loading...
مقالات آموزشی کمیاب و دانلود رایگان نرم افزار های مفید
کیانوش انصاری بازدید : 138 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

آیت‌الله امجد: مكتب علی كناره‌گیری ازحكومت را بردروغ ترجیح می‌دهد




هی بگیم علی. نه ما باید بگوییم معاویه، یزید. علی کجاست؟ علی قاتلش را سفارش می‌کند، من کسی باهام مخالفت کند نانش را می برم...انقلاب عظیم ما تجربه خوبی بود اما متاسفانه خودسازی كم بود. افرادی ممكن است با دست بوسی سوار شوند! ما به امثال مدرس نیاز داریم. در ادامه گزیده‌ای از مباحث اخلاقی و اجتماعی حضرت آیت الله امجد، فرازهایی از 3 سخنرانی اخیر ایشان که تلخیص شده، به نقل از وب سایت آینده می‌آید:‌

 



مكتب حضرت امیر (ع) كناره گیری از حكومت را بر دروغ گفتن برای رسیدن به حكومت ترجیح می دهد. شاید می شد یك دروغ را توجیه كرد اما دیگر از هدایت خبری نبود! حكومتی كه با دروغ برسركار بیاد باید با شمشیر حفظ شود و جز اجبار و زور چیزی از آن عاید انسانها نمی شود! ...

 

به جز از علی که گوید به پسر که قاتل من / چو اسیرآيت الله امجد توست اکنون به اسیر کن مدارا. حالا اگر کسی با ما مخالفت کند نانش را می بریم . هی بگیم علی علی . آقا نه ما باید بگوییم معاویه معاویه یزید . علی کجاست؟ علی قاتلش را سفارش می کند من کسی باهام مخالفت کند نانش را می برم. نان دادن هنر است یا نان بریدن .

 

در این کشور نه انتقاد است نق نق مردم هم زیاد است نق نق های مردم خطرناک است انتقاد نباشد برای کشور خطرناک است مردم فکر دارند شعور دارند نباید طوری بشود که در اتوبوس و این ور و آن ور نق بزنند انتقاد نکردن معاویه را می سازد و نق نق زدن ها علی را می کشد.

 

 

نباید موضوع تقوی را با وسواس! اشتباه كرد. وسواس نوعی بی تقوایی است. نباید مسائل شرعی را به گونه ای مطرح كرد كه مردم به وسواس بیفتند. دین اسلام دین سمحه سهله است. اسلام دین تعبد است. اصول دین تعقلی است اما احكام تعبدی است! نباید در این موارد اینقدر سخت گرفت. انسان وسواسی اگر راست می گوید باید جلوی زبانش را بگیرد. تهمت می زند، دروغ می گوید، ... اما صد مرتبه خود را آب می كشد! مردم آزاری نكن. تقوی یعنی خدا داری!

 

... غالب مشكلات فردی و اجتماعی كه با آن دست به گریبان هستیم دقیقا و مسلما ناشی از ضعفهای اخلاقی ما است و مشكلات و گرفتاریهای و بن بستهای جهانی نیز درست از فقراخلاقی جامعه ها و مخصوصا سران بسیاری از كشورهای جهان سرچشمه میگیرد. آری اخلاق سرمایه اصلی اقوام و ملت ها است اخلاق كلید حل مشكلات مهم اجتماعی است . اخلاق خمیر مایه تمدن و ستون فقرات یك زندگی اجتماعی سالم است و اخلاق بهترین وسیله انسان در سیر الهی است. بهمین دلیل تا مسائل اخلاقی در جوامع انسانی حل نشود، هیچ مسئله ای حل نخواهد شد. و باز به همین دلیل تهذیب نفوس و تزكیه قلوب و تكمیل مكارم اخلاق به عنوان یكی از اهداف اصلی بعثت پیامبر اسلام در كتاب آسمانی قرآن و روایت اسلامی بیان شده است پیشوایان اسلام و بزرگان دین قسمت عمده عمر پربركت خود را برای این منظور صرف كرده اند.

