loading...
مقالات آموزشی کمیاب و دانلود رایگان نرم افزار های مفید
کیانوش انصاری بازدید : 313 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
قدرت کلمات

چند قورباغه از جنگلی عبور می کردند که ناگهان دو تا از آنها به داخل گودالی عمیق افتادند. بقیه قورباغه ها در کنار گودال جمع شدند و وقتی دیدند که گودال چقدر عمیق است، به دو قورباغه دیگر گفتند که راه چاره ای برای خروج از چاله نیست و شما به زودی خواهید مُرد.
دو قورباغه، این حرفها را نشنیده گرفتند و با تمام توان کوشیدند تا از گودال بیرون بپرند. اما قورباغه های دیگر مدام می گفتند که دست از تلاش بردارند چون نمی توانند از گودال خارج شوند.
بالاخره یکی از دو قورباغه تسلیم گفته های دیگر قورباغه ها شد و دست از تلاش برداشت و سر انجام به داخل گودال پرت شد و مُرد.
قورباغه دیگر اما با تمام توان برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد. هر چه بقیه قورباغه ها فریاد می زدند که تلاشِ بیشتر فایده ای ندارد، او مصمم تر می شد؛ تا اینکه بالاخره از گودال خارج شد.
وقتی بیرون آمد بقیه قورباغه ها از او پرسیدند: «مگر تو حرفهای ما را نمی شنیدی؟»
معلوم شد که قورباغه ناشنواست. در واقع او در تمام مدت فکر می کرده که دیگران او را تشویق می کنند.

کیانوش انصاری بازدید : 199 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

آزمایش های قبل از ازداواج

 

برای آغاز یک زندگی سالم، مسلماً چیزی جز سلامت و صحت طرفین ملاک نیست.به همین منظور، عروس و داماد با مراجعه به محضر از انجام پاره‌ای آزمایشات مطلع می‌شوند. محضر، زوجین را با معرفی‌نامه عکس‌دار مهرشده به آزمایشگاه مي‌فرستد.

 

آزمایشات مربوطه شامل :

 

1- آزمایش عدم اعتیاد از هر دو نفر؛ اعتیاد به عنوان یک معظل اجتماعی است و تأثیرات سویی که بر ادامه یک زندگی دارد مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

 

2- بررسی بیماری سیفلیس؛ انجام این تست برای آقایان الزامی است.

 

3- بررسی زوجین از نظر تالاسمی؛ تالاسمی یک نقص ژنتیکی است که به دلیل شیوع بالای آن مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

4- تزریق واکسن کزاز برای خانم‌ها.

 

5- گذراندن کلاس مشاوره تنظیم خانواده.

 

 

آزمایش VDRL

 

سیفلیس یک بیماری مقاربتی عفونی است که عامل آن یک نوع باکتری به نام ترپونما پالیدوم می‌باشد.این باکتری به طور طبیعی فقط انسان را آلوده می‌کند و از آن‌جایی که بسیار حساس و ظریف است برای ایجاد بیماری در بیشتر موارد تماس مستقیم با منبع آلودگی لازم است. ترپونم از طریق خراش جزئی در پوست یا غشای مخاطی اندام تناسلی یا دهان و غیره وارد بدن می‌شود.سیر بیماری سیفلیس به 3 دوره تقسیم می‌شود:

 

1- دوره اول با ورود باکتری و ایجاد یک زخم نسبتاً سفت در ناحیه تناسلی به نام شانکر مشخص می‌شود، پایان این دوره همراه با بهبودی خود به خود این زخم است.

 

 

2- پس از آن، دوره دوم شروع می‌شود که مشخصه بارزآن ایجاد یک عفونت فراگیر است، یعنی باکتری به‌طور وسیعی در بدن پخش می‌شود و سبب ایجاد ضایعاتی در مخاط‌ها، چشم‌ها، استخوان‌ها، مفاصل و سیستم قلبی- عروقی و عصبی مرکزی می‌شود. سیستم دفاعی بدن در اکثر بیماران درمان‌نشده، قادر به مقابله با این هجوم گسترده باکتری در خون است. به عبارت دیگر بیشتر مبتلایان درمان‌نشده، قابلیت لازم برای از بین بردن عفونت و ایجاد بهبودی بیولوژیک را دارند.

 

 

3- بیماری در 40 درصد بیماران درمان‌نشده از حالت ژنرالیزه خارج و وارد دوره سوم می‌شود. در این مرحله به علت واکنش‌های بیش از معمول دفاع سلولی بدن (سیفلیس هیپرآلرژیک) بافت‌ها و اعضای بدن تخریب می‌شوند. مهم‌ترین ضایعات، مربوط به دستگاه قلبی- عروقی (سیفلیس قلبی- عروقی) و دستگاه عصبی (سیفلیس عصبی) است. این عوارض 10 تا 20 سال پس از شروع بیماری ظاهر می‌شوند.موارد مرگ‌ومیر این بیماری مربوط به دوره سوم (سیفلیس عصبی یا قلبی- عروقی) است.

 

 

سیفلیس مادرزادی

 

مادر مبتلا به سیفلیس پس از ماه چهارم بارداری می‌تواند جنین خود را آلوده کند. اگر عفونت مادر شدید باشد، جنین سقط می‌شود ولی اگر عفونت مادر خفیف باشد، بچه زنده به دنیا می‌آید و علایم مختلفی از خود نشان می‌دهد.اگر 2 سال پس از ابتلا، مادر باردار و جنین مبتلا شود، جنین می‌تواند سقط شود یا با علایم دوره دوم سیفلیس اکتسابی متولد شود. ولی اگر بعد از 2 سال یعنی زمانی که مادر وارد دوره سوم سیفلیس شده بارداری رخ دهد، نوزاد متولدشده می‌تواند بدون علایم خاصی باشد یا علایم مشخصی مثل سه‌گانه هوچینسون را نشان دهد. معمولاً این سه علامت هوچینسون که تا 20 سالگی خود را نشان می‌دهند عبارتند از:

 

 

 

1- دندان‌های هوچینسون که دندان‌های تغییر شکل‌یافته ثنایای دایمی است.

 

2- کدورت قرنیه که منجر به کوری می‌شود.

 

3- ضایعه عصب زوج هشتم که منجر به کری می‌شود.

 

 

 

درمان این بیماری در کلیه مراحل ذکرشده به کمک آنتی‌بیوتیک پنی‌سیلین انجام می‌شود، ولی نوع و میزان مصرف آن به مرحله بیماری بستگی دارد.پس از کشف پنی‌سیلین از تعداد مبتلایان به آن کاسته شد ولی از سال 1958 مجدداً تعداد مبتلایان، سیر صعودی پیدا کردند. دلایل آن را می‌توان به عوامل متعدد اجتماعی و اخلاقی ربط داد. مثل عدم رعایت اصول اخلاقی، آزادی و بی‌بند و باری، افزایش روابط جنسی، مهاجرت مردم و جهانگردی و وجود بیمارانی که به بیماری خود توجهی ندارند.

 

در کشور ما به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، انجام آزمایش تشخیصی برای کلیه مردان در زمان ازدواج و فقط خانم‌هایی که ازدواج مجدد هستند، اجباری است. همچنین برای جلوگیری از بروز موارد سیفلیس مادرزادی، این آزمایش جزء آزمایشات روتین دوران بارداری هم است.محضرها در فرم‌های معرفی‌نامه خود از این آزمایش با عناوین متفاوتی نام می‌برند. به عنوان مثال: تست بیماری آمیزشی، تست بیماری مسری، آزمایش خون، آزمایش VDRL.

 

 

برای انجام این آزمایش کمی سرم (یا پلاسما) خون مورد نیاز است. پس از خون‌گیری و جدا کردن سرم (یا پلاسما)، یک قطره از سرم را روی صفحه خاصی قرار می‌دهند و به آن یک قطره معرف مربوطه را اضافه می‌کنند و اجازه می‌دهند 8 دقیقه روی دستگاهی که حرکت چرخشی در سطح افق دارد (روتاتور) با یکدیگر مخلوط شوند و پس از آن تشکیل دانه‌های سیاه‌رنگ مورد بررسی قرار می‌گیرد. حضور دانه‌های سیاه‌رنگ یعنی مثبت بودن. از آن‌جایی‌که این روش جزء روش‌های غربالگری محسوب می‌شود (یعنی در بیشتر موارد نتیجه منفی آن ارزش تشخیصی دارد) ولی نتیجه مثبت آن می‌تواند به دلیل برخی بیماری‌های دیگر مثل بیماری‌های خودایمن، بیماری‌های کبدی (هپاتیت حاد ...) بیماری‌های عروقی و عفونت‌های ویروسی مفید باشد. لذا نتایج مثبت حاصله را باید با یک روش تأییدی اثبات کرد. این روش در اغلب آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی انجام نمی‌شود در این‌گونه موارد، شخص مورد نظر با یک معرفی‌نامه به سازمان انتقال خون فرستاده می‌شود. آزمایش تأییدی، FTA-Abs نام دارد. با نتیجه مثبت این آزمایش، مرحله بیماری قابل تشخیص نیست (در کلیه مراحل این بیماری آزمایش FTA مثبت می‌شود، حتی در دوره بهبودی) لذا فرد باید توسط متخصص مورد بررسی قرار گیرد و در صورت نیاز اقدام درمانی انجام شود. پس از پایان درمان و اجازه کتبی پزشک معالج صدور گواهی ازدواج توسط آزمایشگاه بلامانع خواهد بود.

 

 

 

آزمایش اعتیاد

 

نمونه ادرار از زوجین به منظور شناسایی افرادی که ترکیبات تریاک را استعمال می‌کنند، گرفته می‌شود. مصرف مواد مخدر جزء ناهنجاری‌های اجتماع محسوب می‌شود، لذا دور از انتظار نیست اگر مصرف‌کننده این مواد که برای ازدواج مراجعه می‌کند سعی در مخفی نگه‌داشتن آن نماید (مثلاً از طریق تقلب در گرفتن نمونه ادرار).بدین خاطر نمونه‌گیری در این بخش با حضور ناظر انجام می‌شود. در سیستم‌های قدیمی نظارت به کمک آینه‌های نصب‌شده روی دیوارهای اتاق نمونه‌گیری انجام می‌شد. اگرچه هنوز هم آزمایشگاه‌هایی بدین طریق نمونه‌گیری می‌کنند، ولی به کارگیری تکنولوژی دوربین‌های مداربسته در برخی آزمایشگاه‌ها ضمن رعایت اصول اخلاقی و احترام گذاشتن به شأن افراد، صحت نمونه‌گیری را هم تضمین می‌کند. اولین بار در تهران آزمایشگاه شهید هاشمی‌نژاد وابسته به مرکز بهداشت غرب تهران، در سال 1376 مجهز به این سیستم شد که رضایت‌مندی توأم مراجعه‌کننده و پرسنل ناظر را دربر داشت.لازم به ذکر است انجام این آزمایش نیازی به ناشتا بودن ندارد و نمونه ادرار در لیوان یک‌بار مصرفی که در اختیار مراجعه‌کننده قرار می‌گیرد، گرفته می‌شود.

 

به طور کلی اگر آزمایش خاصی باید روی تعداد زیادی از افراد انجام شود، باید از تستی استفاده کرد که سریع نتیجه آن مشخص می‌شود. به این تست‌ها، تست‌های غربالگری می‌گویند، نتیجه منفی این تست‌ها با اطمینان قابل گزارش است ولی نتیجه مثبت آن‌ها را باید با روش تأییدی (جداسازی به روش کروماتوگرافی لایه نازک [TLC]) آزمایش کرد که البته به زمان بیشتری برای انجام آن نیاز است.

تست غربالگری عدم اعتیاد به کمک تست‌های نواری (Strip Test) یا (Rapid Test) انجام می‌شود. بدین ترتیب که قسمت جذب‌کننده این نوارها در داخل ادرار تازه قرار می‌گیرد و نتیجه حداکثر پس از 5 دقیقه قابل گزارش است. تکنیک به‌کار رفته در این نوارها ایمن و کروماتوگرافی است.

 

در تست عدم اعتیاد، جدا از مصرف ترکیبات تریاک، مصرف یک‌سری داروها باعث می‌شود نمونه ادرار با روش غربالگری نتیجه مثبت دهد، لذا با آزمایش تأییدی (TLC) باید مورد بررسی قرار گیرد. بیشترین دارویی که در روش غربالگری باعث نتیجه مثبت می‌شود، داروهای کدئین‌دار است. متأسفانه به دلیل مصرف بی‌رویه داروهای کدئین‌دار (به خصوص استامینوفن کدئین) تعداد مراجعین ازدواجی که نمونه‌هایشان برای آزمایش تأییدی کنار گذاشته می‌شود کم نیستند. از نظر آزمایشگاه جداسازی، یعنی جدا کردن افرادی‌ که ترکیبات تریاک مصرف کرده‌اند از کسانی که کدئین مصرف کرده‌اند. ولی از نظر زوحین یعنی پرداخت هزینه بیشتر و به هم خوردن برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین‌شده مراسم عقد.

برخی افراد داروهای کدئین را با تجویز پزشک مصرف می‌کنند لذا آزمایشگاه نمی‌تواند به همه تکلیف کند قبل از آزمایش دارو مصرف نکنید بلکه می‌تواند با اطلاع‌رسانی اعلام نماید حتی‌الامکان 72 ساعت قبل از آزمایش، از مصرف داروهای کدئین خودداری نمایید. بعضی از آزمایشگاه‌ها در تهران با مکاتبه به محضرها و پیغام روی نوار تلفن گویای خود می‌کوشند مشکلات مراجعین خود را در این خصوص کمتر کنند.این امر باعث می‌شود کسانی هزینه آزمایش جداسازی را پرداخت نمایند که واقعاً مجبورند داروها را مصرف کنند و لذا انتظار بیش از وظیفه، از آزمایشگاه‌ نخواهند داشت.این نکات به شما در انجام آزمایش و به آزمایشگاه در ارایه نتیجه صحیح کمک می‌کنند.

 

 

1- مادر و دختری که کپی نتیجه آزمایش ازدواج یک سال قبلش را به همراه دارد، با داد و فریاد به مسؤول آزمایشگاه می‌گویند: «آزمایش شما نشان نداد که آقا معتاد است، ولی بعداً فهمیدیم تریاک مصرف می‌کرده و نتوانستیم ترکش دهیم؛ به خاطر همین کار به دادگاه کشید.» مادر که در عصبانیت دست کمی از دخترش ندارد ادامه می‌دهد: «ظاهراً آن موقع هم معتاد بوده، پس چرا آزمایش شما این را نشان نداده؟» پس از آرام کردن آن دو، مسؤول آزمایشگاه توضیح می‌دهد که وقتی کسی مواد مخدر مصرف می‌کند، بنا نیست این مواد جزء وجود فرد شود. مواد مخدر مثل هر چیز دیگر که وارد بدن می‌شود، به تدریج از بدن خارج می‌شود. بنابراین اگر کسی به خودش فرصت دهد و از مصرف مواد خودداری کند، نتیجه جوابش منفی خواهد شد. به عبارت دیگر جواب منفی فقط نشان‌دهنده وضعیت فرد در چند یا چندین روز اخیر است. لذا خانواده‌ها نباید با اتکا به این آزمایش مهر تأیید روی فردی بزنند و بررسی‌های رایج در عرف را رها کنند.

 

 

2- مراجعه‌کننده دیگری که برگه جواب مثبت در دست دارد به مسؤول آزمایشگاه می‌گوید من نه تنها دارو نخورده‌ام، بلکه سیگار هم نمی‌کشم. حالا حاضرم دوباره نمونه بدهم تا ثابت شود که شما اشتباه کرده‌اید. پس از پرسش و پاسخ‌های متعدد مشخص می‌شود که وی چند روز قبل به دلیل درد کمر، یک قاشق از شربت گیاهی قهوه‌ای‌رنگی را مصرف کرده است. مسؤول آزمایشگاه یادآوری می‌کند در اغلب داروهای شربت‌مانند که در عطاری‌ها موجود است و به عنوان ضد درد تجویز می‌شوند، ترکیبات تریاک به کار رفته است و از مصرف آن‌ها باید پرهیز کرد.

 

 

3- مورد دیگر فردی بود که اظهار می‌کرد یکی از بستگان نزدیک وی در خانه مواد مخدر مصرف می‌کند ولی تا به حال خودش مصرف نکرده، چطور آزمایش او مثبت شده است؟ با همین توضیحات جواب سؤال این فرد روشن است: افرادی‌که در معرض استنشاق مستقیم دود ناشی از مواد مخدر هستند، تا حد زیادی در معرض آلودگی قرار دارند و ممکن است نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت باشد.

 

 

4- نگرانی بیش از اندازه پدر دختری باعث می‌شود داماد آینده‌اش را برای تست عدم اعتیاد به آزمایشگاه بیاورد. وی درخواست انجام آزمایش از نظر مواد اعتیادزای قدیمی و جدید را دارد. وی آن‌قدر از مواد مخدر وحشت‌زده است که در ادامه اظهار می‌کند: «ممکن است چیزی خورده باشد تا جوابش منفی شود؟» به وی توضیح داده می‌شود در حال حاضر ترکیبات تریاک چون شیوع بیشتری در کشور دارند، (به دلیل فراوانی آن و قیمت کمتر نسبت به سایر مواد اعتیادزا و بومی بودن آن در منطقه) بیشتر مورد توجه هستند و آزمایشگاه‌ها فقط برای شناسایی آن‌ها تجهیز شده‌اند. از نظر علمی وجود هیچ دارو یا ترکیب دیگری که در صورت مصرف نتیجه آزمایش را منفی کاذب نماید، اثبات نشده است. جهت اطمینان از صحت نمونه گرفته شده، pH نمونه و وزن مخصوص آن و درجه حرارت نمونه کنترل می‌شود.

 

 

 

آموزش و مشاوره تنظیم خانواده

 

مرحله بسیار مهمی از زندگی است؛ نه تنها برای زن و شوهر، بلکه برای نسل‌های بعد هم سرنوشت‌ساز است. افزایش آگاهی‌های بهداشتی نقش مهم و مؤثری در تأمین سعادت و سلامت افراد خانواده‌ها و جامعه دارد.واحدهای بهداشت خانواده در تمام مراکز بهداشتی و درمانی کشور وظیفه دارند درباره مسائل بهداشتی ازدواج، بارداری، زایمان، نگهداری و تأمین سلامت کودکان بهترین راه حل‌ها را در اختیار مراجعان خود قرار دهند یا آن‌ها را به افراد با صلاحیت معرفی کنند. آموزش تنظیم خانواده که در ادامه آزمایشات ازدواجی انجام می‌شود، در راستای اهداف مطرح‌شده است. اگرچه زمان کافی در اختیار پرسنل این بخش وجود ندارد و نیز حجم مطالب اجازه توضیحات بیشتر را نمی‌دهد، ولی آشنایی زوجین با این واحد می‌تواند گره‌گشای مشکلات آنان در آینده باشد.در مشاوره قبل از ازدواج توصیه‌های لازم راجع‌به پیشگیری از بیماری‌های ارثی، بارداری، سن مناسب برای بارداری، تعداد بچه‌ها و روش مناسب تنظیم خانواده به زوج‌های جوان داده می‌شود.

 

 

 

واکسن کزاز

 

کلستریدیوم تتانی یک نوع باکتری از دسته باکتری‌های اسپوردار و عامل بیماری کزاز در انسان است. شکل فعال باکتری در برابر حرارت و مواد شیمیایی مقاومت چندانی ندارد، ولی اسپور آن‌ سال‌ها در خاک خشک و گردوغبار زنده می‌ماند و نسبت به حرارت و مواد شیمیایی مقاومت زیادی دارد. این باکتری یک سم (اگزوتوکسین) قوی به نام تتانواسپاسمین ترشح می‌کند که عامل اصلی بروز علایم بیماری است. علایم این بیماری با فعالیت شدید اعصاب حرکتی، سفتی و انقباض شدید عضلات مشخص می‌شود.

 

سم کزاز یک ترکیب پروتئینی است که نسبت به حرارت، مواد شیمیایی، اسیدها و قلیاها حساس می‌باشد و سریع تجزیه می‌شود. حتی الکل 70 درجه آن را زود خراب می‌کند.منشأ عفونت که حاوی اسپور باکتری است، می‌تواند خاک (20 تا 64 درصد نمونه‌های خاک، آلوده هستند)، لباس کثیف، گردوغبار، مدفوع (بیشتر مربوط به اسب)، خار گل، میخ، وسایل جراحی (کامل استریل‌نشده) باشد.

 

بیماری در نتیجه آلودگی یک زخم (اغلب زخم عمیقی که بافت له‌شده داشته باشد) با اسپور باکتری به وجود می‌آید. این اسپورها درون زخم در شرایط بی‌هوازی به فرم فعال تبدیل می‌شوند و سم تولید می‌کنند سم تولیدشده به طور موضعی عضلات همان ناحیه را منقبض می‌کند و همچنین از طریق رشته‌های عصبی خود را به سلول‌های عصبی- حرکتی در شاخ قدامی نخاع می‌رساند و با تحریک آن‌ها انقباض موضعی ناحیه آلوده را تشدید می‌کند. پس از آن با انتشار سم در تمام قطعات نخاعی، تمام عضلات بدن به حالت انقباض درمی‌آیند. تحریک‌پذیری شدید سلول‌های عصبی شاخ قدامی باعث می‌شود هرگونه عامل تحریکی محیطی (هر چند ضعیف مثل تماس دست با بدن بیمار یا محرکات بینایی و شنوایی) اسپاسم عضلانی را تشدید کند.تعداد این حملات تشنج (انقباض عضلانی) و زمان آن در بیماران، بسیار متفاوت است. مشکلات تنفسی عامل بیشتر موارد منجر به مرگ در این بیماری است.

 

 

کزاز نوزادان

 

به بیماری کزاز در یک ماه اول عمر اطلاق می‌شود که به علت استفاده از وسایل آلوده ضمن بریدن بند ناف، ختنه کردن، پانسمان و سوراخ کردن گوش به وجود می‌آید. کزاز نوزادان با واکسیناسیون مادر حداکثر تا ماه ششم بارداری قابل پیشگیری است. یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از بروز این بیماری کشنده این است که به واکسن کزاز هنگام ازدواج توجه کافی شود.واکسیناسیون علیه این بیماری با توجه به پراکندگی گسترده اسپور این باکتری در اغلب نقاط دنیا، راه پیشگیری از بروز این بیماری است. این واکسیناسیون به منظور مقابله با سم باکتری انجام می‌شود.واکسن کزاز، سم غیر فعال‌شده باکتری (توکسویید) است. جهت اثربخشی بیشتر این واکسن، واکسن دیفتری و سیاه‌سرفه هم، همراه آن تزریق می‌شوند. بدین لحاظ به آن‌ها واکسن سه گانه (ثلاث- DPT) گفته می‌شود. اولین تزریق این واکسن در 2 ماهگی انجام می‌شود. مراحل بعدی به ترتیب در 4 ماهگی، 6 ماهگی، 18 ماهگی و 4 تا 6 سالگی (بدو ورد به مدرسه) انجام می‌پذیرد. با این تزریقات مصونیت در مقابل کزاز به وجود می‌آید و از آن به بعد هر 10 سال تزریقی به نام یادآور باید انجام شود تا مصونیت در برابر کزاز همچنان حفظ شود. واکسن یادآور شامل واکسن کزاز و دیفتری است که به آن واکسن دو گانه (DT) گفته می‌شود.

