدن کتاب، بر روی Download راست کلیک کرده و گزینه ...Save Target As را انتخاب نمایید.


نویسنده: احمد شاملو

آیدا در آینه

ناشر: www.zoon.ir

توضیحات:

کتاب آیدا در آینه نوشته احمد شاملو

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 376 کیلوبایت

تعداد صفحات: 80

نوع فایل: PDF


نویسنده: احمد شاملو

آهن و احساس اثر شاملو

ناشر: آی آر پی دی اف

توضیحات:

آهن و احساس اثر شاملو

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 579 کیلوبایت

تعداد صفحات: 13

نوع فایل: PDF


نویسنده: نیما یوشیج

مجموعه ای از اشعار نیما یوشیج

ناشر: www.ketabnak.com

توضیحات:

مجموعه ای از اشعار نیما یوشیج

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 268 کیلوبایت

تعداد صفحات: 20

نوع فایل: PDF


نویسنده: پژک صفری

اسید اسکوربیک

ناشر: آی آر پی دی اف

توضیحات:

اسید اسکوربیک
مجموعه شعر

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 299 کیلوبایت

تعداد صفحات: 31

نوع فایل: PDF


نویسنده: بهزاد خواجات

شعر دھه ی ھفتاد (پسا نیمایی)

ناشر: آی آر پی دی اف

توضیحات:

شعر دھه ی ھفتاد (پسا نیمایی)

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 199 کیلوبایت

تعداد صفحات: 22

نوع فایل: PDF

نویسنده: بھزاد خواجات

حکمت مشاء

ناشر: آی آر پی دی اف

توضیحات:

حکمت مشاء نوشته بھزاد خواجات
دفتر شعر

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 510 کیلوبایت

تعداد صفحات: 114

نوع فایل: PDF

نویسنده: احمد شاملو

شعر 23 از احمد شاملو

ناشر: آی آر پی دی اف

توضیحات:

شعر 23 از احمد شاملو

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 320 کیلوبایت

تعداد صفحات: 7

نوع فایل: PDF


نویسنده: شیوا فرازمند - شیما مولایی فرد

مجموعه شعر وقتی تو هستی من آسمانم

ناشر: نشر قو

توضیحات:

مجموعه شعر وقتی تو هستی من آسمانم

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 2.60 مگابایت

تعداد صفحات: 63

نوع فایل: PDF


نویسنده: محمد رضا شفیعی کدکنی

از زبان برگ

ناشر: www.parslibrary.com

توضیحات:

از زبان برگ نوشته محمد رضا شفیعی کدکنی

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 529 کیلوبایت

تعداد صفحات: 22

نوع فایل: PDF


نویسنده: محمد رضا شفیعی کدکنی

از بودن و سرودن

ناشر: www.parslibrary.com

توضیحات:

مجموعه از بودن و سرودن

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 492 کیلوبایت

تعداد صفحات: 17

نوع فایل: PDF


نویسنده: دكتر علی طلوعی

همه صخره ها موجی اند (مجموعه شعر)

ناشر: نشر صریر

توضیحات:

همه صخره ها موجی اند (مجموعه شعر)

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 691 کیلوبایت

تعداد صفحات: 96

نوع فایل: PDF


نویسنده: ملا عبدالرحمن جامی

قصات ملا عبدالرحمن جامی

ناشر: کتابخانه کتاب فارسی

توضیحات:

قصات ملا عبدالرحمن جامی

 

زبان: فارسی

حجم کتاب: 4.88 مگابایت

تعداد صفحات: 184

نوع فایل: PDF


کیانوش انصاری بازدید : 152 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
رئيس جمهور در مراسم تجليل از خادمان قرآن كريم:
عظمت نظام ولايت فقيه از ارتباط با امام معصوم است

خبرگزاري فارس: رئيس جمهور گفت: اصلا نظام متصل به ولي فقيه يعني دعوت به امام، همه عظمت جمهوري اسلامي كه در همان ولايت فقيه است در ارتباط با امام معصوم است.

محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، متن سخنراني محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در مراسم پانزدهمين و شانزدهمين دوره تجليل از خادمان قرآن كريم كه با حضور آيت الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم و حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و شماري از عاشقان قرآن و اهل بيت عليهم السلام در نهاد رياست جمهوري برگزار شد، به اين شرح است:


بسم‌الله‌الرحمن‌الرحيم
اللهم عجل لوليك الفرج و العافيه و النصر و اجعلنا من خير انصاره و اعوانه و المستشهدين بين يديه

خداي بزرگ را سپاسگزارم اين توفيق را عنايت فرمود لحظاتي را در جمع شما اهالي قرآن باشيم. عزيزاني كه دل و جانشان با قرآن و مفاهيم قرآني در هم آميخته و اراده كرده‌اند كه زندگي قرآني را در پيش بگيرند.
خداي متعال انسان را خلق كرد. همه عالم را هم در خدمت انسان قرار داد. اما از انسان چي خواست. قطعا خلق انسان بيهوده و عبث نبوده است.

قرار است كه انسان كاري انجام دهد.

چي است آن كار؟

انسان بايد يك كاري بكند كه تجلي اسماء الهي بشود. يعني بايد حركت بكند به اوج خوب كار سختي است از خاك و گل درآمدن و به افلاك رسيدن. آيا خدا انسان را تنها گذاشت. بدون يار و ياور و هدايت. آنچه كه امروز در اختيار ما است يك كتاب است. و اين هر دو يك حقيقت است، بايد انسان بر همه عالم حاكم بشود. چگونه مي‌خواهد حاكم بشود؟ قانون آن كجاست؟ و برنامه كدام است؟
قرآن همانطور كه اشاره فرمودند قانون جاري در آينده است در اين كتاب همه چيز و همه علم و حقايق‌ها هست. اما اينكه در اختيار ماست جسم است .روح كدام است؟ روح امام است اين دو از هم جدا شدني نيست.
اگر از هم جدا شد بي‌مفهوم و دو تجلي از يك حقيقت است. قرآن بدون امام كاغذ و حروف است، روح و حقيقت كتاب امام است كتاب بدون امام حقيقتي ندارد. اصلا توحيد بدون امام حقيقتي ندارد.يك قالب و يك جسد است و تجسمي از آن حقايق است كه روحش امام است. جدا شدنش مفهومي ندارد.
مرحوم علامه طباطبايي مي گويد "غيب " امام است و جز امام كس ديگري نمي‌تواند باشد، فرض‌هاي ديگر را در نظر بگيريد ببينيد مي‌تواند چيز ديگري باشد.
عمر ما، زندگي ما، فراز و فرود ما و زندگي تاريخ بشر همه در قرآن است. راه ديگري براي كمال انسان جز از طريق قرآن خدا و امام قرار نداده است. هركس خارج از اين فضا حركت كند خوش خيالي است و هر كس اينها را كنار بگذارد و بخواهد از راه علم به سعادت بشري برسد، علمي نصيبش نمي شود.
امام، حلقه وصل بين زمين و آسمان است.بايد تلاش كنيم علوم قرآني، تعميق در قرآن، انس با قرآن در جامعه گسترش يابد. اما اگر بخواهيم كاري درست و ماندگار باشد بايد با دلدادگي و با ايمان و عشق به امام باشد و الا اثر ندارد. روح قرآن امام و بقيه جسم است. قرآن نازله كتاب آفرينش است. امام نازله حقيقت جاريه درروح حاكم بر آفرينش است. و اين دو با هم جدا نشدني است.
اگر مي خواهيم دل‌ها قرآني بشود بايد ياد امام را زنده كنيم بايد ياد امام زنده بشود. و الا هر كس به راه خود مي رود. دل دادن به امام و توجه به امام بالاتر و والاتر و ارجح تر نسبت به خود كلام است.
بايد از كلام هم به امام برسيم. كسي 50 سال قرآن بخواند اما از مسير قرآن به امام نرسد چه فرقي با كتاب فيزيك و.. دارد؟ممكن است در ظواهر تغييراتي اتفاق بيفتد ولي حقيقتي ندارد. اگر تغيير باشد جز در ارتباط با امام امكان ناپذير است و اصلا امام است كه تجلي و اتم و اكمل خود خداست.
ما مي خواهيم خدا را در قرآن بشناسيم. ديگر بالاتر از اين نداريم. شناخت خداوند بالاترين شناخت است، خدا را جز با امام نمي توان شناخت. خدا را از آيات مي‌شناسيم .
انديشه‌اي كه ما داريم همه حقيقت و حقانيتش به اين است كه همه را به يك حقيقت و امام را به دروازه ورود به همه عالم مي داند و الا با ديگران تفاوتي نداريم. صرف يك اعتقاد نظري در عالم آن مشكلي را حل نمي كند.
مجاهدت‌ها، ماندگاري ها و... همه به خاطر اتصال به امام است و اصلا نظام متصل به ولي فقيه يعني دعوت به امام، همه عظمت جمهوري اسلامي كه در همان ولايت فقيه است در ارتباط با امام است. شكوفايي ما به خاطر آن است كه حقيقت ديگري ندارد.و به درستي فرمودند بايد تلاوت كنيم شايد يك بخش آن همين توجه است. خوب حالا بايد صوت زيبا و درست ادا شود روخواني، فهم قرآن، تفسير قرآن از ظواهر مختلف اقيانوس عظيمي است كه هركس از زاويه اي به آن نگاه كند آن را برداشت مي كند. آن روح و حقيقت امام است.
من از همه شما تشكر مي كنم حقيقتا كارهاي قرآني كه در كشور با اين جهتي كه عرض كردم انجام مي شود روز به روز گسترده‌تر و موجب افتخار ماست. ارتباطات اجتماعي، اقتصاد، كشاورزي، صنعت هدف نيست اينها همه ابزار و مقدمه است براي اينكه انسان ها در اين بستر به كمال برسند. كوتاه‌ترين اين راه قرآن است.آشنا كردن دلها به روح قرآن است بالاترين خدمت به جامعه بشري است.
الحمدالله خيل عظيم خادمان قرآن با نشاط و زنده تلاش مي كنند و خداوند انشاء الله به كارهاي شما وسعت و بركت بدهد و ذهن هاي شما را شكوفا و دلهايتان را باز بكند تا جوانهاي ما از انديشه كلام و نفس شما بهره ببرند.

