loading...
مقالات آموزشی کمیاب و دانلود رایگان نرم افزار های مفید
کیانوش انصاری بازدید : 123 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

معرفی شهرستان درگز


دَرگَز
Red pog.svg
درگز
New Iran locator.PNG
اطلاعات
کشور :ایران Flag of Iran.svg
استان :خراسان رضوی
شهرستان :درگز
بخش :درگز
جمعیت : (۱۳۸۳)۳۱٬۱۶۲
ارتفاع از سطح دریا :۴۷۹ متر [۱]
پیش‌شماره تلفنی :۰۵۸۲۵۲۲
وب‌گاه :[۲]

درگز یا دره گز یکی از شهرهای استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. درگز که تا تهران ۱۱۵۰ و تا مشهد ۲۵۵ کیلومتر فاصله دارد از شمال به مرز ایران و ترکمنستان از مشرق و جنوب شرقی به مشهد از جنوب به چناران و از مغرب به قوچان محدود و مختصات آن ۳۷ درجه و ۳۶ دقیقه عرض شمالی و ۵۹ درجه و ۶ دقیقه طول شرقی است. از اماکن دیدنی این شهر می‌توان به آب گرم الله‌اکبر و پارک ملی تندوره اشاره کرد. شهر درگز ، شهري با سابقه درخشان تاريخي ، شهري كه قبلاً به نام ابيورد معروف بوده و در تاريخ فكر و تمدن اسلامي به تعدادي از انديشمندان و بزرگان برخورد مي كنيم كه عنوان ابيوردي را با خود داشته اند . شهري كه خاوران نام داشته و از مناطق باستاني پارتهاي قديم در خراسان بوده ،در ۳ كيلومتري همين شهر آثار و بقايايي موجود است كه به پنج هزار سال قبل از ميلاد مي رسد ، يعني سابقه شهرنشيني و مدني درشهر درگز به حدو د هفت هزار سال پيش مي رسد ، يعني درگز وارث يك تمدن هفت هزار ساله مي باشد . » شهر و ناحيه درگز از دوران پيش از اسلام تاكنون داراگرد ، نسيايا ، آپاوارتاكن ، باورد ، ابيورد ، اتك ،نسايا ، نسا ، درون ، خاوران و دريجز ناميده مي شده است . ناحيه درگز در گذشته يكي از نقاط مهم باستاني پارت و خراسان بود كه به موجب قرارداد ننگين آخال ۱۲۶۱ هـ . ش / ۱۸۸۲ م ، كنارة آباد و تاريخي آن ، از تجن تا نزديكي عشق آباد ، از ايران جدا شده و جزء تركمنستان گرديد .

درباره نامگذاري اين شهرستان ، تا كنون داوري هاي گوناگوني داده شده است . شماري گفته اند چون در اين ناحيه بيشه و درخت گز زيادي وجود داشته ، به « دره گز » سرشناس شده است ، كه اين نامگذاري درست نيست . داوري درست تر ،‌ از سده ۳ پ . م ، يعني زمان اشكانيان است . پس از آن كه اشكانيان عليه سلوكيان برخاستند ، اشك اول ( ارشاك ) در ضمن نبرد كشته شد ، ولي برادرش تيرداد به پيروزي رسيد و شهري به نام داراگرد ،‌ در پارتياي اصلي بنياد گذارد . آپاوارتاكن ، كه بعضي آن را پارتياي اصلي و شماري پارتياي ويژه نوشته اند، به ناحيه شمال پارت گفته مي شود. پيرنيا بر پايه نوشته هاي تاريخ و جغرافي نگاران پيشين ، پارت اصلي را كوهستان و دشت كردان در خراسان و اتك و به بيان ديگر بين بيابان مشهد و كوير خوارزم دانسته است .

بنابراين نواحي درگز ، بجنورد ،‌ اسفراين ،‌ قوچان ، شيروان و كلات در قلمرو پارت اصلي قرار داشته است . ايزيدورخاراكسي كه در سده ۳ پ . م مي زيست ،‌ محل شهر دارا را در شمال پارت تعيين كرده و به آن « آپاوارتانن » گفته اند . ژوستن ( سده ۲ پ . م ) محل اين شهر را در دامنه كوه زاپاتنن و پلين ،‌ دانشمند رومي ( سده ۱ پ . م ) در دامنه كوه آپاوارتن دانسته اند . ژوستن ،‌آپاروارتن ، كوه ابيورد كه در گذشته باورت / بااورت و سپس باورد مي گفتند ، دانسته است .

دايرة المعارف اسلامي ،‌ ابيورد را سرزمين نياكان اشكاني و محل شهر دارا را در آن جا تعيين كرده است . بنابراين بايستي شهر « دارا » در دامنه كوههاي درگز قرار داشته باشد .از آن جا كه به گفته پلوتارك و تائيدهارولد لمب ، نويسنده كتاب قدم به قدم با اسكندر ، دارا ، آخرين پادشاه هخامنشي در اين ناحيه كشته شده است ، اشكانيان نام پايتخت نخستين خود را « داراگرد » نهاده اند . « گرد » در روزگار كهن ،‌ به معناي شهر بوده ، واژگان سياوش گرد ،‌ پيروزگرد ، بروگرد ( بروجرد ) ، بيژن گرد ، خسروگرد و… بيانگر نام سازنده و شهر است و داراگرد يعني شهر دارا نيز روي همين معنا پديد آمده است . در روزگار ساسانيان تغييرات زيادي در حد و حدود شهرهاي اين منطقه صورت مي گيرد و ابيورد كه شامل منطقه وسيعي بوده و تا دامنه كوههاي درگز گسترده بوده است ، مركزيت پيدا مي كند .

حاكم ابيورد را « بهمنه » مي ناميدند كه به صلح تسليم مسلمانان شد . پس از تسلط اعراب اين سرزمين يكي از پايگاههاي مهم مسلمانان قرار گرفت . بعضي از محققان اين چنين اظهار نظر كرده اند كه در قلعه داراگرد كه در زمان ساسانيان مركز روحانيون زرتشتي و داراي ضرابخانه بوده است ،‌ در اواخر قرن اول هجري قمري سكه ضرب شده است . حدود منطقه ابيورد در اين زمان از سرخس تا نسا گسترده بوده است . اين سرزمين كه در انتهاي دشت قراقوم بر سر راه قبايل مختلف مهاجم دشتهاي داخلي آسيا در ابتداي اولين خطه جلگه هاي حاصلخيز خراسان قرار گرفته است ،‌ بنابر موقعيت طبيعي و نظامي از دير باز محل كشمكشها و زد و خوردهاي اقوام مختلف بوده است . با سقوط سامانيان دفاع ولايات شمالي ايران در برابر حملات چادر نشين ها به سستي گرائيد و هجوم صحرا نشينان آسياي مركزي به خراسان فزوني گرفت .

به روزگار سلطان محمود غزنوي تركمانان ( غزان ) به منطقه نسا و ابيورد و درگز هجوم آوردند و در اين شهرها سكني گزيدند و تركي شدن اين نواحي آغاز گرديد . محققان محلي دوران سلجوقيان و اوايل خوارزمشاهيان را دوره شكوفايي خاوران ( ابيورد را از قرن ۴ به بعد خاوران مي گفتند ) ناميده اند ، شيخ محمد شهرستاني ،‌ انوري ابيوردي ، اسعد مهنه يي و … از اين سرزمين برخاستند . به همت اينان خاوران يكي از مراكز علمي شد . به روزگار چنگيز ، پسرش « تولي » ابيورد را تصرف كرد و به نهب و تاراج اهالي پرداخت و آن شهر زيبا را كه در آن عالمي از عمارات موج مي زد با خاك يكسان نمود و اكثر مردم را از دم تيغ گذراند . البته ابيورد در نهضتهاي شيعه كه در اواخر دوران بني اميه در سراسر خراسان صورت گرفته بود سهمي بزرگ داشته است و نيز در قيامهاي عليه حكام عباسي در قرن سوم هجري شركت جستند . در زمان خلافت هارون ۱۸۵ ق . شخصي به نام ابوالخسيب بر ضد عباسيان و عامل آنان در خراسان قيام كرد و بر ابيورد تسلط پيدا كرد . اين شهر با اين همه عظمت و زرگي پس از هجوم مغولان و بعد از او تيمور ورونق خود را از دست داد و از اواخر قرن هشتم كه شهرها و آباديهاي اين منطقه مورد تجاوز و اشغال ازبكان قرار گرفت دوران قدرت آن شروع گرديد .

در اوايل عصر افشاري ساختن مسجد بزرگي در مولود آباد ( زادگاه نادر ) و برخي ساختمانها در شهر نشاني از گسترش و رونق درگز مي باشد ،‌ ولي ويراني هايي كه ناشي از تهاجمات اقوام همسايه بود ،‌ همراه با عدم توجه حكومت مركزي وخصوصاً جدايي قسمت آباد و تاريخي آن ( با ۹ هزار خانوار جمعيت و ۲۴ شهرك و روستا ) كه نام ابيورد را نيز با خود دارد ،‌ توانائي هاي اين شهر را به فراموشي سپرد . اكنون اندك آثار به جا مانده در شهر درگز مربوط به حاشيه باز يكي از دامنه كوههاي هزار مسجد ( درگز فعلي ) مي باشد . در حاليكه آثار تاريخي بي نظيري از دوره اشكانيان و دوران اسلامي در آن سوي مرزها قرارگرفته است .



جاذبه های گردشگری و تاریخی درگز:

محوطه باستانی بندیان

تپه خاخيان

تپه صاحبجان

تپه غازان بيك

نوروز تپه

تپه يوخار قلعه

یارم تپه

پلكان نادري

امامزاده محمد ديباج

بقعه ابوالمعجن

قدمگاه

زيارتگاه سيد قاضي سلطان

بقعه علامه شهرستانی

امامزاده سيد يوسف

زيارتگاه علي بلاغ

آرامگاه صيد علي خان درگزي

غار قزلق

غار شادمينه(شادمهنه)

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/35861024.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/37193119.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/36001686.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/36916337.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/35663938.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/35128998.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/35128709.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/25411126.jpg

http://mw2.google.com/mw-panoramio/photos/medium/35076408.jpg

کیانوش انصاری بازدید : 106 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

اخلاق خوش ، بهترين هديه

 

 «هر چه محبت همسر در قلب بنده زيادتر شود فضليت ايمانش زيادتر مي‌گردد.» (1)

 

)امام صادق عليه‌السلام)

 

اوّلين قدم و مهم‌ترين توشه در راه زندگي و آيين همسرداري، مودّت و محبّت است، همان مودتي که خداوند مهربان، به رايگان در دسترس زن و شوهر قرار داده. «و جعل بينکم مودةّ و رحمة»(2) و سعي زوجين بايد در زنده نگه داشتن و حفظ آن باشد. براي موفقيت در روابط زناشويي درک فصل‌هاي مختلف زندگي بسيار مهم است. زندگي فصل‌هاي متفاوتي دارد. گاهي محبت به خودي خود روان و جاري است، ولي گاهي دسترسي به آن نياز به تلاش و کوشش دارد.

 

روح و وجود ما براي ادامه‌ي زندگي نياز به محبت دارد، پس روح و جان خود و همسرمان را از محبّت لبريز کنيم. مگر نه اين است که زن مظهر عطوفت و مهرباني است و اوست که زندگي را مي‌سازد؟ پس او چون بهار، سخاوتمندانه و بدون چشم داشت محبت را به همسرش تقديم مي‌کند. چرا که ايثار و فضيلت را از فرهنگ اسلامي به خوبي آموخته است و مي‌داند که به فرموده‌ي امام علي‌عليه‌السّلام: «الايثار اعلي المکارم» ايثار برترين صفات عالي انساني است.(3(

 

 

1) ابراز محبت

 

قال رسول‌الله صلي‌الله عليه وآله وسلم:

 

افضل الناس منّة من بدأ بالمودّة.

 

شايسته‌ترين کس به منّت‌گذاري کسي است که در دوستي و محبت نسبت به طرف خود پيشي گيرد.(4)

 

محبّتي که در دل احتکاروزنداني شود ،اثر بخش نيست. محبّت بايد در رفتاروگفتاروعملجاري شود وبروزکند و«مودّت» يعني اين،يعني ابراز محبّت وعلاقه.

 

جلوه‌هاي بروز محبت در زندگي بسيار متفاوت و گوناگون است. حسن خلق و خوش رويي، نرم خويي و مهرباني، ادب در کلام و رفتار، توجّه و لبخند، درک و فهم طرف مقابل، حسن‌جويي و مثبت انديشي، احترام و قدرداني ... همه و همه از مصاديق مودت و محبت است.

 

از رسول خدا صلي‌الله عليه واله و سلم پرسيدند:

 

ما افضل ما اعطي المرء المسلم؟ قال: الخلق الحسن.

 

بهترين هديه‌اي که به شخص مسلمان داده شده خوش اخلاقي است.(5)

 

چرا به زنان سفارش شده که هنگام آمدن همسر به استقبالش برويد و در را به رويش بگشاييد و بدين‌گونه نشان بدهيد که منتظر او بوده‌ايد؟ زيرا اين رفتار نيز نشانه‌اي از مودّت است؛ و طي کردن همين فاصله‌ي کوتاه و استقبال و مشايعت همسر، نشانه‌ي محبّت و محبّت آفريني است، صورت زيبا تسخير کننده نيست، آنچه تسخير مي‌کند دل مهربان و شوهر دوست زن است. و امام رضاعليه‌السلام چنين زني را غنيمت مي‌شود و رسول خاتم صلي‌الله عليه وآله و سلم: او را بهترين زن مي‌داند.

 

زندگي که در آن بخواهيم روابط عاطفي حکم‌فرما باشد، مانند باغي است که با ارزش‌ترين موهبت يعني «خودمان» را به امانت مي‌گذاريم تا به رشد و شکوفايي برسد.

 

هرگز گمان مبريد که با ابراز علاقه قدر و منزلت شما کم مي‌شود، بلکه به عکس با نثار محبّت، به کمال و بالندگي خواهيد رسيد.

 

براي همسر خود مادري کنيد. به قول يکي از نويسندگان «مردان،کودکان بلند قد هستند و احتياج به محبت مادري دارند. چون کودک به خوبي مي‌داند قلب مادر در منزل براي ديدار وي مي‌تپد و چشمش به انتظار اوست».

 

مرد براي حرکت و پويايي به محبّت زن نياز دارد و محبّت صادقانه و حقيقي، تنها نيرويي است که مرد را به زندگي اميدوار و پر تلاش نگاه مي‌دارد.

 

به فرموده‌ي پيامبراکرم صلي‌الله عليه وآله و سلم: بهترين زن‌هاي شما آنهايي هستند که داراي محبّت باشند.

 

 

2) قدرشناسي

 

لئن شکرتم لازيدنّکم.(6)

 

پس از ابراز محبت و بيان شيفتگي و نشان دادن احساسات و عواطف عالي خود، گام بعدي قدرداني و احترام نسبت به همسر است که از جلوه‌هاي ظهور و بروز محبت مي‌باشد. امام صادق عليه‌السلام فرموده‌اند: هر زني که به شوهرش احترام کند و آزار و اذينش نرساند، خوش بخت و سعادتمند است.

 

دقت داشته باشيم که هميشه قدر‌شناسي خويش را در مقابل محبت‌هايي که همسرمان به ما مي‌کند، آشکارا ابراز کنيم که «لم يشکر المخلوق لم يشکر الخالق» در اين صورت است که او محبت ما را حس مي‌کند .قدرداني از همسر بهترين شيوه جلب محبت مرد است.