 

 

به همه خانم‌های مراجعه‌کننده برای ازدواج واکسن کزاز تزریق می‌شود؟

 

با رعایت فواصل زمانی تزریقات ذکرشده، سال پایان دبیرستان زمان یادآور اول خواهد بود. لذا اگر خانمی در فاصله 10 سال پس از یادآور اول ازدواج کند نیازی به تزریق واکسن در زمان ازدواج ندارد، در غیر این صورت باید واکسن به صورت داخل عضلانی (عضله پشت بازو- دلتویید) برای وی تزریق شود. ولی جهت اطلاع محضر برای هر دو نفر آن‌ها کارت واکسن کزاز صادر می‌شود تا مدارک مورد نیاز محضردار، برای ثبت عقد کامل باشد. در ضمن زمان یادآور بعدی هم به آن‌ها اعلام می‌شود.

 

تالاسمی

صفت ارثی یک ویژگی است که والدین به فرزندان خود منتقل می‌کنند. برخی از این صفت‌های ارثی باعث بروز یک بیماری می‌شوند، ولی برخی دیگر فقط یک ویژگی را توصیف می‌کنند.مثلاً رنگ چشم، یک ویژگی است که توسط آن افراد را می‌توان توصیف کرد. فلانی رنگ چشمش آبی یا سبز است ... !ولی تالاسمی یک صفتی است که بیماری را منتقل می‌کند. در این بیماری مغز استخوان قادر به ساختن مقادیر کافی از هموگلوبین طبیعی در گلبول‌های قرمز نیست. میزان کاهش هموگلوبین طبیعی در انواع مختلف تالاسمی‌ها متفاوت است. لذا در افرادی‌ که این صفت ارثی را دارند، تالاسمی به یک شکل بروز نمی‌کند.

 

 

در انتقال صفات ارثی از والدین به فرزندان به دو نکته توجه نمایید:

 

 

1- بروز صفت‌های ارثی تابع قانون احتمالات است، یعنی انتظار نداریم پدر و مادری که یک صفت را دارا هستند، آن را حتماً به فرزندان خود منتقل کنند.

 

 

2- صفت‌های ارثی که به صورت بیماری خود را نشان می‌دهند، از تنوع زیادی برخوردارند. تعدادی از آن‌ها شیوع بیشتری دارند و پراکندگی این صفات در جوامع مختلف متفاوت است.

 

تالاسمی در ایران شایع‌ترین بیماری ژنتیکی است و از انواع تالاسمی‌ها، نوع بتا شیوع بیشتری دارد.

تالاسمی بتا خود به انواع مختلف تقسیم می‌شود. در انواع مختلف آن، میزان کاهش Hb طبیعی متفاوت است.

 

بتا تالاسمی مینور، نوعی بتا تالاسمی است که در آن کاهش Hb طبیعی مشکل حادی را ایجاد نمی‌کند، چون بدن با افزایش تعداد گلبول‌ قرمز خود این مشکل را تا حدودی جبران می‌نماید. این افراد اگر با کسی که این صفت را ندارد ازدواج کنند، هیچ خطری فرزندان آن‌ها را تهدید نمی‌کند و حداکثر ممکن است فرزندی مثل خود فرد، به صورت ناقل مینور متولد شود. ولی اگر با کسی که این صفت را دارد ازدواج کنند، 25 درصد احتمال دارد که فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور به دنیا بیاید.

وقتی بدانید فراوانی ناقلین (بتا تالاسمی مینور) در جامعه ایران حداقل 1 نفر از هر 20 نفر است و این‌که هر سال بیش از 700 هزار داوطلب ازدواج از نظر تالاسمی با آزمایش خون غربال می‌شوند و از این تعداد 2500 زوج ناقل تالاسمی تشخیص داده می‌شوند، حتماً خواهید گفت چرا از سال 1376 برنامه ملی پیشگیری تالاسمی به طور رسمی در رأس برنامه‌های مراکز بهداشت سراسر کشور قرار گرفته است؟ چقدر دیر ...!

 

امروزه با وجود راه‌کارهایی که به کمک زوج ناقل مي‌آید تا از تولد فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور جلوگیری کند، زوج‌های ناقلی پیدا می‌شوند که با وجود تمام مشاوره‌ها و آگاهی‌هایی که در واحد مشاوره تالاسمی به آن‌ها داده می‌شود، اصرار به ازدواج دارند. این تصمیم شاید حق مسلم آن‌ها باشد و البته هیچ مرجع قانونی حق بی‌توجهی به تصمیم آن‌ها را ندارد ولی تولد یک بچه مبتلا به تالاسمی ماژور تنها مشکل پدر و مادر وی نخواهد بود بلکه سیستم بهداشتی- درمانی هم که باید تاوان حس مسؤولیت‌پذیری خود را بپردازد، وظیفه دارد آن‌ها را تنها نگذارد؛ این زوجین پس از مشاوره‌های ویژه تالاسمی تشکیل پرونده می‌دهند و ضمن تأیید و تأکید بر تصمیم خود، زیر نظر مرکز بهداشت نزدیک محل سکونت خود قرار می‌گیرند.

 

البته لازم است قبل از بارداری جهش ژن بتاگلوبین زوج‌های مینور تعیین شود. نتیجه این آگاهی از جهش ژنی، بعداً در دوران بارداری خانم به تعیین الگوی وراثت جهش تالاسمی جنین کمک می‌کند.

برای تعیین وضعیت جنین از نظر تالاسمی ماژور نیاز به نمونه‌برداری در هفته 10 تا 12 با روش تکه‌برداری از پرزهای جفتی (CVS) یا در هفته 14 تا 16 با روش آمنیوسنتز است.اگر پس از بررسی‌های لازم مشخص شود جنین ژن‌های جهش‌یافته والدین را دریافت کرده است، جنین به تالاسمی ماژور مبتلا است، که احتمال آن 25 درصد است. در این صورت سقط‌درمانی با مجوز پزشکی قانونی میسر است. البته در 75 درصد موارد هم احتمال دارد جنین سالم باشد. در این صورت بارداری ادامه می‌یابد.

 

بتا تالاسمی ماژور نوع شدید بیماری بتا تالاسمی است. در این نوع به دلیل کاهش هموگلوبین طبیعی، اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها با مشکل همراه است. بدن این افراد علی‌رغم فعالیت کلیه استخوان‌های خون‌ساز، قادر به جبران کمبود هموگلوبین طبیعی نیست. (فعالیت استخوان‌های خون‌ساز در ناحیه صورت سبب درشت شدن گونه‌ها و پیشانی در این افراد می‌شود). لذا هر چند وقت یک‌بار باید به این افراد خون سالم تزریق شود. تزریق خون باعث افزایش سطح آهن بدن می‌شود و برای جلوگیری از افزایش مسموم‌کننده آهن، تزریق آمپول دسفرال برای خارج کردن آهن اضافی ضروری است.

 

روش غربالگری تالاسمی چگونه انجام می‌شود؟

 

برای شروع برنامه غربالگری ابتدا کلیه آزمایشگاه‌های ازدواج مجهز به دستگاه شمارش سلولی خودکار (سِل کانِتر) شده‌اند که عمده این دستگاه‌ها از نوع سیسمکس هستند. برای این آزمایش (آزمایش CBC) نیاز به حداقل 2 سی‌سی خون است که در ویال‌های محتوی ماده ضد انعقاد گرفته می‌شود. این خون برای مخلوط شدن با ضد انعقاد، حداقل 5 دقیقه روی دستگاهی به نام میکسر باید بچرخد و سپس به دستگاه داده شود. این دستگاه‌ها قادرند در کمتر از یک دقیقه حداقل 8 پارامتر و اندکس خونی را نشان دهند. نتایج حاصل از دستگاه‌ها ملاک تصمیم‌گیری‌ها است. لذا تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها و بررسی صحت و دقت آن‌ها دارای برنامه مدونی است و پرسنل فنی آزمایشگاه ملزم به رعایت آن‌ها هستند.از بین پارامترها و اندکس‌های خونی آن‌چه در وهله اول به آن توجه می‌شود MCH و MCV است.

 

MCH متوسط غلظت هموگلوبین و MCV متوسط حجم گلبول‌های قرمز نشان می‌دهد برای MCH مقادیر بیش از 27 و برای MCV مقادیر بیش از 80، (و البته کمتر از 100) نرمال تعریف شده است.

در طرح غربالگری تالاسمی، هدف، شناسایی زوج ناقل صفت تالاسمی است که تصمیم دارند با یکدیگر ازدواج کنند. لذا اگر یکی از طرفین صفت تالاسمی را نداشته باشد مشکلی برای آینده زندگی مشترکشان پیش نخواهد آمد. بدین منظور در ابتدا نمونه آقا گرفته می‌شود و در صورت نیاز از خانم نمونه‌گیری می‌شود.

 

 

چرا ابتدا از مردان خون‌گیری انجام می‌شود؟

 

دلیل آن این است که تعداد زیادی از زنان در جامعه به کم‌خونی حاصل از فقر آهن مبتلا هستند. در این بیماری اندکس‌های مورد نظر مثل تالاسمی مینور کمتر از حد نرمال است و از آن‌جایی که ملاک غربالگری فقط اندکس‌های فوق است، بنابراین مجبور خواهیم بود در مقابل این خانم‌ها، مردان بیشتری را مورد بررسی قرار بدهیم.هر نمونه پس از اندازه‌گیری پارامترهایش توسط دستگاه، اگر مقادیر یکی یا هر دو اندکس مورد نظر را کمتر از حد نرمال را نشان دهند به عنوان مشکوک در نظر گرفته می‌شوند تا اقدامات بعدی انجام شود.اقدام بعدی فراخواندن خانم مورد نظر برای نمونه‌گیری خون و بررسی اندکس‌های وی می‌باشد. در صورتی که خانم نرمال باشد، وضعیت آقا برای ازدواج از نظر صفت تالاسمی اهمیتی ندارد لذا بدون مشاوره ویژه، جواب آن‌ها صادر می‌شود.اگر هر دو نفر اندکس‌های پایین داشته باشند (زوج مشکوک به تالاسمی)، توسط پزشک مشاوره تالاسمی تحت مشاوره ویژه قرار می‌گیرند. در اولین اقدام وضعیت آهن بدن آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، در صورت نیاز یک دوره درمان آهن تجویز می‌شود.

 

پس از سپری شدن طول درمان، نمونه‌گیری انجام و نتیجه از نظر مقادیر اندکس‌ها، مجدد ارزیابی می‌شود. در صورت عدم تصحیح اندکس‌های مورد نظر، برای هر دو نفر اندازه‌گیری Hb A2 درخواست می‌شود. نتایج حاصل از پیگیری‌های پزشک مشاور بر اساس یک معرفی‌نامه در اختیار زوجین قرار می‌گیرد تا با مراجعه به یکی از مراکز مشاوره ژنتیک مورد تأیید و معرفی شده از وزارت بهداشت، وضعیت صفت تالاسمی در آن‌ها به طور قطعی مشخص شود.Hb A2 یکی از انواع هموگلوبین‌های طبیعی است که در یک فرد نرمال حداکثر 5/3 درصد از مقدار هموگلوبین کل را تشکیل می‌دهد. مقدار بیش از آن (حداکثر تا 7 درصد)، تشخیص تالاسمی را قطعی می‌کند. ولی مقادیر در حد نرمال در افراد مشکوک، تالاسمی را رد نمی‌کند. لذا در این غربالگری مقادیر بالای آن دارای ارزش است.

 

در آزمایشگاه ژنتیک، جهش‌های ژنی هموگلوبین از نظر صفت تالاسمی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از آن متخصص ژنتیک نظر خود را به مشاور تالاسمی اعلام می‌کند. در صورتی که صفت تالاسمی در هر دو نفر یا یکی از زوجین تأیید نشود، پایان مشاوره ویژه برای آنان خواهد بود. ولی اگر هر دو نفر ناقل تشخیص داده شوند، پس از اطلاع‌رسانی کامل در مورد آینده مشترکشان، تصمیم‌گیری برای ازدواج به عهده خودشان گذاشته می‌شود. اگر منصرف شوند پرونده آن‌ها بسته می‌شود، ولی اگر اصرار به ازدواج داشته باشند پس از تکمیل فرم‌های لازم مجوز ازدواج برای آن‌ها صادر خواهد شد و نیز به مرکز بهداشت محل سکونتشان معرفی می‌شوند و از طریق کارشناسان آن مرکز وضعیت بارداری خانم پیگیری می‌شود تا اقدامات لازم در زمان بارداری برای تشخیص وضعیت صفت تالاسمی در جنین قبل از ماه چهارم بارداری انجام شود تا در صورت نیاز مجوز سقط جنین صادر شود.برای اجرای دستورالعمل شناسایی زوج ناقل تالاسمی تا رسیدن به یک نتیجه قطعی و مطمئن، گاهی 2 تا 3 ماه زمان نیاز است. از طرف دیگر زوجی که به آزمایشگاه مراجعه می‌کنند و قبل از نتیجه آزمایشات، مراسم ازدواج خود را برنامه‌ریزی کرده‌اند و فقط منتظر جواب آزمایش هستند، اگر به آن‌ها گفته شود باید منتظر بمانند تا بررسی‌های لازم نتیجه قطعی را مشخص کند، روزهای انتظار، دوران سختی را توأم با فشارهای روحی- روانی برای آن‌ها به دنبال خواهند داشت.

 

به جای ناراحتی و دلخوری، همراهی زوجین با سیستم بهداشتی و پرسنلی که در این خصوص تلاش می‌کنند تا امروز و آینده آن‌ها را شفاف به خودشان نشان دهند، کمک بزرگی به اجرای دقیق دستورالعمل موجود و نتیجه‌گیری سریع‌تر خواهد کرد. و چه بهتر خواهد بود اگر بررسی تالاسمی با یک آزمایش ساده CBC در ابتدای آشنایی یک زوج انجام شود تا مشکلات روحی و مالی کمتری را متوجه خانواده‌ها کند.

 

در پایان این قسمت ذکر این نکته ضروری است که بیماری‌های ژنتیکی زیادی وجود دارند ولی به طور رسمی و قانونی هنگام ازدواج بررسی نمی‌شوند. در صورت نیاز، خود زوجین از طریق مراکز مشاوره ژنتیک آن‌ها را باید پیگیری کنند. ضرورت این پیگیری فقط به کسانی که ازدواج فامیلی انجام می‌دهند برنمی‌گردد، بلکه در هر دو خانواده پسر یا دختری که با هم ازدواج می‌کنند اگر مثالی از نقص ژنتیکی، سقط‌های مکرر، مشکلات مادرزادی در وابستگان وجود دارد باید این پی‌گیریها انجام گیرد.

کیانوش انصاری بازدید : 227 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

ازدواج موقت -نويسنده: شهيد مرتضى مطهري

 

من بر خلاف بسيارى از افراد،از تشكيكات و ايجاد شبهه‏هايى كه در مسايل اسلامى مى‏شود- با همه علاقه و اعتقادى كه به اين دين دارم- به هيچ وجه ناراحت نمى‏شوم،بلكه در ته دلم خوشحال مى‏شوم زيرا معتقدم و در عمر خود به تجربه مشاهده كرده‏ام كه اين آيين مقدس آسمانى در هر جبهه از جبهه‏ها كه بيشتر مورد حمله و تعرض واقع شده،با نيرومندى و سرافرازى و جلوه و رونق بيشترى آشكار شده است.

 

خاصيت‏حقيقت همين است كه شك و تشكيك به روشن شدن آن كمك مى‏كند. شك مقدمه يقين،و ترديد پلكان تحقيق است.در رساله زنده بيدار از رساله ميزان العمل غزالى نقل مى‏كند كه:

 

«...گفتار ما را فايده اين بس باشد كه تو را در عقايد كهنه و موروثى به شك مى‏افكند زيرا شك پايه تحقيق است و كسى كه شك نمى‏كند درست تامل نمى‏كند. و هر كه درست ننگرد، خوب نمى‏بيند و چنين كسى در كورى و حيرانى بسر مى‏برد.»

 

بگذاريد بگويند و بنويسند و سمينار بدهند و ايراد بگيرند،تا آنكه بدون آنكه خود بخواهند وسيله روشن شدن حقايق اسلامى گردند.

 

يكى از قوانين درخشان اسلام از ديدگاه مذهب جعفرى-كه مذهب رسمى كشور ماست-اين است كه ازدواج به دو نحو مى‏تواند صورت بگيرد:دائم و موقت.

 

ازدواج موقت و دائم در پاره‏اى از آثار با هم يكى هستند و در قسمتى اختلاف دارند. آنچه در درجه اول ايندو را از هم متمايز مى‏كند،يكى اين است كه زن و مرد تصميم مى‏گيرند به طور موقت‏با هم ازدواج كنند و پس از پايان مدت اگر مايل بودند تمديد كنند تمديد مى‏كنند و اگر مايل نبودند از هم جدا مى‏شوند.

 

ديگر اينكه از لحاظ شرايط،آزادى بيشترى دارند كه به طور دلخواه به هر نحو كه بخواهند پيمان مى‏بندند.مثلا در ازدواج دائم خواه ناخواه مرد بايد عهده‏دار مخارج روزانه و لباس و مسكن و احتياجات ديگر زن از قبيل دارو و طبيب بشود،ولى در ازدواج موقت‏بستگى دارد به قرارداد آزادى كه ميان طرفين منعقد مى‏گردد;ممكن است مرد نخواهد يا نتواند متحمل اين مخارج بشود يا زن نخواهد از پول مرد استفاده كند.

 

در ازدواج دائم،زن خواه ناخواه بايد مرد را به عنوان رئيس خانواده بپذيرد و امر او را در حدود مصالح خانواده اطاعت كند،اما در ازدواج موقت‏بسته به قراردادى است كه ميان آنها منعقد مى‏گردد.

 

در ازدواج دائم،زن و شوهر خواه ناخواه از يكديگر ارث مى‏برند،اما در ازدواج موقت چنين نيست.

 

پس تفاوت اصلى و جوهرى ازدواج موقت‏با ازدواج دائم در اين است كه ازدواج موقت از لحاظ حدود و قيود«آزاد»است،يعنى وابسته به اراده و قرارداد طرفين است;حتى موقت‏بودن آن نيز در حقيقت نوعى آزادى به طرفين مى‏بخشد و زمان را در اختيار آنها قرار مى‏دهد.

 

در ازدواج دائم،هيچ كدام از زوجين بدون جلب رضايت ديگرى حق ندارند از بچه‏دار شدن و توليد نسل جلوگيرى كنند،ولى در ازدواج موقت جلب رضايت طرف ديگر ضرورت ندارد. در حقيقت،اين نيز نوعى آزادى ديگر است كه به زوجين داده شده است.

 

اثرى كه از اين ازدواج توليد مى‏شود يعنى فرزندى كه به وجود مى‏آيد،با فرزند ناشى از ازدواج دائم هيچ گونه تفاوتى ندارد.

 

مهر،هم در ازدواج دائم لازم است و هم در ازدواج موقت،با اين تفاوت كه در ازدواج موقت عدم ذكر مهر موجب بطلان عقد است و در ازدواج دائم عقد باطل نيست، مهر المثل تعيين مى‏شود.

 

همان طورى كه در عقد دائم،مادر و دختر زوجه بر زوج،و پدر و پسر زوج بر زوجه حرام و محرم مى‏گردند،در عقد منقطع نيز چنين است،و همان طورى كه خواستگارى كردن زوجه دائم بر ديگران حرام است‏خواستگارى زوجه موقت نيز بر ديگران حرام است.همان طورى كه زناى با زوجه دائم غير،موجب حرمت ابدى مى‏شود زناى با زوجه موقت نيز موجب حرمت ابدى مى‏شود.همان طورى كه زوجه دائم بعد از طلاق بايد مدتى عده نگه دارد زوجه موقت نيز بعد از تمام شدن مدت يا بخشيدن آن بايد عده نگه دارد با اين تفاوت كه عده زن دائم سه نوبت عادت ماهانه است و عده زن غير دائم دو نوبت‏يا چهل و پنج روز.در ازدواج دائم جمع ميان دو خواهر جايز نيست،در ازدواج موقت نيز روا نيست.

 

اين است آن چيزى كه به نام ازدواج موقت‏يا نكاح منقطع در فقه شيعه آمده است و قانون مدنى ما نيز عين آن را بيان كرده است.

 

بديهى است كه ما طرفدار اين قانون با اين خصوصيات هستيم.و اما اينكه مردم ما به نام اين قانون سوء استفاده‏هايى كرده و مى‏كنند،ربطى به قانون ندارد.لغو اين قانون جلوى آن سوء استفاده‏ها را نمى‏گيرد بلكه شكل آنها را عوض مى‏كند بعلاوه صدها مفاسدى كه از خود لغو قانون برمى‏خيزد.

 

ما نبايد آنجا كه انسانها را بايد اصلاح و آگاه كنيم،به دليل عدم عرضه و لياقت در اصلاح انسانها مرتبا به جان مواد قانونى بيفتيم،انسانها را تبرئه كنيم و قوانين را مسؤول بدانيم.

 

اكنون ببينيم با بودن ازدواج دائم چه ضرورتى هست كه قانونى به نام قانون ازدواج موقت‏بوده باشد.آيا ازدواج موقت-به قول نويسندگان‏«زن روز»-با حيثيت انسانى زن و با روح اعلاميه حقوق بشر منافات دارد؟آيا ازدواج موقت اگر هم لازم بوده است،در دوران كهن لازم بوده است اما زندگى و شرايط و اقتضاى زمان حاضر با آن موافقت ندارد؟

 

ما اين مطلب را تحت دو عنوان بررسى مى‏كنيم:

 

الف.زندگى امروز و ازدواج موقت.

 

ب.مفاسد و معايب ازدواج موقت.

 

 

 

2- زندگى امروز و ازدواج موقت

 

چنانكه قبلا دانستيم ازدواج دائم مسؤوليت و تكليف بيشترى براى زوجين توليد مى‏كند.به همين دليل پسر يا دخترى را نمى‏توان يافت كه از اول بلوغ طبيعى كه تحت فشار غريزه قرار مى‏گيرد آماده ازدواج دائم باشد.خاصيت عصر جديد اين است كه فاصله بلوغ طبيعى را با بلوغ اجتماعى و قدرت تشكيل عائله زيادتر كرده است.اگر در دوران ساده قديم يك پسر بچه در سنين اوايل بلوغ طبيعى از عهده شغلى كه تا آخر عمر به عهده او گذاشته مى‏شد برمى‏آمد،در دوران جديد ابدا امكان پذير نيست.يك پسر موفق در دوران تحصيل كه دبستان و دبيرستان و دانشگاه را بدون تاخير و رد شدن در امتحان آخر سال و يا در كنكور دانشگاه گذرانده باشد،در 25 سالگى فارغ التحصيل مى‏گردد و از اين به بعد مى‏تواند درآمدى داشته باشد.قطعا سه چهار سال هم طول مى‏كشد تا بتواند سر و سامان مختصرى براى خود تهيه كند و آماده ازدواج دائم گردد.همچنين است‏يك دختر موفق كه دوران تحصيل را مى‏خواهد طى كند.

 

 

 

3- جوان امروز و دوره بلوغ و بحران جنسى

 

شما اگر امروز يك پسر محصل هجده ساله را كه شور جنسى او به اوج خود رسيده است تكليف به ازدواج بكنيد،به شما مى‏خندند.همچنين است‏يك دختر محصل شانزده ساله.عملا ممكن نيست اين طبقه در اين سن زير بار ازدواج دائم بروند و مسؤوليت‏يك زندگى را-كه وظايف زيادى براى آنها نسبت‏به يكديگر و نسبت‏به فرزندان آينده‏شان ايجاد مى‏كند بپذيرند.