منبع: فارس نیوز

کیانوش انصاری بازدید : 254 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

قانون اساسی عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است. قانون اساسی تعریف کنندهٔ اصول سیاسی، ساختار، سلسله مراتب، جایگاه، و حدود قدرت سیاسی دولت یک کشور، و تعیین و تضمین کنندهٔ حقوق شهروندان کشور است. هیچ قانونی نباید با قانون اساسی مغایرت داشته باشد.

به عبارت دیگر، قانون اساسی قانون تعیین کننده نظام حاکم است، قانونی که مشخص می‌کند قدرت در کجا متمرکز است، روابط این قدرت حاکم با آزادی ها و حقوق افراد ملت چگونه است و این قوای حاکمه اعم از قوه مجریه، قوه مقننه و قوه قضائیه چه اقتدارات و مسئولیت هایی در برابر ملت دارند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب در سال ۱۳۵۷ تهیه شد، و پس از دریافت رای اکثریت مردم کشور در همه ‏پرسی روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ هجری خورشیدی به رسمیت رسید.

کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

اهمیت آشنایی هر شخص با قانون اساسی کشورش بر هیچ کسی پوشیده نیست . از این رو برای شما دوستان عزیز ، کتاب الکترونیک  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را آماده کرده ایم ، که شامل نسخه مخصوص رایانه و نسخه مخصوص تلفن همراه (فانون همراه) است .

* توضیحات و دانلود در ادامه ی مطلب

مجموعه قانون همراه شامل کلیه قوانین حقوقی و کیفری

مخصوص موبایل با فرمت برنامه ی موبایل JAR
با امکان جستجوی پیشرفته

بسته حقوقی:
نسخه قانون اساسی
نسخه نهایی قوانین مدنی ( شامل سه جلد : جلد اول اموال ، جلد دوم :
اشخاص ، جلد سوم : ادله اثبات دعوی ، آئین دادرسی و اجرای احکام مدنی ، امور حسبی و
خانواده ، وکالت ، اجاره ، تجارت ، کار و تامین اجتماعی ، بیمه ، اوقاف و قوه
قضائیه) بطور کامل

بسته کیفری :

الف – آئین دادرسی کیفری شامل: قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب ، قانون تشکیل
دادگاه ها

ب – قانون مجازات اسلامی ، اجرای محکومیت های مالی ، تشدید
مجازات ها ، دیوان کیفر ، انتقال مال غیر ، مواد مخدر ، استرداد مجرمین ، تعزیرات
حکومتی ، کنوانسیون توکیو ، آئین نامه اجرایی زندان ها ، قاچاق

داشتن این قوانین در موبایل میتواند در برخی اوقات راهنمای ما باشند .

——————————————————–

دانلود کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

نام کتاب : کتاب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (نسخه موبایل و کامپیوتر)

نویسنده : -

ناشر : -

تعداد صفحات : ۴۷

فرمت کتاب الکترونیک : pdf.* – *.jar

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران – نسخه پی دی اف – ۵۵۲ کیلوبایت

دانلود دانلود کتاب الکترونیک قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران – نسخه فشرده شده (زیپ) – ۴۶۱ کیلوبایت

دانلود دانلود قانون همراه  -  قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران – نسخه مخصوص موبایل (زیپ) – ۷۸۰ کیلوبایت

کیانوش انصاری بازدید : 249 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

ساینتولوژی (Scientology) یک روش درمانی است که پس از جنگ جهانی دوم توسط ال رون هوبارد ( Lafayette Ronald  Hubbard ) ابداع شده است . اساس ساینتولوژی بر این نظریه قرار دارد که موجودات زنده و منجمله انسان از دو قسمت تشکیل شده اند: یکی قسمت فیزیکی که شامل ماده، انرژی، زمان و مکان است ( MEST ) و دوم روح یا تتا. این دو طبیعتاً به همدیگر علاقه و گرایش دارند، ولی در شرائط خاصی ترکیب ناهنجاری از این دو ایجاد می شود که موجد بیماری و مخالف زندگی است. علت ایجاد این ترکیب ناهنجار حوادث دردناکی است که برای انسان اتفاق می افتد. حوادث معمول زندگی در ذهن تحلیل گر که به مثابه یک کامپیوتر بسیار قوی است ذخیره می شوند، ولی حوادثی که با یک درد جسمی یا روحی همراه هستند، به صورت ترکیبی ناهنجار، که در ساینتولوژی اِنگرام نامیده می شود، در ذهن واکنشی (راکتیو) قرار می گیرند و در حالت عادی به خاطر آورده نمی شوند. ذهن راکتیو قدرت محاسبه بسیار کم دارد و منطقی عمل نمی کند. اگر مقدار اِنگرام در شخص زیاد باشد ، رفتار او تحت سلطه ذهن راکتیو قرار می گیرد و بیماری بروز می کند .

رون هوبارد کتابهای زیادی در زمینه روانشاسی نوشته است . یکی از محبوب ترین کتاب های وی ، راه به سوی خوشبختی (The way to happiness) است که مضمون آن در جمله ی «راهنمایی مطابق با ادراک عام برای زندگی بهتر» خلاصه می شود .

با مطالعه این کتاب راهی برای شادتر و ایمن تر زیستن خود و دیگران بیابید و مسیر خوبی برای زندگی خود انتخاب کنید .

راه به سوی خوشبختی

راه به سوی خوشبختی

ترجمه فارسی کتاب راه به سوی خوشبختی نوشته ال رون هوبارد را می توانید به صورت رایگان دانلود نمایید .

* توضیحات و دانلود در ادامه ی مطلب

نام کتاب : راه به سوی خوشبختی

نویسنده : ال رون هوبارد (L.Ron Hubbard)

ناشر : -

تعداد صفحات : ۶۵

فرمت کتاب الکترونیک : pdf.*

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک راه به سوی خوشبختی – نسخه پی دی اف – ۵۱۱ کیلوبایت

دانلود دانلود کتاب الکترونیک راه به سوی خوشبختی – نسخه فشرده شده (زیپ) – ۳۵۹ کیلوبایت

کیانوش انصاری بازدید : 129 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
«قرآن وحی نامه اعجازآمیز الهی است، که به زبان عربی[شیوا(فصیح)] به عین الفاظ توسط فرشته وحی، جبرئیل، از جانب خداوند و از لوح محفوظ بر قلب و زبان پیامبر اسلام هم اجمالا یکباره و هم تفصیلا در طول بیست و سه سال نازل شده.» (ویکیپدیای فارسی)

ترجمه فارسی قرآن کریم در ماه نزول آن، به همه مسلمانان تقدیم می شود.

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات دوستان.

ترجمه فارسی قرآن

ترجمه فارسی قرآن کریم

* توضیحات و دانلود در ادامه ی مطلب

دانلود کتاب الکترونیک ترجمه فارسی قرآن کریم

نام کتاب : ترجمه فارسی قرآن کریم

مترجم: م.شیرازی

ناشر : -

تعداد صفحات : ۲۹۴

فرمت کتاب الکترونیک : pdf.*

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود کتاب الکترونیک ترجمه فارسی قرآن کریم – نسخه پی دی اف  – ۲٫۶۸ مگابایت

دانلود دانلود کتاب الکترونیک ترجمه فارسی قرآن کریم – نسخه فشرده شده  – ۲٫۳۰ مگابایت

کیانوش انصاری بازدید : 116 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

آیا می دانید اُرُد بزرگ (orod bozorg) کیست ؟
بی شک ارد بزرگ یکی از برجسته ترین اندیشمندان و نقاشان حال حاضر ایران است . نگاهی سطحی به زندگی و آثارش ما را چنان شیفته وی می سازد که می توان با نوای صدایش رقصید و پیش رفت .ا ندیشه های او وجوه مختلفی دارند که قوی ترین وجه آن توجه ویژه اش به اخلاقیات و پاک زیستی انسان است .