 

منتظر نباشيم که در مقابل کار بزرگ و غير منتظره‌اي از همسر خود تشکر کنيم؛ بلکه بياموزيم تا در برابر هر کار کوچکي توجه نشان داده و قدرداني خويش را ابلاغ کنيم. با لبخند و بيان تشکر، زن مي‌تواند احساس رضايت خويش را از مرد نشان دهد. مرد نياز به اين قدرداني و تشويق دارد تا بتواند همچنان محبّتش را ارائه دهد. او نياز دارد تا بداند وجودش موثّر است و کارهايش زندگي را بهتر مي‌نمايد. اگرمردها بدانند که آنچه براي زن انجام مي‌دهند، مهم و با ارزش است. بيش‌تر و بيش‌تر بر تلاش خويش مي‌افزايند و به تدريج مي‌آموزند تا به کارهاي کوچک هم به همان اندازه‌ي کارهاي بزرگ ارزش دهند.

کیانوش انصاری بازدید : 146 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

سلام:
موتور هاى جست وجو براى سایت هاى بزرگ است. سایت یا وبلاگ  من شانسى براى نمایش در بین پاسخ هاى جست وجو ها ندارد... چقدر این تصورات را قبول دارید؟ آیا دوست ندارید هر روز تعداد زیادى بازدید کننده از سوى موتور هاى جست وجو به بلاگ یا سایت هاى شما سرازیر شوند؟ اینبار قصد داریم با هم نکاتى ساده و کاربردى از موتور هاى جست وجو را مرور کنیم. بدون مقدمه بیشتر با هم مى خوانیم.

--------------------------------------------------------------------------
 
• همه  نه

موتور هاى جست وجو تنها در میان سایت هایى جست وجو مى کنند که قبلاً به روش هاى مختلف آنها را شناخته  اند و نه همه سایت هایى که در شبکه وجود دارند. عجله نکنید شما هم شناخته مى شوید.
 
•حرفى براى گفتن

براى پیدا شدن باید حرفى داشته باشید تلاش هاى شما براى موفقیت در موتور هاى جست  وجو تنها در کنار سایت  یا بلاگى پرمحتوا و کاربرپسند موثر خواهد بود.
 

کلمات کلیدى نه کیلویى

لغاتى که کاربران در موتور هاى جست وجو سرچ مى کنند را کلمات کلیدى یا Keyword مى نامند. انتخاب و تمرکز روى کلمات کلیدى براى دارندگان سایت یا بلاگ خیلى مهم است. یعنى شما توقع دارید سایت تان در بین پاسخ هاى چه جست وجو هایى باشند.
 
•دیکته نه املا

وقتى قصد دارید چندین بار از یک کلمه در یک صفحه استفاده کنید آن را هم به فارسى و هم به انگلیسى خلاصه و کامل و با تمام حالت ها و املا هاى ممکن بنویسید این کار باعث مى شود بانک کلمات کلیدى سایت شما افزایش یابد، حتى بهتر است غلط هاى رایج املایى در مورد کلمات را در کد هاى مخفى قالب تان بنویسید. در کل جستجوگرها رو کلمات جدید حساسند و کلمات شما اگر با یک حرف کم و بیش در سایتتان ثبت شود؛ حساسیت روبوت های این موتورها را جلب می کند. البته این روش غلط های املایی روش خوبی نیست چون احتمال دارد بازدیدکنندگان شما را دفع بکند...
 

•تب

سعى کنید قسمتى از بلاگ یا سایت تان را به اخبار و مطالب روز اختصاص دهید و در مورد تب هاى خبرى به گوش باشید. اینگونه مطالب به ناگهان مورد توجه قرار مى گیرند و براى مدتى تبدیل به کلمات پرکاربرد در موتور هاى سرچ مى شوند مثلاً «انتخاب بهترین وزنه بردار قرن» در این اواخر از همین موارد بود.

 
تبادل لینک مى کنیم...

لینک شما در سایت ها و بلاگ هاى دیگر علاوه بر کلیک هاى مستقیم باعث افزایش رتبه در موتور هاى جست وجو مى شود، هر چه سایت یا بلاگ هاى میزبان پربیننده تر و از نظر محتوا به وب شما نزدیک تر باشد موثر تر خواهد بود.
 
 
فهرست ها و دایرکتور ى ها

فهرست ها یا دایرکتورى ها سایت هایى هستند که به جمع آورى و گروه بندى مشخصات سایت هاى دیگر مى پردازند و شما مى توانید به راحتى سایت خود را در این فهرست   ها جاى دهید. Dmoz و Yahoo! دو تا از مهم ترین دایرکتورى ها هستند. در مورد ثبت وب  دایرکتورى ها سه  نکته قابل ذکر است: اول اینکه اگر سایت شما تکمیل نشده است به سراغ دایرکتورى ها نروید زیرا دایرکتورى ها قبل از ثبت سایت آن را بررسى مى کنند و غالباً سایت یا بلاگ هایى که مشکل داشته باشند در هنگام ثبت نیز دچار مشکل مى شوند. دوم اینکه سعى کنید بهترین و تخصصى ترین شاخه را براى ثبت  سایت تان در فهرست ها انتخاب کنید و سوم: برخى از نرم افزار ها به صورت رایگان به شما کمک مى کنند تا سریع تر مراحل ثبت در لیست ها را انجام دهید، تنها هنگامى از این نرم افزا ر ها استفاده کنید که مراحل را تحت کنترل داشته باشند یعنى فهرست ها و مشخصات را خودتان وارد کنید زیرا بهتر است در مورد فهرست هاى بزرگ و عمده به صورت دستى و با دقت بیشتر عمل کنید.
 
دامین و تیتر هاى داغ

دامین و عنوان صفحات (page title) ارزش فوق العاده اى براى موتور هاى سرچ دارند. انتخاب دامین مناسب براى سایت و عنوان مناسب و مرتبط با محتواى صفحات در رتبه شما موثر خواهد بود. بهتر است مهم ترین کلمه کلیدى تان را در آدرس دامین و دیگر کلمات کلیدى مورد نظر را در عناوین صفحات بگنجانید. این کلمات را در عناوین صفحات مختلف جا دهید البته ارتباط مناسب عناوین با محتواى صفحات را فراموش نکنید.
 
•پیوندتان

«اینجا کلیک کنید»... این عبارت را زیاد دیده اید. بهتر است متن لینک هایتان با مقصدشان مرتبط باشند. لینک هاى شکسته (لینک هایى که به صفحاتى که وجود ندارند متصل مى شوند) اثر منفى زیادى دارند و بعضى موتور هاى جست وجو صفحاتى که زیاد لینک شکسته دارند را جدى نمى گیرند. سعى کنید در هر صفحه بیش از ۵۰ لینک قرار ندهید چون برخى از موتو ر هاى سرچ به تعداد زیاد لینک در یک صفحه حساسند. اگر چند سایت یا بلاگ مختلف دارید از آنها به یکدیگر لینک دهید.
 

•عکس ها هم...

حتماً تاکنون متوجه عباراتى شده اید که در حالت Mouse over (هنگام قرار گرفتن موس  روى متن یا تصویر) نمایش داده مى شود. این عبارت با alt tag در دستورهاى مربوط به نمایش تصاویر و یا لینک ها قابل تنظیم است، اکثر طراحان معمولاً این شناسه را خالى مى گذارند، پر کردن این قسمت در لینک ها و مخصوصاً تصویرها به شما کمک مى کند.
 

• بالاتر، مهمتر

چند خط و قسمت هاى بالاتر و تقریباً نصفه بالاى سایت شما ارزش خاصى براى موتورهاى جست وجو دارند. بهتر است کلمات کلیدى خود را در اوایل صفحه به کار ببرید، من شخصاً Combo boxها (منوهاى پایین افتادنى یا Drop Down) را پیشنهاد مى کنم که شامل لینک مطالب شما باشند و در این محل ها قرار بگیرند.
 

•یک / ناقابل

سعى کنید همه جا در آخر آدرس هایتان از «/» استفاده کنید یعنى مثلاً www.google.com/ بهتر است از www.google.com علت هم ندارد! مى گویند موتورهاى جست وجو این طورى بهتر مى پسندند.
 
 
با تشکر
قلم یاز
کیانوش انصاری بازدید : 141 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

دو قالب زیبا برای کاربران بلاگفا ترجمه شده از پرشین بلاگ

قالب زیبای قلب و قالب گلدون؛ آماده استفاده کسانی که طالب وبلاگی زیبا هستند

 

 

قالب زیبای قلب

مشاهده ی قالب              دریافت قالب

 

 

قالب زیبای گلدون

مشاهده ی قالب             دریافت قالب

کیانوش انصاری بازدید : 146 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

قالب هایی فانتزی با نما هایی کارتونی و عروسکی

این قالب ها دارای ظاهری زیبا و امکاناتی مهیا برای کاربران بلاگفا آماده شده است

این قالب ها اولین بار برای سیستم پارسی بلاگ طراحی شده اند که همینک

توسط قلم یاز به بلاگفا ترجمه شدند و همچنین امکانات جدیدی به آنها افزوده ایم.

لذت ببرید

 

قالب شماره ی یک

مشاهده ی قالب            دریافت قالب

 

قالب شماره ی دو

مشاهده ی قالب            دریافت قالب

 

قالب شماره ی سه

مشاهده ی قالب            دریافت قالب

 

قالب شماره ی چهار

مشاهده ی قالب           دریافت قالب

کیانوش انصاری بازدید : 128 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
SpeedUpMyPC_2010_4.2.7.4_http://ghalamyaz.blogfa.com
عملکرد سیستم از دید کاربر به دو عامل کیفیت و کمیت بستگی دارد. اکثر کاربران رایانه با توجه به اینکه سیستم در چه مدت زمانی فرمان ها را اجرا می کند به آنالیز سیستم می پردازند و سیستم عامل و بطور کل مجموعه رایانه را کند و ضعیف و یا سریع و قدرتمند می دانند. به همین دلیل نرم افزار های بسیاری با هدف بهینه سازی سیستم عامل در استفاده از منابع ، حذف نرم افزارها و بدافزارهایی که پردازنده را بی دلیل مشغول کرده و باعث کم شدن سرعت رسیدگی به فرمان ها می شوند ارائه می شود. SpeedUpMyPC نام نرم افزاری است که جایزه بهترین نرم افزار کاربردی و بهینه ساز را به خود اختصاص داده است. این نرم افزار می تواند این اطمینان را به شما بدهد رایانه شما در بهترین حالت عملکرد قرار دارد. این برنامه با افزایش دادن فضای آزاد حافظه رم و دیگر منابع باعث افزایش سرعت پردازش اطلاعات می شود. همچنین SpeedUpMyPC با بهینه سازی تنظیمات اتصال اینترنت در سیسام عامل باعث بهینه سازی و در نتیجه بهبود سرعت اینترنت می شود. از دیگر امکانات این نرم افزار می توان به بخشی اشاره کرد که امکان مدیریت کامل بر روی نرم افزارها و فایل هایی همراه با ویندوز لود می شوند را می دهد. با توجه به طیف وسیع نرم افزارهای ارائه شده در این زمینه ، SpeedUpMyPC را می توان یکی از کم حجم ترین ، بهترین و کارآمد ترین ها در این زمینه نامید که برای تمام کاربران از جمله کاربران مبتدی و حرفه ای توصیه می شود. این نرم افزار را می توانید هم اکنون به صورت رایگان از سایت قلم یاز دریافت نمایید.

کیانوش انصاری بازدید : 105 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

قرار دادن شکلک برای اسم بلوتوث شکلک هایی امثال ♂☻♣.....

مثلا در عنوان وبلاگ ما عبارت ghalamyaz را ملاحظه بفرمائید

 

اين ترفند يك اموزش به خصوص ميباشد و جزابيت خاصي به بلوتوث گوشي موبايل شما در بين افراد ديگر خواهد داد اول به این ادرس داخل کامپیوتر رفته :

Start Up>All Program>Accessories>System Tools 

و برنامه ی Character Map رو باز میکنید و فونت Arial را انتخاب میکنید. 

وقتی Scroll را بیارین پایین تر عکسهای مورد نظر را میبینید.و با انتخاب هر کدوم گزینیه ی select را میزنید.این کارو که کردید و عکسای دلخواهتونو گلچین کردید گزینه ی Copy رو میزنید و یک فایل رو که عکس یا موزیک یا Text هستش را انتخاب میکنین و اون را Renameمیکنید و Pastمیکنید و اسم فایل تون به شکلک های انتخاب شده در میاد.فایل مورد نظر را به گوشیتون منتقل میکنین.توی گوشی فایلو پیدا میکنین و با کپی کردن اسم فایل و رفتن به بلوتوث وعوض کردن اسم بلوتوث و Past کردن اسم فایل میتونین از این شکتکها برای اسم بلوتوثتون استفاده کننین
 
نظرتون رو بگید؛ یادتون نره
کیانوش انصاری بازدید : 122 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
1001_Dastan_Emam_Ali_[www.Ghalamyaz.com].jpgامروزه نرم افزارهای قرآنی و اسلامی در رایانه از علاقه مندان ویژه ای برخوردارند.

امروز هم در سایت قلم یاز قصد داریم یکی دیگر از این نرم افزارها را به دوستان عزیز معرفی کنیم. نرم افزار 1001 داستان امام علی (ع) از توليدات جدید سايت گفتگوي ديني می باشد که به مناسبت شهادت امام علی (ع) منتشر شده. این نرم افزار مرجع کامل زندگینامه و اتفاقات و رویدادهایی است که در زمان زندگانی امام علی (ع) رخ داده و نیز شامل موضوعاتی از قبیل تولد ، جوانمردی و نوجوانان ، تکلم علی (ع) در رحم مارد ، حکایت های شگرف و ... سایر موضوعات در رابطه با آن امام معصوم می باشد. همچنین این نرم افزار به صورت پرتابل بوده و نيازي به نصب ندارد و تنها با کليک بر روي آيکون برنامه اجرا مي شود که شما مي توانيد با کپي کردن فايل هاي نرم افزار در فلش مموري خود در صورت نياز از آن در محل هاي مختلف که امکان نصب نرم افزار وجود ندارد استفاده کنيد.
 

کیانوش انصاری بازدید : 134 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

نرم افزار چت فارسی با تمام امکانات یاهو...

 

پیام رسان جوما

جوما، پیام رسان ابتکاری ایرانی است که به صورت یک نوار ابزار به سمت راست صفحه نمایش می چسبد. امکانات این نرم افزار پس از ثبت نام هر 1000 نفر افزایش می یابد و با رقیبان(ایرانی و خارجی) فاصله بیشتری می گیرد. با توجه به حجم کم این برنامه(حدود 1 مگابایت) پیامرسانی مناسب برای همه کاربران ایرانی ای است که سرعت اینترنت پایینی دارند.
 

ویژگی ها:
 
-سرعت بالا در ارسال و دریافت به این دلیل که کارگزار آی تاید داخل ایران است

-ارسال پیام به کاربرانی که در برنامه حضور ندارند(Offline Messages)

-اتاق گفتگو(Chat room) با کارگزار داخل ایران

-لیست دوستان و امکان اضافه کردن کاربران آی تاید پس از تأیید آنها

-تعیین وضعیت، 3 خط، امکان قرار دادن یک پیوند برای آن

-نمایش آب و هوای بیش از 330 شهر ایران با جزییات بسیار زیاد

-محیطی متفاوت و جذاب با کاربری آسان

-اجرای برنامه در سه حالت:

1- نوار 250 پیکسلی که نمایش کامل برنامه است

2- نوار 10 پیکسلی که حالت نمایش خود کار است و وقتی ماوس روی آن می رود
 
به حالت کامل در می آید

3- حالت غیب که در کنار ساعت ویندوز قرار می گیرد و با کلیک روی علامت آی تاید
 
به حالت قبلی باز می گردد

 

 

نرم افزار را از یکی از لینک های زیر دانلود کنید.