 

 

 

4- رهبانيت موقت‏يا كمونيسم جنسى يا ازدواج موقت؟

 

از شما مى‏پرسم:آيا با اين حال،با طبيعت و غريزه چه رفتارى بكنيم؟آيا بيعت‏حاضر است‏به خاطر اينكه وضع زندگى ما در دنياى امروز اجازه نمى‏دهد كه در سنين شانزده سالگى و هجده سالگى ازدواج كنيم دوران بلوغ را به تاخير بيندازد و تا ما فارغ التحصيل نشده‏ايم غريزه جنسى از سر ما دست‏بردارد؟

 

آيا جوانان حاضرند يك دوره‏«رهبانيت موقت‏»را طى كنند و خود را سخت تحت فشار و رياضت قرار دهند تا زمانى كه امكانات ازدواج دائم پيدا شود؟فرضا جوانى حاضر گردد رهبانيت موقت را بپذيرد،آيا طبيعت‏حاضر است از ايجاد عوارض روانى سهمگين و خطرناكى كه در اثر ممانعت از اعمال غريزه جنسى پيدا مى‏شود و روانكاوى امروز از روى آنها پرده برداشته است صرف نظر كند؟

 

دو راه بيشتر باقى نمى‏ماند:يا اينكه جوانان را به حال خود رها كنيم و به روى خود نياوريم;به يك پسر اجازه دهيم از صدها دختر كام برگيرد،و به يك دختر اجازه دهيم با دهها پسر رابطه نامشروع داشته باشد و چندين بار سقط جنين كند،يعنى عملا كمونيسم جنسى را بپذيريم;و چون به پسر و دختر«متساويا»اجازه داده‏ايم،روح اعلاميه حقوق بشر را از خود شاد كرده‏ايم،زيرا روح اعلاميه حقوق بشر از نظر بسيارى از كوته‏فكران اين است كه زن و مرد اگر بناست‏به جهنم دره هم سقوط كنند دوش به دوش يكديگر و بازو به بازوى هم و بالاخره‏«متساويا»سقوط كنند.

 

آيا اينچنين پسران و دخترانى با چنين روابط فراوان و بيحدى در دوران تحصيل، پس از ازدواج دائم مرد زندگى و زن خانواده خواهند بود؟

 

راه دوم ازدواج موقت و آزاد است.ازدواج موقت در درجه اول زن را محدود مى‏كند كه در آن واحد زوجه دو نفر نباشد.بديهى است كه محدود شدن زن مستلزم محدود شدن مرد نيز خواه ناخواه هست.وقتى كه هر زنى به مرد معينى اختصاص پيدا كند قهرا هر مردى هم به زن معينى اختصاص پيدا مى‏كند،مگر آنكه از يك طرف عدد بيشترى باشند.بدين ترتيب پسر و دختر دوران تحصيل خود را مى‏گذرانند بدون آنكه رهبانيت موقت و عوارض آن را تحمل كرده باشند و بدون آنكه در ورطه كمونيسم جنسى افتاده باشند.

 

 

 

5- ازدواج آزمايشى

 

اين ضرورت اختصاص به ايام تحصيل ندارد،در شرايط ديگر نيز پيش مى‏آيد. اصولا ممكن است زن و مردى كه خيال دارند با هم به طور دائم ازدواج كنند و نتوانسته‏اند نسبت‏به يكديگر اطمينان كامل پيدا كنند،به عنوان ازدواج آزمايشى براى مدت موقتى با هم ازدواج كنند;اگر اطمينان كامل به يكديگر پيدا كردند ادامه مى‏دهند و اگر نه از هم جدا مى‏شوند.

 

من از شما مى‏پرسم:اينكه اروپاييان وجود يك عده از زنان بدكار را در محل معين از هر شهرى تحت نظر و مراقبت دولت لازم و ضرورى مى‏دانند براى چيست؟ آيا جز اين است كه وجود مردان مجردى را كه قادر به ازدواج دائم نيستند خطر بزرگى براى خانواده‏ها به حساب مى‏آورند؟

 

 

 

6- راسل و نظريه ازدواج موقت

 

برتراند راسل فيلسوف معروف انگليسى در كتاب زناشويى و اخلاق مى‏گويد:

 

«...در واقع اگر درست‏بينديشيم پى مى‏بريم كه فواحش معصوميت كانون خانوادگى و پاكى زنان و دختران ما را حفظ مى‏كنند.هنگامى كه اين عقيده را لكى در بحبوحه عصر ويكتوريا ابراز كرد،اخلاقيون سخت آزرده شدند بى آنكه خود علت آن را بدانند،اما هرگز نتوانستند خطاى عقيده لكى را به ثبوت رسانند.زبان حال اخلاقيون مزبور با تمام منطقشان اين است كه‏«اگر مردم از تعليمات ما پيروى مى‏كردند ديگر فحشاء وجود نمى‏داشت‏»اما ايشان به خوبى مى‏دانند كه كسى توجه به حرفشان نمى‏كند».

 

اين است فرمول فرنگى چاره جويى خطر مردان و زنانى كه قادر به ازدواج دائم نيستند و آن بود فرمولى كه اسلام پيشنهاد كرده است.آيا اگر اين فرمول فرنگى به كار بسته شود و گروهى زن بدبخت‏به ايفاى اين وظيفه اجتماعى!اختصاص داده شوند، آن وقت زن به مقام واقعى و حيثيت انسانى خود رسيده است و روح اعلاميه حقوق بشر شاد شده است؟

 

 

 

برتراند راسل رسما در كتاب خود فصلى تحت عنوان ازدواج تجربى باز كرده است. وى مى‏گويد:

 

«قاضى ليندزى كه ساليان متمادى مامور دادگاه دنور بوده و در اين مقام فرصت مشاهده حقايق زيادى داشته پيشنهاد مى‏كند كه ترتيبى به نام‏«ازدواج رفاقتى‏»داده شود.متاسفانه پست رسمى خود را(در امريكا)از دست داد،زيرا مشاهده شد كه او بيش از ايجاد حس گناهكارى در فكر سعادت جوانان است.براى عزل او كاتوليكها و فرقه ضد سياه پوستان از بذل مساعى خوددارى نكردند.

 

پيشنهاد ازدواج رفاقتى را يك محافظه‏كار خردمند كرده است و منظور از آن ايجاد ثباتى در روابط جنسى است.ليندزى متوجه شده كه اشكال اساسى در ازدواج فقدان پول است.ضرورت پول فقط از لحاظ اطفال احتمالى نيست،بلكه از اين لحاظ است كه تامين معيشت از جانب زن برازنده نيست.و به اين ترتيب نتيجه مى‏گيرد كه جوانان بايد مبادرت به ازدواج رفاقتى كنند كه از سه لحاظ با ازدواج عادى متفاوت است:اولا منظور از ازدواج توليد نسل نخواهد بود.ثانيا مادام كه زن جوان فرزندى نياورده و حامله نشده طلاق با رضايت طرفين ميسر خواهد بود. ثالثا زن در صورت طلاق مستحق كمك خرجى براى خوراك خواهد بود...من هيچ ترديدى در مؤثر بودن پيشنهادات ليندزى ندارم و اگر قانون آن را مى‏پذيرفت تاثير زيادى در بهبود اخلاق مى‏كرد.»

 

آنچه ليندزى و راسل آن را«ازدواج رفاقتى‏»مى‏نامند گر چه با ازدواج موقت اسلامى اندك فرقى دارد اما حكايت مى‏كند كه متفكرانى مانند ليندزى و راسل به اين نكته پى‏برده‏اند كه تنها ازدواج دائم و عادى وافى به همه احتياجات اجتماع نيست.

 

مشخصات قانون ازدواج موقت و ضرورت وجود آن و عدم كفايت ازدواج دائم به تنهايى براى رفع احتياجات بشرى بالاخص در عصر حاضر،مورد بررسى قرار گرفت.اكنون مى‏خواهيم به اصطلاح آن طرف سكه را مطالعه كنيم،ببينيم ازدواج موقت چه زيانهايى ممكن است در بر داشته باشد.مقدمتا مى‏خواهم مطلبى را تذكر دهم:

 

در ميان تمام موضوعات و مسائل و زمينه‏هاى اظهار نظر كه براى بشر وجود داشته و دارد،هيچ موضوع و زمينه‏اى به اندازه بحث در تاريخ علوم و عقايد و سنن و رسوم و آداب بشرى گنگ و پيچيده نيست و به همين جهت در هيچ موضوعى بشر به اندازه اين موضوعات ياوه نبافته است و اتفاقا در هيچ موضوعى هم به اندازه اين موضوعات شهوت اظهار نظر نداشته است.

 

از باب مثال اگر كسى اطلاعاتى در فلسفه و عرفان و تصوف و كلام اسلامى داشته باشد و آنگاه پاره‏اى از نوشته‏هاى امروز را-كه غالبا اقتباس از خارجيها و يا عين گفته‏هاى آنهاست-خوانده باشد،مى‏فهمد كه من چه مى‏گويم.مثل اين است كه مستشرقين و اتباع و اذنابشان براى اظهار نظر در اين گونه مسائل همه چيز را لازم مى‏دانند مگر اينكه خود آن مسائل را عميقا بفهمند و بشناسند.

 

مثلا در اطراف مساله‏اى كه در عرفان اسلامى به نام‏«وحدت وجود»معروف است چه حرفها كه زده نشده است!فقط جاى يك چيز خالى است و آن اينكه وحدت وجود چيست و قهرمانان آن در عرفان اسلامى از قبيل محيى الدين عربى و صدر المتالهين شيرازى چه تصورى از وحدت وجود داشته‏اند؟

 

من وقتى كه برخى اظهار نظرهاى مندرج در چند شماره مجله زن روز را درباره نكاح منقطع خواندم بى‏اختيار به ياد مساله وحدت وجود افتادم;ديدم همه حرفها به ميان آمده است جز همان چيزى كه روح اين قانون را تشكيل مى‏دهد و منظور قانونگذار بوده است.

 

البته اين قانون چون يك‏«ميراث شرقى‏»است اين اندازه مورد بى‏مهرى است و اگر يك‏«تحفه غربى‏»بود اين طور نبود.قطعا اگر اين قانون از مغرب زمين آمده بود امروز كنفرانسها و سمينارها داده مى‏شود كه منحصر كردن ازدواج به ازدواج دائم با شرايط نيمه دوم قرن بيستم تطبيق نمى‏كند،نسل امروز زير بار اينهمه قيود ازدواج دائم نمى‏رود،نسل امروز مى‏خواهد آزاد باشد و آزاد زندگى كند و جز زير بار ازدواج آزاد كه همه قيود و حدودش را شخصا انتخاب و اختيار كرده باشد نمى‏رود...

 

و به همين دليل اكنون كه اين زمزمه از غرب بلند شده و كسانى امثال برتراند راسل مساله‏اى تحت عنوان‏«ازدواج رفاقتى‏»پيشنهاد مى‏كنند،پيش بينى مى‏شود كه بيش از آن اندازه كه اسلام خواسته استقبال شود و ازدواج دائم را پشت‏سر بگذارد و ما در آينده مجبور بشويم از ازدواج دائم دفاع و تبليغ كنيم.

 

7- معايب و مفاسدى نكاح منقطع و مسئله تعداد زوجات

 

1.پايه ازدواج بايد بر دوام باشد.زوجين از اول كه پيمان زناشويى مى‏بندند بايد خود را براى هميشه متعلق به يكديگر بدانند و تصور جدايى در مخيله آنها خطور نكند. عليهذا ازدواج موقت نمى‏تواند پيمان استوارى ميان زوجين باشد.

 

اينكه پايه ازدواج بايد بر دوام باشد،بسيار مطلب درستى است ولى اين ايراد وقتى وارد است كه بخواهيم ازدواج موقت را جانشين ازدواج دائم كنيم و ازدواج دائم را منسوخ نماييم.

 

بدون شك هنگامى كه طرفين قادر به ازدواج دائم هستند و اطمينان كامل نسبت‏به يكديگر پيدا كرده‏اند و تصميم دارند براى هميشه متعلق به يكديگر باشند پيمان ازدواج دائم مى‏بندند.

 

ازدواج موقت از آن جهت تشريع شده است كه ازدواج دائم به تنهايى قادر نبوده است كه در همه شرايط و احوال رفع احتياجات بشر را بكند و انحصار به ازدواج دائم مستلزم اين بوده است كه افراد يا به رهبانيت موقت مكلف گردند و يا در ورطه كمونيسم جنسى غرق شوند.بديهى است كه هيچ پسر يا دخترى آنجا كه برايش زمينه يك زناشويى دائم و هميشگى فراهم است‏خود را با يك امر موقتى سرگرم نمى‏كند.

 

 

 

2 .ازدواج موقت از طرف زنان و دختران ايرانى-كه شيعه مذهب مى‏باشنداستقبال نشده است و آن را نوعى تحقير براى خود دانسته‏اند.پس افكار عمومى خود مردم شيعه نيز آن را طرد مى‏كند.

 

جواب اين است كه اولا منفوريت متعه در ميان زنان مولود سوء استفاده‏هايى است كه مردان هوسران در اين زمينه كرده‏اند و قانون بايد جلو آنها را بگيرد و ما درباره اين سوء استفاده‏ها بحث‏خواهيم كرد.ثانيا انتظار اينكه ازدواج موقت‏به اندازه ازدواج دائم استقبال شود-در صورتى كه فلسفه ازدواج موقت عدم آمادگى يا عدم امكان طرفين يا يك طرف براى ازدواج دائم است-انتظار بيجا و غلطى است.

 

3. نكاح منقطع بر خلاف حيثيت و احترام زن است،زيرا نوعى كرايه دادن آدم و جواز شرعى آدم فروشى است;خلاف حيثيت انسانى زن است كه در مقابل وجهى كه از مردى مى‏گيرد وجود خود را در اختيار او قرار دهد.

 

اين ايراد از همه عجيب‏تر است.اولا ازدواج موقت‏با مشخصاتى كه در مقاله پيش گفتيم،چه ربطى به اجاره و كرايه دارد و آيا محدوديت مدت ازدواج موجب مى‏شود كه از صورت ازدواج خارج و شكل اجاره و كرايه به خود بگيرد؟آيا چون حتما بايد مهر معين و قطعى داشته باشد كرايه و اجاره است؟كه اگر بدون مهر بود و مرد چيزى نثار زن نكرد،زن حيثيت انسانى خود را باز يافته است؟ما درباره مساله مهر جداگانه بحث‏خواهيم كرد.

 

از قضا فقها تصريح كرده‏اند و قانون مدنى نيز بر همان اساس مواد خود را تنظيم كرده است كه ازدواج موقت و ازدواج دائم از لحاظ ماهيت قرارداد هيچ گونه تفاوتى با هم ندارند و نبايد داشته باشند;هر دو ازدواجند و هر دو بايد با الفاظ مخصوص ازدواج صورت بگيرند و اگر نكاح منقطع را با صيغه‏هاى مخصوص اجاره و كرايه بخوانند باطل است.

 

ثانيا از كى و چه تاريخى كرايه آدم منسوخ شده است؟تمام خياطها و باربرها، تمام پزشكها و كارشناسها،تمام كارمندان دولت از نخست وزير گرفته تا كارمند دون رتبه،تمام كارگران كارخانه‏ها آدمهاى كرايه‏اى هستند.

 

ثالثا زنى كه به اختيار و اراده خود با مرد بخصوصى عقد ازدواج موقت مى‏بندد آدم كرايه‏اى نيست و كارى بر خلاف حيثيت و شرافت انسانى نكرده است.اگر مى‏خواهيد زن كرايه‏اى را بشناسيد،اگر مى‏خواهيد بردگى زن را ببينيد،به اروپا و امريكا سفر كنيد و سرى به كمپانيهاى فيلمبردارى بزنيد تا ببينيد زن كرايه‏اى يعنى چه. ببينيد چگونه كمپانيهاى مزبور،حركات زن،ژستهاى زن،اطوار زنانه زن،هنرهاى جنسى زن را به معرض فروش مى‏گذارند.بليطهايى كه شما براى سينماها و تئاترها مى‏خريد،در حقيقت اجاره بهاى زنهاى كرايه‏اى را مى‏پردازيد.ببينيد در آنجا زن بدبخت‏براى اينكه پولى بگيرد تن به چه كارهايى مى‏دهد.مدتها تحت نظر متخصصان كار آزموده و شريف!بايد رموز تحريكات جنسى را بياموزد،بدن و روح و شخصيت‏خود را در اختيار يك مؤسسه پول درآورى قرار دهد براى اينكه مشتريان بيشترى براى آن مؤسسه پيدا كند.

 

سرى به كاباره‏ها و هتلها بزنيد،ببينيد زن چه شرافتى به دست آورده است و براى اينكه مزد ناچيزى بگيرد و جيب فلان پولدار را پرتر كند چگونه بايد همه حيثيت و شرافت‏خود را در اختيار مهمانان قرار دهد.

 

زن كرايه‏اى آن مانكنها هستند كه اجير و مزدور فروشندگيهاى بزرگ مى‏شوند و شرف و عزت خود را وسيله پيشرفت و توسعه حرص و آز آنها قرار مى‏دهند.

 

زن كرايه‏اى آن زنى است كه براى جلب مشترى براى يك مؤسسه اقتصادى،با هزاران اطوار-كه اغلب آنها تصنعى و به خاطر انجام وظيفه مزدورى است-روى صفحه تلويزيون ظاهر مى‏شود و به نفع يك كالاى تجارتى تبليغ مى‏كند.

 

كيست كه نداند امروز در مغرب زمين،زيبايى زن،جاذبه جنسى زن،آواز زن، هنر و ابتكار زن،روح و بدن زن و بالاخره شخصيت زن وسيله حقير و ناچيزى در دمت‏سرمايه‏دارى اروپا و امريكاست؟و متاسفانه شما-دانسته يا ندانسته-زن شريف و نجيب ايرانى را به سوى اينچنين اسارتى مى‏كشانيد.من نمى‏دانم چرا اگر زنى با شرايط آزاد با يك مرد به طور موقت ازدواج كند زن كرايه‏اى محسوب مى‏شود،اما اگر زنى در يك عروسى يا شب نشينى در مقابل چشمان حريص هزار مرد و براى ارضاء تمايلات جنسى آنها حنجره خود را پاره كند و هزار و يك نوع معلق بزند تا مزد معينى دريافت دارد زن كرايه‏اى محسوب نمى‏شود.

 

آيا اسلام كه جلو مردان را از اين گونه بهره‏بردارى‏ها از زن گرفته است و خود زن را به اين اسارت آگاه و او را از تن دادن به آن و ارتزاق از آن منع كرده است،مقام زن را پايين آورده است‏يا اروپاى نيمه دوم قرن بيستم؟

 

اگر روزى زن به درستى آگاه و بيدار شود و دامهايى كه مرد قرن بيستم در سر راه او گذاشته و مخفى كرده بشناسد،عليه تمام اين فريبها قيام خواهد كرد و آن وقت تصديق خواهد كرد يگانه پناهگاه و حامى جدى و راستگوى او قرآن است،و البته چنين روزى دور نيست.

 

مجله زن روز در شماره‏87 صفحه 8 رپرتاژى از زنى به نام مرضيه و مردى به نام رضا تحت عنوان‏«زن كرايه‏اى‏»تهيه كرده است و بدبختى زن بيچاره‏اى را شرح داده است.

 

اين داستان طبق اظهارات رضا از خواستگارى زن آغاز شده،يعنى براى اولين بار از فرمول‏«چهل پيشنهاد»پيروى شده است و زن به خواستگارى مرد رفته است. بديهى است داستانى كه از خواستگارى زن از مرد آغاز گردد،پايانى بهتر از آن نمى‏تواند داشته باشد.

 

اما طبق اظهارات مرضيه مردى هوسران و قسى القلب،زنى را به عنوان اينكه مى‏خواهد او را زوجه دائم خود قرار دهد و از او و فرزندان او حمايت و سرپرستى كند اغفال كرده و بدون آنكه زن بدبخت‏خواسته باشد،او را به نام اينكه صيغه كرده است مورد كامجويى و سپس بى‏اعتنايى قرار داده است.

 

اگر اين اظهارات صحيح باشد،عقدى است‏باطل.مردى قسى،زنى بى خبر و بى اطلاع از قانون شرعى و عرفى را مورد تجاوز قرار داده و بايد مجازات شود.

 

قبل از اينكه امثال رضاها مجازات شوند،بايد تربيت‏شوند و قبل از آن كه رضاها مجازات يا تربيت‏شوند بايد مرضيه‏ها آگاهانيده شوند.

 

جنايتى كه از قساوت مردى و بى‏خبرى و غفلت زنى سرچشمه گرفته است،چه ربطى به قانون دارد كه مجله زن روز قيافه حق به جانب به رضا مى‏دهد و بعد نيز تيغ خود را متوجه قانون مى‏كند؟آيا اگر قانون ازدواج موقت نمى‏بود،رضاى قسى القلب مرضيه غافل و بى‏خبر را آرام مى‏گذاشت؟

 

چرا از زير بار تربيت و آگاهانيدن زن و مرد شانه خالى مى‏كنيد،حقوق و وظايف شرعى زن و مرد را كتمان مى‏كنيد و زنان بيچاره را اغفال كرده يگانه قانون حامى و راستگوى زن را دشمن او معرفى مى‏كنيد و با دست‏خود او مى‏خواهيد يگانه پناهگاه او را بكوبيد؟

 

نكاح منقطع چون به هر حال نوعى اجازه تعدد زوجات است و تعدد زوجات محكوم است، پس نكاح منقطع محكوم است.

 

راجع به اينكه نكاح منقطع براى چه گونه افرادى تشريع شده،در دنباله همين مبحث و راجع به خود تعدد زوجات به يارى خدا جداگانه و مفصل بحث‏خواهيم كرد.

 

 

 

8- سرنوشت فرزندان در ازدواج موقت

 

نكاح منقطع از نظر اينكه دوام ندارد،آشيانه نامناسبى براى كودكانى است كه بعدا به وجود مى‏آيند.لازمه نكاح منقطع اين است كه فرزندان آينده،بى سرپرست و از حمايت پدرى مهربان و مادرى دلگرم به خانه و آشيانه محروم بمانند.

 

اين ايراد ايرادى است كه مجله زن روز بسيار روى آن تكيه كرده است،ولى با توضيحاتى كه داديم گمان نمى‏كنم جاى بحث و ايرادى باشد.

 

 گفتيم كه يكى از تفاوتهاى ازدواج موقت و ازدواج دائم مربوط به توليد نسل است.در ازدواج دائم هيچ يك از زوجين بدون جلب رضايت ديگرى نمى‏تواند از زير بار تناسل شانه خالى كند،بر خلاف ازدواج موقت كه هر دو طرف آزادند.در ازدواج موقت،زن نبايد مانع استمتاع مرد بشود ولى مى‏تواند بدون آنكه لطمه‏اى به استمتاع مرد وارد آيد مانع حاملگى خود بشود و اين موضوع با وسايل ضد آبستنى امروز كاملا حل شده است.

 

عليهذا اگر زوجين در ازدواج موقت مايل باشند توليد فرزند كنند و مسؤوليت نگهدارى و تربيت فرزند آتيه را بپذيرند،توليد فرزند مى‏كنند.بديهى است كه از نظر عاطفه طبيعى فرقى ميان فرزند زوجه دائم با زوجه موقت نيست و اگر فرضا پدر يا مادر از وظيفه خود امتناع كند قانون آنها را مكلف و مجبور مى‏كند،همان گونه كه در صورت وقوع طلاق قانون بايد دخالت كند و مانع ضايع شدن حقوق فرزندان گردد،و اگر مايل نباشند كه توليد فرزند نمايند و هدفشان از ازدواج موقت فقط تسكين غريزه است از به وجود آمدن فرزند جلوگيرى مى‏كنند.