توجه ویژه ارد به اخلاقیات باعث نمی شود رازهای زندگی مدرن امروز را در نظر نگیرد ، فرآیند و بازده اندیشه خردگرایانه او موجب پیراستن ناراستی هاست .
حوزه فلسفه اجتماعی اش ریشه در سنت ایران باستان دارد و می توان او را میهن پرست ترین اندیشمند صد ساله اخیر ایران دانست .
اندیشه ها ، پندها و سخنان او در کتابی با عنوان آرمان نامه گرد آوری شده است .

آرمان نامه - ارد بزرگ

خواندن این کتاب ارزشمند قطعا خالی از لطف نیست . از این رو این کتاب به صورت pdf برای شما دوستان عزیز فراهم گردید تا به آسانی دریافت و مطالعه کنید .

* توضیحات و دانلود در ادامه ی مطلب

خلاصه ای در مورد ارد بزرگ :

- بی شک ارد بزرگ برجسته ترین اندیشمند حال حاضر ایران است .

- اندیشه های او در کتابی با عنوان آرمان نامه گرد آوری شده است .

- روح میهن پرستی و توجه ویژه اش به انسانیت بر سراسر نوشته هایش حاکم است .

- تا کنون در دهها کتاب به اشکال گوناگون به طرح نظریات و افکار او پرداخته اند .

- دو نظریه مشهور دارد به نام های قاره کهن و کهکشان بزرگ اندیشه .

- دارای هواخواهان بسیار در رده های مختلف کشورهای آسیای میانه است .

- از دوستانش می توان به احمد شاه مسعود اشاره کرد و بسیاری معتقدند احمد شاه مسعود در پنج سال پایانی زندگی خود به خاطر ارتباط با او از یک چریک صرفا مذهبی تبدیل به یک مبارز ملی شد.

- داده های موتور جستجوگر گوگل نشان می دهد او پر طرفدارترین نخبه زنده ایرانیست .

- ریشه خانواده گی او را در تبار سلجوقیان می دانند همانهایی که شاهنامه را تکثیر کردند و تاریخ خورشیدی را در مقابل تاریخ قمری به ایرانیان عرضه نمودند .

- پارسی زبانان از پند های اخلاقی و اجتماعی او بیشترین استقبال را نموده اند .

————————————————-

نام کتاب : آرمان نامه ( ارد بزرگ)

گردآوری : امیر همدانی

زبان : فارسی

تعداد صفحات : ۱۴۱

فرمت کتاب الکترونیک : pdf.*

- – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – - – -

دانلود دانلود  -  KB 581

کیانوش انصاری بازدید : 188 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
برنامه Super Bluetooth Hack یکی از قوی ترین برنامه های هک گوشی میباشد که به وسیله ی  این برنامه جاوا وقتی فقط یک بار با گوشی خود از طریق بلوتوث به گوشی دیگر متصل شوید می توانید:




- پیام ها را بخوانید
- شماره تلفن ها را مشاهده کنید
- پروفایل ها را تغییر دهید
- زنگ انتخابی را در حالت سکوت پخش کنید
- آهنگ های موجود در گوشی را اجرا نمایید
- گوشی را خاموش و روشن کنید
- تنظیمات را به حالت کارخانه ای باز گردانید
- صدای زنگ را کم یا زیاد کنید
- از گوشی مقابل به هر شماره ای تماس برقرار نمایید و …


دانلود – ۲۵۵ کیلوبایت
پسورد فایل : www.mob4u.ir


نرم افزار فوق برای نفوذ ، خواندن و تغییر دادن تنظیمات گوشی های دیگر به کار میرود که در زیر به قابلیت های این برنامه اشاره میکنیم.جدیدترین خاصیت این برنامه ارسال SMS بدون فهمیدن قربانی میباشد. در برنامه های هک موبایل تمامی مراحل انجام کار بر روی گوشی قربانی نشان داده میشود ولی با این برنامه بدون متوجه شدن طرف مقابل میتوانید کارهای خود را به راحتی انجام دهید.


قابلیت های نرم افزارMagicBlueHack v. 1.0:

- ارسال SMS از گوشی قربانی
- مشاهده پیامک های گوشی هک شده
- مشاهده شماره تلفن ها در دفترچه تماس
- ایجاد تغییرات در پروفایل
- گوش دادن به آهنگ در حالی که از گوشی هک شده صدائی نمی آید
- ری استارت (Restart) کردن گوشی
- خاموش کردن گوشی
- ریست کردن اطلاعات گوشی
- کم یا زیاد کردن صدای زنگ
- تماس با هر شماره دلخواه از طریق گوشی فرد
- و…

توجه: پس از اتصال به دستگاه از کد ۰۰۰۰ (چهار تا صفر) یا کد دلخواه استفاده کنید.

دانلود – ۳۰ کیلوبایت
پسورد فایل : www.mob4u.ir


نرم افزار قدرتمند Sniper برای هک سری گوشی های پاکت پی سی توسط بلوتوث می باشد که به تازگی ورژن جدید آن یعنی v1.3.469 عرضه شده است که می توانید آن را در ادامه دریافت کنید …

دانلود – ۷۳۰ کیلوبایت
پسورد فایل : www.mob4u.ir


ورژن جدید نرم افزار Bluetooth File Transfer OBEX FTP v1.20 برای انتقال فایل ها از طریق بلوتوس اما بیشتر برای انتقال بدون اجازه یا همون هک موبایل مورد استفاده قرار می گیرد که توسط سایت با فرمت جاوا در اختیار شما قرار گرفته است.

دانلود – ۳۴۷ کیلوبایت
پسورد فایل : www.mob4u.ir


TinyEncryptor 1.74 یک نرم افزار جاوا و کاربردی برای قرار دادن رمز بر روی فایل ها می باشد که در سایت تخصصی موبایل در اختیار شما قرار گرفته است.

نرم افزار TinyEncryptor 1.74 - جاوا

فرمت : jar
دانلود | با حجم ۱۰۲ کیلوبایت
رمز فایل: www.mob4u.ir

کیانوش انصاری بازدید : 152 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

3 تم جدید و زیبا و کم حجم برای سونی اریکسون - 240x320

این تم های زیبا و با کیفیت برای گوشی های سونی اریکسون با رزولوشن 240x320 تولید شده و در ادامه مطلب آماده دانلود شده است.

 

تم سونی اریکسون - ghalamyaz.blogfa.com

 

حجم کل : 277 KB
نوع فایل : تم سونی اریکسون
پسوند : .THM
تعداد : 3



 

 

                 دانلود

 

               دانلود فایل

 

اطلاع برای دانلود فایل روی  کلیک کنید.

قفل رمز فایل دانلود شده : www.takmob.net

قابل اجرا در گوشیهای سونی اریکسون با رزولوشن 240x320.


تم های شاد و رنگی جدید برای سونی اریکسون - 240*320

موضوع رنگی و شاد یکی از پرطرفدارترین موضوعات است که سعی شده که تمرکز بیشتری را روی آن گذاشته و مطالب متنوعی را چون عکس موبایل ، تم موبایل رنگی و ... در سایت منتشر شود.
اینبار نیز تم رنگی سونی اریکسون 240x320 را برای دانلود در بخش تم سونی اریکسون گنجاندیم.

 

تم رنگی سونی اریکسون - www.Takmob.Net

 

حجم کل : 660 KB
نوع فایل : تم سونی اریکسون 240x320
پسوند : .Thm
تعداد : 3


                 دانلود

 

               دانلود فایل

 

اطلاع برای دانلود فایل روی کلیک کنید.

قفل رمز فایل دانلود شده : www.takmob.net

کیانوش انصاری بازدید : 126 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
فرماندهان بسیج ، اگر واقعاً نگاه بلند مدت به ببسیجسیج دارند و آن را سرمایه ای برای کشور و انقلاب می دانند و نه صرفاً ابزاری در دست یک جناح خاص، حتماً باید به طور ویژه ای بر روی این سوال پژوهش کنند و بررسی نمایند که در حال حاضر جایگاه بسیج نزد افکار عمومی ایرانیان چگونه است؟ و اگر به واسطه برخی اشکالات ، خدشه ای به این جایگاه وارد شده ، در صدد جبران آن برآیند...
 
 
   

اگر در روزگاری که ارتش ایران ، سازمان و ساختار کهن اش را به واسطه انقلاب از دست داده بود و سپاه پاسداران تازه تاسیس نیز هنوز به بلوغ نظامی برای دفاع از میهن نرسیده بود ، ملت ایران توانست در مقابل تجاوز ارتش صدام مقاومت کند ، به مدد تدبیر امامی بود که پتانسیل عظیم نیروهای مردمی را در ساختاری به نام "بسیج" سامان داد و ورق جنگ را برگرداند تا جایی که بعدها فاش شد ، رئیس جمهور عراق  در مذمت ارتشیان اش گفته بود که اگر او نیز نیرویی همانند بسیج داشت ، پیروزی اش حتمی بود.