فرمت:RARZIP
حجم:0.9 MB1 MB
لینک:دانلوددانلود

توجه:اگر از ویندوز XP استفاده می کنید باید Net 2. روی کامپیوتر شما نصب باشد. اگر نمی دانید نصب هست یا نه ابتدا برنامه را دانلود و نصب کنید سپس اگر اجرا نشد از اینجا Net 2. را با حجم 23.8MB دانلود کنید. یا از هر بسته نرم افزاری مثل کینگ، MRT، گردو و ... آن را نصب کنید(در یکی از قسمت های: Microsoft Tools,Utility,System Update)
در لینک ارائه شده پس از ورود در پایین صفحه 3دکمه Download وجود دارد که سومی برای ویندوز XP های معمولی و دومی برای 64بیتی هاست.

دوستانی که با این نرم افزار وارد شدند در صورت تمایل می توانند برای ارتباط با بنده

آی دی کیانوش.انصاری را به لیست دوستان خود اضافه بکنند و یا پیام بگذارند

منبع


کسانی که تمایل به تبادل لینک با این وبلاگ دارند می توانند به صورت رایگان

لینک خود را در وبلاگ ما درج بکنند

برای این کار می توانند از منوی تبادل لینک واقع در سمت راست وبلاگ استفاده بکنند

و وبلاگ خود را سریع و آسان در این وبلاگ درج بکنند.

برای این کار کافیست

سمت راست وبلاگ در منوی تبادل لینک سریع روی تبادل لینک کلیک نمایید

توجه داشته باشید که با درج لینک شما در این وبلاگ؛

آدرس وبلاگ لینک شده ی شما در سه وبلاگ پربازدید ما به نمایش در خواهد آمد

چنانچه تمایل به تبادل لینک داشتید لطفا ما را با نام

مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار های کمیاب

لینک کنید.

 

حق یارتان 

کیانوش انصاری بازدید : 136 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

یوزر نیم و پسورد های نود ۳۲ که جهت آپ لود این آنتی ویروس ضروریست.

تا تاریخ 2010.9.16

 

Username:TRIAL-36153922
Password:5bu87v3ahh

Username:TRIAL-36153923
Password:fh4d6p3f8x

Username:TRIAL-36153943
Password:fkx7rjhudd

Username:TRIAL-36153950
Password:xfmfdk6umd

کیانوش انصاری بازدید : 122 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
گردشگاهها ومراكز تفريحي شهرستان درگز :
 
 
پارك شادي: كه قديمي ترين پارك شهرستان مي باشد.
 
پارك ملت : در فاصله يك كيلومتري شهر درگز در مسير جاده درگز – چاپشلو واقع است.
 
پارك جنگلي چهل مير: كه معروفترين دره منطقه است ودر قسمت شرقي پارك تندوره واقع است.
 
دره امام قنبر: كه در 20 كيلو متري جنوب شهر درگز قراردارد.
 
دره چرلاغ: كه در 34 كيلومتري جنوب غربي شهر درگز قرار گرفته است.
 
دره درونگرودر بادام: كه در مسير جاده درگز به قوچان ودر امتداد رودخانه درونگر قرار دارد .
 
دره شمسي خان: كه در قسمت جنوب شرقي شهر درگز در فاصله 50 كيلومتري دره درگز واقع
شده است.
 
دره قزلق: اين دره وقوزغان دره در مرز ايران وتركمنستان حدود 45 كيلومتري شرق درگز واقع است.
 
آبگرم: منطقه آبگرم واردوگاه اميدهاي انقلاب اسلامي در 15 كيلومتري جنوب شهر درگز ودر مسير جاده درگز به چاپشلو واقع است.
 
قرخ قيز(چهل دختر): در 5 كيلومتري جنوب شهر درگز قرار گرفته كه كوهي منفرد وكم ارتفاع است. اين كوه رسوبي ومربوط به دوران دوم و اواخر دوران سوم زمين شناسي است. نام قرخ قيز يادگاري از نياكان اوليه است كه از حدود پنج هزار سال پيش در اين سرزمين مي زيستند.
 
پارك ملي تندوره: كه در منتهي اليه شمال شرقي كشور ودر حدود شمالي استان خراسان در شهرستان درگز واقع است كه با سيمايي كوهستاني وصخره اي با دره هاي عميق وتپه ماهورهاي بلند ومرتفع با شيب هاي متغير در جهات مختلف جغرافيايي مي باشد . وتندوره نام چشمه اي است كه در اين پارك جنگلي جاري مي باشدبه همين دليل اين پارك را تندوره مي نامند . تندوره به زبان كردي به معني تنور مي باشد واز آنجايي كه اين چشمه از حوض هايي شبيه به تنور خارج مي گردد بر آن نام تندوره نهاده اند. 
 
غار قزلق: از نمونه غارهاي اين منطقه غاز قزلق يا غار ديو است كه در 22 كيلومتري جنوب شرقي درگز بعد از روستاي قزلق در نيمه راه ارتفاعات شازي وكاني گاز قرار داردواز محل هاي اعتقادي وديدني درگز است كه داراي 3 درب ورودي در كف دره ونيمه هاي بلند مي باشد . طول غار حدود يكصد كيلومتر داراي دو دالان مي باشد. نوع غار از غارهاي آهكي است كه احتمالا در دوران عصر حجر مورد استفاده انساني بوده است.
 
غار شادمينه(شادمهنه): واقع در 16 كيلومتري غرب درگز در 300 متري علامه شهرستاني كه بقاياي دژ نظامي مربوط به قرن پنجم ودوره سلجوقي مي باشد.
کیانوش انصاری بازدید : 140 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
بندیان درگز 

بناهاي تاريخي :
 
بنديان درگز:
يكي از آثار تاريخي شهرستان درگز مي باشد كه در سال 1369 به دنبال خاكبرداري وتسطيح زمينهاي زراعي شناخته شد ومقدمات كاوش منطقه از سال 1373 آغاز شد.اين اثر تاريخي از بناهاي دوره ساساني محسوب مي شود كه در 2كيلومتري شمال غرب شهرستان در كنار رودخانه درونگر واقع شده است وبه سبب آب بندي كه در اين ناحيه قرارداشته به بنديان معروف است .در نخستين فصل كاوش تالاري به ابعاد 8×10 متر خاكبرداري شد .كه به احتمال زياد داراي سقفي چوبي ومسطح بوده وبرفراز ستونها قرار داشته است .جالبترين قسمت تالار تصاويري است كه به صورت گچبري دورتادور اين تالار نقش شده استوكتيبه هايي به خط پهلوي نيز كشف گرديده است .اين نقش ها وتصويرها موضوعات متعددي را بازگو مي كنند از جمله شكار ، جنگ ، صحنه هاي مذهبي وتفويض قدرت كه در همه آنها روح اعتقادي وايراني متجلي است. آتشدان گچي زيبايي در مقابل تالار به آتشكده قرار دارد .
 
تپه خاخيان :
كه در حدود 7كيلومتري غرب شهر درگز در كنار جاده درگز – نوخندان قرار گرفته سفالهايي مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد در آن واقع است .اين تپه داراي 8متر ارتفاع و53 متر طول و37متر عرض مي باشد.
 
تپه صاحبجان :
كه در قسمت شمال غربي شهر درگز واقع است وساختمان تپه از بناهاي قبل از اشكاني مي باشد كه در دوره ساساني متروك شده است . خشت هايي كه در آن بكار رفته 45×45 سانتي متر مي باشد و13 سانتي متر قطر دارند . اين تپه از سمت شمال با بقعه سيد( قدمگاه) همجوار است . تپه داراي 15متر ارتفاع و51 متر طول طول و37 متر عرض دارد .
 
تپه غازان بيك :
كه در روستايي به همين نام در كنار جاده به فاصله نيم كيلومتري راه شمسخي خان به درگز قراردارد كه حدود 700 متر از سطح دريا ارتفاع دارد . قبرستان شمسي خان متعلق به اقوامي است كه در تپه غازان سكونت داشتند ومربوط به دوره پارتي وساساني است .دخمه هاي موجود در غازان بيك احتمال اينكه قوم ماد در اين منطقه نيز بوده تقويت مي كند زيرا مادها دخمه نشين بوده اند.
 
نوروز تپه :
   در جنوب شهر درگز در بخش چاپشلو در كنار آبادي ينگه قلعه قرارگرفته اين تپه كه در كناره جنوبي جاده آسفالته درگز به چاپشلو قرار دارد متعلق به قرون 3و4 هجري قمري مي باشد.
 
تپه يوخار قلعه :
اين تپه در 12 كيلومتري غرب شهر درگز قرارگرفته كه تا اواخر دوره ساساني وحتي در دوره اسلامي آباد ومسكوني بوده است.اين تپه متعلق به هزاره پنجم قبل از ميلاد بوده است. سفال هاي منقوش ما قبل تاريخي آن از هزاره پنجم قبل از ميلاد شروع شده وتا اواخر دوره ساساني واسلامي از تپه استفاده مي شده است. تپه يوخار قلعه داراي قسمت هاي مختلفي است كه در جبهه هاي غربي آن بيشتر آثار سكونتهاي ما قبل تاريخ ودر شرق آن دوره هاي تاريخي ودر بالاي آن آثار دوره اسلامي مشاهده مي شود .اين تپه ها در حاشيه ابادي قره قوينلو واقع شده است.
 
يارم تپه :
اين تپه شامل آثار اولين سكونت اقوام دوره ما قبل تاريخ وروزگار باستان در دشت است وظاهرا اين اقوام از هزاره پنجم قيل از ميلاد در اين محل ساكن شده ومدارج ترقي را تا اواخر دوره ساساني در اين جلگه پيموده اند . يارم تپه به علت سكونت هاي مداوم شكل مرتب ومنظمي را ندارد.تمدن يارم تپه را مي توان معرف تمدن شمال شرقي ايران كه تاكنون مطالعه گسترده اي درمورد آن نشده است. برخي از نقوش برروي سفال ها منحصر به فرد بوده وداراي خصوصيات ومشخصات محلي مي باشد اين تپه تاريخي در حدود 500 متري غرب بنديان ودر مجاورت رود درونگر قراردارد.
 
پلكان نادري :
يكي از آثار تاريخي وكارهاي برجسته نادر شاه افشار در اين شهرستان راه مالرو وارابه رو در ارتفاعات صعب العبور ودشوار الله اكبر است كه نشانه عزم واراده نادري مي باشد .اين راه كه به گويش محلي به آن نردبان يولي مي گويند در گردنه جنوبي الله اكبر كنار جاده شوسه ونزديك آبادي كپكان قراردارد .در حدود 55 خم و900 پله است كه براثر تراش سنگها ايجاد شده است .درازي هر پله سه متر وپهناي آن سي سانتي متر وارتفاع آن سيزده سانتي متر است در كمرگاه كنار پلكان سه كتيبه مربوط به اين اثر وجود دارد . فقط در يكي از كتيبه ها ( هو ، محمد زمان) ودر ديگري ( نصرمن ا…) ديده مي شود.
 
امامزاده محمد ديباج :
از امامزاده هاي اين شهرستان امامزاده محمد ديباج كه در آبادي شيلگان از توابع بخش لطف آباد درگز ودر كنار مرز ايران وتركمنستان مقبره اي به نام امامزاده محمد وجود دارد . محمد فرزند امام جعفر صادق ملقب به ابوجعفر كه در سال 144 ه ق در مدينه چشم به جهان گشود . تبار مادرش خديجه به امام حسين (ع) مي رسد وچون كسي بود كه بنا به درخواست وتاييد مردم حجاز به حكومت نشست .اورا اميرالمومنين ناميدند .وبه سبب زيبايي اندام وچهره به او لقب ديباج دادند .محمد درجرجان درگذشت ومامون براي او نماز خواند اين واقعه در سال 203 ه.ق اتفاق افتاد.
 
بقعه ابوالمعجن :
ابوالمعجن از مردان نامدار ومتنفذ دوره جاهليت بود كه از ابتدا از در ستيز با اسلام درآمد وبعد با قبيله خود به پيامبر گرويد وجزء صحابه درآمد . شاعري مطبوع الشعر وكريم وصاحب روايت بود ودر شرب خمر افراط مي كرد . به خاطر شراب خواري حد خورد وتبعيد گرديد . ولي گويند تا بدان پايه به اسلام ايمان داشت كه در جنگ قادسيه از تبعيد گاه گريخت وخود را به كارزار رسانيد . اورا دستگير وزنداني كردند.هيچ دور نيست كه ادامه فعاليتهاي ابوالمعجن در درگز صورت گرفته باشد. زيرا قلعه زرين وكوه باورد را محل جنگهاي او برشمرده اند. اگر دامنه زرين كوه در 22 كيلومتري غرب درگز به فاصله 20 كيلو متري در جاده درگز به درونگر پيش برويم در شرق آبادي جلفا به بقعه اي مي رسيم كه مردم آن را ابوالمعجن مي خوانند . اين بقعه عبارتست از يك محوطه بزرگ كه در آن درختي ديده مي شود ودر انتهاي حياط ، ايوان وسپس اطاق بزرگ 10×5 متري مي باشد كه هشت متر آن را برآمدگي به نام قبر ابوالمعجن تشكيل مي دهد. از سال وفات وانتهاي عمر ابوالمعجن اطلاع دقيقي در دست نيست.
 
قدمگاه:
 در قسمت شمال غربي شهر درگز مقابل تپه باستاني صاحبجان بقعه ووآرامگاه سيد ابراهيم فرزند سيدمحمد كه از سادات وصالحان قرارگرفته . در بازديدي كه از محل انجام شده تنها سنگ قبري سيماني ملاحظه گرديده كه برروي آن نوشته شده بود «آرامگاه سيد ابراهيم ولد سيد محمد» وهمچنين تصوير يك شانه برروي سنگ حك گرديده بود .بنا به اعتقادات اهالي منطقه اتاقي گنبدي شكل به مساحت تقريبي 8×6متر مربع وبر كنار جاده درگز به ارتيان قرارگرفته كه امروز متصل به شهر درگز گرديده است.
 
زيارتگاه سيد قاضي سلطان:
 در شمال غربي شهر درگز در دو كيلومتري غرب آبادي ارتيان نزديك آبادي خاخيان بقعه اي ديده مي شود كه در وضع فعلي سرتاسر بنا را تالاري تشكيل مي دهد كه پشت تالار دو اتاق قرار گرفته است . اتاق اول پيش بقعه واتاق دوم خود مزار مي باشد. در غرب وپشت بقعه ساختمان هايي است كه به نظر مي رسد روزي اباد بوده اند سنگ قبر اين مزار به نام مير قاضي سلطان است ومعلوم نيست از كدام طبقه شخصيت هاي خاوران است .مردم اين منطقه ميرقاضي سلطان را از صالحان واولياء خدا مي دانند ومعتقدند كساني كه داراي گلو درد هستند با ريختن ماست بر روي سنگ رليسيدن آن با زبان شفا مي يابند از آن رو به آن قاتقلي امام مي گويند.
 
بقعه علامه شهرستاني:
در بخش نوخندان يعني حدود 17 كيلومتري شمال غربي شهر درگز وبه فاصله يك كيلو متري غرب ابادي حضرت سلطان بقعه علامه شهرستاني صاحب كتاب الملل والنحل وجود دارد .بناي اين ساختمان كه 58 متر طول و37 متر عرض دارد ومتعلق به دوره تيموري مي باشد.
 
امامزاده سيد يوسف:
حدود 10 كيلومتري جنوب غربي درگز در حاشيه شمال غربي آبادي سادات زيارتگاهي وجود دارد كه به امامزاده سيد يوسف مشهور است . اين زيارتگاه مورد اقبال اهالي قرارگرفته وسيد يوسف را از صالحان واولياي خدا مي دانند كه در اكثر موارد حاجاتشان را برآورده مي كند . بناي اين ساختمان متعلق به قرن 13و14 هجري مي باشد.
 