 

همچنانكه مى‏دانيم كليسا جلوگيرى از آبستنى را امر نامشروع مى‏داند ولى از نظر اسلام اگر زوجين از اول مانع پيدايش فرزند بشوند مانعى ندارد اما اگر نطفه منعقد شد و هسته اولى تكوين فرزند به وجود آمد،اسلام به هيچ وجه اجازه معدوم كردن آن را نمى‏دهد.

 

اينكه فقهاى شيعه مى‏گويند هدف ازدواج دائم توليد نسل است و هدف ازدواج موقت استمتاع و تسكين غريزه است،همين منظور را بيان مى‏كنند.

 

 

 

9- ازدواج موقت و مساله حرمسرا

 

يكى از سوژه‏هايى كه مغرب زمين عليه مشرق زمين در دست دارد و به رخ او مى‏كشد و برايش فيلمها و نمايشنامه‏ها تهيه كرده و مى‏كند،مساله تشكيل حرمسراست كه متاسفانه در تاريخ مشرق زمين نمونه‏هاى زيادى مى‏توان از آن يافت.

 

زندگى برخى از خلفا و سلاطين مشرق زمين،نمونه كاملى از اين ماجرا به شمار مى‏رود و حرمسرا سازى مظهر اتم و اكمل هوسرانى و هوا پرستى يك مرد شرقى قلمداد مى‏گردد.

 

مى‏گويند مجاز شمردن ازدواج موقت مساوى است‏با مجاز دانستن تشكيل حرمسرا كه نقطه ضعف و مايه سرافكندگى مشرق زمين در برابر مغرب زمين است، بلكه مساوى است‏با مجاز شمردن هوسرانى و هواپرستى كه به هر شكل و هر صورت باشد منافى اخلاق و پيشرفت و عامل سقوط و تباهى است.

 

عين اين مطلب درباره تعدد زوجات گفته شده است.جواز تعدد زوجات را به عنوان جواز تشكيل حرمسرا تفسير كرده‏اند.

 

ما درباره تعدد زوجات جداگانه بحث‏خواهيم كرد و اكنون بحث‏خود را اختصاص مى‏دهيم به ازدواج موقت.

 

اين مساله را از دو جهت‏بايد بررسى كرد:يكى از اين نظر كه عامل تشكيل حرمسرا از جنبه اجتماعى چه بوده است؟آيا قانون ازدواج موقت در تشكيل حرمسراهاى مشرق زمين تاثيرى داشته است‏يا نه؟

 

دوم اينكه آيا منظور از تشريع قانون ازدواج موقت اين بوده است كه ضمنا وسيله هوسرانى و حرمسراسازى براى عده‏اى از مردان فراهم گردد يا نه؟

 

 

 

10- علل اجتماعى حرمسراسازى

 

اما بخش اول.پيدايش حرمسرا معلول دست‏به دست دادن دو عامل است:

 

اولين عامل حرمسراسازى تقوا و عفاف زن است;يعنى شرايط اخلاقى و اجتماعى محيط بايد طورى باشد كه به زنان اجازه ندهد در حالى كه با مرد بخصوصى رابطه جنسى دارند با مردان ديگر نيز ارتباط داشته باشند.در اين شرايط مرد هوسران عياش متمكن چاره خود را منحصر مى‏بيند كه گروهى از زنان را نزد خود گرد آورده حرمسرايى تشكيل دهد.

 

بديهى است كه اگر شرايط اخلاقى و اجتماعى،عفاف و تقوا را بر زن لازم نشمارد و زن رايگان و آسان خود را در اختيار هر مردى قرار دهد و مردان بتوانند هر لحظه با هر زنى هوسرانى كنند و وسيله هوسرانى همه جا و هر وقت و در هر شرايطى فراهم باشد، هرگز اين گونه مردان زحمت تشكيل حرمسراهايى عريض و طويل با هزينه هنگفت و تشكيلات وسيع به خود نمى‏دهند.

 

عامل ديگر،نبودن عدالت اجتماعى است.هنگامى كه عدالت اجتماعى برقرار نباشد، يكى غرق دريا نعمت و ديگرى گرفتار كشتى فقر و افلاس و بيچارگى باشد، گروه زيادى از مردان از تشكيل عائله و داشتن همسر محروم مى‏مانند و عدد زنان مجرد افزايش مى‏يابد و زمينه براى حرمسراسازى فراهم مى‏گردد.

 

اگر عدالت اجتماعى برقرار و وسيله تشكيل عائله و انتخاب همسر براى همه فراهم باشد،قهرا هر زنى به مرد معينى اختصاص پيدا مى‏كند و زمينه عياشى و هوسرانى و حرمسراسازى منتفى مى‏گردد.

 

مگر عده زنان چقدر از مردان زيادتر است كه با وجود اينكه همه مردان بالغ از داشتن همسر برخوردار باشند،باز هم براى هر مردى و لا اقل براى هر مرد متمكن و پولدارى امكان تشكيل حرمسرا باقى بماند؟

 

عادت تاريخ اين است كه سرگذشت‏حرمسراهاى دربارهاى خلفا و سلاطين را نشان دهد، عيشها و عشرتهاى آنها را مو به مو شرح دهد اما از توضيح و تشريح محروميتها و ناكاميها و حسرتها و آرزو به گور رفتن‏هاى آنان كه در پاى قصر آنها جان داده‏اند و شرايط اجتماعى به آنها اجازه انتخاب همسر نمى‏داده است‏سكوت نمايد. ده‏ها و صدها زنانى كه در حرمسراها بسر مى‏برده‏اند،در واقع حق طبيعى يك عده محروم و بيچاره بوده‏اند كه تا آخر عمر مجرد زيسته‏اند.

 

مسلما اگر اين دو عامل معدوم گردد;يعنى عفاف و تقوا براى زن امر لازم شمرده شود و كاميابى جنسى جز در كادر ازدواج(اعم از دائم يا موقت)ناممكن گردد و از طرف ديگر ناهمواريهاى اقتصادى،اجتماعى از ميان برود و براى همه افراد بالغ امكان استفاده از طبيعى‏ترين حق بشرى يعنى حق تاهل فراهم گردد،تشكيل حرمسرا امرى محال و ممتنع خواهد بود.

 

يك نگاه مختصر به تاريخ نشان مى‏دهد كه قانون ازدواج موقت كوچكترين تاثيرى در تشكيل حرمسرا نداشته است.خلفاى عباسى و سلاطين عثمانى كه بيش از همه به اين عنوان شهرت دارند،هيچ كدام پيرو مذهب شيعه نبوده‏اند كه از قانون ازدواج موقت استفاده كرده باشند.

 

سلاطين شيعه مذهب با آنكه مى‏توانسته‏اند اين قانون را بهانه كار قرار دهند، هرگز به پايه خلفاى عباسى و سلاطين عثمانى نرسيده‏اند.اين خود مى‏رساند كه اين ماجرا معلول اوضاع خاص اجتماعى ديگر است.

 

 

 

11- آيا تشريع ازدواج موقت‏براى تامين هوسرانى است؟

 

اما بخش دوم.در هر چيزى اگر بشود ترديد كرد،در اين جهت نمى‏توان ترديد كرد كه اديان آسمانى عموما بر ضد هوسرانى و هوا پرستى قيام كرده‏اند،تا آنجا كه در ميان پيروان غالب اديان ترك هوسرانى و هوا پرستى به صورت تحمل رياضتهاى شاقه درآمده است.

 

يكى از اصول واضح و مسلم اسلام مبارزه با هوا پرستى است.قرآن كريم هواپرستى را در رديف بت پرستى قرار داده است.در اسلام آدم‏«ذواق‏»يعنى كسى كه هدفش اين است كه زنان گوناگون را مورد كامجويى و«چشش‏»قرار دهد،ملعون و مبغوض خداوند معرفى شده است.ما آنجا كه راجع به طلاق بحث مى‏كنيم مدارك اسلامى اين مطلب را نقل خواهيم كرد.

 

امتياز اسلام از برخى شرايع ديگر به اين است كه رياضت و رهبانيت را مردود مى‏شمارد،نه اينكه هواپرستى را جايز و مباح مى‏داند.از نظر اسلام تمام غرايز(اعم از جنسى و غيره)بايد در حدود اقتضاء و احتياج طبيعت اشباع و ارضاء گردد.اما اسلام اجازه نمى‏دهد كه انسان آتش غرايز را دامن بزند و آنها را به شكل يك عطش پايان ناپذير روحى درآورد.از اين رو اگر چيزى رنگ هوا پرستى يا ظلم و بى‏عدالتى به خود بگيرد،كافى است كه بدانيم مطابق منظور اسلام نيست.

 

جاى ترديد نيست كه هدف مقنن قانون ازدواج موقت اين نبوده است كه وسيله عياشى و حرمسراسازى براى مردم هوا پرست و وسيله بدبختى و دربدرى براى يك زن و يك عده كودك فراهم سازد.

 

تشويق و ترغيب فراوانى كه از طرف ائمه دين به امر ازدواج موقت‏شده است، فلسفه خاصى دارد كه عن قريب توضيح خواهم داد.

 

 

 

12- حرمسرا در دنياى امروز

 

اكنون ببينيم دنياى امروز با تشكيل حرمسرا چه كرده است.دنياى امروز رسم حرمسرا را منسوخ كرده است.دنياى امروز حرمسرادارى را كارى ناپسند مى‏داند و عامل وجود آن را از ميان برده است.اما كدام عامل؟آيا عامل ناهمواريهاى اجتماعى را از ميان برده است و در نتيجه همه جوانان رو به ازدواج آورده‏اند و از اين راه زمينه حرمسراسازى را از ميان برده است؟

 

خير،كار ديگرى كرده است;با عامل اول يعنى عفاف و تقواى زن مبارزه كرده و بزرگترين خدمت را از اين راه به جنس مرد انجام داده است.تقوا و عفاف زن به همان نسبت كه به زن ارزش مى‏دهد و او را عزيز و گرانبها مى‏كند،براى مرد مانع شمرده مى‏شود.

 

دنياى امروز كارى كرده است كه مرد عياش اين قرن نيازى به تشكيل حرمسرا با آنهمه خرج و زحمت ندارد.براى مرد اين قرن از بركت تمدن غرب همه جا حرمسراست. مرد اين قرن براى خود لازم نمى‏داند كه به اندازه هارون الرشيد و فضل بن يحيى برمكى پول و قدرت داشته باشد تا به اندازه آنها جنس زن را در نوعهاى مختلف و رنگهاى مختلف مورد بهره‏بردارى قرار دهد.

 

براى مرد اين قرن،داشتن يك اتومبيل سوارى و ماهى دو سه هزار تومان در آمد كافى است تا آنچنان وسيله عياشى و بهره بردارى از جنس زن را فراهم كند كه هارون الرشيد هم در خواب نديده است.هتلها و رستورانها و كافه‏ها از پيشتر آمادگى خود را به جاى حرمسرا براى مرد اين قرن اعلام كرده‏اند.

 

جوانى مانند عادل كوتوالى در اين قرن با كمال صراحت ادعا مى‏كند كه در آن واحد بيست و دو معشوقه در شكلها و قيافه‏هاى مختلف داشته است.چه از اين بهتر براى مرد اين قرن!مرد اين قرن از بركت تمدن غربى چيزى از حرمسرادارى جز مخارج هنگفت و زحمت و دردسر از دست نداده است.

 

اگر قهرمان‏«هزار و يك شب‏»سر از خاك بردارد و امكانات وسيع عيش و عشرت و ارزانى و رايگانى زن امروز را ببيند،به هيچ وجه حاضر به تشكيل حرمسرا با آنهمه خرج و زحمت نخواهد شد،و از مردم مغرب زمين كه او را از زحمت‏حرمسرادارى معاف كرده‏اند تشكر خواهد كرد و بى‏درنگ اعلام خواهد كرد تعدد زوجات و ازدواج موقت ملغى،زيرا اينها براى مردان در برابر زنان تكليف و مسؤوليت ايجاد مى‏كند.

 

اگر بپرسيد برنده اين بازى ديروز و امروز معلوم شد،پس بازنده كيست؟ متاسفانه بايد بگويم آن كه هم ديروز و هم امروز بازى را باخته است،آن موجود خوش باور و ساده‏دلى است كه به نام جنس زن معروف است.

 

 

 

13- منع خليفه از ازدواج موقت

 

ازدواج موقت از مختصات فقه جعفرى است;ساير رشته‏هاى فقهى اسلامى آن را مجاز نمى‏شمارند.من به هيچ وجه مايل نيستم وارد نزاع اسلام بر انداز شيعه و سنى بشوم. در اينجا فقط اشاره مختصرى به تاريخچه اين مساله مى‏كنم.

 

مسلمانان اتفاق و اجماع دارند كه در صدر اسلام ازدواج موقت مجاز بوده است و رسول اكرم در برخى از سفرها كه مسلمانان از همسران خود دور مى‏افتادند و در ناراحتى بسر مى‏بردند،به آنها اجازه ازدواج موقت مى‏داده است.و همچنين مورد اتفاق مسلمانان است كه خليفه دوم در زمان خلافت‏خود نكاح منقطع را تحريم كرد. خليفه دوم در عبارت معروف و مشهور خود چنين گفت:«دو چيز در زمان پيغمبر روا بود، من امروز آنها را ممنوع اعلام مى‏كنم و مرتكب آنها را مجازات مى‏نمايم:متعه زنها و متعه حج‏».

 

گروهى از اهل تسنن عقيده دارند كه نكاح منقطع را پيغمبر اكرم خودش در اواخر عمر ممنوع كرده بود و منع خليفه در واقع اعلام ممنوعيت آن از طرف پيغمبر اكرم بوده است.ولى چنانكه مى‏دانيم عبارتى كه از خود خليفه رسيده است،خلاف اين مطلب را بيان مى‏كند.

 

توجيه صحيح اين مطلب همان است كه علامه كاشف الغطاء بيان كرده‏اند.خليفه از آن جهت‏به خود حق داد اين موضوع را قدغن كند كه تصور مى‏كرد اين مساله داخل در حوزه اختيارات ولى امر مسلمين است;هر حاكم و ولى امرى مى‏تواند از اختيارات خود به حسب مقتضاى عصر و زمان در اين گونه امور استفاده كند.

 

به عبارت ديگر،نهى خليفه نهى سياسى بود نه نهى شرعى و قانونى.طبق آنچه از تاريخ استفاده مى‏شود،خليفه در دوره زعامت،نگرانى خود را از پراكنده شدن صحابه در اقطار كشور تازه وسعت‏يافته اسلامى و اختلاط با ملل تازه مسلمان پنهان نمى‏كرد; تا زنده بود مانع پراكنده شدن آنها از مدينه بود;به طريق اولى از امتزاج خونى آنها با تازه مسلمانان قبل از آن كه تربيت اسلامى عميقا در آنها اثر كند ناراضى بود و آن را خطرى براى نسل آينده به شمار مى‏آورد،و بديهى است كه اين علت امر موقتى بيش نبود.و علت اينكه مسلمين آنوقت زير بار اين تحريم خليفه رفتند اين بود كه فرمان خليفه را به عنوان يك مصلحت‏سياسى و موقتى تلقى كردند نه به عنوان يك قانون دائم،و الا ممكن نبود خليفه وقت‏بگويد پيغمبر چنان دستور داده است و من چنين دستور مى‏دهم و مردم هم سخن او را بپذيرند.

 

ولى بعدها در اثر جريانات بخصوصى‏«سيره‏»خلفاى پيشين،بالاخص دو خليفه اول،يك برنامه ثابت تلقى شد و كار تعصب به آنجا كشيد كه شكل يك قانون اصلى به خود گرفت. لهذا ايرادى كه در اينجا بر برادران اهل سنت ما وارد است‏بيش از آن است كه بر خود خليفه وارد است.خليفه به عنوان يك نهى سياسى و موقت-نظير تحريم تنباكو در قرن ما-نكاح منقطع را تحريم كرد،ديگران نمى‏بايست‏به آن شكل ابديت‏بدهند.

کیانوش انصاری بازدید : 227 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

توصيه هاي ايمني در شوهر داري

توصيه‌هاي ايمني:

هرگز به تملق و دروغ و مکر متوسل نشويد.

 

يک زن نيرنگ‌باز نمي‌تواند با به‌کارگيري دسيسه، عشق را در وجود شوهرش بيدار کند. به‌محض اينکه شما تصميم گرفتيد شوهرتان را همان‌گونه که هست بپذيريد، ديگر نبايد درباره نقشتان به‌عنوان مشاور اصلي او، نگران باشيد. او نيازي به اندرز شما ندارد، بلکه او محتاج پذبرش و اعتماد شماست. با صداقت احساس خواهيد کرد که فشار بار سنگيني از روي شانه شما برداشته مي‌شود، اگر از فشاري که از روي شانه او نيز برداشته مي‌شود، سخني به ميان نياوريم. او شايد شروع به افشاي افکار و انديشه‌هايش براي شما نمايد و شايد حتي دقيقاً به‌‌همان طريقي عمل کند که شما مي‌خواستيد!

 

پذيرش شوهرتان نخستين گام در راه زنده کردن اوست و گامي است کارساز. اين آزادي باعث مي‌شود که به‌صورت يک مرد کامل در آيد. او توانايي بالقوه يک مرد کامل شدن را داراست، ولي تا وقتي که شما به او اجازه نداده‌ايد که او خودش باشد، قادر به رسيدن به آن مرحله نيست. او را بپذيريد، همان‌گونه که امروز هست. نقاط ضعف و قدرت او را بپذيريد.

 

«شما شريک زندگي او هستيد هم در روزهاي خوش و شاد وهم در ناخوشي‌ها و غم‌ها، در داشتن‌ها و نداشتن‌ها، در دوران سخت بيماري و در زمان سلامت و توانايي ... اين پيمان شرکت را از همين امروز در قلب خود امضاء کنيد.»

 

 

شوهرتان را تحسين کنيد.

 

روان پزشکان بيان کرده‌اند که نيازهاي اوليه يک مرد، علاوه بر يک عشق جنسي گرم و داغ، پذيرش و تحسين او از سوي همسرش مي‌باشد. ما زن‌ها بايد اين تفاوت مهم بين دو جنس زن و مرد را کاملاً به‌خاطر بسپاريم.

 

شوهر شما، نظير بسياري از مردان، از لحاظ عاطفي شايد به يک جام خالي بماند و شايد عاري از عواطف به نظر برسد که قادر نيست احساسات واقعيش را نسبت به شما ابراز کند. به خاطر بسپاريد او در فرهنگي رشد کرده که به او ياد داده‌اند (مرد هيچ‌وقت نبايد گريه کند). بنابراين او ياد گرفته که احساساتش را براي خودش نگاه دارد، در حقيقت آن را در خود خفه کند.

 

آيا تاکنون احساس کرده‌ايد که وقتي به شوهرتان مي‌گوييد که چقدر دوستش داريد او به اندازه کافي احساساتي نمي‌شود؟ اما به او بگوييد «من تو را تحسين مي‌کنم» ببينيد که چه اتفاقي مي‌افتد. اگر مي‌خواهيد او افکار و احساساتش را بيان کند، او را آزاد بگذاريد، اين کار را بايد با پرکردن جام خالي وجود او با «تحسين شخصيت و کارهايش، آغاز کنيد، زيرا جام وجود او بايد ابتدا لبريز از احساس باشد تا قادر به انتقال احساس و افکارش شود و گرنه تا هنگامي که اين نياز روحيش برآورده نشده است، قادر نيست چيزي را به شما عرضه کند و هنگامي که جام وجودش لبريز شد، حدس بزنيد که فوران احساساتش متوجه چه کسي خواهد شد؟ آري همان کسي که اين جام را پر کرده است يعني شما! بايد به او احترام بگذاريد. واژه احترام بنابر تعريف فرهنگ لغت، به معناي: «حفظ حرمت، تکريم شخصيت، ارج نهادن، ستايش و تمجيد» است، نه تملق و چاپلوسي و تحقير خود در برابر ديگري.

 

به عنوان يک زن، شما آرزو داريد که مورد عشق و علاقه همسرتان باشيد، درست مي‌گويم؟ اما، شوهر شما به‌عنواني يک مرد، آرزو دارد که شما وي را تحسين کنيد. زيرا اين نخستين نياز اوست. زنان، نقاط قوتي دارند که اين نقاط قوت آنها نسبت به مردان بيشتر است. يکي از اين نقاط قوت، همان حس رأفت، مهرباني و بخشندگي است، اصولاً طبيعت زن طوري است که بخشنده است. البته بعضي از زنان از اين موضوع ناراحت هستند زيرا فکر مي‌کنند که اين امر موجب سوء استفاده مردان مي‌شود.

 

«محبت و احترام از مقوله نور و حرارت است و ابتدا کانون شروع آن را که يک قلب لطيف و پاک است روشن و گرم مي‌کند و سپس پرتو آن بر وجـود دريافت کننده يعني همـان کسـي که شما دوستش داريد مي‌تابد. هيچ‌کس براي چيزي که به‌دست آورده است پاداشي دريافت نمي‌کند، بلکه، افتخار و پاداش نصيب کساني مي‌شود که کرداري بخشنده و ايثارگر دارند.»

 

شما دقيقاً همان شخصي هستيد که شوهرتان نياز دارد احساس کند در نظر شما، فردي باارزش و قابل احترام است و در قلب شما جايگاه ويژه‌اي دارد. با شما ازدواج کرد زيرا فکر مي‌کرد که شما مناسب‌ترين فرد براي زندگي با او در اين دنيا هستيد. ممکن است در دنيا بهترين پاداش‌ها را دريافت کرده باشد، ولي بيش از آن او به حمايت و تحسين شما نياز دارد. يک مرد براي احساس يک زندگي ارزشمند، نياز به تحسين دارد، و گرنه انگيزه‌هاي لازم براي تلاش و رشد خود را در صحنه‌هاي مختلف حيات اجتماعي خويش از دست مي‌دهد.

 

در کنار هر مرد موفق و توانمندي يک زن شاداب و قوي قرار دارد که او را با تمام وجود دوست دارد و صادقانه او را تحسين مي‌نمايد

کیانوش انصاری بازدید : 224 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

 سلام .

تا حالا شده از بس بهتون پی ام میدن از شلوغی صفحه کلافه بشید ؟

توی یکی مطالب گذشته برنامه ای رو معرفی کردم که این مشکل رو رفع می کرد . منظورم این مطلبه :

 

 

 حالا یک کاری میخوام یاد بدم که دیگه آخرشه . اگر دقت کرده باشید سعی میکنم در آموزش ها و ترفندهایی که خدمت شما دوستان ارائه میدم کمتر از برنامه آماده استفاده کنم . لذا در این آموزش هم از خود ویندوز کمک می گیریم .

 

 قضیه از این قراره که میخوایم یک کاری کنیم که تمامی پی ام های دوستانمون در یاهو مسنجر تنها در یک پنجره نمایش داده بشه . به عکس زیر نگاه کنید متوجه موضوع می شوید :

 

 

تمامی پیام ها در یک پنجره ( ترفندهاي ياهو ) www.ghalamyaz.blogfa.com

 

خوب بازم مثل همیشه دست به دامن رجیستری ویندوز می شیم :

ابتدا رجیستری رو باز کنید و مسیر زیر رو دنبال کنید :

 

HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahoopager

 

حالا از پنجره سمت راست کلیدی نام Tabbed IM از نوع Dword بسازید و مقدار آن را ۱ قرار دهید . مانند تصویر زیر :

 

 

تمامی پیام ها در یک پنجره ( ترفندهاي ياهو ) www.ghalamyaz.blogfa.com

   

 

حالا یاهو مسنجر خود را مجددا باز نمایید تا تغییرات را مشاهده نمایید .