بسیج در دوران جنگ ، به عنوان نیرویی به معنای واقعی کلمه "مردمی" ، از آزمون دفاع مقدس با سربلندی بیرون آمد و بدین سان  وارد دوره صلح شد . جامعه شناسان می گویند برای ادامه حیات یک نهاد ، گریزی از تعریف وظایف جدید نیست و این گزاره ، درباره بسیج نیز عملی شد و وظایف جدیدی برای آن تعریف گردید ، وظایفی همانند حضور در عرصه های فرهنگی و امنیتی و بعدها اقتصادی.

مروری بر کارنامه بسیج در سال های بعد از جنگ نشان می دهد که هر گاه این نهاد ، همگام و هماهنگ با سازمان های اصلی حرکت کرده ، موفق بوده و هر گاه تکروی نموده ، باعث ایجاد تضاد و تنش شده است.

به عنوان مثال در طرح ملی واکسیناسیون کودکان در برابر فلج اطفال ، بسیج در هماهنگی کامل با وزارت بهداشت عمل کرد و چهره ای موفق و مردمی از خود به نمایش گذاشت ولی در بسیاری از امور فرهنگی ، قرائت ها و تفسیرهای خاص مسوولان این نهاد از مسائل فرهنگی ، تقابل زا شد.

فراموش نکنیم که بسیج یک نهاد سیاستگذار نیست بلکه تشکلی است برای مدد رسانی به سازمان های دیگر و اجرای سیاست های تدوین شده و الا اگر قرار باشد بسیج را یک نهاد سیاستگذار بدانیم ، با توجه به این که این نهاد از حوزه های مذهبی و فرهنگی و اداری گرفته تا عرصه های بهداشتی و علمی و فنی و ساخت و ساز و بانکداری و ... حضور دارد ، شاهد موازی کاری های متعدد و تشتت امور خواهیم شد کما اینکه در همان بحث واکسیناسیون فلج اطفال ، بسیج نه به عنوان برنامه ریز و تصمیم گیرنده ، بلکه به عناون یک بازوی اجرایی عمل کرد و انصافاً هم مؤثر واقع شد.حتی در جریان جنگ تحمیلی نیز بسیج به عنوان مجری فرماندهی ارشد خود یعنی سپاه بوده است.

این نکته ای است که باید همواره مطمح نظر مسوولان باشد و الا بدیهی است که ایجاد تداخلات کاری ، قطعاً به جایگاه بسیج لطمه وارد می کند.

نکته دیگری که نیازمند توجه ویژه است این که بسیج باید فراتر از جناح ها و سیاست بازی ها حرکت کند چه آن که تبدیل بسیج به بازوی اجرایی یک جریان خاص سیاسی ، موقعیت این نهاد را از "مردمی"  بودن به جناحی بودن تنزل دهد و این بزرگ ترین خطا و بدترین جفا به نهادی است که ارزش ذاتی خود را رهین مردمی بودنش است.

این نکته ای است که حضرت امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار بسیج بدان توجه ویژه ای داشته و با آینده نگری خاص خود ، هشدار داده اند که در صورت ورود بسیج به بازی های سیاسی این نهاد مردمی حتما به تباهی کشیده خواهد شد.

 متن وصیت نامه امام راحل (ره) در این باره چنین است:

« نه تنها وصیت اكید من به قوای مسلح آن است كه همان طور كه از مقررات نظام ،عدم دخول نظامی در احزاب و گروهها و جبهه ها است به آن عمل نمایند؛ وقوای مسلح مطلقاً ، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازیهای سیاسی دور نگه دارند.

در این صورت می توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است كه افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است ،دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است كه اگر قوای مسلح ، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد،برخلاف مصالح اسلام و كشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب واردشوند كه - بی اشكال به تباهی كشیده می شوند - و یا در بازیهای سیاسی واردشوند، از قدم اول با آن مخالفت كنند. و بر رهبر و شورای رهبری است كه باقاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا كشور از آسیب در امان باشد.»

و اما نکته پایانی درباره جایگاه کنونی بسیج در نزد افکار عمومی است. فرماندهان بسیج ، اگر واقعاً نگاه بلند مدت به بسیج دارند و آن را سرمایه ای برای کشور و انقلاب می دانند و نه صرفاً ابزاری در دست یک جناح خاص، حتماً باید به طور ویژه ای بر روی این سوال پژوهش کنند و بررسی نمایند که در حال حاضر جایگاه بسیج نزد افکار عمومی ایرانیان چگونه است؟ و اگر به  واسطه برخی اشکالات ، خدشه ای به این جایگاه وارد شده ، در صدد جبران آن برآیند چه آن که قافله کشور ، بزنگاه های فراوانی در مسیر پیش روی خود دارد که حتماً نیاز خواهد بود از نیروی مردم در قالب بسیج بهره گرفته شود و دریغ و حیف از این که این ساختار به یادگار مانده از آن امام سفر کرده ، گرفتار سیاست پیشگی ها و روزمرگی ها شود و از قله مردمی اش به دره جناحی سقوط کند.

منتشر شده از: پایگاه اطلاع رسانی نیمه شب

کیانوش انصاری بازدید : 116 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
  نیمه شب[mid-night.ir] :دادستان عمومی و انقلاب تهران اعلام کرد که،"محمد علی ابطحی "یکی ازمتهمان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری بعدازظهر امروز-یکشنبه- آزاد شد.
 

 

قوه ی قضاییه


   

دکتر عباس جعفری دولت آبادی در گفت وگو با خبرنگار حوزه قضایی و حقوقی ایرنا با اعلام این خبر افزود: "با انجام محاکمه ، صدور رای ، تودیع وثیقه 700 میلیون تومانی به دستور رییس شعبه 15دادگاه انقلاب و به طور موقت ، محمد علی ابطحی آزاد شد."
 
 
مهدی کروبی در پی آزادی محمد علی ابطحی با وی دیدار کرد
 
 
مهدی کروبی فردای آزادی ابطحی به ملاقات وی رفت

دیدار کروبی با ابطحی پس از آزادی

 
کیانوش انصاری بازدید : 168 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

زندگی نامه کروش کبیر

 

کروش کبیر یکی از شاهان بزرگ و تاریخی ایران

مردی جوانمرد و وطن پرست که اولین بیانیه حقوق بشر را منتشر کرده است.

 

برای دانلود و مطالعه ی زندگی نامه ی وی بر روی عبارت زیر کلیک کنید

دانلود کتاب الکترونیکی زندگی نامه ی کروش کبیر

کیانوش انصاری بازدید : 129 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

سال دهم هجرت كه مسلمانان همراه پيامبر اكرم(ص) مراسم حج را به پايان رساندند و آن
سال، بعدا «حجة الوداع‏» نام گرفت، پيامبر اكرم(ص) عازم مدينه گرديد.

فرمان حركت صادر شد. هنگامى كه كاروان به سرزمين «رابغ‏» در سه ميلى جحفه كه ميقات
حجاج است، رسيد امين وحى در مكانى به نام «غديرخم‏» فرود آمد. آيه:«يا ايها الرسول بلغ ما
انزل اليك من ربك و ان لم تفعل فما بلغت رسالته والله يعصمك من الناس‏».نازل شد كه اى
پيامبر، آنچه از طرف خدا فرستاده شده، به مردم ابلاغ كن. اگر اين كار را نكنى، رسالت‏خود
را تكميل نكرده‏اى و خداوند تو را از گزند مردم حفظ خواهد كرد. سوره مائده، آيه دستور
توقف در آن مكان صادر شد. همه مردم ايستادند. وقت ظهر هوا، بشدت گرم بود. پيامبر
اكرم(ص) نماز ظهر را با جماعت‏خواند سپس در حالى كه مردم دور او را گرفته بودند، بر
روى نقطه بلندى كه از جهاز شتران برپا شد، قرار گرفت و با صداى رسا خطبه خواند و
سپس فرمود:

«مردم نزديك است من دعوت حق را لبيك گويم و از ميان شما بروم من مسؤولم و شما هم
مسؤوليد».

سپس مطالبى گرانبها بيان كرد و فرمود:

«من دو چيز نفيس در ميان شما به امانت گذاردم، يكى كتاب خدا و ديگرى عترت و اهل
بيت من، اين دو هرگز از هم جدا نشوند. مردم بر قرآن و عترت من پيشى نگيريد و در عمل
به آنها كوتاهى نورزيد كه هلاك مى‏شويد».

در اين هنگام دست على(ع) را گرفت و او را بلند كرد و به همه مردم معرفى نمود، سپس
فرمود:

«سزاوارتر بر مؤمنان از خود آنان كيست؟ همگى گفتند: خدا و پيامبر او داناترند».

پيامبر اكرم(ص) فرمود:

«خدا، مولاى من و من، مولاى مؤمنانم و من بر آنها از خودشان اولى و سزاوارترم‏».