زيارتگاه علي بلاغ:
 در آبادي جان عزيز وسط كوه علي بلاغ چشمه اي جاري است كه به آن چشمه علي چشمه علي بلاغ مي گويند . از جاده قوچان به درگز ابتداي منطقه درونگر يعني 80 كيلومتري غرب درگز جاده فرعي شوسه اي به سمت زيارتگاه علي بلاغ جاري مي شود . مردم منطقه معتقد هستند كه در يكي از جنگها گذر امام علي (ع) به اين منطقه افتاده وآب چشمه را متبرك ساخته است . اما اين مطلب نمي تواند واقعيت باشد.
 
آرامگاه صيد علي خان درگزي:
صيد علي خان درگزي از شعراي معروف متاخر واستاداديب نيشابوري وملك الشعراي بهار مي باشد كه از بنيان گزاران مكتب ادبي واجتماعي وسياسي معروف واصحاب سراچه بود . آرامگاه رو به ويراني شاعر واستاد گرانمايه كه به سبك ابنيه دوره قاجار ساخته شده در گورستان قديمي شهر مي باشد.
 
غار قزلق:
از نمونه غارهاي اين منطقه غاز قزلق يا غار ديو است كه در 22 كيلومتري جنوب شرقي درگز بعد از روستاي قزلق در نيمه راه ارتفاعات شازي وكاني گاز قرار داردواز محل هاي اعتقادي وديدني درگز است كه داراي 3 درب ورودي در كف دره ونيمه هاي بلند مي باشد . طول غار حدود يكصد كيلومتر داراي دو دالان مي باشد. نوع غار از غارهاي آهكي است كه احتمالا در دوران عصر حجر مورد استفاده انساني بوده است.
 
غار شادمينه(شادمهنه):
واقع در 16 كيلومتري غرب درگز در 300 متري علامه شهرستاني كه بقاياي دژ نظامي مربوط به قرن پنجم ودوره سلجوقي مي باشد.
 
موزه حيات وحش:
اين موزه درچهل كيلو متري جنوب غربي شهرسان درگز درپارك ملي تندوره(چهلمير)قراردارد
 
مساجدتاريخي شهر درگز عبارتند از:
مسجد جامع - مسجد يزديها – مسجد تركها.
کیانوش انصاری بازدید : 120 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
سوغات:
 
 از مهمترين سوغات مرزي شهرستان درگز مي توان به برنج لائين ودرونگر اشاره كرد كه به لحاظ كيفيت وعطر بالا در نوع خود كم نظير مي باشد. همچنين كشمش وگردو درگز نيز از مرغوبيت خاصي برخوردار است. (برای خرید این محصولات می توانید به فروشگاه انصاری واقع در سه راه نوخندان درگز مراجعه بکنید )
 
 
از ديگر سوغاتي هاي درگز جارو – سيب درختي (لبناني وعباسي) وگلابي مي باشند.
کیانوش انصاری بازدید : 155 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
تاریخچه شهرستان درگزدرگز daregaz
 
شهر درگز ، شهري با سابقه درخشان تاريخي ، شهري كه قبلاً به نام ابيورد معروف بوده و در تاريخ فكر و تمدن اسلامي به تعدادي از انديشمندان و بزرگان برخورد مي كنيم كه عنوان ابيوردي را با خود داشته اند . شهري كه خاوران نام داشته و از مناطق باستاني پارتهاي قديم در خراسان بوده ،در 3 كيلومتري همين شهر آثار و بقايايي موجود است كه به پنج هزار سال قبل از ميلاد مي رسد ، يعني سابقه شهرنشيني و مدني درشهر درگز به حدو د هفت هزار سال پيش مي رسد ، يعني درگز وارث يك تمدن هفت هزار ساله مي باشد . »
 
جغرافياي تاريخي و پيشينه شهرستان درگز
 
شهر و ناحيه درگز از دوران پيش از اسلام تاكنون داراگرد ، نسيايا ، آپاوارتاكن ، باورد ، ابيورد ، اتك ،نسايا ، نسا ، درون ، خاوران و دريجز ناميده مي شده است . ناحيه درگز در گذشته يكي از نقاط مهم باستاني پارت و خراسان بود كه به موجب قرارداد ننگين آخال 1261 هـ . ش / 1882 م ، كنارة آباد و تاريخي آن ، از تجن تا نزديكي عشق آباد ، از ايران جدا شده و جزء تركمنستان گرديد . درباره نامگذاري اين شهرستان ، تا كنون داوري هاي گوناگوني داده شده است . شماري گفته اند چون در اين ناحيه بيشه و درخت گز زيادي وجود داشته ، به « دره گز » سرشناس شده است ، كه اين نامگذاري درست نيست . داوري درست تر ،‌ از سده 3 پ . م ، يعني زمان اشكانيان است . پس از آن كه اشكانيان   عليه سلوكيان برخاستند ، اشك اول ( ارشاك ) در ضمن نبرد كشته شد ، ولي برادرش تيرداد   به پيروزي رسيد و شهري به نام داراگرد ،‌ در پارتياي اصلي بنياد گذارد . آپاوارتاكن ، كه بعضي   آن را پارتياي اصلي و شماري پارتياي ويژه نوشته اند، به ناحيه شمال پارت گفته مي شود. پيرنيا بر پايه نوشته هاي تاريخ و جغرافي نگاران پيشين ، پارت اصلي را كوهستان و دشت كردان در خراسان و اتك و به بيان ديگر بين بيابان مشهد و كوير خوارزم دانسته است .
بنابراين نواحي درگز ، بجنورد ،‌ اسفراين ،‌ قوچان ، شيروان و كلات در قلمرو پارت اصلي قرار داشته است . ايزيدورخاراكسي كه در سده 3 پ . م مي زيست ،‌ محل شهر دارا را در شمال پارت تعيين كرده و به آن « آپاوارتانن » گفته اند . ژوستن ( سده 2 پ . م ) محل اين شهر را در دامنه كوه زاپاتنن و پلين ،‌ دانشمند رومي ( سده 1 پ . م ) در دامنه كوه آپاوارتن دانسته اند . ژوستن ،‌آپاروارتن ، كوه ابيورد كه در گذشته باورت / بااورت و سپس باورد مي گفتند ، دانسته است . دايرة المعارف اسلامي ،‌ ابيورد را سرزمين نياكان اشكاني و محل شهر دارا را در آن جا تعيين كرده است . بنابراين بايستي شهر « دارا » در دامنه كوههاي درگز قرار داشته باشد .از آن جا كه به گفته پلوتارك و تائيدهارولد لمب ، نويسنده كتاب قدم به قدم با اسكندر ، دارا ، آخرين پادشاه هخامنشي در اين ناحيه كشته شده است ، اشكانيان نام پايتخت نخستين خود را « داراگرد » نهاده اند . « گرد » در   روزگار كهن ،‌ به معناي شهر بوده ، واژگان سياوش گرد ،‌ پيروزگرد ، بروگرد ( بروجرد ) ، بيژن گرد ، خسروگرد و بيانگر نام سازنده   و شهر است و داراگرد يعني شهر دارا نيز روي همين معنا پديد آمده است . در روزگار ساسانيان تغييرات زيادي در حد و حدود شهرهاي اين منطقه صورت مي گيرد و ابيورد كه شامل منطقه وسيعي بوده و تا دامنه كوههاي درگز گسترده بوده است ، مركزيت پيدا مي كند .
حاكم ابيورد را « بهمنه » مي ناميدند كه به صلح تسليم مسلمانان شد . پس از تسلط اعراب اين سرزمين يكي از پايگاههاي مهم مسلمانان قرار گرفت . بعضي از محققان اين چنين اظهار نظر كرده اند كه در قلعه داراگرد كه در زمان ساسانيان مركز روحانيون زرتشتي و داراي ضرابخانه بوده است ،‌ در اواخر قرن اول هجري قمري سكه ضرب شده است . حدود منطقه ابيورد در اين زمان از سرخس تا نسا گسترده بوده است . اين سرزمين كه در انتهاي دشت قراقوم بر سر راه قبايل مختلف مهاجم دشتهاي داخلي آسيا در ابتداي اولين خطه جلگه هاي حاصلخيز خراسان قرار گرفته است ،‌ بنابر موقعيت طبيعي و نظامي از دير باز محل كشمكشها و زد و خوردهاي اقوام مختلف بوده است . با سقوط سامانيان دفاع ولايات شمالي ايران در برابر حملات چادر نشين ها به سستي گرائيد و هجوم صحرا نشينان آسياي مركزي به  خراسان فزوني گرفت . به روزگار سلطان محمود غزنوي تركمانان ( غزان ) به منطقه نسا و ابيورد و درگز هجوم آوردند و در اين شهرها سكني گزيدند و تركي شدن اين نواحي آغاز گرديد . محققان محلي دوران سلجوقيان و اوايل خوارزمشاهيان را دوره شكوفايي خاوران ( ابيورد را از قرن 4 به بعد خاوران مي گفتند ) ناميده اند ، شيخ محمد شهرستاني ،‌ انوري ابيوردي ، اسعد مهنه يي و  از اين سرزمين برخاستند . به همت اينان خاوران يكي از مراكز علمي شد . به روزگار چنگيز ، پسرش « تولي » ابيورد   را تصرف كرد و به نهب و تاراج اهالي پرداخت و آن شهر زيبا را كه در آن عالمي از عمارات موج مي زد با خاك يكسان نمود و اكثر مردم را از دم تيغ گذراند . البته ابيورد در نهضتهاي شيعه كه در اواخر دوران بني اميه در سراسر خراسان صورت گرفته بود سهمي بزرگ داشته است و نيز در قيامهاي عليه حكام عباسي در قرن سوم هجري شركت جستند .  در زمان خلافت هارون 185 ق . شخصي به نام ابوالخسيب بر ضد عباسيان و عامل آنان در خراسان قيام كرد و بر ابيورد تسلط پيدا كرد . اين شهر با اين همه عظمت و زرگي پس از هجوم مغولان و بعد از او تيمور ورونق خود را از دست داد و از اواخر قرن هشتم كه شهرها و آباديهاي اين منطقه مورد تجاوز و اشغال ازبكان قرار گرفت دوران قدرت آن شروع گرديد . در اوايل عصر افشاري ساختن مسجد بزرگي در مولود آباد ( زادگاه نادر ) و برخي   ساختمانها در شهر نشاني از گسترش و رونق درگز مي باشد ،‌ ولي ويراني هايي كه ناشي از تهاجمات اقوام همسايه بود ،‌ همراه با عدم توجه حكومت مركزي وخصوصاً جدايي قسمت آباد و تاريخي آن ( با 9 هزار خانوار جمعيت و 24 شهرك و روستا ) كه نام ابيورد را نيز با خود دارد ،‌ توانائي هاي اين شهر را به فراموشي سپرد . اكنون اندك آثار به جا مانده در شهر درگز مربوط به حاشيه باز يكي از دامنه كوههاي هزار مسجد ( درگز فعلي ) مي باشد . در حاليكه آثار تاريخي بي نظيري از دورهاشكانيان و دوران اسلامي در آن سوي مرزها قرارگرفته است .
کیانوش انصاری بازدید : 133 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
اطلاعات جغرافيايي شهرستان درگز
 
شهرستان درگز از جمله شهرستانهاي شمال استان خراسان است كه بين29.58 تا37.59طول جغرافيايي و 43.37تا 55.36عرض جغرافيايي واقع شده است .
از شمال به جمهوري تركمنستان و از شرق به شهرستان مشهد ، از جنوب به شهرستانهاي چناران   و قوچان و از مغرب به شهرستان قوچان محدود است .
وسعت آن 4194 كيلومتر مربع معادل 4/1 درصد مساحت كل استان است . درگز در فاصله 123 كيلومتري شهر قوچان و 258 كيلومتري شهر مشهد قرار گرفته است . ارتفاع آن از سطح دريا 480 متر مي باشد .
اين شهرستان با جمهوري تركمنستان حدود 25/155 كيلومتر مرز مشترك دارد . شهرستان درگز عمدتاً كوهستاني مي باشد و فقط دشت درگز در ميان رشته كوههاي هزار مسجد پست و هموار است . دو رودخانه دائمي به نامهاي درونگرو حاتم قلعه ( زنگلانلو ) با آبي هر كدام حدود 800 ليتر در ثانيه و دو رودخانه فصلي به نامهاي كال شور صداقت و گرني در آن جريان دارند .
در كتابها و منابع و اسناد تاريخي از درگز با نامهاي داراگرد –   نيسايا ( نساء ) آپاوارتاكي ابيورد و نساباورد و نسادرون و ابيورد و خاوران ياد شده است .
درگز از سال 1329 در تقسيمات كشوري شهرستان شده است .
شهرستان درگز داراي چهار بخش ( مركزي ، چاپشلو ، نوخندان و لطف آباد ) شش دهستان ( تكاب ، قره باشلو ، ميانكوه ، ديباج ، درونگر و شهرستانه ) 4 شهر مي باشد .
 

اطلاعات جمعيتي شهرستان درگز

كل جمعيت شهرستان درگز80311 نفر     مي باشد . كه از اين تعداد جمعيت43745 نفر شهري و 36566نفر روستايي مي باشند که 55 درصد راجمعیت شهری و 45 در صد را جمعیت روستایی تشکیل می دهند.

میزان موالید خام این شهرستان 18.4 درصد و میزان مرگ خام آن 6.8 درصد است که میزان رشد طبیعی جمعیت این شهرستان 1.1 درصد است .
میزان تراکم نسبی یا نفر در کیلومترمربع شهرستان 19.15 می باشد.
از کل جمعیت شهرستان 1.6 درصد را جمعیت زیر یک سال و 7.5 درصد را جمعیت بالای 65 سال،تشکیل میدهند.
کیانوش انصاری بازدید : 138 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

«« تقدیم به بانوی خاک بهشتی قم

نجمه آسمان عصمت و عفاف

کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س)»»

 

                             "ای که در مدار آسمانی خدا تو هماره کهکشانی از کرامتی 

                ای نوید اشفعی لنا به زائران بی نشان خود عنایتی...."

 

 

قالب وبلاگ؛ برای کاربران بلاگفا

به نام فاطمه (س)

 

مشاهده ی قالب         دریافت قالب

کیانوش انصاری بازدید : 179 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
۵ نکته امنیتی در مورد اکانت‌های جی‌میل

وبلاگ رسمی جی‌میل  مطلبی را منتشر کرده با عنوان نکات امنیتی در مورد حساب‌های کاربری جی‌میل. بخاطر اهمیتی که این موضوع داره بد ندیدم این مطلب را بصورت آزاد ترجمه کرده و اینجا قرار بدم تا مورد استفاده دوستان قرار بگیره.
داشتن یک رمزعبور قوی در حفظ اطلاعات شما کمک زیادی می‌کند اما علاوه بر این باید چند کار دیگر انجام دهید تا خیالتان از بابت امنیت اکانت جی‌میلتان راحت شود :

۱. حتما از ایمیل‌تان خارج شوید. بخصوص هنگامی که با استفاده از یک کامپیوتر عمومی به جی‌میل وارد می‌شوید (مثلا در کافی‌نت یا سایت دانشگاه) حتما پس از تمام شدن کارتان از صندوق ایمیل خود خارج شوید (Sign out). کار سختی نیست،فقط بر روی لینک Sign out در گوشه بالا و راست صفحه ایمیلتان کلیک کنید. اگر می‌خواهید خیالتان راحت‌تر شود حتما پس از این کار cache ، کوکی‌ها و تاریخچه (history) مرورگرتان را هم پاک کنید.سپس مرورگر را بصورت کامل ببندید.در کامپیوتر خانگی‌تان اگر لازم است بصورت مداوم از آن دور شوید می‌توانید آن را با استفاده از یک اسکرین‌سیور رمزدار محافظت کنید تا کسی بدون اجازه و در غیاب شما به اطلاعات صندوق پستی‌تان دسترسی نداشته باشد.