 

برای دوستانی که از دستکاری در رجیستری ویندوز ترس دارند ( واقعا هم کمی خطرناکه ) من تمام مراحل رو خودم انجام دادم و به صورت یک فایل رجیستری خروجی گرفتم . میتونید فایل زیر رو دریافت کنید و این امکان رو به یاهو مسنجر خود اضافه نمایید .

 

 دانلود فایل ها

 

 

در هرصورت از آخر پنجره ارسال پیامتون اینجوری میشه :

 

 

تمامی پیام ها در یک پنجره ( ترفندهاي ياهو ) www.ghalamyaz.blogfa.com

 

تمامی پیام ها در یک پنجره ( ترفندهاي ياهو ) www.ghalamyaz.blogfa.com

 

تمامی پیام ها در یک پنجره ( ترفندهاي ياهو ) www.ghalamyaz.blogfa.com

 

 

 موفق باشید .

کیانوش انصاری بازدید : 242 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com سلام دوستان . حتما خيلي از شماها بيشتر از كي آيدي در ياهو داريد ، ولي همانطور كه ميدانيد بيشتر از يك بار نمي توانيد برنامه ياهو مسنجر رو باز كنيد . پس هيچوقت نمي توانيد به طور همزمان با چند آيدي متفاوت چت كنيد .

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com برنامه هاي مختلفي وجود دارند كه اين محدوديت رو براي شما از بين مي برن . معروفترين آن ها Multi Login مي باشد كه نويسنده ي اين برنامه در حق تمام مردم نامردي كرده و يك تروجان رو در برنامه جاسازي كرده . لذا استفاده از اين برنامه ها اصلا توصيه نميشه . من خودم اوليل كه دانلودش كردم آنتي ويروسم اجزاي اجراشو نداد .

 

من همون كاري كه اون برنامه ها براتون انجام ميدن رو به شكل خيلي بهتر بهتون آموزش ميدم .

 

ابتدا وارد رجيستري ويندوزتون بشيد . براي اينكار درون Run دستور regedit رو تايپ كنيد و دكمه Enter رو بزنيد . حال به ترتيب مراحل زير رو انجام بديد تا در اخر بتونيد چندين و چند تا ياهو مسنجر باز كنيد :

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com ابتدا مسير زير رو از منوي سمت چپ باز كنيد :

 

HKEY_CURRENT_USERSoftwareYahooPagerTest

 

اگر مراحل رو درست رفته باشيد بايد صفحه اي مانند زير براتون در سمت راست ظاهر بشه :

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com حال بر روي سمت راست صفحه راست كليك كنيد و از منوي New گزينه ي Dword Value كليك نماييد . مانند زير :

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com اسم كليد جديد كه توليد كرديد رو  Plural قرار بديد .

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com دوبار بر روي كليد جديد كليك كنيد تا پنجره زير باز شود . سپس مقدار آن را به 1 تغيير دهيد .

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com بر روي Ok كليك نماييد .

 

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com ديگه كار تموم شد . حالا يك بار سيستم خودتونو ريست كنيد تا تغييرات اعمال شوند . پس از ريست مي توانيد بي نهايت ياهو مسنجر به طور همزمان با هم باز كنيد . مانند شكل زير :

 

 

دوستان لطفا اگر مطالب اين وبلاگ رو در هر جايي كپي مي كنند منبع رو به صورت لينك بنويسن . درضمن حتما سوالات خودتو در نظرات وبلاگ بگيد و حتما نظرات و پيشنهادات خودتونو برام در نظرات ذكر كنيد .

 

ترفندهاي ياهو www.ghalamyaz.blogfa.com موفق باشيد .

کیانوش انصاری بازدید : 213 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس ایران در بیانیه ای که روز یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ در صحن علنی مجلس خوانده شد، از تعلیق سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، در ارتباط با پرونده بازداشتگاه کهریزک تشکر کرده و ابراز امیدواری کردند که پرونده "فاجعه کوی دانشگاه" هم سریع تر به سرانجام برسد.
در این بیانیه که به امضای ۲۱۶ نماینده رسیده و امیدوار رضایی، عضو هیات رئیسه، آن را قرائت کرده، آمده است: "جنایت کهریزک حادثه تلخی بود که قلب رهبری بزرگوار و همه ملت را سوزاند. رسیدگی به پرونده متهمان در دادگاه نظامی و دادگاه انتظامی قضات و حکم تعلیق دادستان سابق و دو قاضی متهم پرونده، نسیم التیام بخشی است که از سوی قوه قضائیه به کشور وزیده است."
روز ۱۸ تیر ۱۳۸۸ تعدادی از بازداشت شدگان اعتراضات خیابانی بعد از انتخابات ریاست جمهوری به بازداشتگاه کهریزک در جنوب تهران منتقل شدند و در جریان شکنجه های صورت گرفته در این بازداشتگاه، سه نفر از آنها به نام های امیر جوادی فر، محسن روح الامینی و محمد کامرانی کشته شدند.
بعد از انتشار خبر کشته شدن این افراد، پرونده ای در این مورد تشکیل شد و بعد از برگزاری چند جلسه دادگاه سرانجام سازمان قضایی نیروهای مسلح در تاریخ ۹ تیر ۱۳۸۹ روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح ایران با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که دو نفر را مسئول قتل آن سه نفر شناخته و آنها را علاوه بر "قصاص نفس"، به تحمل حبس، انفصال موقت از خدمت، پرداخت جزای نقدی، تحمل شلاق تعزیری و پرداخت دیه هم محکوم کرده است.
اما خواسته اصلی اولیای دم و همچنین بسیاری از شخصیت های سیاسی معترض و حتی تعدادی از چهره های سیاسی منتسب به جناح محافظه کار، برخورد با مقام های قضایی مرتبط با پرونده و به ویژه سعید مرتضوی، دادستان وقت تهران، بود.
سرانجام در تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ حکم تعلیق سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران، حسن دهنوی (مشهور به قاضی حداد)، معاون امنیت وقت دادستان تهران، و علی اکبر حیدری فر، دادیاری که دستور انتقال معترضان به بازداشتگاه کهریزک را صادر کرده، به دلیل تخلفاتشان در پرونده مربوط به بازداشتگاه کهریزک صادر شد.
"فاجعه کوی دانشگاه"
در بخش دیگری از بیانیه نمایندگان مجلس آمده است: "ما نمایندگان مردم از حمایت رهبر معظم برای رسیدگی قاطع و عادلانه به این پرونده و از تدبیر و قاطعیت حضرت آیت الله آملی لاریجانی و از دقت و شجاعت قضات محترم پرونده تشکر کرده و امیدواریم پرونده فاجعه کوی دانشگاه که رهبر عدالتخواه بر رسیدگی آن تاکید کردند هر چه سریعتر به انجام برسد."
بامداد ۲۵ خرداد ۱۳۸۸، دو شب بعد از انتخابات ریاست جمهوری و چند ساعت پیش از راهپیمایی میلیونی معترضان و درحالی که اعتراضات گسترده به اعلام پیروزی محمود احمدی نژاد شروع شده بود، مجموعه خوابگاه های دانشگاه تهران (کوی دانشگاه) در خیابان کارگر شمالی هدف یورش ماموران انتظامی و نیروهای موسوم به لباس شخصی قرار گرفت.
این حمله خسارتهای زیادی به همراه داشت و به گفته اصلاح طلبان بر اثر این حمله حداقل دو نفر کشته و شمار زیادی از دانشجویان زخمی شدند.
در دیدارهایی که آیت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته با دانشجویان داشته هر بار مسئله کوی دانشگاه و رسیدگی نشدن به آن مطرح شده و آیت الله خامنه ای نیز با فاجعه خواندن این اتفاق، قول پیگیری در این مورد را داده است.
در تازه ترین مورد، روز یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۹ (۲۲ اوت) آیت الله خامنه ای در دیدار با جمعی از دانشجویان و در جواب به سوال یکی از آنها گفت بعضی از سازمانهای دولتی با تحقیق در این زمینه همکاری نمی کنند. رهبر جمهوری اسلامی ایران دلیل عدم همکاری را ناشی از بی انگیزگی آنها دانست و گفت: "روند این پیگیری کند بوده و آنچنان که باید پیش نرفته است اما این مساله فراموش نشده و انشاءالله به پیش خواهد رفت."

کیانوش انصاری بازدید : 244 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
نرم افزار  Online Recovery مخصوص تعمیر و بازیابی فلش های سوخته می باشد. همانطور که گفته شد در این نرم افزار ۹۰ درصد احتمال بازیابی فلش معیوب وجود دارد. عملیات بازیابی به صورت آنلاین و با اتصال به اینترنت صورت میگیرد.کار کردن با این برنامه خیلی ساده هستش فلش بزنید به کامپوتر، برنامه رو باز کنید، سایز فلش دیسک رو انتخاب کنید،برید مرحله بعد، حالا دو تا گزینه داره که ازتون میپرسه که فایل های وو فلش رو پاک کنه یا نه
بعد Start رو بزنید،دوباره Start رو بزنید، حالا 1 دقیقه صبر کنید تا پیام کامل شدن تعمیر نمایش داده بشه

دقت کنید در حین اجرای برنامه باید به اینترنت متصل باشید و اینکه این برنامه فقط برای فلش های Transcend کار میکنه!

دانلود برنامه
منبع :www.full-dl.com

کیانوش انصاری بازدید : 224 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
اگر از کاربران مسنجر محبوب یاهومسنجر باشید حتماً با قابلیت Display Image به هنگام ارتباط با دوستانتان آشنا هستید. توسط این قابلیت میتوانید به هنگام چت با افراد تصویر یا آواتاری را برای ID خود قرار دهید که در پنجره چت و در لیست دوستان قابل مشاهده است. اما همانطور که میدانید امکان ذخیره این تصویر بر روی هارد به طور مستقیم وجود ندارد، بلکه تنها میتوانید تصاویر افراد را مشاهده کنید. راه هایی نظیر عکس گرفتن از صفحه یا سایت های جانبی نیز وجود دارد که آنها نیز تا حدودی دردسر ساز هستند. اما هم اکنون ترفندی را به شما معرفی میکنیم که به سادگی آب خوردن و بدون استفاده از هیچ ابزار جانبی تصاویری که دوستانتان در یاهومسنجر استفاده میکنند را بر روی هارد ذخیره و مشاهده کنید. جالب اینکه در این روش کلیه تصاویری که تاکنون توسط دوستانتان در یاهو مسنجر از قدیم تا به حال مشاهده کردید قابل بازیابی است.
ابتدا بایستی بدانید که شما نیاز به کار خاصی ندارید!
چرا که به طور اتوماتیک هر تصویری که تاکنون در یاهو مسنجر دوستانتان قرار داده اند و شما آن را مشاهده کرده اید به طور اتوماتیک بر روی هارد ذخیره میشود.
تنها بازیابی آن بر عهده شما خواهد بود.


بدین منظور:
My Computer را باز نمایید.
سپس به مسیر C:Program FilesYahoo!MessengercacheIcon مراجعه کنید (منظور از C پوشه ای است که ویندوز در آن نصب است).
هم اکنون شما فایل هایی با عناوین مختلف مشاهده میکنید.
حال ابتدا اطمینان پیدا کنید قابلیت نمایش فرمت فایلها در ویندوز شما فعال است. بدین منظور از منوی Tools وارد Folder Options شوید. سپس به تب View رفته و تیک گزینه Hide extensions for known file types را بردارید و OK کنید.
سپس در مسیری که وارد شده اید فایلی را به دلخواه انتخاب کرده و بر روی آن راست کلیک نموده و Rename را برگزینید.
در انتهای آن عبارت jpg. را وارد نمایید.
خواهید دید که فایل شما تبدیل به یک تصویر شده است.
این تصویر یکی از آواتارهایی است که قبلأ در یاهو مسنجر مشاهده کردید.
اکنون میتوانید تک تک فایلهای موجود در این پوشه را به همین ترتیب تبدیل به عکس کنید.

تنها به این نکته دقت کنید که ممکن است بعضی از تصاویری که شما مشاهده میکنید تا حدودی سوخته به نظر بیایند. این موضوع تنها به هنگام نمایش توسط نمایشگر پیش فرض ویندوز اینگونه به نظر میرسد و در اصل تصویر سوخته نیست. اگر آن را توسط یک نمایشگر پیشرفته تر نظیر ACD See یا Photoshop باز کنید آن را به طور واضح مشاهده خواهید کرد. و طبعأ اگر یکی از این تصاویر به ظاهر سوخته را به عنوان My Display Image خود در یاهو مسنجر انتخاب کنید آن نیز به طور صحیح قابل مشاهده است.

همچنین شما به جای jpg. میتوانید از سایر فرمتهای تصویری نظیر bmp، gif و png نیز در انتهای عنوان فایل خود استفاده کنید.

کیانوش انصاری بازدید : 204 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
در صورتی که شما نیز از رایانه های کیفی و یا همان Laptop استفاده میکنید ممکن است تاکنون به هنگام سفر با این مشکل مواجه شده اید که باتری لپتاپ شما در حال تمام شدن است و پیش از آنکه بتوانید کاری انجام بدهید کامپیوتر به سرعت خاموش میشود. اگر چه طول عمر باتری ها هر ساله 10 درصد افزایش می یابد. اما بازهم میانگین عمر باتری کامپیوتر های کیفی بسیار کوتاه و حدود 3 ساعت است. حال قصد داریم ترفند هایی کارآمد برای افزایش عمر باتری لپتاپ ها ارائه دهیم.

1- مواردی که از آنها استفاده نمی کنید را غیر فعال کنید.
بسیاری از افراد که به سفر های تجاری می روند به این امر واقفند که در طول سفر با هواپیما به Wireless نیازی ندارند. کاربران غالبأ فراموش می کنند که در هنگام استفاده از کامپیوتر خود به کارت بی سیم نیاز ندارند و آن را غیر فعال سازند. اگر کارت بی سیم فعال باشد به صورت مداوم برای یافتن شبکه ها به جست و جو می پردازد. علاوه بر آن در ویندوز XP می توانید به بخش کنترل پنل رفته و گزینه Power Options را انتخاب کنید. این کار به شما این امکان را می دهد تا میزان مصرف برق هریک از قطعات کامپیوتر خود یا کل سیستم را کاهش دهید.

2- از گرمای بیش از اندازه دوری کنید.
فناوری ایجاد برق مورد نیاز در باتری چندان پیچیده نیست، اما لازم است اندکی در مورد علم شیمی مورد استفاده در باتری و تاثیر آن بر کار خود اطلاعات مناسبی کسب کنید. گرما بیشتر از سایر عوامل می تواند بر عملکرد باتری تاثیر بگذارد. دمای بالا موجب تخلیه سریع باتری می شود از این رو بهتر است باتری لپتاپ خود را در درجه حرارت اتاق نگهداری و شارژ کنید. همچنین از شارژ ناقص باتری خودداری کنید و آن را تنها در صورتی که کامل خالی شده است شارژ کنید. زیرا شارژ ناقص باتری موجب کاهش عمر آن می شود. به خاطر داشته باشید که اگر باتری های لیتیومی به طور صحیح مورد استفاده قرار نگیرند ممکن است حتی منفجر شود!

3- از قابلیت های لپتاپ خود برای صرف جویی در مصرف باتری استفاده کنید.
تمامی کامپیوتر ها به یک روش منابع برق را کنترل نمی کنند. برخی کامپیوترهای کیفی برای افرادی که به سفرهای تجاری می روند طراحی شده اند. این کامپیوتر ها برق کمی مصرف می کنند و این امر بسیار مفید است. البته اگر بتوانید به خوبی از آن بهره بگیرید. اغلب کاربران به اشتباه از قابلیت صرفه جویی در عمر باتری استفاده نمی کنند.
اما چگونه می تون از این ویژگی ها استفاده کرد؟ بدین منظور بهتر است دفترچه راهنمای لپتاپ خود مراجعه کنید. اغلبأ کالیبره سازی کامپیوترهای کیفی به آسانی دوبار کلیک بر روی آیکن باتری در Taskbar ویندوز است.

4- همواره یک دستگاه جانبی که از باتری استفاده می کند همراه داشته باشید.
ممکن است به هنگام اقامت در هتل پریز برق کافی در اختیار ندارید. از آنجائی که امکان دسترسی به پریز برق قابل پیش بینی نیست بهتر است سیستم در اختیار داشته باشید که بتواند به طور همزمان دستگاه قابل حمل دیگری مانند تلفن های همراه و یا PDA را نیز شارژ کند و بتوانید از باتری آن به صورت چند منظوره استفاده کنید.

5- بررسی باتری
اگر قصد دارید به هنگام مسافرت برای انجام کار خود از کامپیوتر کیفی استفاده کنید بهتر است ابتدا میزان باتری سیستم خود را بررسی کنید. به ویژه به دلیل اینکه با استفاده از لپتاپ می توانید در هواپیما، جاده، سالن انتظار، هتل و هر جایی دیگر کارهای خود را انجام دهید.

در پایان ذکر این نکته ضروری است، معمولأ عمر باتری لپتاپ کافی نیست و هیچ وقت به میزان دلخواه شما عمل نمی کند اما این ترفندها به شما کمک می کنند تا عمر باتری خود افزایش دهید، اما قطعا موجب ماندگاری نامحدود آن نمی شود.
کیانوش انصاری بازدید : 218 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
شبکه های Wireless یا بی‌سیم مدت زمانی است که در کشور ما روند رو به رشدی داشته است. در حال حاضر در دانشگاه ها، فرودگاه ها، مراکز تجاری و اماکنی نظیر آنها دسترسی به اینترنت از طریق شبکه Wireless امکان پذیر است. اما نکته ای که وجود دارد این است که اگر ایجاد به یک شبکه بی‌سیم برای همه امکان پذیر است بنابراین استفاده از آن برای مجرمان و خلافکاران نیز مجاز می‌باشد! پس شما به عنوان یک کاربر در این زمان نبایستی ایمنی سیستم خود را فراموش کنید. یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و باعث میشوند شما به جای اتصال به سرور اصلی شبکه ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا میکند متصل شوید! به همین سادگی خودتان باعث شده اید هکر بتواند به سادگی به کامپیوتر یا لپتاپ شما نفوذ کرده و سوء استفاده نماید. برای جلوگیری از این مشکلات چه باید کرد؟ در این ترفند به معرفی اقدامات احتیاطی به هنگام اتصال به شبکه Wireless میپردازیم.

هیچگاه ناآگاهانه آن‌لاین نشوید
اگر نیازی به اینترنت ندارید، اتصال Wi-fi دستگاه خود را قطع نمایید و علاوه بر آن همواره قابلیت اتصال اتوماتیک به شبکه ها در سیستم خود غیر فعال کنید. این کار عمر باتری را نیز بیشتر می‌کند.

از شبکه مناسب و درست استفاده کنید

وقتی به شبکه بی‌سیم وصل می‌شوید، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به شما نشان می‌دهد.
همچنین اطمینان حاصل کنید که به شبکه درست وصل شده‌اید، برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایید. در صورت مشاهده کانکشن های مشکوک حتماً مراتب را به مسئولان گزارش دهید.

به اشتراک گذاری پرینتر و فایل خود را قطع نمایید

این کار را حتماً صورت دهید ؛
در ویندوز XP، از منوی Start وارد My Network Places شوید. در پنجره Network Connections بر روی شبکه راست کلیک کرده و Properties را انتخاب نمایید. در پنجره محاوره پایانی در قسمت General، گزینه Client for Microsoft Networks and File and Printer Sharing for Microsoft Networks را از حالت انتخاب درآورید و سپس بر روی OK کلیک کنید.
در ویندوز ویستا قابلیت جالبی نهفته است که خود ویندوز در صورت تشخیص نا امنی شبکه، به طور خودکار حالت به اشتراک‌گذاری را لغو و این ویژگی را خاموش و غیرفعال می‌سازد. جهت کنترل و تغییر این حالت از این روش پیروی نمایید: ابتدا از منوی Start وارد Network شوید، سپس بر روی عبارت Network and Sharing Center را کلیک کنید، اگر کنار نام شبکه عبارت Public network به معنای شبکه عمومی ظاهر شد و شما به شبکه عمومی وصل شدید، فقط باید این پنجره را ببندید چون در معرض دید قرار گرفته‌اید. در غیر این صورت روی کلید Customize را از روی نام شبکه کلیک کنید. Public را انتخاب کرده و روی کلمه Next و سپس روی Close کلیک کنید.

کاری که انجام میدهید
دقت کنید از طریق اتصال به این شبکه های عمومی هرگز خرید اینترنتی نکنید، از عملیات بانکی آن‌لاین استفاده ننمایید، اطلاعات حساس و مهم را با اتصال روی اینترنت عمومی ثبت نکنید و حتی المقدور از کلمات عبور استفاده نکنید.
کیانوش انصاری بازدید : 213 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
به جرأت میتوان گفت پس از سرویس ایمیل یاهو ، اکنون Gmail پرطرفدارترین صندوق پستی الکترونیکی محبوب کاربران است. Gmail با داشتن ظرفیتی تقریبأ نامحدود و نوآوری های مختلف توانسته است امکانات سودمندی را برای استفاده کنندگان فراهم کند. اما Gmail هم بمانند تمامی نرم افزارها و سرویس های اینترنتی دیگر ، قابلیتهای تقریبأ مخفی ای دارد. در این ترفند قصد داریم به معرفی 10 کار جالب که احتمالأ تاکنون با Gmail خود انجام نمیداد بپردازیم!

1- سازمان‌دهی جلسات و قرارها در جی‌میل
البته این ویژگی به درد کسانی می‌خورد که خیلی از سیستم تقویم گوگل استفاده می‌کنند و کارهایشان را با استفاده از آن سازمان‌دهی می‌کنند.
وقتی یک میل برای شخصی می‌فرستید و قراری با او می‌گذارید ، می‌توانید در خود جی‌میل قرار را با کلیک بر روی Add event info سازمان‌دهی کنید ، به این ترتیب قرار به صورت خودکار وارد تقویم گوگل شما می‌شودو شخص دریافت‌کننده میل هم می‌تواند به سادگی قرار را وارد تقویم خود کند.
10 کار جالب که احتمالاً با Gmail انجام نمی‌دادید!

2- چت آفلاین

تقریبا مثل یاهو مسنجر می‌شود در جی‌میل هم برای یک شخص آفلاین گذاشت.

3- جستجوی پیشرفته
بسیاری از کاربران جی‌میل برای پیدا کردن یک میل خاص از قسمت جستجوی جی‌میل استفاده می‌کنند. اما کاربران بسیار کمتری از جستجوی پیشرفته جی‌میل استفاده می‌کنند. جستجوی پبیشرفته می‌تواند پیدا کردن میل‌ها را بسیار آسان کند ، چرا که می‌شود برای مثال جستجو را محدود به میل‌های ارسالی فقط یک نفر ، یک بازه زمانی مشخص یا میل‌های حاوی پیوست کرد.

4- تذکر به روز شدن گفتگو
فرض کنید میل‌های زیادی را با فردی رد و بدل کرده‌اید و مرتب میل نوشته‌اید و پاسخ گرفته‌اید ، جی‌میل در این طور مواقع میل‌ها را در قالب یک گفتگو یا Conversation مرتب می‌کند. گاهی وقتی دارید پاسخی برای یک گفتگو می‌نویسید ، مخاطب شما میل می‌فرستد. در این طور مواقع یک تذکر به روز شدن گفتگو Conversation update notification ظاهر می‌شود:
10 کار جالب که احتمالاً با Gmail انجام نمی‌دادید!