بعد فرمود:

« من كنت مولاه فهذا على مولاه‏اللهم وال من والاه و عاد من عاداه و... »

«اى مردم هركس من مولاى اويم، على مولاى اوست، خداوندا كسانى را كه على را دوست
دارند، دوست بدار و كسانى كه او را دشمن دارند، دشمن دار و...»

سپس فرشته وحى نازل شد و آيه «اليوم اكملت لكم دينكم...» را نازل فرمود و آن روز در تاريخ
اسلام جاودانه و حماسه‏ساز شد.

آرى غدير، روز حماسه جاويد، روز ولايت، روز امامت، روز وصايت، روز اخوت، روز رشادت و
شجاعت و شهامت و حفاظت و رضايت و صراحت‏شناخته شد. روز نعمت، روز شكرگزارى، روز
پيام رسانى، روز تبريك و تهنيت، روز سرور و شادى و هديه فرستادن، روز عهد و پيمان و
تجديد ميثاق، روز تكميل دين و بيان حق، روز راندن شيطان، روز معرفى راه و رهبر، روز
آزمون، روز ياس دشمن و اميدوارى دوست و خلاصه روز اسلام و قرآن و عترت، روزى كه
پيروان واقعى مكتب حيات‏بخش اسلام آن را گرامى مى‏دارند و به همديگر تبريك مى‏گويند.

از احاديث بر مى‏آيد كه ائمه: آن روز را جشن مى‏گرفتند و در آن روز مراسم ويژه‏اى داشتند،
شبيه مراسمى كه ما ايرانيان امروز در عيد نوروز داريم.

از فياض بن محمد طوسى نقل شده: روز غدير به حضور امام هشتم(ع) رسيد. ديد گروهى
از افراد ويژه در خدمت‏حضرت هستند كه امام آنان را براى افطار در خانه‏اش نگهداشت و به
منزل آنان غذا و لباس و كفش و انگشتر و هداياى ديگر فرستاد و آن روز وضع او و اطرافيان او
كاملا عوض شده بود و فضائل آن روز را براى آنان يادآورى مى‏كرد. (بحار الانوار، 97: 112، ح 8.
)

در حديث ديگرى است: روزى از روزهاى خلافت على(ع) جمعه و عيد غدير به يك روز افتاد.
امام(ع) خطبه مفصلى خواند و فرمود:

«اين مجمع اكنون به پايان مى‏رسد و شما همگى به خانه‏هايتان بر مى‏گرديد، برويد - خداى
بر شما رحمت فرستد - و بر خانواده خود فراخ گيريد و به برادران خود نيكى كنيد.

خداوند را بر اين نعمت كه شما را بخشيده است، سپاس گزاريد. متحد شويد تا خدا كمكتان
كند. نيكويى كنيد تا خدا دوستيتان را پايدار كند. از نعمتهاى خداداد، يكديگر را هديه
فرستيد.

خداوند در اين روز چندين برابر ديگر عيدها پاداش دهد.

اين گونه پاداش جز در اين روز (غدير) ديگر نخواهيد يافت. نيكويى‏كردن در اين روز مال را
بسيار كند و عمر را زياد.

مهربانى كردن باعث رحمت‏خدا شود و مهربانى او. در اين روز به برادران و خاندان از مال
خدا داده ببخشيد، هر اندازه كه بتوانيد. همواره چهره خندان داريد. چون به يكديگر رسيديد،
شادمانى كنيد، و خدا را بر نعمتهايش سپاس گوئيد. برويد و به آنان كه اميدشان به شماست،
نيكى بسيار كنيد در خورد و خوراك، خود و زيردستانتان يكسان باشيد. اين يكسانى و
مساوات را تا جايى كه توانايى داريد عملى سازيد، كه پاداش يك درهم در اين روز، صد هزار
درهم است و بركت به دست‏خداست.

روزه اين روز را نيز خداوند مستحب قرار داده است و در برابر آن پاداشى بس بزرگ نهاده. اگر
كسى در اين روز، نياز برادران خود را برآورد - پيش از تمنا و درخواست - و با ميل و
غبت‏خوبى كند، پاداش او چنان باشد كه اين روز را روزه داشته است و شب آن را با عبادت به
بامداد رسانيده.

و هركس در اين روز به روزه‏دارى افطارى دهد، چنان است كه گويى دسته دسته مردم را
افطارى داده است...

همين كه به يكديگر رسيديد همراه سلام، مصافحه كنيد و نعمتى را كه در اين روز نصيبتان
شده است به يكديگر تبريك گوييد. بايد اين سخنان را آن كه بود و شنيد به آن كه نبود و
نشنيد، برساند. بايد توانگران به سراغ مستمندان روند و قدرتمندان به دنبال ضعيفان،
پيامبر(ص) مرا به اين چيزها امر كرده است‏».(ترجمه اين روايت تا اينجا از استاد محمدرضا
حكيمى است كه از حماسه غدير، ص 71 گرفته شده است.) بعد امام(ع) خطبه جمعه را
خواند و نماز جمعه را نماز عيدش قرار داد، بعد با فرزند و شيعيانش به منزل امام حسين(ع)
برگشت كه غذا آماده كرده بودند و آن شيعيان نيازمند و بى‏نياز با هداياى او به طرف خانواده
خود برگشتند. (بحار الانوار 97: 117.)

به اميد روزى كه همه مسلمانان بويژه مردم مسلمان ايران روز عيد غدير را بزرگترين عيد
خود قرار داده و اين روزه آنطور كه بايسته و شايسته آن است، گرامى بدارند.

غدير در قرآن

اليوم اكملت لكم دينكم‏و اتممت عليكم نعمتى‏و رضيت لكم الاسلام دينا.

مائده: 3.

امروز (روز غدير خم) دين شما را به حد كمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام كردم و اسلام
را بعنوان دين براى شما پسنديدم.

فصل اول: جايگاه عيد غدير در مكتب

1- عيد خلافت و ولايت

روى زياد بن محمد قال:

دخلت على ابى عبد الله(ع) فقلت:

للمسلمين عيد غير يوم الجمعة والفطر والاضحى؟

قال: نعم، اليوم الذى نصب فيه رسول‏الله(ص) اميرالمؤمنين(ع). مصباح المتهجد: 736.

زياد بن محمد گويد:

بر امام صادق(ع) وارد شدم و گفتم: آيا مسلمانان عيدى غير از عيد قربان و عيد فطر و
جمعه دارند؟ امام(ع) فرمود:

آرى، روزى كه رسول خدا(ص) اميرمؤمنان(ع) را (به خلافت و ولايت) منصوب كرد.

2- برترين عيد امت

قال رسول الله(ص):

يوم غدير خم افضل اعياد امتى و هو اليوم الذى امرنى الله تعالى ذكره فيه بنصب اخى على
بن ابى طالب علما لامتى، يهتدون به من بعدى و هو اليوم الذى اكمل الله فيه الدين و اتم
على امتى فيه النعمة و رضى لهم الاسلام دينا. امالى صدوق: 125، ح 8.

رسول خدا(ص) فرمود:

روز غدير خم برترين عيدهاى امت من است و آن روزى است كه خداوند بزرگ دستور داد;
آن روز برادرم على بن ابى طالب را به عنوان پرچمدار (و فرمانده) امتم منصوب كنم، تا بعد
از من مردم توسط او هدايت‏شوند، و آن روزى است كه خداوند در آن روز دين را تكميل و
نعمت را بر امت من تمام كرد و اسلام را به عنوان دين براى آنان پسنديد.

3- عيد بزرگ خدا

عن الصادق(ع) قال:

هو عيد الله الاكبر،و ما بعث الله نبيا الا و تعيد فى هذا اليوم و عرف حرمته و اسمه فى السماء
يوم العهد المعهود و فى الارض يوم الميثاق الماخوذ و الجمع المشهود. وسائل الشيعه، 5:
224، ح 1.

امام صادق(ع) فرمود:

روز غدير خم عيد بزرگ خداست، خدا پيامبرى مبعوث نكرده، مگر اينكه اين روز را عيد
گرفته و عظمت آن را شناخته و نام اين روز در آسمان، روز عهد و پيمان و در زمين، روز پيمان
محكم و حضور همگانى است.

4- عيد ولايت

قيل لابى عبد الله(ع):

للمؤمنين من الاعياد غير العيدين و الجمعة؟

قال: نعم لهم ما هو اعظم من هذا، يوم اقيم اميرالمؤمنين(ع) فعقد له رسول الله الولاية
فى‏اعناق الرجال والنساء بغدير خم.

وسائل الشيعه، 7: 325، ح 5.

به امام صادق(ع) گفته شد:

آيا مؤمنان غير از عيد فطر و قربان و جمعه عيد ديگرى دارند؟ فرمود:

آرى، آنان عيد بزرگتر از اينها هم دارند و آن روزى است كه اميرالمؤمنين(ع) در غدير خم
بالا برده شد و رسول خدا مساله ولايت را بر گردن زنان و مردان قرار داد.