۲. مراقب ارسال اطلاعات حساس و محرمانه از طریق ایمیل باشید. هنگامی که شما یک ایمیل را فرستادید دیگر هیچ کنترلی در مورد اطلاعاتی که در آن ایمیل ارسال کرده‌اید ندارید.این به معنی آن است که اگر گیرندگان ایمیل بخواهند می‌توانند آن را برای کسان دیگری بفرستند یا اطلاعات بعضا محرمانه شما را در محیط عمومی منتشر کنند.حتی اگر به این افراد اعتماد هم داشته‌باشید باز هم ممکن است بخاطر سهل‌انگاری آنها ایمیلشان هک شود یا یک ویروس این اطلاعات را بدزدد. اطلاعات حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری ، رمزهای عبور و اطلاعات حساسی از این دست به هیچ وجه نباید از طریق ایمیل و به هیچ‌کس دیگر منتقل شوند. گوگل هیچگاه به شما ایمیل نمی‌زند تا از شما رمزعبورتان را بخواهد پس هرگز فریب این حقه هکرها را نخورید !

۳. فعال کردن حالت استفاده از پروتکل HTTPS. هر زمان که شما یک صفحه وب را مشاهده می‌کنید ، کامپیوتر شما نیاز به ارسال و دریافت اطلاعات به شبکه اینترنت دارد.HTTPS اطلاعاتی را که بین کامپیوتر و اینترنت منتقل می‌شود را بصورت رمز درمیاورد تا شناسایی محتوای آنها در این بین غیرممکن باشد.جی‌میل برای لاگین کاربران خود از این پروتکل استفاده می‌کند اما شما می‌توانید صندوق پست الکترونیکی خود را نیز با استفاده از این پروتکل مرور کنید.استفاده از https ، باعث کندتر شدن فعالیت شما در جی‌میل می‌شود اما اگر بخواهید می‌توانید با کلیک بر روی Settings و انتخاب Always use HTTPS در زبانه General جی‌میل را وادار کنید همیشه از این پروتکل برای ارتباط با شما استفاده کند.

۴. مراقب فایل‌های ضمیمه مشکوک باشید. برای محافظت شما از ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب دیگر جی‌میل تمام اتچمنت‌ها را هنگامی که ایمیل به صندوق شما می‌رسد اسکن می‌کند.عملیات اسکن یکبار دیگر هنگامی که ایمیل مذکور را باز می‌کنید تکرار می‌شود.فایل‌های ضمیمه‌ای که شما هم می فرستید توسط آنتی‌ویروس آنلاین گوگل کنترل می‌گردد.اما جی‌میل می‌گوید باز هم مراقب فایل‌های ضمیمه باشید و هر فایلی را که انتظار دریافتش را ندارید باز نکنید، حتی اگر از طرف دوست شما باشد.قبل از اینکه فایل ضمیمه ایمیل را باز کنید از فرستنده بپرسید که چه چیزی را برای شما فرستاده است و وقتی از بی‌خطر بودنش مطمئن شدید نسبت به بازکردن آن اقدام کنید.

۵. اطلاعات مربوط به بازیابی حساب کاربری خودتان را به روز نگه دارید. اطلاعات بازیابی اکانت به شما کمک می‌کند تا به حسابتان دسترسی پیدا کنید حتی اگر رمز عبور آن را فراموش کرده باشید یا یک نفر با دسترسی به حساب کاربری شما آن را تغییر داده باشد.در حال حاضر گوگل به سه روش می‌تواند به شمایی که رمزتان را فراموش کرده‌اید کمک کند.استفاده از آدرس ایمیل ثانوی، که با تعیین این ایمیل گوگل در هنگام فراموشی رمز توسط شما یک لینک برای ریست کردن رمز به این آدرس می‌فرستد.استفاده از SMS که البته در همه کشورهای جهان (حتی افغانستان) فعال است بجز ایران ! و روش سوم هم استفاده از پرسش و پاسخ امنیتی که در این روش باید سوالی را تعیین کنید که جواب دادنش برای شما آسان و برای دیگران غیرممکن باشد


آموزش عوض کردن پسورد در جی میل

برای عوض کردن پسورد جی میل کافیست که:

1- روی گوشه سمت راست بالا ، روی Setting کلیک کنید .

2- در صفحه Setting باز شده روی tab ها روی Accounts کلیک کنید .

3- حال در پایین صفحه روی Google Account settings کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود .

4- حال در صفحه جدید در سمت چپ بالای صفحه روی Change password کلیک کنید .

5- حال برای تغییر پسورد ، دو راه دارید : می توانید پسورد کنونی را تغییر داده و یا جواب سوال امنیتی ِ که قبلا خودتان گذاشته اید را بدهید . ( برای تغییر سوال امنیتی کافیست در صفحه قبل بر روی آن کلیک کنید )

6- بعد از زدن Current password و یا جواب سوال امنیتی پسورد جدید خود را دو بار وارد کرده و save را می زنید .

7- حال پسورد شما تغییر یافته است.


آموزش عوض کردن سوال امنیتی در Gmail

سوال امنیتی در جی میل اهمیت بسزایی دارد ، چرا که هر کس با دانستن آن و جوابش می تواند پسورد شما را تغییر دهد و یا در مواقع فراموش کردن پسورد خود در جی میل می توانید با جواب دادن به آن پسورد خود را به دست بیاورید .

پس هر گاه کسی پسورد شما را داشت و یا هک شدید بهتر است این سوال و جواب را نیز تغییر دهید، برای این کار کافیست :


1- روی گوشه سمت راست بالا ، روی Setting کلیک کنید .

2- در صفحه Setting باز شده روی tab ها روی Accounts کلیک کنید .

3- حال در پایین صفحه روی Google Account settings کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود .

4- حال در گوشه سما چپ صفحه بر روی لینک Change security question کلیک کنید .

5- در ابتدا پسورد کنونی خود را در بالا وارد کرده سپس ، حال می توانید سوال و جواب را تغییر دهید و یا حتی ایمیلیی که برای روز مبادا داده ایید را تغییر دهید. با هر دوی آنها می توانید در مواقع فراموش کردم پسورد ، پسوردی جدید تعیین کنید.

کیانوش انصاری بازدید : 126 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
ترجمه صفحه در گوگل و جستجوهایش ghalamyaz.blogfa.com  ترجمه صفحه در گوگل و جستجوهایش

Google سد زبان را با قابليت ترجه جديدي (بتا) شکسته است. با استفاده از قابليت ترجمه با ماشين ،Google حالا به انگليسي زبانان قابليت استفاده از بسياري از صفحات غير انگليسي را مي دهد.

اگر جستجوي شما نتايج غير انگليسي داشته باشد يک لينک به صفحه ترجمه شده انگليسي آن در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

اگر مي خواهيد چکيده و عنوان اسناد يافته شده برای جست وجوی شمابه انگليسي ترجمه شوند، گزينه ی ترجمه درصفحه ی تنظيمها را فعال کنيد. با اين کار گوگل به صورت خودکار چکيده وعنوان سندهای يافته شده را به انگليسي ترجمه خواهد کرد.


برای ترجمه قسمتی از نوشته و یا کل یک سایت به انگلیسی باید کار های زیر را انجام داد :

1- در صفحه گوگل بر روی " ابزارهای زبان " یا Language Tools کلیک کنید.

نرجمه ی گوگل

2- بعد در صفحه بالا در قسمت ترجمه یا Translate می توانید قسمتی از یک نوشته را بگذارید و یا آدرس یک سایت را بدهید و انتخاب کنید که از چه زبانی به چه زبانی ترجمه کند .
در شکل زیر لیست زبان هایی که ترجمه می کند را مشاهده می کنید .



ترجمه صفحه در گوگل و جستجوهایش
کیانوش انصاری بازدید : 130 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

قوانین مربوط به روابط عاشقانه و زناشویی

در روزهای اول شروع یک ارتباط، هیچ یک از طرفین تمایلی به فکر کردن در مورد قوانین و مقررات موجود ندارد. این دوران زمان خوشی است و قانون گذاشتن و اجرای آن چندان لازم و ضروری به نظر نمی رسد؛ اما به هر حال بنیان نهادن یک سیستم نظامند قانونی از همان ابتدای کار امری لازم الاجرا به شمار می رود. منظور ما این نیست که باید تمام جزئیات را روی ورق بیاورید و همه چیز به صورت مکتوب باشد، بلکه یک چارچوب کلی برای کلیات کار باید طراحی شود که به واسطه آن تمام کارها با آرامش و راحتی بیشتری پیش رود.

در کنار این قوانین یک سری مجازات هایی نیز برای اجرا نکردن آنها باید در نظر گرفته شود. باید به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید همسرتان از قوانینی که شما مقرر کرده اید پیروی کند، باید ابتدا خودتان آنها را رعایت نمایید. پس بهتر است که اگر خودتان آنها را رعایت نکردید، ابتدا مجازات را بر روی شخص خودتان پیاده کنید.

هیچ یک از دو طرف نباید با شخص سومی ارتباط داشته باشند

همیشه یک قانون ابدی وجود دارد که همه ملزم به پذیرش آن هستند: هیچ گونه خیانتی وجود نداشته باشد. با ورود به یک رابطه، شما خود به خود یک چنین قانونی را می پذیرید و باید گردش و تفریح های تک نفره را کنار بگذارید چراکه تنها چیزی که میتواند شما را در زندگی مشترکتان به موفقیت برساند، اعتماد متقابل است. زمانیکه حتی برای یک بار بوی خیانت به رابطه وارد شود، اعتماد برای همیشه از بین خواهد رفت.

بنیان نهادن این قانون کار ساده ای است. معمولاً هر دو نفر به یک چنین قانونی پایبند بوده و تمایل دارند که آنرا اجرا نمایند. خانم دوست ندارد که شما با دختر های دیگر این طرف آنطرف بروید و شما هم به طور حتم دوست ندارید که او دنبال مردهای دیگر راه بیفتد. زمانیکه قرار های ملاقات طی شد و رابطه وارد مراحل جدی تر شد، فقط کافی است که یک بار به این قانون اشاره کنید. در حقیقت صحبت کردن در مورد این مطلب که قرار گذاشتن با افراد دیگر از این پس ممنوع می شود، خود اهمیت این موضوع را به طرف مقابل انتقال خواهد داد.

مجازات: احترام به این قانون و پایبندی به آن از اهمیت بالایی برخوردار می باشد، تنها مجازاتی که می توان برای آن در نظر گرفت پایان دادن سریع به رابطه است.

بهای بقای ارتباط باید در یک حد معین باقی بماند

توقعات بیجا در یک رابطه جایی ندارند؛ و این امر از همان ابتدای رابطه باید روشن شود. البته منظور ما این نیست با افرادی زندگی کنید که هیچ گونه آرزو و رویایی ندارند اما به هر حال باید انتظارات طرف مقابل از شما منطقی باشد. توقعات بیجا و آرزوهای غیر منطقی و غیر واقعی می توانند رابطه را خسته کننده نمایند. در ابتدا شاید جالب باشد که نیازهای یکدیگر را برآورده کنید، اما به هر حال هر دو طرف باید به خوبی بدانند که هر دگی فردی خود را دارد و نمی تواند تمام زندگی اش را وقف برآورده کردن آرزوهای دیگری کند.

برگرداندن این قانون در زندگی واقعی شاید قدری نیرنگ آمیز باشد. در ابتدای رابطه شاید برای جلب رضایت و بدست آوردن او هر کاری که می خواهد را برایش انجام دهید و هر کاری که از دستتان بر بیاید را انجام دهید. سرو کردن غذای مورد علاقه او، خریدن گل های رنگارنگ و بردن او به مکان های که دوست دارد خوب است، اما نباید بیش از اندازه در این کار زیاده روی به خرج دهید. به هر حال شما هر زمان که توانایی انجام چنین کارهایی  را داشتید، نباید از انجام آنها دریغ کنید، اما شما باید محبت به او بدهید نه اینکه او بیش از اندازه از شما انتظار داشته باشد.

مجازات: مجازات باید با جرمی که شکل گرفته هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال اگر او از شما انتظار دارد که هر روز برایش گل رز بگیرید، چند روز این کار را انجام ندهید تا با این امر او به این نتیجه برسد که توقعش در این مورد چندان مطابق میل باطنی شما نیست. مجازات های جدی تر نظیر قطع ارتباط را باید بگذارید برای مقوله های جدی تر؛ به عنوان مثال در مواردی شبیه به این مطلب که او از شما انتظار دارد تا با دوستان صمیمی خود قطع رابطه کنید.

مالکیت طلبی ضمنی ممنوع

قرار گرفتن در یک ارتباط به آن معنا نیست که پس از مدتی یکی از طرفین مالک طرف دیگر می شوند. هر دو طرف باید آزادانه به زندگی خود بپردازند. این بدان معناست که: کسی حق ندارد برای دیگری تصمیم گیری کند، و یا در مورد کارهای بزرگ به تنهایی تصمیم گیری نماید. فقط به این خاطر که شما ازدواج کرده اید دلیلی نمی شود که ارتباطتتان را با دوستانتان قطع کنید، مطابق میل او تفریحات خود را انتخاب کنید و هر کاری که او دوست داشته باشد را انجام دهید. باید به یکدیگر فضا بدهید تا هر یک مطابق میل خود کارهای شخصی اش را انجام دهد.

این مورد مقوله ای است که سبب برزو مشکلات زیادی در روابط می شود. هیچ موقع ارتباط به جایی نمی رسد که یکی از طرفین حق داشته باشد به نفر دیگر بگوید: "خوب از این به بعد من به جای تو تصمیم می گیرم." به هر حال به محض اینکه برای نخستین بار احساس کردید که او حس مالکیت طلبی نسبت به شما پیدا کرده است، موضوع را با او در میان گذاشته، خودتان را حتی از حواشی این مسئله هم کنار بکشید.

مجازات: برای هر گونه جرمی که مرتکب می شوند، شما هم به مثابه آن مقداری از آزادی ها و امیال شخصی آنها را محدود کنید. به عنوان مثال اگر او برنامه ریزی کرد که امشب با خانواده عمه و شوهر عمه پیرش شام را صرف کنید، شب بعد او را به تماشای یک فیلم خسته کننده ببرید.

روابط گذشته باید فراموش شوند

زمانیکه شما با یک نفر ارتباط برقرار می کنید، باید گذشته را فراموش کنید. هیچ یک از طرفین حق ندارد از اتفاقاتی که در زندگی گذشته افراد ایجاد شده به عنوان مقوله ای برای پیش داوری استفاده کند. بنابراین هیچ گاه به خانمتان نگویید که نامزد قبلی تان از او زیباتر بوده که او هم به شما پاسخی می دهد که خودتان بهتر می دانید.

البته منظور ما این نیست که نباید در مورد گذشته تان هیچ حرفی به میان بیاورید. اگر بخواهید با کسی ازدواج کنید، باید بدانید که در گذشته چه کارهایی را انجام می داده و چه نوع زندگی داشته؛ اما نباید اجازه دهید که گذشته بر روی او تاثیر منفی بگذارد. به هر حال باید به او نشان دهید که گذشته برایتان اهمیتی ندارد. این کار را می توانید شما به عنوان مثال می توانید زمانیکه او مطلبی از گذشته می گوید و دستپاچه میشود، این مطلب را اظهار کنید که نگران نباشد چرا که گذشته برای شما اهمیتی ندارد. سعی کنید که در مورد این مطلب هیچ گونه صبری از خود نشان نداده و به سرعت در مقابل چنین گزینه ای از خود واکنش نشان دهید.

مجازات: اگر احساس میکنید که همسرتان در گذشته زندگی می کند، شما هم برخی از ویژگی هایتان را که دوست می دارد، کاهش دهید، اما به او بگویید که چرا چنین کاری می کنید تا او هم تصور نکند شما فرد خوبی نیستید. به او بگویید که وقتی به زمان حال بازگردد تمام خوبی های شما نیز به سر جایشان بازخواهند گشت.