5- لینک‌های هوشمند سمت راست
جی‌میل به صورت خودکار متن میل‌ها را پردازش می‌کند ، اگر در متن میل به جای خاص و یا به قراری در وقت معینی اشاره شده باشد ، در سمت راست لینک‌هایی ظاهر می‌شود که کاربر را به سرویس گوگل مپ راهنمایی می‌کند تا مکان مورد نظر را ببنید و یا به کار پیشنهاد می‌شود که قرار مورد نظر را وارد سرویس تقویم گوگل کند تا فراموش نکند

6- از جیمیل برای موبایل استفاده کنید
البته اگر موبایلتان امکان دسترسی به اینترنت را دارد.

7- چرا با چت جواب نمی‌دهید؟!
برای من بارها پیش آمده که میلی برای یکی از دوستان فرستاده‌ام و چون دوستم آنلاین بوده ، بلافاصله پاسخ میل را گرفته‌ام. این طور وقت‌ها آدم متوجه می‌شود که گیرنده میل ، در همان لحظه آنلاین است.
در این طور مواقع اگر مجددا با شخص مورد نظر مجددا کار داشتیم بهتر است به جای رد و بدل کردن میل به صورت عادی در قالب چت به گفتگو با وی بپردازیم : replying by chat
10 کار جالب که احتمالاً با Gmail انجام نمی‌دادید!

8- ابزار یا گجت جی‌میل را به صفحه شخصی گوگل اضافه کنید
صفحه شخصی گوگل ، صفحه‌ای است که شما می توانید با اضافه کردن آدرس خروجی فید سایت‌های مختلف ، تقویم و یک سری ابزار یا gadget به آن ، صفحه بسیار جالبی به میل خود درست کنید که که حاوی چکیده‌ای از اطلاعات و خبرهای روز باشد : از وضعیت آب و هوا گرفته تا آخرین اخبار روز و از عکس‌های زیبای نشنال جئوگرافیک گرفته تا مناسبت‌های تاریخی روز.
بهتر است به صفحه شخصی خودتان ، گجت جیمیل را هم اضافه کنید.

9- اسناد ضمیمه میل را در Google Docs & Spreadsheets ببینید
فرض کنید میلی برای شما فرستاده شده که یک فایل word یا Excel دارد و شما برنامه word یا Excel را به هر علت در سیستمتان ندارید. چه می‌کنید؟
- شما می‌توانید با کلیک روی open as a Google Docs & Spreadsheets در پایین فایل‌های پیوست‌شده ، فایل‌ها را با استفاده از سرویس آنلاین گوگل ببیند و حتی انها را ویرایش کنید!
- شما می‌توانید فایل word را با فرمت HTML ببنید.
- شما می‌توانید فایل PowerPoint را به صورت یک اسلایدشوی فلش ببینید.
10 کار جالب که احتمالاً با Gmail انجام نمی‌دادید!
پس میِ‌بینید که در یک سیستم بدون برنامه ، تنها با یک مرورگر هیچ وقت در هنگام چک کردن میل‌هایی با این فایل‌ها دچار مشکل نخواهید شد.

10- اضافه کردن آدرس میل‌های دیگر در قسمت مبدأ میل
فرض کنید شما میل‌های دیگری مثلا در شرکتی که کار می‌کنید و یا دانشگاهی که تحصیل می‌کنید ، دارید و مسئولان شرکت و دانشگاه ، فقط با همان میل به شما جواب می‌دهند. در عین حال نمی‌خواهید برای فرستادن میل به صورت مرتب ، وارد دیگر حساب‌های میل خودتان بشوید.
جی‌میل چنین کاری را ممکن می‌کند:
- وارد حساب کاربری خود در جی‌میل شوید.
- روی settnig در گوشه شمال شرقی صفحه میل! کلیک کنید و بعد برگه Accounts را باز کنید.
- در قسمت Send mail as روی Add another email address کلیک کنید.
- نام و آدرس میل دیگرتان را بنویسید.
- روی Next Step کلیک کنید. جی‌میل برای اینکه تشخیص دهد آدرس میل دیگر واقعا متعلق به ماست یک ایمیل تأییدی می‌فرستد ، شما باید آن میل را باز کند و روی لینکش کلیک کنید تا این مرحله هم انجام شود.
- کار تمام است و از این به بعد می‌توانید وقتی در جی‌میل هستید ، ایمیل‌هایی با آدرس میل‌های دگرتان بفرستید. شخص دریافت‌کننده میل چنین چیزی را می‌بیند:
"From customaddress@domain.com on behalf of yourusername@gmail.com."
کیانوش انصاری بازدید : 243 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
در گوشی های سونی اریکسون قابلیت بسیار جالبی نهفته است که ما را بیشتر به یاد بنزین ذخیره شده در باک ماشین های پیشرفته می اندازد! حتماً برای شما نیز پیش آمده است که قصد گرفتن تماس یا کار ضروری دیگری با گوشی خود دارید ، اما گوشی شما شارژ ندارد. این موارد راه چاری ای که به ذهن افراد میرسد استفاده از تلفن ثابت یا همگانی و حتی قرض گرفتن گوشی افراد دیگر است. اما اگر گوشی شما سونی اریکسون دست نگاه دارید ، چرا که گوشی شما یک شارژ مخفی نیز در خود ذخیره است که در لحظات اورژانسی فریادرس شما خواهد شد. در این ترفند نحوه روشن کردن گوشی با شارژ خالی را به شما معرفی خواهیم کرد.

بدین منظور:
پس از خاموش شدن گوشی و پس از آن که اطمینان پیدا کردید گوشی خالی از شارژ باتری دیگر به روش معمول روشن نخواهد شد، کافی است:
کلید Power گوشی را به مدت 15 ثانیه نگه دارید.
پس از 15 ثانیه خواهید دید که گوشی شما روشن خواهد شد!
حالا میتوانید دکمه را رها کنید.
اکنون گوشی شما روشن شده است و میتوانید یک تا دو تماس کوچک اورژانسی با گوشی خود بگیرید.

این موضوع از ابتکارات شرکت سونی اریکسون است که در مواقع ضروری به کمک استفاده کنندگان این گوشی ها میاید.
کیانوش انصاری بازدید : 220 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
در حالیکه تنها چند روز از پیش نمایش نسخه آزمایشی ویندوز جدید مایکروسافت با نام "ویندوز 7" میگذرد نسخه آزمایشی این ویندوز در اینترنت به طور غیرقانونی در دسترس همگان قرار گرفته است. به طوریکه شما نیز هم اکنون میتوانید نسخه آزمایشی ویندوز 7 را از طریق لینک های پخش شده در اینترنت دانلود و نصب کنید. Windows 7 نسل جدیدی از خانواده ویندوزهای مایکروسافت بوده که طبق اعلام مایکروسافت در ماه ژوئن 2009 میلادی به طور رسمی به بازار عرضه میشود. این ویندوز هفتمین ویندوز شرکت مایکروسافت بوده و به همین دلیل نیز "ویندوز 7" نامگذاری شده است و آن به مانند ویندوز ویستا در دو نگارش متفاوت 32 بیتی و 64 بیتی ارائه میشود. در حالیکه هنوز این ویندوز به شکل رسمی ارائه نشده است هم اکنون در قلم یاز قصد داریم به معرفی 2 ترفند داغ کاربردی در محیط ویندوز 7 بپردازیم! لینک دانلود این ویندوز نیز در انتهای ترفند موجود میباشد. قطعأ به زودی ترفندهای جدیدتری از این ویندوز تازه وارد در قلم یاز خواهیم داشت.

باز کردن قفل Taskbar جدید در ویندوز 7
در ویندوز 7، به جای نوار وظیفه یا Taskbar سنتی یک نوار جدیدتری با عنوان Aero Shake قرار داده شده است که البته به طور پیش فرض فعال نیست. این موضوع به دلیل عدم پایدار بودن این Taskbar جدید است و قطعأ در نسخه نهایی به طور پیش فرض در ویندوز 7 قرار داده میشود. با این حال شما میتوانید قفل آن را باز کرده و از آن استفاده کرده و لذت ببرید. بدین منظور:
ابتدا ابزار مخصوص اینکار را بایستی دریافت نمایید. اگر ویندوز 7 شما 32 بیتی است از اینجا و اگر 64 بیتی است از اینجا آن را بر روی هارد ذخیره کنید.
سپس فایل را از حالت فشرده خارج کرده و فایل unlockProtectedFeatures.exe را در فولدر Windows کپی نمایید.
اکنون با دسترسی Administrator وارد محیط Command Prompt یا CMD شوید.
سپس دستورات زیر را به ترتیب وارد کرده و دکمه Enter را بزنید:
takeown /f %windir%explorer.exe

cacls %windir%explorer.exe /E /G UserName:F

در دستور فوق، به جای UserName بایستی Username یا نام کاربری خود در ویندوز 7 را وارد نمایید.
taskkill /im explorer.exe /f

cd %windir%

start unlockProtectedFeatures.exe

اکنون کافی است بر روی دکمه Lunch کلیک کنید.
Taskbar شما این گونه خواهد شد:
دو ترفند داغ در ویندوز 7 www.ghalamyaz.blogfa.com

تمدید نسخه آزمایشی ویندوز 7 تا 90 روز
اگر شما موفق به نصب نسخه آزمایشی و غیرقانونی ویندوز 7 شده اید باید این نکته را نیز بدانید که این نسخه تنها 30 روز اعتبار دارد و پس از 30 روز Expire میشود و دیگر امکان استفاده از آن را ندارید. با استفاده از این ترفند میتوانید این 30 روز را به 90 روز تمدید کنید!
بدین منظور:
با دسترسی Administrator وارد محیط Command Prompt یا CMD شوید.
سپس یکی از سه دستور زیر را به دلخواه وارد نمایید:
sysprep /generalize

یا
slmgr.vbs –rearm

یا
rundll32 slc.dll,SLReArmWindows

اکنون Enter بزنید و یکبار سیستم را از نو راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد.
دقت کنید با هر بار تکرار این عمل 30 روز به کارکرد شما اضافه میشود و در نتیجه میتوانید 2 بار به طور کلی از آن بهره بگیرید. پس در روزهای پایانی اعتبارتان از آن استفاده کنید که بیشترین بازدهی را داشته باشد.

دانلود ویندوز 7 نسخه RC1 از سایت مایکروسافت
کرک دائمی ویندوز 7 و آموزش کرک
کیانوش انصاری بازدید : 210 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
همان طور که اطلاع دارید، شرکت مخابرات ایران، خدمات رایگان متنوعی را برای کاربران تلفن های ثابت در نظر گرفته است. اما بسیاری از افراد از این خدمات و نحوه فعال سازی آنها بی خبرند. در این ترفند قصد داریم کلیه این خدمات رایگان را معرفی کرده و کدهای فعال سازی هر یک را معرفی کنیم. این خدمات عبارتند از: انتقال مکالمه، انتظار مکالمه، شماره‌گیری سریع، مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر، سرویس بیدار باش، سرویس نمایشگر شماره CallerID و دایورت بعد از 5 زنگ.

1- انتقال مکالمه یا دایورت کردن (Call diverting):
با این سرویس می‌توانید هنگامی که با تلفن شما تماس گرفته می‌شود مکالمه را به یک خط دیگر ثابت یا همراه منتقل کنید و عمل دایورت کردن را انجام دهید. این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم Tone انجام شدنی است.
برای این کار شما باید کد زیر را در دستگاه تلفن وارد کنید:
# شماره مورد نظر*21*
بعد از زدن این کد صدایی که میشنوید فرق خواهد کرد، این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است.
برای غیر فعال کردن این سرویس باید باز گوشی را بردارید (در این حالت همان صدای مخصوص شنیده میشود) و بعد عدد #21# را وارد کنید.
در صورتی که مجدد صدای بوق مخصوص را شنیدید، گوشی را قطع کرده و مجدد روشن کنید. در این حالت خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است.

2- سرویس انتظار مکالمه یا پشت خطی (Call waiting):
هنگام مکالمه شخص دیگری به شما تلفن می‌زند صدای بوق ضعیفی به گوشتان می‌رسد و شما را آگاه می‌کند. شما می‌توانید با کمک این سرویس مکالمه اول خود را موقتاً قطع و با شخص ثالث صحیح کنید پس از خاتمه مکالمه یا در حین مکالمه می‌توانید مجدداً با شخص اول به صحبت خود ادامه دهید.
برای استفاده از این سرویس (ترفندستان) شما باید به هنگام شنیدن صدای بوق ضعیف با فشار دادن دکمه "Flash" در تلفنهای دیجیتال و با "قطع و وصل کردن" در تلفنهای آنالوگ با نفر سوم تماس برقرار کنید.
برای بازگشت به گفتگوی اول میتوانید همین کار را تکرار کنید.

3- شماره‌گیری سریع (Speed Dialing):

برای اجتناب از وقوع اشتباه در شماره‌گیری و صرفه جویی در وقت ، با دادن شماره های دو رقمی به حافظه مخابرات میتونید از این سیستم بهره ببرید. این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم Tone انجام شدنی است.
برای استفاده از این امکان باید دستور زیر را بکار ببرید:
برای ایجاد کد دو رقمی:
# شماره مورد نظر* کد دو رقمی *51*
بعد از وارد کردن این دستور حالا شما میتونید بعد از برداشتن گوشی با زدن کد دو رقمی** شماره ای را که قبلاً به آن داده اید را شماره گیری کنید.
برای حذف یک شماره از یک کد دو رقمی و تغییر آن میتوانید از دستور زیر استفاده کنید:
# کد دو رقمی *51*
برای غیر فعال کردن همه این کدهای دو رقمی باید از کد #55# استفاده کنید.

4- انتقال مکالمه از خط اشغال به خطوط دیگر (Call forwarding):
برای این که تماس گیرندگان با بوق اشغال مواجه نشوند، می‌توانید یک یا چند شماره تلفن خود را به مرکز تلفن مربوط اعلام کنید که در صورت اشغال بودن هر یک از شماره‌ها ارتباط به طور خودکار به شماره‌های بعدی منتقل شود.
این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به (ترفندستان) سیستم Tone انجام شدنی است.
برای استفاده از این حالت باید بعد از برداشتن گوشی کد #43* را بزنید. برای غیر فعال کردن این حالت باید کد #43# را وارد کنید.

5- سرویس بیدار باش:
با اشتراک این سرویس زنگ تلفن در ساعت مشخص شده به صدا در می‌آید.
این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم Tone انجام شدنی ست.
برای استفاده از این حالت باید از روش زیر استفاده کنید:
ابتدا *55* را بزنید.
بعد به ترتیب ساعت و دقیقه را وارد کنید و در آخر # را بزنید.
فرض کنید میخواهیم در ساعت 14:38 تلفن زنگ بزند، این کد را وارد میکنیم:
1438#*55*
برای غیر فعال کردن این سرویس باید کد #55# را وارد کنید.

6- سرویس نمایشگر شماره CallerID:
در این سرویس شما کافی است یک دستگاه شماره انداز یا یک تلفن مجهز به نمایشگر شماره تلفن را ابتیاع کنید و با استفاده از آن میتوانید شماره را دریافت کنید. این سرویس نیازی به کد فعال سازی ندارد.

7- دایورت بعد از 5 زنگ:
با استفاده از این سرویس شما میتوانید کاری کنید تا بعد از 4 بار زنگ خوردن گوشی و جواب ندادن به گوشی در زنگ 5م تلفن دایورت شود بر روی شماره ای دیگر.
برای استفاده از این سرویس شما باید از کد زیر استفاده کنید:
# شماره مورد نظر*65*
برای غیر فعال کردن این امکان باید کد #65# را وارد کنید.
کیانوش انصاری بازدید : 252 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
همانطور که می‌دانید در CPU بخشی به نام Level2 Cache یا به طور خلاصه L2 Cache وجود دارد که وظیفه آن ذخیره اطلاعات فایل اجرا شده در درون خود می‌باشد. به‌طوریکه که وقتی شما نرم افزار، بازی و هر فایل اجرایی دیگر را اجرا می‌کنید، اطلاعات اصلی فایل که برای اجرا لازم است در درون L2 Cache در CPU ذخیره می‌شود و اگر شما همان زمان از برنامه خارج شوید و دوباره آن‌ را اجرا کنید خواهید دید که این‌ بار با سرعتی بیشتر اجرا می‌شود. علت آن این است که اطلاعات اصلی مورد نیاز برای اجرای فایل، در مرتبه اولی که فایل را اجرا کردید در L2 Cache ذخیره شده و در دفعات بعدی به هنگام اجرا با سرعت بیشتری بارگذاری میشود. از این رو هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم تا بتوانید از حداکثر توانایی L2 Cache استفاده کنید و در نهایت سرعت ویندوز XP خود را تا چندین برابر افزایش دهید.

در طی عملیات نصب ویندوز XP، ویندوز، CPU را برای پی بردن به مقدار L2 Cache آن، تست میکند تا مثلأ اگر L2 Cache پردازده شما برابر با 1024 کیلوبایت باشد، برای ویندوز همین مقدار را تعیین کند. اما گاهی اوقات ویندوز در طی عملیات نصب نمی‌تواند مقدار L2 Cache پردازده شما را تشخیص دهد و به همین دلیل، مقدار L2 Cache را پیش‌فرض 0 (یعنی 256 کیلوبایت) قرار میدهد. در این حالت ویندوز فقط از 256 کیلوبایت از L2 Cache شما استفاده میکند. در حالی که ممکن است L2 cache شما بسیار بیشتر از این حد باشد.

برای تعریف کردن L2 Cache پردازده‌تان بصورت دستی برای ویندوز XP، باید ابتدا از مقدار اصلی و حقیقی L2 Cache به علاوه مقداری که در حال حاضر ویندوز تعریف کرده مطلع شوید.
اولین مرحله یافتن مقدار L2 Cache حقیقی CPU شماست.
بدین منظور ساده ترین راه استفاده از نرم افزار کم حجم و رایگان CPU-Z است.
CPU-Z را با حجمی کمتر از 600 کیلوبایت از سایت سازنده به نشانی http://www.cpuid.com/cpuz.php دانلود کنید.
(در حال حاضر آخرین نسخه 1.52 است که مستقیمأ از اینجا قابل دریافت است.)
پس از دانلود، فایل را از حالت فشرده خارج کنید. سپس cpuz.exe را اجرا کنید.
پس از چند لحظه صفحه نمایش اطلاعات نمایان میشود.
در جلوی عبارت Level 2 در زیرمجموعه Cache میتوانید به مقدار حقیقی L2 Cache پردازنده دست یابید.

در مرحله دوم بایستی به میزان L2 Cache که ویندوز تعریف کرده است پی ببریم تا ببینیم تا چه اندازه درست است.
بدین منظور ابتدا نرم افزار Notepad ویندوز را باز کنید.
سپس کدهای زیر را عینأ Copy کرده و داخل آن Paste کنید:
Set ProSet = GetObject("winmgmts:").InstancesOf("Win32_Processor")

For each Pro in ProSet
WScript.Echo "www.Tarfandestan.com"
WScript.Echo "Level2 Cache:" & "   " & Pro.L2CacheSize & " KB"
Next

سپس از منوی File، بر روی Save as کلیک کنید. فایل را با فرمت vbs. ذخیره نمایید (به عنوان مثال نام آن را Tarfandestan.vbs بگذارید).
اکنون به محلی که فایل را ذخیره کرده اید رفته و با دوبار کلیک آن را اجرا نمایید. پنجره اول را OK کرده و در پنجره دوم مقدار L2 Cache پردازنده را بر حسب کیلوبایت مشاهده کنید.
(جهت سهولت کار میتوانید فایل vbs مورد نظر را مستقیمأ از اینجا دریافت کرده و دیگر آن را شخصأ نسازید. پس از دانلود، فایل را از حالت فشرده خارج کرده و L2Cache_Detector.vbs را اجرا کنید).
این مقدار، مقداری است که در حال حاضر ویندوز برای شما تعریف کرده است. اگر مقدار دقیقأ برابر مقداری است که توسط CPU-Z به دست آوردید پس همه چیز ایده آل است و دیگر نیازی به استفاده از این ترفند نیست. اما اگر مقداری که به دست آمده کمتر از مقدار نمایش داده شده در CPU-Z است ویندوز چندان خوب عمل نکرده و بایستی ادامه ترفند را پی بگیرید.

اگر در حال خواندن ادامه ترفند هستید پس اکنون وقت آن رسیده که مقدار حقیقی L2 Cache را برای ویندوز خود تعریف کنید.
از منوی Start به Run رفته و با عبارت regedit را تایپ کرده و Enter بزنید تا وارد محیط رجیستری ویندوز شوید.
به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEMCurrentControlSetControlSession ManagerMemory Management

در سمت راست پنجره گزینه ای با نام SecondLevelDataCache به چشم میخورد.
بر روی آن دوبار کلیک کرده و مقادیر مورد نظر زیر را در قسمت Value وارد کنید.
شما بایستی اندازه دقیق (یا کمتر) L2 Cache پردازنده که به وسیله CPU-Z به دست آمد را توسط روش زیر مورد استفاده قرار دهید.
اگر Level 2 نمایش داده شده در CPU-Z (یا همان L2 Cache حقیقی) 256 یا کمتر باشد، عدد 0 را در این کلید رجیستری وارد کنید.
اگر 512 باشد، عدد 200.
اگر 1024 باشد، عدد 400.
اگر 2048 باشد، عدد 800.
اگر 4096 باشد، عدد 1600.
اگر 8192 باشد، 3200.
و به همین ترتیب برای مقادیر بالاتر.

پس از وارد کردن مقدار OK کرده و از رجیستری خارج شوید.
حال یکبار سیستم را رستارت کنید تا تنظیمات اعمال گردد.
اکنون اگر فایلی که خودتان به شکل دستی با فرمت vbs را ساخته اید اجرا کنید مقدار حقیقی L2 Cache را مشاهده خواهید کرد.

بالا بردن سرعت ویندوز XP با بهینه سازی مقدار L2 Cache پردازنده توجه داشته باشید که مقادیر بیشتر از حد واقعی L2 Cache پردازنده خود را در رجیستری وارد نکنید. اینکار ممکن است به سیستم شما آسیب بزند.

بالا بردن سرعت ویندوز XP با بهینه سازی مقدار L2 Cache پردازنده دقت کنید در این ترفند به علت تغییرات در رجیستری، پیش از هر کاری از رجیستری خود Backup بگیرید.
کیانوش انصاری بازدید : 204 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
همانطور که می‏دانید در گوشی‏های تلفن همراه قابلیتی به نام Divert یا انتقال مکالمه وجود دارد. بدین صورت که هنگامی که خط خود را بر روی شماره‏ای دایورت می‏کنید، از این پس هر تماسی با شما گرفته شود به طور اتوماتیک به شماره مورد نظر تعیین شده منتقل می‏گردد. در نتیجه هیچ کس نمیتواند به طور مستقیم با خط شما تماس بگیرد و گوشی شما هیچ‏گاه زنگ نخواهد خورد. بسیاری افراد از این کار جهت این‏که به هیچ تلفنی پاسخ ندهند و به اصطلاح اطرافیان را بپیچانند استفاده می‏کنند. اما از آنجا که دست بالای دست بسیار است قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‏توانید به طور مستقیم با خطی که دایورت شده است تماس بگیرید! قطعاً فردی که خط خود را دایورت کرده است شگفت‏زده می‏شود که چطور شما توانسته‏اید با او تماس بگیرید، بدون اینکه تماس‏تان دایورت شود! این ترفند بر روی کلیه گوشی‏هایی که قابلیت دایورت را دارا هستند قابل انجام است.