5- روز تجديد بيعت

عن عمار بن حريز قال دخلت على ابى عبد الله(ع) فى‏يوم الثامن عشر من ذى الحجة
فوجدته صائما فقال لى:

هذا يوم عظيم عظم الله حرمته على المؤمنين و اكمل لهم فيه الدين و تمم عليهم النعمة و
جدد لهم ما اخذ عليهم من العهد والميثاق.

مصباح المتهجد: 737.

عمار بن حريز گويد:

روز هجدهم ماه ذيحجه خدمت امام صادق(ع) رسيدم و آن حضرت را روزه يافتم. امام به من
فرمود: امروز، روز بزرگى است، خداوند به آن عظمت داده و آن روز دين مؤمنان را كامل
ساخت و نعمت را بر آنان تمام نمود و عهد و پيمان قبلى را تجديد كرد.

6- عيد آسمانى

قال الرضا(ع): حدثنى ابى، عن ابيه(ع) قال:

ان يوم الغدير فى السماءاشهر منه فى الارض.

مصباح المتهجد: 737.

امام رضا(ع) فرمود:

پدرم به نقل از پدرش (امام صادق(ع)) نقل كرد كه فرمود:

روز غدير در آسمان مشهورتر از زمين است.

7- عيد بى‏نظير

قال على (ع):

ان هذا يوم عظيم الشان،فيه وقع الفرج، ورفعت الدرج و وضحت الحجج وهو يوم الايضاح
والافصاح من المقام الصراح،ويوم كمال الدين و يوم العهد المعهود...

بحارالانوار، 97: 116.

على(ع) فرمود:

امروز (عيد غدير) روز بس بزرگى است.

در اين روز گشايش رسيده و منزلت (كسانى كه شايسته آن بودند) بلندى گرفت و
برهان‏هاى خدا روشن شد و از مقام پاك با صراحت‏سخن گفته شد و امروز روز كامل شدن
دين و روز عهد و پيمان است.

8- عيد پربركت

عن الصادق(ع):

والله لو عرف الناس فضل هذا اليوم بحقيقته لصافحتهم الملائكة فى كل يوم عشر مرات...

وما اعطى الله لمن عرفه ما لايحصى بعدد.

مصباح المتهجد: 738.

امام صادق(ع) فرمود:

به خدا قسم اگر مردم فضيلت واقعى «روز غدير» را مى‏شناختند، فرشتگان روزى ده‏بار با آنان
مصافحه مى‏كردند و بخششهاى خدابه‏كسى‏كه‏آن روز را شناخته، قابل‏شمارش نيست.

9- عيد فروزان

قال ابو عبد الله(ع):

... و يوم غدير بين الفطر والاضحى‏و يوم الجمعة كالقمر بين الكواكب.

اقبال سيد بن طاووس: 466.

امام صادق(ع) فرمود:

... روز غدير خم در ميان روزهاى عيد فطر و قربان و جمعه همانند ماه در ميان ستارگان
است.

10- يكى‏از چهار عيد الهى

قال ابو عبد الله(ع):

اذا كان يوم القيامة زفت اربعة ايام الى‏الله‏عز و جل كما تزف العروس الى خدرها:

يوم الفطر و يوم الاضحى و يوم الجمعة‏و يوم غدير خم.

اقبال سيد بن طاووس: 466.

امام صادق(ع) فرمود:

هنگامى كه روز قيامت برپا شود چهار روز بسرعت بسوى خدا مى‏شتابند همانطور كه عروس
به حجله‏اش بسرعت مى‏رود.

آن روزها عبارتند از:

روز عيد فطر و قربان و جمعه و روز غدير خم.

فصل دوم: شايسته‏ها و بايسته‏هاى غدير

11- روز پيام و ولايت

قال رسول الله(ص):

يا معشر المسلمين ليبلغ الشاهد الغائب، اوصى من آمن بى و صدقنى بولاية على، الا ان ولاية
على ولايتى و ولايتى ولاية ربى، عهدا عهده الى ربى و امرنى ان ابلغكموه.

بحارالانوار 37: 141، ح 35.

رسول خدا(ص) (در روز غدير) فرمود:

اى مسلمانان! حاضران به غايبان برسانند: كسى را كه به من ايمان آورده و مرا تصديق كرده
است، به ولايت على سفارش مى‏كنم، آگاه باشيد ولايت على، ولايت من است و ولايت من،
ولايت‏خداى من است. اين عهد و پيمانى بود از طرف پروردگارم كه فرمانم داد تا به شما
برسانم.

12- روز اطعام

قال ابو عبد الله(ع):

... و انه اليوم الذى اقام رسول الله(ص) عليا(ع) للناس علما و ابان فيه فضله و وصيه فصام
شكرا لله عزوجل ذلك اليوم و انه ليوم صيام و اطعام و صلة الاخوان و فيه مرضاة الرحمن، و
مرغمة الشيطان.

وسائل الشيعه 7: 328، ضمن حديث 12.

امام صادق(ع) فرمود:

عيد غدير، روزى است كه رسول خدا(ص) على(ع) را بعنوان پرچمدار براى مردم برافراشت
و فضيلت او را در اين روز آشكار كرد و جانشين خود را معرفى كرد، بعد بعنوان سپاسگزارى از
خداى بزرگ آن روزه را روزه گرفت و آن روز، روز روزه‏دارى و عبادت و طعام دادن و به ديدار
برادران دينى رفتن است. آنروز روز كسب خشنودى خداى مهربان و به خاك ماليدن بينى
شيطان است.

13- روز هديه

عن امير المؤمنين(ع) قال:

... اذا تلاقيتم فتصافحوا بالتسليم و تهابوا النعمة فى‏هذا اليوم، و ليبلغ الحاضر الغائب،
والشاهد الباين، وليعد الغنى الفقير والقوى على الضعيف امرنى رسول‏الله(ص) بذلك.

وسائل الشيعه 7: 327.

امير المؤمنين(ع) (در خطبه روز عيد غدير) فرمود:

وقتى كه به همديگر رسيديد همراه سلام، مصافحه كنيد، و در اين روز به يكديگر هديه
بدهيد، اين سخنان را هر كه بود و شنيد، به آن كه نبود برساند، توانگر به سراغ مستمند برود،
و قدرتمند به يارى ضعيف، پيامبر مرا به اين چيزها امر كرده است.

14- روز كفالت

عن امير المؤمنين(ع) قال:

... فكيف بمن تكفل عددا من المؤمنين والمؤمنات وانا ضمينه على‏الله تعالى الامان من‏الكفر
والفقر وسائل الشيعه 7: 327.

امير مؤمنان(ع) فرمود:

... چگونه خواهد بود حال كسى كه عهده‏دار هزينه زندگى تعدادى از مردان و زنان مؤمن (در
روز غدير) باشد، در صورتى كه من پيش خدا ضامنم كه از كفر و تنگدستى در امان باشد.

15- روز سپاس و شادى

قال ابو عبد الله(ع):

... هو يوم عبادة و صلوة و شكر لله و حمد له،و سرور لما من الله به عليكم من ولايتنا،و انى
احب لكم ان تصوموه.

وسائل الشيعه 7: 328، ح 13.

امام صادق(ع) فرمود:

عيد غدير، روز عبادت و نماز و سپاس و ستايش خداست و روز سرور و شادى است به خاطر
ولايت ما خاندان كه خدابر شما منت گذارد و من دوست دارم كه شما آن روز را روزه بگيريد.

16- روز نيكوكارى

عن الصادق(ع):

... و لدرهم فيه بالف درهم لاخوانك العارفين،فافضل على اخوانك فى هذا اليوم‏و سر فيه كل
مؤمن و مؤمنة.

مصباح المتهجد: 737.

از امام صادق(ع) نقل شده كه فرمود:

يك درهم به برادران با ايمان و معرفت، دادن در روز عيد غدير برابر هزار درهم است، بنابراين
در اين روز به برادرانت انفاق كن و هر مرد و زن مؤمن را شاد گردان.

17- روز سرور و شادى

قال ابو عبد الله(ع):

انه يوم عيد و فرح و سرورو يوم صوم شكرا لله تعالى.

وسائل الشيعه 7: 326، ح 10.

امام صادق(ع) فرمود:

عيد غدير، روز عيد و خوشى و شادى است و روز روزه‏دارى به عنوان سپاس نعمت الهى است.

18- روز تبريك و تهنيت

قال على(ع):

عودوا رحمكم الله بعد انقضاء مجمعكم بالتوسعة على عيالكم، والبر باخوانكم والشكر لله
عزوجل على ما منحكم، واجتمعوا يجمع الله شملكم، و تباروا يصل الله الفتكم، و تهانؤا نعمة
الله كما هنا كم الله بالثواب فيه على اضعاف الاعياد قبله و بعده الا فى مثله... بحارالانوار 97:
117.

على(ع) فرمود:

بعد از پايان گردهم آيى خود (در روز غدير) به خانه برگرديد، خدا بر شما رحمت فرستد. به
خانواده خود گشايش و توسعه دهيد، به برادران خود نيكى كنيد، خداوند را بر اين نعمت كه
شما را بخشيده است، سپاس گزاريد، متحد شويد تا خدا به شما وحدت بخشد، نيكويى كنيد
تا خدا دوستيتان را پايدار كند، به همديگر نعمت‏خدا را تبريك بگوئيد، همانطور كه خداوند
در اين روز با چندين برابر عيدهاى ديگر پاداش دادن به شما تبريك گفته، اين گونه پاداشها
جز در روز عيد غدير نخواهد بود.