 

تعریف و تمجیدهای دیگران حتی تعریف امام معصوم نیز مشكلی از ما را حل نمی كند. مگر اینكه امام معصوم دعا كند كه عاقبت به خیر شویم یا خبر دهد كه عاقبت به خیر هستیم. مهم عاقبت به خیر شدن است. به قول حضرت آیت الله بهجت: شیطان تا آخرین لحظه با انسان كار دارد. ایشان به همین علت اجازه ندادند تا موقعی كه در قید حیات هستند برایشان كنگره بزرگداشت گرفته شود. شیطان قسم خورده است كه همه ما را گمراه كند. هركسی را به طریقی گمراه می كند. از طریق منبر، از طریق مداحی، از طریق عبادت، از طریق نمازشب، ... علامتش این است كه ما پیش خودمان مغرور می شویم! و عاقبت به شری مربوط به غرور است و هركس پیش خدا شكسته نفسی كند عاقبت به خیر است. با كمی تمرین می توان به این باور رسید كه دیگران بهتر از ما هستند و ما بدتر از دیگران!

 

· حساب دستگاه الهی با حسابهایی كه ما داریم متفاوت است. آیا ارزش آن دختر جوان مسیحی كه به دورافتاده ترین نقاط آفریقا می رود و مردم را به نام حضرت مسیح(ع) به بهداشت دعوت می كند و مردم را به دین علاقمند می كند با من كه هر روز زیارت عاشورا و نماز شب هم می خوانم، ولی به احدی رحم و مروت ندارم یكسان است؟! آنچه مسلم است این است كه باید درون اصلاح شود. اگر هدف اصلاح درون باشد، خداوند وسایل هدایت را فراهم می كند. اینجانب اعتقاد داشتم حتی این ماركسیست هایی كه در دوران انقلاب در تظاهرات شركت می كنند اگر كشته شوند بعید نیست شهید باشند. به هر حال رحمت خدا بر غضب او سبقت دارد. ما از این جهت خیلی امیدوار هستیم كه مخالف خدا نیستیم و خدا هم ارحم الراحمین است. هر چیزی به جای خودش! ... جوان باید از گناهان گذشته خود استغفار كند و دیگر گناه نكند و پیرمرد هم باید به لطف و رحمت بی منتهای خدا امیدوار باشد! ... چیزهایی هست كه باعث عاقبت به خیری می شود به عنوان نمونه خدمت به بندگان خدا باعث عاقبت به خیری می شود. چیزهایی هم باعث عاقبت به شری می شود. ... تشخیص اینكه در كجا چه باید كرد ظرافتهای خاصی دارد. هیچ كس نباید به خودش مغرور شود. انسان باید همه را بهشتی بداند و خود را جهنمی و سعی كند تا خود را از جهنم نجات دهد و بعد هم به دنبال نجات مردم باشد!

 

· پرهیز به معنی كناره گیری یا انزوا نیست. پرهیز در متن اجتماع و در حین انجام عمل اتفاق می افتد. باید وارد اجتماع شد اما دروغ نگفت! باید از این آتش ترسید و مال یتیم را نخورد! اتقو یوما، اتقوا ... یعنی پروا كنید نه اینكه انزوا كنید. اسلام دین اجتماعی است. وظیفه انسان این است كه خودش را بسازد و وارد جامعه شود ... وظایف افراد هم با هم فرق می كند. یكی ممكن است ذخیره باشد. در تاریكی نشسته اما روشنایی را می بیند. منتظر انجام وظیفه است. در موقع خودش وارد می شود و وظیفه اش را انجام می دهد! معمولا هم نقطه عطفی را به وجود می آورد! با یك حركت یك مملكت را نجات می دهد. هر كس حد خودش را نگهدارد بهترین خدمت را به جامعه كرده است. برای ما ورود به جامعه و تحمل سختی ها و شنیدن ناسزاها و ... باعث خودسازی می شود. تقوی یعنی حضور در صحنه و پروا از خداوند! ... شناخت حد خود نیز بسیار مهم است. نباید در موقعیتی وارد شد كه از طاقت و توان خارج است. انقلاب ما انقلاب عظیم و تجربه خوبی بود اما متاسفانه خودسازی كم بود. افرادی ممكن است گاهی با دست بوسی سوار شوند! ما به امثال مدرس نیاز داریم. خدا رحمت كند او را

 شهوت فقط جنسی نیست! دستبوسی هم شهوت است! ریاست هم شهوت است! دلش می خواهد رساله بنویسد، شهوت نوشتن دارد! شهوت حرف زدن دارد!

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
لطفا فعلا از آدرس زیر استفاده بکنید...
مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار www.ghalamyaz.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 398
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 39
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 411
  • بازدید ماه : 411
  • بازدید سال : 6,688
  • بازدید کلی : 69,909