نحوه کار بسیار ساده است.
شما بایستی شماره خودتان را بر روی شماره‏ای که قصد دارید با آن تماس بگیرید دایورت کنید، سپس از خط خودتان با خط خودتان تماس بگیرید!
به همین سادگی و همین پیچیدگی که گفته شد!

جهت فهم بیشتر مثالی می‏زنیم:
فرض کنید شماره شما 09120000000 است. شماره فردی هم که قصد دارید با او تماس بگیرید (که خطش را دایورت کرده است) 09350000000 است.
در گوشی به بخش مربوط به تنظیمات Divert (در بعضی گوشی‏ها Call Forwarding) بروید.
خط خود را بر روی شماره 09350000000 که شماره فرد مورد نظر است دایورت کنید.
اکنون توسط همین گوشی و همین خط خودتان که اکنون دایورتش کرده‏اید با شماره 09120000000 که شماره خودتان است تماس بگیرید.
با این کار خط طرف مقابل زنگ می‏خورد و شما بوق آزاد می‏شنوید که به منزله برقرای تماس مستقیم با فرد مورد نظر است؛ به این ترتیب از دایورتی که صورت گرفته عبور کرده اید.

این ترفند بر روی کلیه خطوط تلفن همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و تالیا تست شده و قابل انجام است.
در پایان دقت کنید پس از برقراری تماس، خط خود را از حالت دایورت خارج کنید.
کیانوش انصاری بازدید : 182 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
در ویندوز XP قابلیتی وجود دارد به نام Packet Scheduler که این موضوع 20% از پهنای باند اینترنت شما را میگیرد. در صورتی که به این قابلیت نیازی ندارید با طی کردن غیرفعال کردن آن میتوانید با آزاد کردن پهنای باند گرفته شده سرعت اینترنت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در صورتی که از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید از این ترفند بهره بگیرید.

بدین منظور:
1. Run را از منوی Start اجرا کنید.
2. در Run عبارت gpedit.msc را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
3. منتظر بمانید تا Group Policy اجرا شود.
4. در بخش Local Computer Policy و زیر Computer Configuration گزینه Administrative Templates را گسترش دهید (با کلیک بر روی علامت + کار آن انجام دهید).
5. در لیست باز شده گزینه Network را نیز گسترش دهید.
6. حال در این لیست Qos Packet Scheduler را انتخاب کنید.
7. به گزینه هایی که در سمت راست ظاهر می شوند دقت کنید.
8.بر روی Limit reservable bandwidth کلیک راست کرده و Properties را کلیک کنید.
9. پس از اینکه پنجره Limit reservable bandwidth Properties باز شد در برگه Setting و در زیر Limit reservable bandwidth گزینه Enabled را انتخاب کنید.
10. مشاهده می کنید که با انتخاب آن در روبروی Bandwidth Limit مقدار پیش فرض آن یعنی 20 درصد به نمایش در می آید.
11. به جای عدد 20 مقدار 0 را تایپ کرده و OK را کلیک کنید.
12. حال به Connection که به وسیله آن به اینترنت وصل می شوید رفته و بر روی دکمه Properties کلیک کنید.
13. به برگه Networking بروید و دقت کنید که Packet Scheduler فعال باشد (تیک کنار آن مشاهده شود).
14. این پنجره را OK کنید.
15. کامپیوتر خود را Restart کنید.

چند نکته:
این کار را می توانید با نرم افزارهای قدرتمند بهینه سازی ویندوز مثل TuneUp Utilities خیلی سریعتر و راحتر انجام دهید.
برای بازگشت به حالت پیش فرض هم می توانید مسیر فوق را دنبال کرده و بجای 0 عدد 20 را قرار دهید.
کیانوش انصاری بازدید : 266 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
در صورتی که از ویندوز ویستا یا 7 استفاده می‏کنید، حتماً می‏دانید که در صورت کلیک بر روی منوی Start، بر خلاف ویندوز XP اثری از Run نمی‏بنید. Run ابزاری است که در ویندوز XP امکان تایپ دستورات خاصی را برای دسترسی به قسمت‏های مختلف ویندوز برای ما مهیا می‏کند. در ویندوز ویستا و 7 نیز Run وجود دارد، تنها به طور پیش‏فرض در منوی Start وجود ندارد. با استفاده از این ترفند می‏توانید Run را در منوی Start ویندوز ویستا و 7 بازیابی کنید.

برای این کار:
ابتدا بر روی منوی Start راست کلیک کنید و Properties را انتخاب نمایید.
در پنجره باز شده به تب Start Menu بروید و بر روی دکمه Customize کلیک کنید.
سپس در پنجره Customize Start Menu، گزینه Run Command را بیاید و تیک آن را بزنید.
اکنون کلیه پنجره‏های باز را OK کنید و بر روی منوی Start کلیک کنید تا Run را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است شما می‏توانید از کلیدهای ترکیبی Win+R نیز برای دسترسی به Run استفاده کنید. همچنین نوار جستجوی موجود در منوی Start ویندوز ویستا و 7 نیز کارایی مشابه Run را دارد.
کیانوش انصاری بازدید : 234 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
قصد دارم تا اینبار یک ترفند فوق العاده را برای شما معرفی کنم. مطمئنأ برای شما نیز پیش آمده که دوست داشته باشید گاهی ناشناس بمانید. این ترفند روشی را به شما معرفی میکند که میتوانید پیام کوتاه متنی SMS ارسال کنید به شکلی که شماره شما برای فرد مورد نظر نمایش پیدا نکند و کاملأ مخفی میمانید. این ترفند خصوصیاتی دارد که باید گوشی فرستنده و دریافت کننده آن را دارا باشد. پیشنهاد میکنم این ترفند را حدأقل یکبار تست کنید تا نتیجه را ببینید.

ابتدا به این نکات دقت کنید:
این ترفند تنها روی گوشی هایی قابل اجراست که قابلیتی به نام Email gateway را دارا باشند. گوشی هایی که این قابلیت رو دارند اکثرأ سونی اریکسون هستند همانند W800 , W810 , W550 ,K750 , K700 , S700 و ... .
برای استفاده از این ترفند باید هر دو گوشی فرستنده و دریافت کننده قابلیت Email gateway را دارا باشند. پس پیش از هرکاری این موضوع رو یقین پیدا کنید.

اکنون همانند دستورالعمل زیر مراحل را طی کنید ، تنها ممکن است بسته به تنوع گوشی شما مقداری تغییرات وجود داشته باشد:
ابتدا از منوی اصلی وارد قسمت Messaging شوید. سپس به قسمت Settings رفته و به بخش Text Messaging وارد شوید. در قسمت بعد به Email gateway رفته و شماره فردی که میخواهید SMS را برایش ارسال کنید را وارد کرده و Add کنیم.
حالا به عقب بازگردید ، پس از وارد شده مجدد به بخش Messaging ، قسمت Write New را انتخاب کنید. Text Message را انتخاب کنید ، متن مورد نظر را تایپ نمایید و Continue را انتخاب کنید. اکنون گزینه اول یعنی Enter Email Address را انتخاب کرده و ایمیل info@tarfandestan.com را وارد نمایید. در پایان پیام را ارسال کنید.

اکنون فرد مورد نظر به هنگام دریافت پیام به جای شماره شما آدرس ایمیلی که وارد کردید را مشاهده خواهد کرد.
کیانوش انصاری بازدید : 223 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

آیت الله سید علی خامنه ای

شب قدر اولا ماه دعاوتضرع به خداهست،ثانيامناسبتي است كه دلمان را آشنا کنيم با امير المومنين....

دانلود کليپ صوتي

مستقيم-غير مستقيم

حجم:376کيلوبايت

 

 

 

مداحی میرداماد

مداحي زيبا از مهدي ميرداماد به مناسبت شهادت امام علي (ع)

دريافت فايل صوتي

مستقيم-غير مستقيم

حجم:300کيلوبايت

کیانوش انصاری بازدید : 237 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
به نام خدا

ابتدای این مطلب بگویم که اگر یک وبلاگ نویس حرفه ای نیستید و مثل من یک مبتدی تشریف دارید با خواندن این متن وت خود را بی خودی صرف نکنید.

ابزارهای مختلف رومیزی میتوانند برای وبلاگ نویسی خیلی مفید واقع شوند،از جمله اینکه دارای ادیتورهای قویتری هستند و همچنین اینکه برای افرادی (مثل من!) که نمی توانند از وردپرس دات کام هم به دلیل مسدود بودن استفاده کنند وهم اینکه در صورت دسترسی به این سایت با ادیتوری ناقص لود شده مواجه می شوند وتنها می توانند از ادیتور HTML استفاده کنند. در این مطلب قصد دارم که 15 ابزار وبلاگ نویسی رومیزی عالی به نقل از مجله ی اسمشینگ به شما معرفی کنم:

1.Wndows Live Writer: همین الان دارم این مطالب را با استفاده از این نرم افزار می نویسم! یک نرم افزار عالی و واقعآ مناسب برای وبلاگ نویسی.امکانات عالی این نرم افزار را از دست ندهید! امکانات عالی این نرمافزار اعم از نوشتن در قالب وبلاگ!(یعنی همین که می نویسید می تونید پیش نمایش مطلب را در وبلاگتان به صورت آقلاین بینید. تعجب نکنید که این نرم افزار ادیتر قویی داشته باشد، هرچه باشد محصول شرکتی است که Microsoft Word را تولید کرده است و مطمئنآ باید از نظر ادیتوری بسیار قوی باشد.

ویژگی خوی دیگر این نرم افزار این است که می توانید به ادیتور نرم افزار پلاگین هایی را اضافه کنیدو آن را اختصاصی تر  بهتر بکنید،افزونه هایی که امکان ارسال مطلب و عکس به فیس بوک و فلیکر را فراهم می کنند.این نرم افزار هم که اخیرآ نسخه ی جدیدش آمده است را از دست ندهید!

 

2.MarsEdit :مزیت عمده ی این نرم افار امکان هماهنگی با دیگر ادیتورهاست.این نرم افزار با وردپرس،بلاگر ، مویبل تایپ، تایپ ید ،لایو ژورنال، و دراپآل هماهنگ است و امکان هماهنگی با سایر سرویس ها را نیز دارد.همچنین امکان قرار دادن کدها در قالب پست ها به سادگی را نیز دارد.علاوه بر این شما می توانید با کمک این نرم افزار به راحتی در فلیکرتان جستجو کنید یا اینکه عکس هایستان را در آنجا آپلود کنید.

از دیگر ویژگی های خوب این نرم افزار امکان مشاهده ی مطلب نوشته شده در قالب وبلاگ و ادیت کردن آن است.

در پایان در مورد این نرم افزار باید دو نکته را یادآور شوم: یکی اینکه این نرم افزار برای سیستم عامل “مک” ساخته شده است و دومآ اینکه رایگاننیست و برای استفاده ی رایگان می توانید تا حداکثر 30 روز به صورت terial از آن استفاده کنید.

3.BlogDesk: نرم افزار عالی و قدرتمند برای وبلاگ نویسی است.این نرم افزار از انواع زبان های مختلف پشتیبانی می کند، و دارای ادیتور به شدت قدرتمندی است.امکان ارسال و ادیت تصاویر به وبلاگتان بدون استفاده از افزونه و پلاگین(مثل ویندوز لایو رایتر) ،همچنین می توانید کلماتی را تعیین کنید که تنها با یک کلیک و یا تایپ بخشی از کلمه کل آن کلمه را برایتان بنویسد را دارد(جمله بندی رو داشتید؟! البته اگر از بازدید کنندگان قلم یاز باشید باید عادت کرده باشید) .این نرم افزار از کل سیستم های معتبر وبلاگ نویسی پشتیبانی می کند به جز بلاگر!.

امکان قرار دهی لینکها بسیار ساده است و شما می توانید تنها با یک کلیک لینک مورد نظر را قرار دهید .همچنین در صورتی که لینکی که در پست قرار می دهید به صورت local باشد (مثل فایل های MP3 یا Pdf ) این نرم افزار به صورت اتوماتیک وار آن لینک ها را به هاست تعیین شده آپلود می کند! دیکشنری با پشتیبانی 14 زبانه برای چک کردن غلط های املایی و گرامری را نیز از دیگر ویژگی های این نرم افزار قرار دهید(اینکه فارسی را پشتیبانی می کند یا نه را نمی دانم!)

امکان حذف یا ادیت مطالب ارسال به طور مستقیم نیز از دیگر ویژگی های منحصر به فرد نرم افزار عالی است.از دیگر امکانات این نرم افزار می توان به امکان نوشتن موضوعات و تگ های مختلف به طور مستقیم از طریق نرم افزار اشاره کرد. در کل باید گفت که نرم افزار فوق العاده ای است و به امتحانش می ارزد.

در پایان هم این نکته را بگویم این نرم افزار مخصوص ویندوز است.

 

4.Zoundry Raven: یک نرم افزار فوق العاده ی دیگر برای وبلاگ نویسی! دارای ادیتور پشتیبانی کننده از ادیتور WISIWIG وHTML. یک ویژگی خوب این نرم افزار که می تواند آن ر از همتایان خود متمایز کند،پشتیبانی از UTF-8 است که زبان ما را نیز در بر می گیرد.امکان مشاهده ی پیش نمایش نوشته شده به صورت آفلاین در بلاگ و همچنی امکان مدیریت چندین اکانت مختلف وبلاگی با کمک این نرم افزار از دیگر ویژگی های این نرم افزار فوق العاده است.

این نرم افزار از بلاگر، تایپ ید، مویبل تایپ و متا وبلاگ پشتیبانی می کند. همچنین این نرم افزار به صورت پرتابل نیز موجود است که می توانید آن را در فلش مموری خود به صورت همراه داشته باشید.در نهایت هم این که این نرم افزار این امکان را دارد که به صورت کاملآ ساده از آن برای نوشتن مطالب در وردپرس استفاده کنید(امکانات دیکر را برای وردپرس از جمله ویرایش مطالب گذشته و … ندارد)

 

5.Ecto : از نرم افزار های محبوب در زمینه ی وبلاگ نویسی تحت سیستم عامل مک است. این نرم افزار جزو نرم افزارهایی است که یکی از مشهورترین وبلاگ نویسان یعنی نویسنده ی وبلاگ Problogger از آن استفاده می کند.مشکل اصلی این نرم افزار این است که استفاده از ابزار های مختلف و گسترش استفاده از این نرم افزار با کمک استفاده از افزونه هایی است که رایگان نیستند!

Ecto همچنین از دلیشز و فلیکر نیز پشتیبانی می کند.نکته ی دیگر اینکه این نرم افزار رایگان نیست و بریا استفاده ی رایگان از آن می توانید به مدت 21 روز از آن رایگان استفاده کنید.

6.W.Blogger: یک نرم افزار فوق العاده حرفه ای و قوی برای کسانی که واقعآ حرفه ای هستند.امکان ذخیره ی پست ها و ارسال آن ها در آینده ،اداره و ویرایش چندین پست ،و همچنین پینگ کردن ملب ارسال شده به سایت های  تکنوراتی ،و … .از جمله ویژگی های بسیار خوب این نرم افزار وجود نسخه ی پرتابل این نرم افزار است که می توانید آن رادر فلش مموری تان ذخیره کنید و در هر کجا که خواستید از آن استفاده کنید.این نرم افزار بیشتر برای وبلاگ نوبسانی بکار می آید که دائمآ در حرکتند!

 

7.Thingamablog:  نرم افزاری با کارایی کار بر روی لینوکس،ویندوز،و مک .این نرم افزار یک نرم افزار دوکاره است که هم توانایی وبلاگ نویسی را برای کاربر فراهم میکند و هم اینکه امکان بک فیدخوان قوی است . ادیتور این نرم افزار به اندازه ی دیگر نرم افزار ها قوی نیست ولی امکانات و ویژگی هایی دارد که آن را از دیگر نرم افزار ها متمایز می کند.البته برای استفاده ی این نرم افزار در سیستم عامل مک نیاز به دانلود یک برنامه ی جاوا دارید (که البته دانلود این فایل ها با ای پی ایران غیر قایل استفاده است).

امکان ایمپورت کردن RSS های وبلاگ های مختلف از دیگر فید ریدر ها به درون این نرم افزار و ارسال مستقیم آن مطلب به درون پست های وبلاگ چزو ویژگی های خوب این نرم افزار است.این امکان برای افرادی که عمومآ وبلاگ های خبری با نقل قول از دیگر سایت ها را دارند می تواند مفید واقع شود.این نرم افزار همچنین امکان ارسال مطالب از طریق ایمیل به نرم افزار را دارد که از اون طریق هم به وبلاگ منتشر شود. این امکان برای وبلاگ نویسانی است که در بدترین وضعیت ممکن هست می تواند مفید باشد! یعنی وقتی که سرویس وبلاگ نویسیشان در دسترس نباشد و همچنین امکان ارسال مطلب به وبلاگ از طریق ایمیل نباشد می تواند مفید باشد. این نرم افزار تحت GPL منتر می شود استفاده از آن رایگان است.

 

8.Qumana: نرم افزاری تحت ویندوز و مکینتاش. که دارای ویژگی هایی است که در دیگر نرم افزار های مشابه قابل یافتن نیست. اگر شما جزو کسانی هستید که می خواهید در یک شبکه ی تبلیغاتی عضو شوید می توانید از این نرم افزار استفاده کنید.شما می توانید از این نرم افزار زمانی که آفلاین هستید استفاده کنید و مطالبتان در هاردتان ذخیره کنید و هر وقت که خواستید آن را به وبلاگتان ارسال کنید.

ویژگی خوب و عالی دیگر این نرم افزار ویژگی است تحت عنوان DropPad که می توانید تنها با درگ کردن تصاویر و لینک های مخختلف را به وبلاگتان را وارد کنید.

 

9.ScribeFire: یک برنامه متفاوت با دیگر ادیتر ها. این ادیتور یک افزونه برای فایر فاکس هست با کمک این افزونه وقتی که دارید یک صفحه از وب را مشاهده می کنید می توانید با فشار دادن کلید “F12” افزونه باز شده شما می توانید در آن شروع به وبلاگ نویسیتان بکنید بدون اینکه صفحه را ترک کنید. همچنین می توانید با کلیک کردن روی یک آیکون آن را در یک تب جدیدباز کنید. البته که این نرم افزار ویژگی نرم افزار های خوب قبلی را ندارد ولی خب ویژگی  خوبی که دارد این است که وبلاگ نویسی با آن خیلی سریع است.

 

10.BlogJet: نرم افزار خوب ولی نه رایگانی است که در کل امکانات خوبی را برای وبلاگ نویسی فراهم میکند.اگر بخواهیم ویژگی های کلی این نرم افزار را خلاصه کنیم در یک کلام : سادگی ،قابل درک و زیبا است.

اگر توانستید افزونه هایاین نرم افزار رابه قیمت 60$ خریداری کنید آن وقت است که امکانات خوب این نرم افزار شامل حال شما می شود.این نرم افزار از بیشتر سرویس های وبلاگ نویسی پشتیبانی می کند و همچنین دارای یک فید خوان درست و حسابی نیز هست. همچنین مثل Blogdesk امکان نوشتن کلمات با نوشتن تنها بخشی از کلمات را فراهم می کند.امکان ذخیره ساز نوشته و ارسال آنها در زمان دیگر و همچنین امکان ارسال ویدئو به یوتیوب و البته ارسال تصائیر به فلیکر ،مدیریت وبلاگ و نوشته های قبلی در خود نوشته از دیگر ویژگی های این نرم افزار است. اگر به دنیال آلترناتیوی برای BlogDesk هست.

 

11.Flock : یک ابزار وبلاگ نویسی که تحت هر سه سیستم عامل مک ، ویندوز و لینوکس کار می کند.در واقع Flock یک مرورگر اینترنتی است که امکان وبلاگ نویسی را نیز در خود دارد.تقریبآ چیزی شبیه ScribeFire است ،با امکان نوشتن مطالب در کیبورد داخل برنامه با استفاده از ماوس.

 

12.Post2Blog: نرم افزاری است ه به نظر می رسد نرم افزار بسیار ساده ای برای وبلاگ نویسی باشد.که البته با نگاه دقیق تری می توانیم بفهمیم که امکانات بسیار جالبی دارد.از جمله اینکه می توانید با کمک این نرم به صورت خودکار لینک های مشابه با مطلب نوشته شده تان را در آمازون دات کام در بلاگتان قرار دهید!(جالب است نه؟) این نرم افزار البته که افزونه ای برای فایرفاکی و اینترنت اکسپلورر دارد که با کمک آن می توانید سریع تر وبلاگ نویسی کنید.

نکته ی جالب توجه اینکه این نرم افزار دارای نسخه ی پرتابل همراه با فید خوان می باشد که امکان استفاده در فلش مموری را درا که خیلی می تواند مفید باشد.همچنین می توانید با کمک این نرم افزار مطلب نوشته ی خودتان را به صورت خودکار به بیش از 43 سایت پینگ کننده ارسال کنید.تنها نکته ای که در مورد این نرم افزار باقی مانده این است که این نرما فزار به زیبایی دیگر نرم افزار ها نیست و ظراهر زیبایی ندارد و همچ نین امکان استفاده ی پلاگین ها را ندارد.

 

13.Bleezer :نرم افزاری تحت ویندوز و لینوکس و مک .این نرم افزار هم نرم افزاری است مثل دیگرنرم افزار ها که از تمام سرویس های وبلاگ نویسی پشتیبانی می کند. سرویس پینگ کننده،امکان آپلود تصاویر و فایل ها با استفاده از FTP و …. از دیگر امکانات این نرم افزار است

نرم افزار هایی دیگر برای وبلاگ نویسی

اجازه بدهید نرم افزار های ویژیه دیگری را نیز به شما معرفی کنیم که البته زیاد هم معروف نیستنند.

 

14.AirPress: نرم افزار ای است محصول شرکت معروف ادوبی.این نرم افزار این امکان را می دهد که کاربران با استفاده از API بتوانند ویدئوهایی را در وبلاگشان قرار بدهند همچنین امکان قرار داده فایل های فلش را نیز در سرویس فراهم می کند. در نهایت اینکه این سرویس تنها از وردپرس و DotClear پشتیبانی میکند.

 

15.SharpMT:  این نرم افزار یک نرم افزار فوق العاده است چون یک نرم افزار وبلاگ نویسی تحت موبایل های ویندوز دار و پاکت پی سی برای بلاگ نویسی تنها تحت مویبل تایپ.البته سه ورژن ازاین نرم افزار موجوداست : کامپیوتری، Pocket PC ،SmartPhon .با کلی ویژگی های یک ادیتور خوب.

قلم یاز

کیانوش انصاری بازدید : 209 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

10 سرویس برای کوتاه کردن آدرس های بلند!10 سرویس برای کوتاه کردن آدرس های بلند! www.ghalamyaz.blogfa.com

آدرس های بلند همیشه به خاطر سپاردنشان سخت است و همچنین اینکه استفاده از لینک ها در سرویس هایی مثل تویتر بسیار کاربرد دارد که .به علت محدود بودن تعداد کاراکترها در سرویس هایی اینچنین استفاده از آدرس های کوتاه تر مفیدتر است.در زیر لیست 10 سایتی را می بینید که آدرس های بلند را برای شما کوتاه می کنند.

1.tinyurl معروف ترین سایت در این زمینه است و به نظر من نیازی به توضیح بیشتری ندارد!
2.BurnUrl: مثل بالایی است ولی با این تفاوت که داری امکان تغییر آدرس هر سایتی که دلتان بخواهد است ! به این ترتیب که با قرار دادن دکمه ی بوک مارک کردن آن در تولبار مرورگرتان می توانید هر آدرسی را که دارید می بینید همزمان به آدرس های کوتاه تر تبدیل کنید

3.ABE5: با امکاناتی مثل بالایی ها با این تفاوت امکان قرار دادن رمز عبور برای آدرس مورد نظر را نیز دارید.