قوانین عشق ورزی

نوشتن این قوانین و راضی کردن افراد برای امضای آن شاید کار دشواری به نظر برسد، اما اگر از همان ابتدا تمام این موارد را برای او معین کنید، دیگر در آینده به مشکل برخورد نخواهید کرد.

کیانوش انصاری بازدید : 116 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
خانواده از ديدگاه اسلام:

از نظر اسلام، زناشويي، يک نظم اجتماعي است که مانع روابط نامنظم و بي قاعده اجتماعي (روابط بي قاعده و آزاد دو جنس) و پيامدهاي ناپسند آن، مانند فرزندان حرام زاده و شيوع پيامدهاي جنسي و مشکلات ديگر اجتماعي مي شود.
در اسلام،
زناشويي عمل عبادت آميز و مقدس به شمار آمده است که بنا بر حديث پيامبر اکرم: «من تزوج احرز نصف دينه»(2) مي تواند نصف ايمان جوان را از دستبرد شيطان حفظ کند و هدف از آن، حفظ نسل، انتقال تجربه، پرورش روحي و فکري فرزندان، انتقال فرهنگ و زبان، ايجاد آرامش رواني و هدايت غريزه و نياز جنسي است(3).

تفسير آيه:
در آيه شريفه 223 سوره بقره چند نکته آمده است:
1. تشبيه
زنان به مزرعه؛
2. جواز
استمتاع از آنان در هر زمان يا از هر مکان يا در هر مکان (بنا بر اختلاف تفاسير)؛
3. هدف از
آميزش (پرورش فرزندان صالح و نيک) «قدموا لانفسکم»؛
4. توجه به دستورات خداوند و
تجاوز نکردن از حدود و قوانين شرعي حتي در روابط زناشويي؛
تشبيه زنان به مزرعه، ممکن است براي برخي سنگين آيد که چرا اسلام درباره نيمي از نوع بشر چنين بياني کرده است، در حالي که نکته باريکي در اين تشبيه نهفته است و در حقيقت قرآن کريم مي خواهد با اين بيان ضرورت وجود زن در اجتماع انساني را مجسم کند که زن يک وسيله ارضاي شهوت ها نيست؛ بلکه وسيله اي براي حفظ حيات نوع بشر! همان طور که انسان براي ادامه زندگي به تغذيه نياز دارد و بدون کشت و زرع مواد غذايي، حيات او تأمين نمي شود، همچنين براي ادامه نوع خود نيز نيازمند به وجود زن است(4).
علامه طباطبايي در اين باره مي فرمايند: «حاصل معناي آيه اين است که: موقعيت زنان در جامعه انساني همانند زراعتي است که آدمي براي تحصيل غذايي که مايه حفظ زندگاني و بقاء آن است و نيز براي ابقاء تخم بدان احتياج دارد. همچنين جامعه انساني براي دوام نوع و بقاء نسل محتاج به زنان است؛ زيرا خداوند متعال تکون انسان و مصور شدن او را به اين صورت در طبيعت رحم قرار داده و طبيعت مردان را که جزيي از آن ماده اصلي در ايشان است مايل به زنان فرموده و ميان مردان و زنان دوستي و مهرباني برقرار کرده است»(5).
به اين واقعيت نه تنها مفسران مسلمان، بلکه فلاسفه غرب نيز
اعتراف کرده اند. ‹‹ويل دورانت›› در کتاب «لذات فلسفه» مي نويسد: «در نوع انسان عمل توالد در جسم زن است و عمل مرد تبعي و سطحي است و حتمي و ناگزير نيست. طبيعت و آزمايشگاه ها هر دو زايد بودن مرد را به طور قطع نشان داده اند. اين يک حقيقت تلخ است که در انواع حيوان اصل و اساس ماده است و مرد فرع و تابع است. در نمايش بزرگ توالد که محور حيات است، عمل نر حقير است و فقط سياهي لشکر است. در بحران وضع حمل مرد با دستپاچگي و از روي حيرت در کنار زن مي ايستد و سرانجام به حقارت و غيرضروري بودن هستي خود در پهنه رشد نوع پي مي برد. در اين لحظه است که مي فهمد زن از او به نوع نزديک تر و وابسته است و جريان عظيم حيات در وجود زن است و خلقت از خون و جسم و به تدريج در مي يابد که چرا اقوام ابتدايي و اديان بزرگ سامري را مي پرستيدند»(6).
حاصل آن که از تشبيه زن به مزرعه چند نکته مهم فهيمده مي شود:
1. از تعبير حرث، فهميده مي شود که ارتباط مردان با زنان در اشباع غريزه منحصر نيست؛ بلکه ارتباط تنگا تنگ زمينه و محصول عمل را دارد. همان گونه که دنيا مقدمه آخرت است. زنان نيز به نوع بشر بقاء مي دهند و آخرت انسان و فرزندان با زنان سامان مي يابد. هم چنان که اين نکته را از ذيل آيه «قدموا لانفسکم» فهميده مي شود.
2. انتخاب همسر مناسب همچون انتخاب مزرعه مناسب است و انتخاب بذر نيز شرط توليد بهتر است.
3. بذر و زمين هر دو در توليد، نقش مهمي دارند و زن و مرد بيشتر در نسل آينده نقش دارند.
4. هدف مقدس به هر کاري قداست مي دهد. اگر هدف آميزش ذخيره روز قيامت باشد آن نيز رنگ الهي مي گيرد.
5. زن نه کالا است و نه منشأ «تاريکي» بلکه او بنيان گذار آبادي ها و سرمايه گذار تاريخ و فرستنده هداياي اخروي است(7).
در واقع اين آيه سخن پندار آناني را که زن را تنها بازيچه و وسيله هوس بازي مي دانند باطل کرده است و ارزش واقعي زن را در درجه اول حفظ نسل، انتقال تجربه و پرورش فکري و روحي فرزندان دانسته است.
بخش دوم آيه نيز، جواز مطلق استمتاع را از همسر مي فهماند برخلاف برخي اديان که قيدهايي را براي اين امر قرار داده بودند. چرا که اگر «اني» در آيه زمانيه باشد، توسعه زماني مسأله آميزش جنسي را بيان مي کند؛ يعني در هر ساعتي از شب و روز مجاز هستيد و اگر مکانيه باشد، توسعه در مکان را مي فهماند؛ يعني در هر مکان که خواستيد در آييد(8).
اين احتمال نيز وجود دارد که اشاره به هر دو جنبه باشد و به اين ترتيب دو همسر مي توانند هرگونه و در هر زمان و مکان، از
لذت جنسي بهره بگيرند.
شايد اين پرسش به ذهن خطور کند که چرا در اين مسأله مخاطب مردان هستند و زنان چنين خطابي ندارند و تابع هوس هاي مردان قرار گرفته اند؟
پاسخ با توجه به دو نکته زير روشن مي شود:
1. با توجه به شأن نزول آيه که در مورد استمتاع مرد از زن و نفي برخي قيدهايي که بعضي اديان گذاشته بودند، مي باشد(9) مخاطب بودن مردان بديهي است و از اين خطاب تحت اراده مرد بودن زن و بهره نجستن زن به هنگام آميزش فهميده نمي شود.
2. اساسا قرآن کريم به خاطر حفظ حيا و عفت زن چنين خطاب هايي را به زنان نمي کند، هم چنان که براي مردها پاداش حورالعين ذکر شد؛ اما براي زنان چنين پاداشي به صراحت نيامده است و از اين، وجود نداشتن چنين پاداشي براي زنان استنباط نمي شود. حاصل آن که توجه به صدر و ذيل آيه که زن به عنوان مزرعه و هدف از آميزش و روابط زناشويي تربيت فرزند صالح دانسته شده، معلوم مي شود که اسلام زن را به عنوان طفيلي ندانسته و انسانيت را در روابط زناشويي و آميزش ملاک قرار داده است و زن را اساس خلقت به شمار آورده است. برخلاف عقيده برخي که هدف از روابط زناشويي و آميزش را ارضاي غريزه هاي جنسي - همانند حيوانات - پنداشته و براي زن ارزشي جز کالا قائل نيستند و از آنان استفاده ابزاري براي تبليغات و مايکن ها مي کنند.


برچسب ها : خانواده , ديدگاه , اسلام
کیانوش انصاری بازدید : 120 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

خیلی از آهنگ ها، فیلم ها، کتاب ها تصویری تحریف شده از عشق حقیقی نشان می دهند. آنها شما را مجاب می کنند که باور کنید می توانید در نگاه اول عاشق شوید، قلبتان عاشقانه بتپد، کف دستانتان عرق کند، و همه فکر و ذکرتان مملو از فردی شود که ناگهان دلتان را دزدیده است. درست است، این اتفاق می افتد. اما عشق واقعی نیست. این فقط یک کشش جنسی احمقانه که ممکن است نسبت به هر کسی که فرومون ها را در مغزتان فعال کند پیدا کنید.
فرومون ها وقتی بدن ما در بدن فرد دیگری وجود یک Dna خاص را کشف می کند، تولید می شوند. بدن ما این Dna را در بدن شخصی دیگر از بوی او کشف می کند. اما کشش احمقانه جنسی که به واسطه این فرومون ها پدید می آید، فقط نشاندهنده یک چیز می تواند باشد: این دو نفر که چنین اتفاقی را تجربه می کنند می توانند از نظر زنتیکی جفت خوبی برای هم باشند، یعنی ترکیب Dna آنها یک نوزاد سالم تولید خواهد کرد. آنچه که فرومون ها به آن توجهی ندارند این است که آیا این دو نفر از نظر شخصیتی هم جفت خوبی برای هم هستند یااینکه می توانند همدیگر را عاشق کنند یا نه.
یک مشکل بزرگ کشش احمقانه جنسی این است که این کشش معمولاً شما را مجبور به انجام کارهایی می کند که قبلاً اصلاً فکر انجام دادن آن را هم نمی کردید. این کشش باعث می شود کارهای خجالت آوری انجام دهید. دروغ، فریب، دزدی یا حتی کشتن دیگران یا خودتان. این کشش احمقانه جنسی بود که باعث شد رومئو و ژولیت وقتی فهمیدند که دیگر نمی توانند به این عشق مسموم خود ادامه دهند، خود را کشته و به زندگی خود پایان دهند.
یکی دیگر از مشکلات کشش احمقانه جنسی این است که بادوام و ماندگار نیست. اما گاهی اوقات این روابط پرآشوب چندین سال به طول می انجامد، خیلی پس ازاینکه این کشش جنسی دیگر مرده و از بین رفته است. شاید این زوج ها به عبث امیدوارند که یک روز شعله عشقشان دوباره زبانه کشد. یا شاید هم تصور می کنند سرنوشت این بوده که چون بهترین هوس و بزرگترین درد را باهم تجربه کرده اند باید با هم بمانند.
اما عشق حقیقی بدون هیچگونه کشش جنسی احمقانه ایجاد می شود. اما، حتی بالاترین کشش جنسی هم اگر بدون عشق واقعی باشد، بی فرجام خواهد بود. تصور من این است که برای برنده شدن در این مسابقه، باید به دنبال ترکیب این کشش جنسی و عشق حقیقی باشید که شانس زیادی می خواهد. اما من که تابه حال به چنین موردی در زندگی حقیقی برخورد نکرده ام و فقط در فیلم ها و آهنگ ها در مورد آن دیده و شنیده ام.




کیانوش انصاری بازدید : 123 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

هر كسی می‏تواند با دو زبان سخن بگوید؛ با زبان عاطفه و احساس، یا با زبان عقل و منطق. اكنون صحبت از زبان عاطفی است. زبان عاطفی (مثبت یا منفی) به خاطر ارتباط مستقیمی كه با قلب و جان شنونده دارد، تأثیر بسیاری در ایجاد یا سلب محبت می‏گذارد. چون بحث در ایجاد و افزایش و حفظ محبت است، به ذكر دو كاربرد مهم زبان عاطفی (مثبت) در ایجاد و ازدیاد عشق و محبت می‏پردازیم:

1. ابراز عشق با صراحت و صداقت (جملات عاشقانه) كه لحظه‏های یكنواخت زندگی را شیرین و لبریز از لذت و هیجان می‏كند.

به قول «مترلینگ»:
«زندگی وقتی لذت‏بخش است كه در آن، لذات كوچك و عشق‏های كوچك وجود داشته باشد و همین چیزهای كوچك است كه ما را به زندگی پای‏بند می‏كند.»(4)

واژه‏های عاشقانه و دلنشین، به طور شگفت‏انگیزی می‏تواند آفریننده ی لذت‏های كوچك باشد. ابراز محبت با صراحت و در عین صداقت و راستی در حالی كه آمیخته با هیجانات روحی است، محبت را تا مرز عشق می‏رساند كه شیرینی و حلاوت لذت آن را باید در عمق دل‏ها جستجو كرد ولی پنهان كردن عشق، محبت را خفه می‏كند و می‏میراند.

هیچ گاه نباید غرور و یا كمرویی مانع ابراز عشق و علاقه شود، یا در طول زمان مشكلات زندگی و گاه مشاجرات و درگیری‏ها باعث شود ابراز عشق و علاقه ترك شود بلكه باید همواره و در همه حالات زندگی طوری رفتار كنیم كه فضای عاطفی از بین نرود و جایی برای گفتن جملات عاشقانه و البته صادقانه بماند؛ چرا كه برخی زنان می‏پندارند مردها به خاطر روحیه ی خاص مردانه‏شان اهمیتی به این حرف‏ها نمی‏دهند و نیازی به شنیدن عبارات محبت‏آمیز و دلنشین ندارند در حالی كه تجربه و تحقیقات روانشناسی، نادرستی این مطلب را اثبات كرده است.

«در مردان هر چقدر هم كه به ظاهر والامقام و قوی باشند، باز هم لایه‏هایی از دوران كودكی باقی می‏ماند كه آنها را نیازمند دلداری می‏كند.»(5)

استفاده از این گونه جملات كار ساده‏ای نیست بلكه هنری است كه مهارت خاص می‏طلبد. اگر روح صداقت نداشته باشند و در لحظات خاص زندگی و حالات ویژه‏ای ـ كه تشخیص آن به عهده ی خودتان است ـ گفته نشوند، دلربایی خود را از دست می‏دهند و حالت كلیشه‏ای و خسته‏كننده‏ای پیدا می‏كنند.
امام صادق(ع) می‏فرماید:
«... لا غنی بالزّوجة فیما بینها و بین زوجها الموافق لها عن ثلاث خصال و هُنّ ... و اظهار العشق له بالخلابة؛
... زن در روابط بین خود و شوهرِ همدلش، از سه خصلت بی‏نیاز نمی‏باشد كه یكی ...، اظهار عشق با دلربایی است.»(6)

2. تعریف و تحسین
از آنجا كه همه ی انسان‏ها دوست دارند مورد توجه، تعریف و تحسین قرار گیرند، خیلی زود می‏توانیم از این راه، در دل‏های دیگران جا باز كنیم. معمولاً افراد برای به خاطر سپردن اشخاص با اسم و مشخصات، حافظه ی خوبی ندارند ولی اگر از شخصی تعریفی در باره ی خود شنیده باشند حتما آن فرد در خاطرشان خواهد ماند. بنابراین اگر تعریف و تحسین صادقانه باشد و همراه توقع و چشمداشتی نباشد، می‏تواند باعث محبت و دوستی شود، به ویژه اگر تعریف، تأثیرگذار و بااهمیت باشد؛ مثلاً مردها به خاطر اهمیت زیادی كه برای خلقیات و ویژگی‏های مردانه مثل شجاعت، دلیری، مهارت‏های شغلی و ... قائلند، تعریف و تحسین آنها در این موارد خیلی ارزشمند می‏باشد.