19- روز درود و برائت

روى الحسن بن راشد عن ابى عبد الله(ع) قال:

قلت: جعلت فداك، للمسلمين عيد غيرالعيدين؟ قال: نعم، يا حسن! اعظمهما و اشرفهما،
قال: قلت له: و اى يوم هو؟

قال: يوم نصب اميرالمؤمنين(ع) فيه علما للناس.

قلت له: جعلت فداك وما ينبغى لنا ان نصنع فيه؟

قال: تصومه يا حسن و تكثر الصلوة على محمد و آله فيه و تتبرا الى الله، ممن ظلمهم،فان
الانبياء كانت تامر الاوصياء باليوم‏الذى كان يقام فيه الوصى ان يتخذ عيدا.

مصباح المتهجد: 680.

حسن بن راشد گويد:

به امام صادق(ع) گفتم: آيا مسلمانان بجز آن دو عيد، عيد ديگرى هم دارند؟ فرمود: بله،
بزرگترين و بهترين عيد. گفتم: كدام روز است؟

فرمود: روزى كه اميرمؤمنان بعنوان پرچمدار مردم منصوب شد.

گفتم: فدايت‏شوم در آن روز سزاوار است، چه كنيم؟ فرمود: روزه‏بگير و درود برمحمد و آل‏او
بفرست و از ستمگران به آنان برائت بجوى، زيرا پيامبران به جانشينان دستور مى‏دادند كه
روزى را كه جانشين انتخاب مى‏شود، عيد بگيرند.

20- عيد اوصياء

عن ابى عبد الله(ع) قال:

... تذكرون الله عز ذكره فيه بالصيام والعبادة والذكر لمحمد و آل محمد، فان رسول الله(ص)
اوصى اميرالمؤمنين ان يتخذ ذلك اليوم عيدا، و كذلك كانت الانبياء تفعل، كانوا يوصون
اوصيائهم بذلك فيتخذونه عيدا.

وسائل الشيعه 7: 327، ح 1.

امام صادق(ع) فرمود:

در روز عيد غدير، خدا را با روزه و عبادت و ياد پيامبر و خاندان او يادآورى كنيد، زيرا رسول
خدا به اميرالمؤمنين سفارش كرد كه آن روز را عيد بگيرد، همينطور پيامبران هم به
جانشينان خود سفارش مى‏كردند كه آن روز را عيد بگيرند، آنان هم چنين مى‏كردند.

21- روز گشايش و درود

عن ابى عبد الله(ع) قال:

والعمل فيه يعدل ثمانين شهرا، و ينبغى ان يكثر فيه ذكر الله عزوجل، والصلوة على النبى(ص)
، ويوسع الرجل فيه على عياله.

وسائل الشيعه 7: 325، ح 6.

امام صادق(ع) فرمود:

ارزش عمل در آن روز (عيد غدير) برابر با هشتاد ماه است، و شايسته است آن روز ذكر خدا و
درود بر پيامبر(ص) زياد شود، و مرد، بر خانواده خود توسعه دهد.

22- روز ديدار رهبرى

عن مولانا ابى‏الحسن على بن محمد(ع) قال لابى اسحاق:

و يوم الغدير فيه اقام النبى(ص) اخاه عليا علما للناس و اماما من بعده،[قال] قلت:

صدقت جعلت فداك، لذلك قصدت، اشهد انك حجة الله على خلقه.

وسائل الشيعه 7: 324، ح 3.

امام هادى(ع) به ابواسحاق فرمود:

در روز غدير پيامبر اكرم(ص) برادرش على(ع) را بلند كرد و به عنوان پرچمدار (و فرمانده)
مردم و پيشواى بعد از خودش معرفى كرد.

ابواسحاق گفت: عرض كردم، فدايت‏شوم راست فرمودى. به خاطر همين به زيارت و ديدار
شما آمدم، گواهى مى‏دهم كه تو حجت‏خدا بر مردم هستى.

23- روز تكبير

عن على بن موسى الرضا(ع) :

من زار فيه مؤمنا ادخل‏الله قبره سبعين نورا و وسع فى قبره و يزور قبره كل يوم سبعون الف
ملك ويبشرونه بالجنة.

اقبال الاعمال: 778.

امام رضا(ع) فرمود:

كسى كه در روز (غدير) مؤمنى را ديدار كند، خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد مى كند و
قبرش را توسعه مى‏دهد و هر روز هفتاد هزار فرشته قبر او را زيارت مى‏كنند و او را به بهشت
بشارت مى‏دهند.

24- روز ديدار و نيكى

قال الصادق(ع):

ينبغى لكم ان تتقربوا الى الله تعالى بالبر والصوم والصلوة و صلة الرحم و صلة الاخوان، فان
الانبياء عليهم السلام كانوا اذا اقاموا اوصياءهم فعلوا ذلك و امروا به.

مصباح المتهجد: 736.

امام صادق(ع) فرمود:

شايسته است با نيكى كردن به ديگران و روزه و نماز و بجاآوردن صله رحم و ديدار برادران
ايمانى به خدا نزديك شويد، زيرا پيامبران زمانى كه جانشينان خود را نصب مى‏كردند، چنين
مى‏كردند و به آن توصيه مى‏فرمودند.

25- نماز در مسجد غدير

عن ابى عبد الله(ع) قال:

انه تستحب الصلوة فى مسجد الغديرلان النبى(ص) اقام فيه امير المؤمنين(ع)و هو موضع
اظهرالله عزوجل فيه الحق.

وسائل الشيعه 3: 549.

امام صادق(ع) فرمود:

نماز خواندن در مسجد غدير مستحب است، چون پيامبر اكرم(ص) در آنجا اميرمؤمنان(ع)
را معرفى و منصوب كرد. و آنجايى است كه خداى بزرگ، حق را آشكار كرد.

26- نماز روز غدير

عن ابى عبد الله(ع) قال:

و من صلى فيه ركعتين اى وقت‏شاء و افضله قرب الزوال و هى الساعة التى اقيم فيها
اميرالمؤمنين(ع) بغدير خم علما للناس و... كان كمن حضر ذلك اليوم...

وسائل الشيعه 5: 225، ح 2.

امام صادق(ع) فرمود:

كسى كه در روز عيد غدير هر ساعتى كه خواست، دو ركعت نماز بخواند و بهتر اينست كه
نزديك ظهر باشد كه آن ساعتى است كه اميرالمؤمنين(ع) در آن ساعت در غدير خم به
امامت منصوب شد، (هر كه چنين كند) همانند كسى است كه در آن روز حضور پيدا كرده
است...

27- روزه غدير

قال الصادق(ع):

صيام يوم غدير خم يعدل صيام عمر الدنيا لو عاش انسان ثم صام ما عمرت الدنيا لكان له
ثواب ذلك. وسائل الشيعه 7: 324، ح 4.

امام صادق(ع) فرمود:

روزه روز غدير خم با روزه تمام عمر جهان برابر است. يعنى اگر انسانى هميشه زنده باشد و
همه عمر را روزه بگيرد، ثواب او به اندازه ثواب روزه عيد غدير است.

28- روز تبريك و تبسم

عن الرضا(ع) قال:

... و هو يوم التهنئة يهنئ بعضكم بعضا،فاذا لقى المؤمن اخاه يقول:

«الحمد لله الذى جعلنا من المتمسكين‏بولاية امير المؤمنين و الائمة(ع)»

و هو يوم التبسم فى وجوه الناس‏من اهل الايمان...

اقبال: 464.

امام رضا(ع) فرمود:

عيد غدير روز تبريك و تهنيت است. هر يك به ديگرى تبريك بگويد، هر وقت مؤمنى
برادرش را ملاقات كرد، چنين بگويد: «حمد و ستايش خدايى را كه به ما توفيق چنگ زدن به
ولايت اميرمؤمنان و پيشوايان عطا كرد» آرى عيد غدير روز لبخند زدن به چهره مردم با
ايمان است...

فصل سوم: ولايت در غدير

29- پيامبر و ولايت على(ع)

عن ابى سعيد قال:

لما كان يوم غدير خم امر رسول الله(ص) مناديا فنادى: الصلوة جامعة، فاخذ بيد على(ع) و
قال:

اللهم من كنت مولاه فعلى مولاه،اللهم وال من والاه، و عاد من عاداه.

بحارالانوار 37: 112، ح 4.

ابو سعيد گويد:

در روز غدير خم رسول خدا(ص) دستور داد: منادى ندا دهد كه: براى نماز جمع شويد. بعد
دست على(ع) را گرفت و بلند كرد و فرمود:

خدايا كسى كه من مولاى اويم پس على هم مولاى اوست، خدايا دوست بدار كسى را كه على
را دوست بدارد و دشمن بدار كسى را كه با على دشمنى كند.