البته در این مورد (تعریف و تحسین از دیگران)، صداقت و واقع‏بینی شرط اساسی است یعنی نباید بی‏دلیل و در هر زمینه‏ای تعریف كنیم. باید باور كنیم كه واژه‏ها نیرو و انرژی دارند و چون انرژی می‏آفرینند باید صادقانه و واقع‏بینانه به كار گرفته شوند.




کیانوش انصاری بازدید : 129 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

با سلام خدمت بازدید کنندگان قلم یاز

از آنجا که آموزش روابط زناشویی در ایران آن طور که باید صورت نمیگیرد و ابهامات زیادی در این ضمینه برای عده کثیری از مردم وجود دارد تصمیم بر آن شد که از این به بعد به روز رسانی وبلاگ قلم یاز در حیطه آموزش روابط زناشویی باشد. به همین دلیل از افراد زیر 15 سال خواهش میشود از استفاده از مطالب این وبلاگ خود دراری کنند زیرا ممکن است تأثیرات منفی و مخربی بر آنها داشته باشد.

مطالب به صورت جدا برای بانوان و آقایان میباشد تا کاربران بتوانند راحت تر به مطالب مربوط به خود دسترسی داشته باشند.

وبلاگ قلم یاز در روز یک نوبت و در صورت امکان دو نوبت به روز میشود.

باشد که این مطالب کمکی در راستای ارتقای فهم و دانش، در این ضمینه باشد و کاربران محترم وبلاگ قلم یاز بتوانند از این مطالب کمال استفاده را برند.

------------------------------------------------------------------------------------------------

۸ خصوصیت یک مرد واقعی

درس امروز درسی پایه ای و اساسی است، در مورد پایه و اساس مرد بودن است. با کلیه ی اطلاعاتی که در دست دارم، مطمئن هستم که شما بحث درمورد چنین مسائلی را بی فایده می دانید و خواهید گفت چرا وقتی مسائل مهمتری مثل کار و تجارت هست، باید چنین چیزهایی یاد بگیرید. .....

پاسخ این سوال بسیار ساده است:

برای ساختن یک خانه ی فوق العاده، ابتدا باید یک فونداسیون محکم بسازید تا بتوانید سایر چیزهای زیبا را روی آن قرار دهید. برای ساختن یک مرد بزرگ نیز، نیاز به یک پایه و اساسی استوار و مستحکم است تا بعد بتوانید چیزهای کوچک دیگر را روی آن اضافه کنید.

طی چند سال گذشته به من ثابت شده که اکثر مردها فاقد این فونداسیون و بنیاد هستند تا بتوان به آنها قانون ها و اصول دیگر را آموزش داد. تعاریف بسیاری برای یک مرد وجود دارد و افراد مختلف نظریه های متفاوتی دارند. اما من در اینجا آنچه واقعاً لازم است بدانید را برایتان آورده ام.

ویژگی اول:  یک مرد واقعی محکم و قوی است

یک مرد واقعی گریه نمی کند، زاری نمی کند، شکایت از چیزی نمی کند، بیمار نمیشود، و لازم نیست هر بار که عطسه کرد به پزشک مراجعه کند. یک مرد واقعی تصمیم می گیرد و با عواقب و نتایج این تصمیمات روزگار می گذراند. یک مرد واقعی مسئولیت اعمال و حرف های خود را بر عهده می گیرد. یک مرد واقعی، محکم و استوار است. و با سختی های زندگی مقابله می کند. یک مرد واقعی خشن و سرسخت است و از خود احساسات نشان نمی دهد. یک مرد واقعی ستون فقرات خانواده است و نمی تواند از خود ضعف نشان دهد. اگر از عنکبوت می ترسید، مسلماً یک مرد واقعی نیستید.

ویژگی دوم:  یک مرد واقعی متمرکز است

یک مرد واقعی تفاوت بین مهم بودن چیزی و مهم نبودن آن را می فهمد. یک مرد واقعی وقت خود را صرف کارهای بیهوده ای که هیچ عایدی برای او ندارند، نمی کند. مطمئناً کارهای زیادی برای تفریح و سرگرمی وجود دارد، اما او باید برای انجام این کارها هم دلیل داشته باشد.  یک مرد واقعی خود را روی قدرت، پول و خانواده اش متمرکز میکند. هیچگاه خود را روی متمرکز نمی کند. در نتیجه ی داشتن قدرت، پول و خانواده، خود به خود به سراغش می آید.

ویژگی سوم:  یک مرد واقعی، اهمیت خانواده را درک می کند

یک مرد واقعی خانواده اش را قدرتمند نگاه می دارد و به تاریخچه ی خانوادگی خود اهمیت زیادی می دهد. یک مرد واقعی می داند که فرزندانش هدیه ای از جانب خداوند هستند و باید با آنها به خوبی رفتار کند، هرچند هر از گاهی باید برای آنها قوانین و مقرراتی تعیین کند.

ویژگی چهارم:  یک مرد واقعی غیبت نمی کند

یک مرد واقعی دهانش را می بندد و اطلاعاتش را درمورد دیگران پیش خود نگاه میدارد. یک مرد واقعی در بحث های هیچ و پوچ شرکت نمی کند  و درمورد چیزهایی که از آن اطلاع ندارد و مطمئن نیست حرف نمی زند.

ویژگی پنجم:  یک مرد واقعی همیشه سر حرفش هست

هر وقت قولی بدهد، آن را عمل می کند. و اگر بداند که از عهده ی انجام قولی بر نمی آید، هیچوقت حرفش را نمی زند. یک مرد واقعی مردن را به شکستن عهدش ترجیح می دهد. او می داند که حرفش نیز باید به قدرت عملش باشد.

ویژگی ششم:  یک مرد واقعی تلاش می کند تا الگو باشد

یک مرد واقعی همیشه به خود و دیگران احترام می گذارد، مگر اینکه مورد بی احترامی قرار گیرد. او الگو و نمونه ای برای پیروان خود و به خصوص فرزندانش است. من هیچوقت کارهایم را به خانه نمی آورم، به همین دلیل فرزندانم من را فقط به عنوان یک پدر میشناسند. شما نیز باید همین کار را بکنید. یک مرد واقعی هیچگاه اجازه نمی دهد که فرزندانش پی به ضعف های او ببرند.

ویژگی هفتم:  یک مرد واقعی پول مورد نیازش را خود به دست می آورد

یک مرد واقعی در انتظار صدقات و نیکوکاری های دیگران نمی نشیند. و پول پدرش نیز برای او کفایت نمی کند. او خود در جستجوی روزی خود بر می آید و اگر از پدرانش به او ارثیه ای برسد، به جای هدر دادن آن، ده برابرش می کند.

ویژگی هشتم:  یک مرد واقعی زن نما نیست

یک مرد واقعی در گوشهایش گوشواره نمی اندازد و موهایش را بلند نمی کند. روی سینه و شکمش را نمی تراشد. او می داند که به استثنای آرایشگرش، سایر ملزومات و نیازهای بهداشتی او باید توسط یک زن انجام گیرد. یک مرد واقعی باید حداقل سه دست کت و شلوار در کمد داشته باشد و حداقل سه بار در هفته باید کت و شلوار بپوشد. یک مرد واقعی می داند که چطور باید شیک باشد.

 

درس تمام شد

خوب امروز چه یاد گرفتید؟ یاد گرفتید که قبل از اینکه بخواهید خود را یک مرد بنامید، تکالیف زیادی دارید که باید انجام دهید.

نکته ی دیگری که باید به خصوصیات یک مرد واقعی اضافه کنم این است که: یک مرد واقعی همه چیز را ساده می گیرد. اگر لغات و اصطلاحات قلمبه سلمبه بلد باشد، به ندرت از آنها استفاده می کند و سعی می کند درمقابل افرادی فقط از آنها استفاده کند که تصور می کنند از او بالاتر و برتر هستند.

کیانوش انصاری بازدید : 135 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

جدیدترین یوزرنیم و پسورد ارائه شده برای آپ دیت آنتی ویروس نود ۳۲

6 مهر ماه 1389 | 19 شوال 1431 | 28 September 2010

 

Nod32 Serial
Username:EAV-34426192
Password:4ddktbx8fd

Username:EAV-31620201
Password:c3pu7ccv4u

Username:EAV-31570274
Password:huedsntnpb

Username:EAV-31570334
Password:3sf8p22jkn

Username:EAV-349292228
Password:3knuvsrb3d

Username:EAV-34929179
Password:e34p24f3sx

Username:EAV-34929183
Password:b4hvrhs6am

Username:EAV-34927735
Password:544tt2b5x3

Username:EAV-34928477
Password:x2m35acm8t

Username:EAV-34928480
Password:ccmsrx23bh

Username:EAV-34426223
Password:vpvepun3vf

Username:EAV-31619600
Password:smdt6eejr7

Username:EAV-34926684
Password:bmxjpemxvm

Username:EAV-31620626
Password:5273hb4kax

Username:EAV-34926686
Password:32dun2kcch

Username:EAV-34926715
Password:pmvupp3esr

Username:EAV-34926813
Password:abcss56p5b

Username:EAV-34926852
Password:s6jt5ks7u8

Username:EAV-34926886
Password:7barsstu4k9

Username:EAV-34927628
Password:ut2pbpa7cn

Username:EAV-34927733
Password:vd4v262ex7

Username:EAV-34426284
Password:cpehem62aj

Username:EAV-31494232
Password:vhspcntnb8

Username:EAV-31526815
Password:nvm2ahe5rs

Username:EAV-31527646
Password:a5p7cxrr87

Username:EAV-31570264
Password:3t2fhpkf65

Username:EAV-31659959
Password:35sammvjn7

Username:EAV-34899549
Password:cndt6esp8c

Username:EAV-34899558
Password:hjmjfj3p46

Username:EAV-34899973
Password:pj2tc3x4ch

Username:EAV-349012062
Password:b5enhfjr2h

Username:EAV-34900437
Password:57xx8heexh

Username:EAV-34899978
Password:f48s3fkn6m

Username:EAV-34898069
Password:c6xm3bfpnj3

Username:EAV-34898076
Password:ac6fhmd3fh

Username:EAV-34898080
Password:7dknb3p5x7

Username:EAV-34898083
Password:r8tr5n33pf

Username:EAV-34898085
Password:xvsmxhcprb

Eset Smart Security Password
Username:TRIAL-36486538
Password:6k52h8ar7s7

Username:TRIAL-36486536
Password:xv65ndx46x

Username:TRIAL-36486535
Password:krvxpkxuej

Username:TRIAL-36505061
Password:7uskkhr3hh

Username:TRIAL-36505063
Password:dhsfec4rjc

Username:TRIAL-36486446
Password:bev35ar5kc6

Username:TRIAL-36486451
Password:am5ukkpdeb

Username:TRIAL-36486454
Password:sfcvd82b7k

Username:TRIAL-36486461
Password:rnjruhxk2j

Username:TRIAL-36486487
Password:d6b58drf4j

Username:TRIAL-36486506
Password:v5dxnuhr2a

Username:TRIAL-36486501
Password:7k632dv776

Username:TRIAL-36486532
Password:3unuu2mxna

Username:TRIAL-36486533
Password:d4v3urm6dp

Username:TRIAL-36486541
Password:pec4btjnv49

Username:TRIAL-36505069
Password:h88k4mpj4v

Username:TRIAL-36505077
Password:6sushhm8cp1

Username:TRIAL-36505087
Password:ntbnseuevx

Username:TRIAL-36505097
Password:6urj5c5mh6

Username:TRIAL-36505090
Password:8njrm47bn8

Username:TRIAL-36505150
Password:afsmc2m5bu

Username:TRIAL-36521901
Password:n5dmm7s5cr

Username:TRIAL-36521931
Password:um5nhjh5ja

Username:TRIAL-36521944
Password:vhsmk547ur

Username:TRIAL-36521966
Password:26bv6bj78h

Username:TRIAL-36521998
Password:8m4x2na6d3

Username:TRIAL-36522077
Password:e3dvfeutup

Username:TRIAL-36522873
Password:xj2p53mdux

Username:TRIAL-36520618
Password:5c3ecfcf84

Username:TRIAL-36520627
Password:2knfm7kujr

Username:TRIAL-36520642
Password:n32m6m4n63

Username:TRIAL-36520653
Password:3j78bmmc3n

Username:TRIAL-36520664
Password:ustbkcurbb

Username:TRIAL-36520686
Password:k86e6rcjvm

Username:TRIAL-36521287
Password:4n6rf7rxu8

 

http://nod-32.vov.ir

کیانوش انصاری بازدید : 136 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

حضرت زهرا علیهاالسلام از منظر امیرالمومنین

حضرت زهرا علیهاالسلام از منظر امیرالمومنین

منزلت و جایگاه رفیع حضرت زهرا علیهاالسلام در نزد حضرت علی علیه السلام نشانگر اوج شخصیت زن در نگاه اوست، یک زن می‌تواند چنان بالا رود که مایه مباهات و افتخار امام (علیه السلام) گردد. اگرچه بیان عظمت مقام حضرت فاطمه علیهاالسلام در نزد حضرت علی علیه السلام خود تحقیق مستقلی می‌طلبد لکن در اینجا فهرست‌وار، به ذکر پاره‌ای از موارد، پرداخته شده تا بیانگر اوج مقام و مرتبه زن در نگرش حضرت باشد.
مباهات حضرت علی به همسری فاطمه علیهماالسلام


 

شخصیت بزرگی چون علی علیه السلام به همسری فاطمه علیهاالسلام افتخار می‌کند و همسری با او را برای خود فضیلت و ملاک برتری بر دیگران و شایستگی پذیرش مسئولیت‌های سنگینی چون رهبری جهان اسلام می‌داند. برخی از موارد که حضرت برای اثبات حقانیت خود به داشتن همسری فاطمه علیهاالسلام استناد فرموده‌اند عبارت است از:


 

* در پاسخ نامه‌ای به معاویه از جمله فضیلت‌ها و امتیازهایی که حضرت به آن اشاره می‌فرمایند این است که «بهترین زنان جهان از ماست و حمالة الحطب و هیزم کش دوزخیان از شماست.»


 

حضرت علی علیه السلام در ضمن پاسخ به نامه معاویه می‌نویسد: «دختر پیامبر صلی الله علیه و آله همسر من است که گوشت او با خون و گوشت من در هم آمیخته است. نوادگان حضرت احمد(صلی الله علیه و آله)، فرزندان من از فاطمه علیهاالسلام هستند، کدامیک از شما سهم و بهره‌ای چون من دارا هستید.»


 

* در جریان شورای شش نفره که خلیفه دوم برای جانشینی وی را تعیین کرده بود حضرت خطاب به سایر اعضا فرمود: «آیا در بین شما به جز من کسی هست که همسرش بانوی زنان جهان باشد؟» همگی پاسخ دادند: نه.


 

* حضرت علی علیه السلام در ضمن پاسخ به نامه دیگر معاویه می‌نویسد: «دختر پیامبر صلی الله علیه و آله همسر من است که گوشت او با خون و گوشت من در هم آمیخته است. نوادگان حضرت احمد(صلی الله علیه و آله)، فرزندان من از فاطمه علیهاالسلام هستند، کدامیک از شما سهم و بهره‌ای چون من دارا هستید.»


 

* در جریان سقیفه حضرت ضمن برشمردن فضایل و کمالات خویش و این‌ که باید بعد از پیامبر، او رهبری و هدایت جامعه اسلامی را عهده‌دار شود به ابوبکر فرمود: «تو را به خدا سوگند می‌دهم! آیا آن کس که رسول خدا او را برای همسری دخترش برگزید و فرمود خداوند او را به همسری تو [علی] در آورد من هستم یا تو؟ ابوبکر پاسخ داد: تو هستی.


 

فاطمه رکن علی است


 

از مقامات ممتازی که مخصوص پیامبر صلی الله علیه و آله و حضرت فاطمه علیهاالسلام می‌باشد رکن بودن برای علی است. در حدیثی می‌خوانیم پیامبر صلی الله علیه و آله به حضرت علی علیه السلام فرمودند: «سلام علیک یا ابا الریحانتین، فعن قلیل ذهب رکناک.»