30- زندگى پيامبرگونه

قال رسول الله(ص):

من يريد ان يحيى حياتى، و يموت مماتى،ويسكن جنة الخلد التى وعدنى ربى‏فليتول على ابن
ابى طالب،(ع)فانه لن يخرجكم من هدى،ولن يدخلكم فى ضلالة.

الغدير 10: 278.

رسول خدا(ص) فرمود:

كسى كه مى‏خواهد زندگى و مرگش همانند من باشد و در بهشت جاودانه‏اى كه پروردگارم
به من وعده كرده، ساكن شود، ولايت على بن ابى طالب(ع) را انتخاب كند، زيرا او هرگز شما
را از راه هدايت بيرون نبرده، به گمراهى نمى‏كشاند.

31- پيامبر و امامت على(ع)

عن جابر بن عبد الله الانصارى قال: سمعت‏رسول الله(ص) يقول لعلى بن ابى طالب(ع):

يا على! انت اخى و وصيى و وارثى‏وخليفتى على‏امتى فى‏حيوتى و بعد وفاتى‏محبك محبى و
مبغضك مبغضى‏و عدوك عدوى.

امالى صدوق: 124، ح 5.

جابربن عبد الله انصارى مى‏گويد:

از رسول خدا(ص) شنيدم كه به على بن ابى‏طالب(ع) فرمود:

اى على، تو برادر و وصى و وارث و جانشين من در ميان امت من در زمان حيات و بعد از
مرگ منى. دوستدار تو دوستدار من و دشمن و كينه‏توز تو دشمن من است.

32- پايه‏هاى اسلام

عن ابى جعفر(ع) قال:

بنى الاسلام على خمس:

الصلوة و الزكوة و الصوم و الحج و الولاية‏و لم يناد بشى‏ء ما نودى بالولاية يوم الغدير.

كافى 2، 21، ح 8.

امام باقر(ع) فرمود:

اسلام بر پنج پايه استوار شده است: نماز، زكات، روزه، حج و ولايت و به هيچ چيز به اندازه
آنچه در روز غدير به ولايت تاكيد شده، ندا نشده است.

33- ولايت جاودانه

عن ابى الحسن(ع) قال:

ولاية على(ع) مكتوبة فى صحف جميع الانبياء ولن يبعث‏الله رسولا الا بنبوة محمد ووصية
على(ع). سفينة البحار 2: 691.

امام كاظم(ع) فرمود:

ولايت على(ع) در كتابهاى همه پيامبران ثبت‏شده است و هيچ پيامبرى مبعوث نشد، مگر با
ميثاق نبوت محمد(ص) و امامت على(ع).

34- ولايت و توحيد

قال رسول الله(ص):

ولاية على بن ابى طالب ولاية الله‏و حبه عبادة الله و اتباعه فريضة الله‏و اولياؤه اولياء الله و
اعداؤه اعداء الله‏و حربه حرب الله و سلمه سلم الله عز و جل.

امالى صدوق: 32.

رسول خدا(ص) فرمود:

ولايت على بن ابيطالب(ع) ولايت‏خداست، دوست داشتن او عبادت خداست، پيروى كردن او
واجب الهى است و دوستان او دوستان خدا و دشمنان او دشمنان خدايند، جنگ با او، جنگ با
خدا و صلح با او، صلح با خداى متعال است.

35- روز ناله نوميدى شيطان

عن جعفر، عن ابيه(ص) قال:

ان ابليس عدوالله رن اربع رنات:

يوم لعن، و يوم اهبط الى الارض،و يوم بعث النبى(ص) و يوم الغدير.

قرب الاسناد: 10.

امام باقر(ع) از پدر بزرگوارش امام صادق(ع) نقل كرد كه فرمود:

شيطان دشمن خدا چهار بار ناله كرد: روزى كه مورد لعن خدا واقع شد و روزى كه به زمين
هبوط كرد و روزى كه پيامبر اكرم(ص) مبعوث شد و روز عيد غدير.

36- ولايت علوى دژ توحيد

عن النبى(ص):

يقول الله تبارك و تعالى:

ولاية على بن ابى طالب حصنى،فمن دخل حصنى امن من نارى.

جامع الاخبار: 52، ح 7.

پيامبر اكرم(ص) فرمود:

خداوند مى‏فرمايد: ولايت على بن ابيطالب دژ محكم من است، پس هر كس داخل قلعه من
گردد، از آتش دوزخم محفوظ خواهد بود.

37- جانشين پيامبر

قال رسول الله(ص):

يا على انا مدينة العلم و انت بابها و لن تؤتى المدينة الا من قبل الباب... انت امام امتى و
خليفتى عليها بعدى، سعد من اطاعك و شقى من عصاك، و ربح من تولاك و خسر من عاداك.

جامع الاخبار: 52، ح 9.

رسول خدا(ص) فرمود:

اى على من شهر علمم و تو درب آن هستى، به شهر جز از راه درب آن وارد نشوند. ... تو
پيشواى امت من و جانشين من در اين شهرى، كسى كه اطاعت تو كند سعادتمند است، و
كسى كه تو را نافرمانى كند، بدبخت است، و دوستدار تو سود برده و دشمن تو زيان كرده
است.

38- اسلام در سايه ولايت

قال الصادق(ع):

اثافى الاسلام ثلاثة:

الصلوة و الزكوة و الولاية،لا تصح واحدة منهن الا بصاحبتيها.

كافى: 2، ص 18.

امام صادق(ع) فرمود:

سنگهاى زيربناى اسلام سه چيز است:

نماز، زكات و ولايت كه هيچ يك از آنهابدون ديگرى درست نمى‏شود.

39- ده هزار شاهد

قال ابو عبد الله(ع):

العجب يا حفص لما لقى على بن ابى‏طالب!! انه كان له عشرة الاف شاهد لم يقدر على اخذ
حقه و الرجل ياخذ حقه بشاهدين.

بحار الانوار: 37، 140.

امام صادق(ع) فرمود:

اى حفص! شگفتا از آنچه على بن ابى طالب(ع) با آن مواجه شد! او با ده هزار شاهد و گواه
(در روز غدير) نتوانست‏حق خود را بگيرد، در حالى كه شخص با دو شاهد حق خود را
مى‏گيرد.

40- على(ع)، مفسر قرآن

عن النبى(ص) فى احتجاجه يوم الغدير:

على تفسير كتاب الله، و الداعى اليه، الا و ان الحلال و الحرام اكثر من ان احصيهما و اعرفهما،
فآمر بالحلال و انهى عن الحرام فى مقام واحد، فامرت ان آخذ البيعة عليكم و الصفقة منكم،
بقبول ما جئت به عن الله عز و جل فى على امير المؤمنين و الائمة من بعده، معاشر الناس
تدبروا و افهموا آياته، و انظروا فى محكماته و لا تتبعوا متشابهه، فو الله لن يبين لكم زواجره، و
لا يوضع لكم عن تفسيره الا الذى انا آخذ بيده.

وسايل الشيعه: 18، 142، ح 43.

پيامبر اكرم (ص) روز عيد غدير فرمود:

على(ع) تفسير كتاب خدا، و دعوت كننده به سوى خداست، آگاه باشيد كه حلال و حرام
بيش از آنست كه من معرفى و به آنها امر و نهى كنم و بشمارم. پس دستور داشتم كه از شما
عهد و پيمان بگيرم كه آنچه را در مورد على اميرمؤمنان، و پيشوايان بعد او از طرف خداوند
بزرگ آوردم، بپذيريد.

اى مردم! انديشه كنيد و آيات الهى را بفهميد، در محكمات آن دقت كنيد و متشابهات آن را
دنبال نكنيد. به خدا قسم هرگز كسى نداهاى قرآن را نمى‏تواند بيان كند و تفسير آن را
روشن كند، جز آن كسى كه من دست او را گرفته‏ام (و او را معرفى كردم).

منابع

1- قرآن كريم .

2- امالى شيخ صدوق، كتابخانه اسلاميه.

3- قرب الاسناد، عبد الله جعفر الحميرى، آل البيت.

4- مصباح المتهجد، شيخ طوسى، مؤسسة فقه الشيعه.

5- وسايل الشيعه، شيخ حر عاملى، مكتبة الاسلامية.

6- سفينة البحار، شيخ عباس قمى، اسوه.

7- جامع الاخبار، محمد سبزوارى، آل البيت.

8- بحار الانوار، علامه مجلسى، دار الكتب الاسلاميه.

9- حماسه غدير، محمدرضاحكيمى، مؤلف.

10- اقبال الاعمال، سيد بن طاووس مؤسسة الاعلمى.

11- اصول كافى، كلينى، دار الكتب الاسلاميه.

12- الغدير، علامه امينى دار الكتب الاسلاميه.

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
لطفا فعلا از آدرس زیر استفاده بکنید...
مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار www.ghalamyaz.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 398
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 40
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 80
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 340
  • بازدید ماه : 340
  • بازدید سال : 6,617
  • بازدید کلی : 69,838