 

چه تعبیر لطیف و زیبایی همان تعبیر حضرت علی علیه السلام در مورد زن که فرمودند زن ریحانه است. پیامبر نیز فرمودند: «سلام بر تو ای پدر دو گل [زینب و ام کلثوم] به زودی دو رکن تو از دست می‌روند.»


 

حضرت علی علیه السلام بعد از شهادت فاطمه خطاب به ایشان فرمودند:«بِمَنِ العَزاء‌ یا بِنتِ مُحمد؟ کنت بِکِ اتعزی فَفیم العَزاء من بعدک؟»؛ به چه چیزی آرامش یابم ای دختر محمد؟ من به وسیله تو تسکین می‌یافتم؛ بعد از تو به چه چیزی آرامش یابم؟


 

علی علیه السلام بعد از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: «این یکی از دو رکن بود» و بعد از شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام فرمودند:« این رکن دیگر است.»


 

مددکار اطاعت الهی


 

انبیاء و پیشوایان معصوم تنها راه سعادت و خوشبختی انسان‌ها را پیروی از دستورات الهی می‌دانستند و از این رو بهترین همکار و دوست برای آنان کسی بود که در این راستا به آنها کمک کند.


 

می‌خوانیم علی علیه السلام در پاسخ پیامبر که سؤال کردند:« همسرت را چگونه یافتی؟» گفتند:« بهترین یاور در راه اطاعت از خداوند.»


 

تمسک علی علیه السلام به کلام زهرا علیهاالسلام


 

حضرت در حدیث اربع مائة بعد از این که فرمودند در مراسم تجهیز مرده‌ها گفتار خوب داشته باشید چنین ادامه دادند: «فان بنت محمد صلی الله علیه و آله لما قبض ابوها ساعدتها جمیع بنات بنی‌هاشم، قالت: دعوا التعداد و علیکم بالدعا.»


 

حضرت زهرا علیهاالسلام بعد از ارتحال رسول اکرم صلی الله علیه و آله به زنان بنی‌هاشم که او را یاری می‌کردند و زینت‌ها را رها کرده و لباس سوگ در بر نموده‌اند، فرمود:«این حالت را رها کنید و بر شماست که دعا و نیایش نمایید.»


 

هنگام ارتحال بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه و بیان وصایا و حلالیت ایشان حضرت در پاسخ می‌گوید: « پناه به خدا، تو داناتر و پرهیزکارتر و گرامی‌تر و نیکوکارتر از آنی که به جهت مخالفت کردنت با خود، تو را مورد نکوهش قرار دهم. دوری از تو و احساس فقدانت بر من گران خواهد بود، ولی گریزی از آن نیست. به خدا قسم با رفتنت مصیبت رسول خدا را بر من تازه نمودی، یقینا مصیبت تو بزرگ است مصیبتی که هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند به انسان دلداری دهد و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود.»


 

با این که حضرت علی علیه السلام معصوم بوده و تمام گفته‌های او حجت است ولی برای تثبیت مطلب به سخن زهرا علیهاالسلام تمسک می‌کند. این نشانگر عصمت حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام بوده و این که تمام رفتار، گفتار و نوشتار او حجت است و از این جهت فرقی بین زن و مرد نیست.


 

تنها تسلی بخش علی علیه السلام


 

حضرت بعد از شهادت فاطمه خطاب به ایشان فرمودند:


 

«بِمَنِ العَزاءُ‌ یا بِنتَ مُحمَد؟ کُنتُ بِکِ اَتَعزی فَفیمَ العَزاء مِن بَعدِکِ؟»  با چه کسی آرامش یابم ای دختر محمد؟ من به وسیله تو تسکین می‌یافتم؛ بعد از تو با چه کسی آرامش یابم؟


 

غضب خداوند به غضب فاطمه علیهاالسلام


 

حضرت علی علیه السلام از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نقل نموده که ایشان فرمودند:


 

«انَّ اللهَ عَزَّوَجَلَّ لَیَغضِبُ لِغَضِبِ فاطِمَه وَ یَرضی لِرِضاها»؛ خداوند عزوجل به خاطر خشم فاطمه، خشمگین؛ و برای خشنودی و رضایت فاطمه راضی می‌شود.


 

«خدا چنین خواست که او زودتر از دیگران به رسول خدا بپیوندد، پس از او شکیبایی من به پایان رسیده و خویشتن‌داری از دست رفته، اما آنچنان که در جدایی تو صبر کردم در مرگ دخترت نیز جز صبر چاره‌ای ندارم شکیبایی بر من سخت است. پس از او آسمان و زمین در نظرم زشت می‌نماید و هیچ گاه اندوه دلم نمی‌گشاید. چشمم بی‌خواب، و دل از سوز غم سوزان است. تا خداوند مرا در جوار تو ساکن گرداند. مرگ زهرا ضربه‌ای بود که دل را خسته و غصه‌ام را پیوسته گردانید و چه زود جمع ما را به پریشانی کشانید…


 

و در حدیث دیگر خطاب به حضرت فاطمه علیهاالسلام فرمودند:


 

« انَّ اللهَ لَیَغضِبُ لِغَضَبِکِ وَ یَرضی لِرِضاکِ» خداوند برای خشم تو، خشمگین و برای خشنودی تو، خشنود می‌شود.

 


 

برگزیده پیامبر صلی الله علیه و آله


 

حضرت علی علیه السلام در مصیبت حضرت زهرا علیهاالسلام خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرماید: «قل یا رسول الله عن صفیتک صبری»؛ « یعنی این صفیه توست، بانویی که صفوه تو، مصطفی و برگزیده توست رحلت کرده و صبر فقدانش برای من دشوار است.»


 

تکرار مصیبت فقدان پیامبر صلی الله علیه و آله


 

هنگام ارتحال بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه و بیان وصایا و حلالیت ایشان حضرت در پاسخ می‌گوید: « پناه به خدا، تو داناتر و پرهیزکارتر و گرامی‌تر و نیکوکارتر از آنی که به جهت مخالفت کردنت با خود، تو را مورد نکوهش قرار دهم. دوری از تو و احساس فقدانت بر من گران خواهد بود، ولی گریزی از آن نیست. به خدا قسم با رفتنت مصیبت رسول خدا را بر من تازه نمودی، یقینا مصیبت تو بزرگ است مصیبتی که هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند به انسان دلداری دهد و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود.»


 

مقدم نمودن خواست فاطمه برخواست خویش


 

در هنگام وصیت حضرت زهرا علیهاالسلام در پاسخ امام به ایشان و گریستن هر دو، سپس امام سر مبارک فاطمه علیهاالسلام را به سینه چسباند و گفت:«هر چه می‌خواهی وصیت کن، یقینا به عهد خود وفا کرده، هر چه فرمان دهی انجام می‌دهم و فرمان تو را بر نظر و خواست خویش مقدم می‌دارم.» 


 

پایان شکیبایی علی علیه السلام


 

علی علیه السلام که اسوه صبر و استقامت است اما در شهادت حضرت زهرا علیهاالسلام تاثر و تالم خود را چگونه اظهار می‌دارد، تا آنجا که بعد از دفن همسر گرامیش در حالی که حزن و اندوه تمام وجود او را فرا گرفته بود خطاب به قبر پیامبر صلی الله علیه و آله عرضه داشت:


 

«خدا چنین خواست که او زودتر از دیگران به رسول خدا بپیوندد، پس از او شکیبایی من به پایان رسیده و خویشتن‌داری از دست رفته، اما آنچنان که در جدایی تو صبر کردم در مرگ دخترت نیز جز صبر چاره‌ای ندارم شکیبایی بر من سخت است. پس از او آسمان و زمین در نظرم زشت می‌نماید و هیچ گاه اندوه دلم نمی‌گشاید. چشمم بی‌خواب، و دل از سوز غم سوزان است. تا خداوند مرا در جوار تو ساکن گرداند. مرگ زهرا ضربه‌ای بود که دل را خسته و غصه‌ام را پیوسته گردانید و چه زود جمع ما را به پریشانی کشانید… اگر بیم چیرگی ستمکاران نبود، برای همیشه اینجا [کنار قبر زهرا(علیهاالسلام)] می‌ماندم و در این مصیبت بزرگ چون مادر فرزند مرده، اشک از دیدگانم می‌راندم.»

 

منبع :  http://banuye2alam.blogfa.com

کیانوش انصاری بازدید : 148 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

چهار دانشجو كه به خودشان اعتماد كامل داشتند يك هفته قبل از امتحان پايان ترم به مسافرت رفتند و با دوستان خود در شهر ديگر حسابي به خوشگذراني پرداختند. اما وقتي به شهر خود برگشتند متوجه شدند كه در مورد تاريخ امتحان اشتباه كرده اند  و به جاي سه شنبه، امتحان دوشنبه صبح بوده است. بنابراين تصميم گرفتند استاد خود را پيدا كنند و علت جا ماندن از امتحان را براي او توضيح دهند. آنها به استاد گفتند: « ما به شهر ديگري رفته بوديم كه در راه برگشت لاستيك خودرومان پنچر شد و از آنجايي كه زاپاس نداشتيم تا مدت زمان طولاني نتوانستيم كسي را گير بياوريم و از او كمك بگيريم، به همين دليل دوشنبه دير وقت به خانه رسيديم.».....استاد فكري كرد و پذيرفت كه آنها روز بعد بيايند و امتحان بدهند. چهار دانشجو روز بعد به دانشگاه رفتند و استاد آنها را به چهار اتاق جداگانه فرستاد و به هر يك ورقه امتحاني را داد و از آنها خواست كه شروع كنند....آنها به اولين مسأله نگاه كردند كه 5 نمره داشت. سوال خيلي آسان بود و به راحتي به آن پاسخ دادند.....سپس ورقه را برگرداندند تا به سوال 95 امتيازي پشت ورقه پاسخ بدهند كه سوال اين بود: « كدام لاستيك پنچر شده بود؟»....!!!

 

www.ghalamyaz.com خنده www.ghalamyaz.com خندهwww.ghalamyaz.com خنده

کیانوش انصاری بازدید : 143 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

اطلاعیه : اقدامات انجام شده در هفته اول مهر ماه همزمان با هفته دفاع مقدس در جهت عمران و آبادانی هرچه بیشتر شهرستان درگز توسط محمد علی دلاور

با پیگیری های نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی و با حضور آقایان محمّدی رئیس کل گمرکات و معاون وزیر اقتصاد ودارایی ، افندی زاده رئیس پایانه ها و معاون وزیر راه و ترابری ، طرح جامع پایانه مرزی شهرستان درگز در گمرک لطف آباد به مساحت 10.5 هکتار عملیاتی شد و به پیمان کار واگزار گردید. لازم به ذکر است این طرح از سال 1384 مطرح بوده اما مشکلات خاص خود را نیز داشته است که با احتمام نماینده شهرستان درگز آقای محمّد علی دلاور در خرداد ماه 1389 توسط وزیر محترم اقتصاد و دارایی جناب آقای حسینی کلنگزنی گردید. این طرح شامل 4 فاز است که فاز یک آن شامل ساختمان های تجاری و ادارای گمرک و پایانه باربری به مساحت 4500 متر مربع  است که در تاریخ 89/7/1 آغاز گردید و طبق برنامه در مدت 30 ماه به اتمام خواهد رسید و در سال 91 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. فاز های بعدی نیز در آینده نردیک عملیاتی خواهند شد.

درتاریخ 89/7/2 بنا به دعوت آقای دلاور نماینده درگز و با حضور جناب آقای محمّدی زاده معاونت محترم ریاست جمهوری و رئیس حفاظت محیط زیست به اتفاق معاون فنی استانداری خراسان رضوی جناب آقای حسین پور و جناب آقامیری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان و جناب آقای مهندس طاهری مدیر عامل آب شهری استان طرح مخزن 2000 متر مکعبی آب شرب شهرستان جهت ذخیره سازی و افزایش ذخایر آبی در سطح شهر به منظور تامین آب شرب بهداشتی با فشار مناسب برای همشهریان عزیز، عملیات ساخت آن شروع و در یک سال آینده به بهربرداری خواهد رسید. همچنین در جلسه ای برای بهبود آب شرب بهداشتی مقرر شد چاه آهکی " بیبی قرخقز " به این مخزن هدایت شود . آب این چاه دارای کیفیت بسیار مطلوبی می باشد.

همچنین در جلسه ای با حضور امام جمعه محترم درگز و فرماندار محترم شهرستان درگز و جناب آقای محمّدی زاده معاونت محترم ریاست جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست کشور و آقامیری مدیر کل سازمان حفاظت محیط زیست استان ودیگر مسئولان شهرستان مشکلات پارک ملی تندوره (چهل میر) مورد بحث و بررسی قرار گرفت. از آنجایی که جاده دسترسی به تفرج گاه " چهل میر "مناسب نیست مقرر گردید با آسفالت یا سنگ فرش جاده ، ساخت نمار خانه و جایگاه های پذیرایی مناسب جهت اطراق گردشگران امکانات لازم فراهم گردد . در پایان ضمن بازدید از آبشار "چهل میر" قرار شد با همکاری سازمان گردشگری تلهکابین و فضای ورزشی همگانی در پارک ملی تندوره ایجاد شود .

در جلسه ای دیگر با حضور آقای مهندس سجادی معاونت محترم وزیر کشاورزی و دکتر طباطبایی مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از منطقه میان کوه چاپشلو مزارع پنبه لطف آباد و گمرکات آن بازدید به عمل آمد با توجه به مناسب بودن برای باغ داری و کشاورزی مقرر گردید استخر ذخیره آب برای مناطق دربندی سفلا و عولیا ، کبکان و استفاده بهینه از رودخانه "گرنی" و نیز برای منطقه "میاب" ، "خادمانلو" و "گبی" مورد مطالعه و اجرا قرار گیرد .

در جلسه ای دیگر با حضور آقای سبجانی نیا رئیس نهضت سواد آموزی درگز و ریاست آموزش و پرورش نوخندان و درگز که در نمازخانه اداره آموزش و پرورش شهرستان درگز تشکیل شد، مشکلات نهضت سواد آموزی شهرستان درگز که سال گذشته ریشه کنی بی سوادی را جشن گرفته بودند مورد بررسی قرار گرفت با توجه به کاهش بی سوادی و عدم تشکیل کلاس های نهضت مقرر شد در صورت امکان جهت اشتغال آموزش یاران نهضتی ساعات تدریسی را آموزش پرورش درگز و نوخندان با رشته تحصیلی مربوطه در اختیار آموزشیاران نهضت قرار دهد.

کیانوش انصاری بازدید : 139 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

محمّدعلی دلاور نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی در سوالی از وزیر محترم بهداشت علت عدم تکمیل طبقه دوم بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان درگز  را جویا شد .

ایشان در شرح سئوال خود افزود : بیمارستان امام خمینی تنها بیمارستان شهرستان درگز است که قرار بود در 2 طبقه و با 96 تختخواب افتتاح گردد حال آنکه در هنگام افتتاح با 64 تختخواب و طبقه دوم نا تمام مورد بهره برداری قرار گرفت . در تکمیل این بیمارستان در دومین سفر استانی ریاست محترم جمهوری مصوب گردید هر چه سریع تر برای نزدیک شدن به استانداردهای جهانی ، این بیمارستان با توجه به جمعیت شهرستان که نیاز به بیمارستان 120 تختخوابی دارد به 96 تختخواب ارتقا یابد. ولی متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است که از وزیر محترم علت را جویا شدم.

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
لطفا فعلا از آدرس زیر استفاده بکنید...
مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار www.ghalamyaz.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 398
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 387
  • بازدید ماه : 387
  • بازدید سال : 6,664
  • بازدید کلی : 69,885