4.TubeURL: بی خودی چرا توضیح اضافی بدم وقتی که دارای امکانی مثل قبلی ها است و امکانات اضافی ای را هم ندارد!

5.Tini.us: علاوه بر امکان کوتاه کردن آدرس ها این امکان را دارد که می توانید ، تعداد کلیک ها روی لینک های مورد نظرتان را دنبال کنید.به این ترتیب که مثلآ اگر لینکی را در جاهای مختلف از جمله فیس بوک ،تویتر، انجمن های مختلف و… پست کنید می توانید فید بک آن را در این سایت ببینید.

6.DwarfURL: دارای امکان رمز داری بر روی لینک ها و همچنین ، امکان مشاهده ی آماری لینک مورد نظر را دارد

7.Shrinkify: یک افزونه ی فایرفاکسی است که با کمک آن به سادگی می توانید هر آدرسی را کوتاه تر کنید.تنها با کلیک کردن روی لینک مورد نظر می توانید ، آدرس مورد را در کلیپ بورد کپی کنید و در هر جا که می خواهید پیست کنید.

BudURL.8:امکان بررسی آماری لینک کوتاه شده را هم دارد.

9.DecentURL: امکان کوتاه کردن لینک ها را دارد منتها کمی هوشندانه تر!مثلا اگر آدرس مورد نظر شما به صورت http://youtube.com/watch?v=pQHX-SjgQvQ است ،با وارد شدن به این سایت آدرس زیر را می بینید:http://youtube.decenturl.com/medieval-help-desk! جالب بود نه!

10.SnipURL:مثل قبلی ها!

کیانوش انصاری بازدید : 221 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

آلبوم جدید و زیبای ایرج خواجه امیری -

سنگ صبور



آن پری چهره
چهار مضراح و آواز
مبدا فیض
پریشان
بیات زنده
آواز دشتی
پایانه افسانه

 


دانلود كل آلبوم بصورت یكجا

RapidShare


Direct Link

 


آلبوم: همه جای ایران سرای من است


با صدای: زویا ثابت

 

 

لینک دانلود
Quality:MP3 / 128 kbps

 

لینک دانلود:
Quality:WMA / 64 kbps


 

تکنوازی در دستگاه نوا

 

با همکاری هنرمندان : حسن کسایی ، جلیل شهناز ، رضا ورزنده ، منصور نریمان ، جهانگیر ملک

 

 

 

http://www.4shared.com/file/89103211/a3f675e1/nava.htm

 


 

گلبرگ شماره 1

 

دستگاه دشتی

 

هنرمندان حمیرا ، اسداله ملک

 

ترانه و غزل آواز از هما میر افشار

 

اشعار متن از حافظ

 

گوینده فیروزه امیر مغز

 

تهیه کننده شرکت بهنواز آپلون

 

 

http://www.4shared.com/file/102988654/f85ddb72/Golbarg-1.html


آلبوم " درِ میخانه " با صدای " داوود آزاد "

 

مستان سلامت می کندبشنوید دانلود کنید
یارب 1بشنوید دانلود کنید
یا رب 2 بشنوید دانلود کنید
در میخانه 1بشنوید دانلود کنید
در میخانه 2بشنوید دانلود کنید
برخیز و بیا ساقی 1بشنوید دانلود کنید
برخیز و بیا ساقی 2بشنوید دانلود کنید
هو الهو 1بشنوید دانلود کنید
هو الهو 2بشنوید دانلود کنید

کیانوش انصاری بازدید : 283 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

این مطالب رو به احترام یک دوست تو وبلاگ گذاشتم

دوستی که می گفت عاشق موسیقیست...


 

 

1


برنامه شماره 102 -  قطعاتی در سه گاه

فریدون حافظی : تار

اسداله ملک : ویولون

به همراهی ضرب امیر بیداریان

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

قطعاتی در سه گاه


2


برنامه شماره 113 -  قطعاتی در مخالف سه گاه

هنرمندان : اسداله ملک ، فریدون حافظی

منصور نریمان ، محمد موسوی ، ناصر افتتاح

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

قطعاتی در سه گاه www.ghalamyaz.blogfa.com


3


برنامه شماره 115 -  قطعاتی در شور

هنرمندان : حبیب اله بدیعی

منصور صارمی ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

4


برنامه شماره 117 -  قطعاتی در سه گاه

هنرمندان : حبیب اله بدیعی

منصور صارمی، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

5


برنامه شماره 124 -  قطعاتی در شوشتری

هنرمندان : اسداله ملک

منصور نریمان ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

6


برنامه شماره 126 -  قطعاتی در دشتی

هنرمندان : اسداله ملک

مجید نجاحی ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

7


برنامه شماره 155 -  قطعاتی در اصفهان

هنرمندان : جواد معروفی

حبیب اله بدیعی ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

قطعاتی در سه گاه www.ghalamyaz.blogfa.com استاد پرویز یاحقی


8


برنامه شماره 157 -  قطعاتی در دشتی

هنرمندان : پرویز یاحقی

جلیل شهناز ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3


 قطعاتی در سه گاه www.ghalamyaz.blogfa.com


9


برنامه شماره 197 -  قطعاتی در مخالف سه گاه

هنرمندان : احمد عبادی

محمد موسوی ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3


قطعاتی در سه گاه www.ghalamyaz.blogfa.com


10


برنامه شماره 200 -  قطعاتی در شور

هنرمندان : پرویز یاحقی ، جلیل شهناز

فضل اله توکل ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3


قطعاتی در سه گاه www.ghalamyaz.blogfa.com

 

11


برنامه شماره 203 - قطعاتی در ابوعطا

هنرمندان : احمد عبادی

اسداله ملک ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

12


برنامه شماره 205 - قطعاتی در بیات ترک

هنرمندان : احمد عبادی

اسداله ملک ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

13


برنامه شماره 212 - قطعاتی در دشتی

هنرمندان : احمد عبادی

اسداله ملک ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

14


برنامه شماره 213 - قطعاتی در افشاری

هنرمندان : اسداله ملک، رضا ورزنده

منصور نریمان ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3


قطعاتی موسیقی www.ghalamyaz.blogfa.com

 

15


برنامه شماره 220 - قطعاتی در مخالف سه گاه

هنرمندان : اسداله ملک، فرهنگ شریف

محمد موسوی ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

16


برنامه شماره 221 - قطعاتی در مخالف سه گاه

هنرمندان : پرویز یاحقی، جلیل شهناز

فضل اله توکل ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

17


برنامه شماره 223 - قطعاتی در بیات ترک

هنرمندان : پرویز یاحقی ، جلیل شهناز

فضل اله توکل ، جهانگیر ملک

 

لینکهای  دانلود : 1 و 2 و 3

 

18


برنامه شماره 224 - قطعاتی در بیات ترک

هنرمندان : احمد عبادی

اسداله ملک ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

19


برنامه شماره 227 - قطعاتی در همایون

هنرمندان : پرویز یاحقی ، جلیل شهناز

فضل اله توکل ، جهانگیر ملک

 

لینکهای دانلود : 1 و 2 و 3

 

20


برنامه شماره 248 - قطعاتی در ماهور

هنرمندان : حبیب اله بدیعی

منصور صارمی ، جهانگیر ملک

 

لینکهای  دانلود : 1 و 2 و 3

 

منبع: www.kiyansoft1.blogfa.com

کیانوش انصاری بازدید : 252 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (1)

چند کتاب پر محتوا برای دانلود pdf

دانلود کتاب : موشها و آدمها

دانلود کتاب : منطق الطیر

دانلود کتاب : ما بسیاریم

دانلود کتاب : آیین نامه طراحی میانای کاربر گرافیکی فارسی

دانلود کتاب : جوان خام

دانلود کتاب : فقر فلسفه

دانلود کتاب : هفتاد حکایت داستانی برگزیده از گلستان سعدی

دانلود کتاب : آشفتگی جنسیتی

دانلود کتاب : خاطرات آدم و حوا

دانلود کتاب : سقراط مجروح

دانلود کتاب : مصباح الشریعه

دانلود کتاب : فاطمه فاطمه است

دانلود کتاب : از شریعتی

دانلود کتاب : میکروکنترولرها

دانلود کتاب : نیازهای انسان امروز

دانلود کتاب : پدر، مادر ما متهمیم

دانلود کتاب : GSM سامانه فراگیر برای تلفن همراه

دانلود کتاب : پیروان علی و رنجهایشان

دانلود کتاب : مرجع کامل رجیستری ویروس نویسان

دانلود کتاب : سلمان پاک

دانلود کتاب : تشیع علوی، تشیع صفوی

دانلود کتاب : تجدد یا تمدن

دانلود کتاب : یک، جلوش تا بینهایت صفرها

دانلود کتاب : توانبخشی آسیب طناب نخاعی

دانلود کتاب : بولداگ

دانلود کتاب : بوستان

دانلود کتاب : ترور، آیین دجال

دانلود کتاب : آدم کش‌ها

دانلود کتاب : ابزار تشخیص امواج رادیویی

دانلود کتاب : قانون معادن در ایران

دانلود کتاب : نظام آموزشی لیبی

دانلود کتاب : آن گاه هدایت شدم

دانلود کتاب : فیلم سازی مستند را تجربه کنید

دانلود کتاب : نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران

دانلود کتاب : مبانی دیجیتال

دانلود کتاب : آموزش Protel 99

دانلود کتاب : نوح آموز

دانلود کتاب : مجموعه اشعار

دانلود کتاب : آینه های ناگهان (مجموعه اشعار)

دانلود کتاب : دعای افتتاح

دانلود کتاب : دست پنهان

دانلود کتاب : مجموعه کلمات عوامانه فارسی

دانلود کتاب : داستانهای شگفت انگیز از زیارت عاشورا

دانلود کتاب : آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات اینترنتی

دانلود کتاب : خاطرات دلبرکان غمگین من

دانلود کتاب : چیکده ای از روانشناسی اجتماعی

دانلود کتاب : نفوذ به شبکه‌های بی‌سیم

دانلود کتاب : آموزش قدم به قدم هک

دانلود کتاب : آموزش مقدماتی کامپیوتر

دانلود کتاب : زندگی‌نامه‌ی تولستوی

دانلود کتاب : رباعیات خیام

دانلود کتاب : نظام آموزشی آمریکا

دانلود کتاب : راهنمای استفاده از مدیر وب مین

دانلود کتاب : سه اسلام

دانلود کتاب : شعر بی شراب

دانلود کتاب : نظام آموزشی ژاپن

دانلود کتاب : نظام آموزشی ایتالیا

دانلود کتاب : مفاهیم پایه IT

دانلود کتاب : آشنایی با تعاریف سیستم های نرم افزاری و شبکه (اینترنت و شبکه)

دانلود کتاب : نظام آموزشی یونان

دانلود کتاب : نظام آموزشی فرانسه

دانلود کتاب : نظام آموزشی فنلاند

دانلود کتاب : آشنایی با تعاریف سیستم های نرم افزاری و شبکه (امنیت شبکه)

دانلود کتاب : آموزش PHP

دانلود کتاب : آموزش لینوکس (Red Hat 9)

دانلود کتاب : نظام آموزشی انگلستان

دانلود کتاب : نظام آموزشی امارات

دانلود کتاب : نظام آموزشی قبرس

دانلود کتاب : تبیین جهان و انسان

دانلود کتاب : سجاد لشکر

گذری بر جامعه شناسی شناخت

دانلود کتاب : مقدمه ای بر سی شارپ (#C)

دانلود کتاب : نظام آموزشی کانادا

دانلود کتاب : نظام آموزشی بلغارستان

دانلود کتاب : نظام آموزشی اتریش

دانلود کتاب : نظام آموزشی استرالیا

دانلود کتاب : دیجیتال (کتاب درسی)

اصول تکنیک ای جکس (Ajax)

دانلود کتاب : عربی

دانلود کتاب : عقل سرخ

دانلود کتاب : آشنایی با مجوزهای نرم افزارهای آزاد/متن باز

دانلود کتاب : مستان سلام ات میکنند

دانلود کتاب : مجموعه مقاله (پیرامون کربلا)

دانلود کتاب : سروهای سرخ

دانلود کتاب : سند و فضیلت زیارت عاشورا

دانلود کتاب : جامعه شناسی تحریفات عاشورا

دانلود کتاب : راهنمای کار با پایگاه داده PosterSQL

دانلود کتاب : مهر فروزان

دانلود کتاب : یاد یار (خاطرات شهدا باکری، چمران و کاوه)

دانلود کتاب : مجموعه مقاله (پیرامون کربلا)

دانلود کتاب : شبهای ورامین

دانلود کتاب : مقاله در جستجوی حقیقت

دانلود کتاب : راهنمای سریع استفاده از پایگاه داده MySQL

دانلود کتاب : آشنایی با شبکه خصوصی مجازی VPN

دانلود کتاب : حج عمره

دانلود کتاب : مجموعه مقاله

دانلود کتاب : ما عاشقان مرداب

دانلود کتاب : راهنمای مهاجرت به نرم افزارهای آزاد/متن باز

دانلود کتاب : تهوع

دانلود کتاب : شبهای سپید

شیر یعنی زندگی

دانلود کتاب : مبانی و فناوری کامپیوتر

دانلود کتاب : مسجدالنبی

دانلود کتاب : مکه و مدینه

دانلود کتاب : بقی

دانلود کتاب : احد

دانلود کتاب : در تعقیب کاچیاتو (کتاب همشهری)

دانلود کتاب : دستور ساختن واژه نامه

دانلود کتاب : واژه نامه کتابداری و مستندسازی (انگلیسی _ فارسی)

دانلود کتاب : دو داستان کوتاه

دانلود کتاب : روش ساده ذخیره و بازیابی اطلاعات در مراکز اسناد

دانلود کتاب : هزار تقلب دیگر از شجاع الدین شفا در تولدی دیگری

دانلود کتاب : طوفان دیگری در راه ست (کتاب همشهری)

دانلود کتاب : آشنایی با Java و J2EE

دانلود کتاب : نام کتاب مرجع جیبی جاوا اسکریپت

دانلود کتاب : پیشگیری از مشکلات پزشکی ثانویه

دانلود کتاب : اینجا امن نیست

دانلود کتاب : آموزش html و css

دانلود کتاب : سه داستان کوتاه (کتاب همشهری)

ناباروری و اختلالات نعوظی (ویژه پزشکان)

ناباروری و اختلالات نعوظی (ویژه پرستاران)

دانلود کتاب : داستانهایی از مثنوی

دانلود کتاب : تنگی مجاری ادرار در بیماران مبتلا به ضایعات نخاعی

دانلود کتاب : آشپزی در تهران

دانلود کتاب : گلهایی از گلستان (کتاب همشهری)

دانلود کتاب : مثانه عصبی

دانلود کتاب : سرباز کوچک اسلام(کتاب همشهری)

دانلود کتاب : سافت سوکت‌ها الاستومری و ژلی مورد استفاده در پروتزهای اندام تحتانی

دانلود کتاب : گزارشی از اولین همایش سنگربانان صبور

دانلود کتاب : مرکز بین المللی گفت و گوی تمدنها

دانلود کتاب : پند صالح

دانلود کتاب : ذوالفقار (در حرمت کشیدن تریاک)

دانلود کتاب : رساله سعادتیه

رساله رفع شبهات

دانلود کتاب : یک روز زندگی پسرک قبطی

هیدرو نفروز در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی

دانلود کتاب : یبوست در آسیب طناب نخاعی

دانلود کتاب : دشمنان

دانلود کتاب : دیو!.... دیو!

دانلود کتاب : دل سگ

دانلود کتاب : دژ دیجیتالی

دانلود کتاب : گيلماش

دانلود کتاب : در انبوه شهرها

دانلود کتاب : در ولایت هوا-2

دانلود کتاب : در ولایت هوا

دانلود کتاب : بیگانه

دانلود کتاب : برده گمشده راعی

دانلود کتاب : باله دریاچه قو

دانلود کتاب : باغ آلبالو

دانلود کتاب : آزمايشى ديگر

دانلود کتاب : ارغوانى بر خاآريز

دانلود کتاب : قلعه حيوانات

دانلود کتاب : اندوه سترون بودن

دانلود کتاب : آن نامه ها آه از بهشت مى آيند...

دانلود کتاب : امیر ارسلان نامدار

دانلود کتاب : هاری پاتر

دانلود کتاب : آهستگی

دانلود کتاب : آدم آدم است

دانلود کتاب : قهرمانهای چهار گانه

دانلود کتاب : مرز

دانلود کتاب : مَدّ و مِه

دانلود کتاب : داستان کشف آسپرین

دانلود کتاب : خواص خوراکی و دارویی زعفران

دانلود کتاب : پیشگویی های زرتشت (1)

دانلود کتاب : مهندسی ابرو و بهترین فرم ابرو

دانلود کتاب : زنده شدن پس از مرگ

دانلود کتاب : چند نمونه ذکر و فواید آن

دانلود کتاب : چند نمونه طلسم

دانلود کتاب : تصفيه و ضد عفوني آب و فاضلاب

دانلود کتاب : زار زدایی در جنوب ایران

دانلود کتاب : و آنگاه خدایان از آسمان آمدند!

دانلود کتاب : صحرای سرخ

دانلود کتاب : بسوی آغازی نوین

دانلود کتاب : چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم؟

دانلود کتاب : روش اضافه کردن فایل های فلش

دانلود کتاب : ترفند رایت یک گیگ اطلاعات بر روی سی دی 700 مگابایتی

دانلود کتاب : طریقه نصب برنامه در گست

دانلود کتاب : طریقه نصب برنامه در گست

دانلود کتاب : 101 راز اینترنت اکسپلورر

دانلود کتاب : 25 رمز و راز از اینترنت اکسپلورر

دانلود کتاب : 10 روش برای طراحی موفق آرم تجاری (2)

دانلود کتاب : 20 نکته ویندوزی

دانلود کتاب : 17 استراتژی مهم برای افزایش رتبه در موتورهای جستجو

دانلود کتاب : تاریخ با شکوه مصر باستان

دانلود کتاب : ترس از دیدگاه روانکاوی

دانلود کتاب : طلسم

دانلود کتاب : 10 نکته طلایی برای ساختن یک وبلاگ موفق

دانلود کتاب : 10 مطلب مهم برای انتخاب یک نام خوب برای دامنه

دانلود کتاب : 10 مشکل شبکه و روشهای مقابله با آنها

دانلود کتاب : 10 روش برای طراحی موفق آرم تجاری

دانلود کتاب : 10 ترفند برای اینترنت اکسپلورر

دانلود کتاب : 9 نکته تکمیلی در وب

دانلود کتاب : 9 مشخصه ای که یک وب سایت نباید داشته باشد

دانلود کتاب : فصل گستاخی

دانلود کتاب : چوب بدستهای وَرَزیل

دانلود کتاب : چرند و پرند

دانلود کتاب : 9 مشخصه ای که یک وب سایت نباید داشته باشد.

دانلود کتاب : 8 نکته برای افزایش کارایی ویندوز XP

دانلود کتاب : 8 توصیه برای ایمنی بیشتر رمز عبور

دانلود کتاب : 8 توصیه برای موفقیت بلند مدت در بازار سهام

دانلود کتاب : هفت روش حرفه اي براي ایجاد رمز عبور در یاهو

دانلود کتاب : 7 سوال قبل از راه اندازی وبلاگ

دانلود کتاب : 5 توصیه برای لینک دادن در سای

دانلود کتاب : کدی برای ریستارت کردن گوشیها در هنگام جستجو کردن بلتوث شما!

دانلود کتاب : محافظت از آنتن های ماهواره های

دانلود کتاب : تمدنهای گمشده

دانلود کتاب : تجربه نزدیک به مرگ

دانلود کتاب : تقویت سازوکارهای کشوری در پشتیبانی از « پژوهش در ضرور تهای بهداشت ملی »

کیانوش انصاری بازدید : 218 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

آموزش HTML

آموزش ASP.NET (پیشرفته)

آموزش ASP.NET

دنیای اسلام

نفوذ به شبکه‌های بی‌سیم

انقلاب ایران و سقوط پادشاهی

آموزش هک و امنیت شبکه

راهنمای امنیت فناوری اطلاعات

آموزش کاربردی توابع VB.Net

زندگی‌نامه‌ی تولستوی

آشنایی با سیستم عامل لینوکس

آموزش VB.NET

قصه‌های شیخ اشراق

مقاله (آموزش هک، نفوذ به سایت بانک تجارت چگونه انجام شد)

گرامر برای مکالمه زبان انگلیسی

هری پاتر و زندانی آزکابان

امنیت سرور لینوکس

کتاب الکترونیکی آشپزی

آموزش مقدماتی کامپیوتر

زایمان و فراتر از آن

جمعیت و تنظیم خانواده

هری پاتر و جام آتش

خسرو و شیرین

استقرار نظام مدیریت بر عملکرد

آموزش قدم به قدم هک

میترایسم، مهر و مهرپرستی

گرامر برای مکالمه زبان انگلیسی (بخش دوم)

دانلود کتاب : زندگی‌نامه بیل گیتس (بخش اول)

مرجع ترفندهای رجیستری

دانلود کتاب : اصول مطالعه

دانلود کتاب : مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد، مهندسی کامپیوتر

دانلود کتاب : ویجا

دانلود کتاب : مجموعه داستان

سلاطین دنیای زیر زمینی هکرها

برنامه نویسی برای سیستم عامل سیمبین

آموزش مقدماتی Crack

دانلود کتاب : همسران رضاشاه

دانلود کتاب : لیلی و مجنون

دانلود کتاب : گلستان سعدی

راهنمای رهیاب‌های (روتر) سیسکو

زنده به گور (مجموعه داستان)

مجموعه مقاله (صهیونیسم)

الوهیم مرا به سیاره خویش بردند

مجموعه مقالات برنامه‌نویسی (سایت Dev.ir)

دانلود کتاب : برنامه نویسی (الگوریتم، فلوچارت و زبان VB)

دانلود کتاب : فالون گونگ

دانلود کتاب : مارکسیسم و فرمالیسم

دانلود کتاب : تبارشناسی فلسفه تربیتی نانوشته

دانلود کتاب : ویژوال بیسیک در N+1 روز

دانلود کتاب : سلامت طبیعی، داروهای طبیعی

کتاب : یبوست در آسیب طناب نخاعی

بیماری مزمن کلیه در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی

دانلود کتاب : ای شمع‌ها بسوزید

دانلود کتاب : اندر لطایف روزگار

دانلود کتاب : برگشت ادرار از مثانه به حالب در بیماران مبتلا به آسیب نخاعی

دانلود کتاب : اتونومیک دیس رفلکسی (اختلال واکنشی سیستم عصبی اتونومیک

دانلود کتاب : هر آن چه که لازم است درباره ایدز بدانید

دانلود کتاب : تحقیقی تاریخی پیرامون تشیع، امامت، امامان و مهدویت

دانلود کتاب : افسردگی در بیماران با آسیب نخاعی

دانلود کتاب : آشنایی با بیماری هپاتیت

دانلود کتاب : تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده

دانلود کتاب : تفسیر بیان السعاده فی مقامات العباده

دانلود کتاب : سنگ‌های ادراری در بیماران نخاعی (ویژه پزشکان)

دانلود کتاب : سنگ‌های ادراری در بیماران نخاعی (ویژه پرستاران)

اندیشکده ایران و یونان به کوشش سیمین کوثری

کتاب برانگیختگان نوشته جعفر معروفی

دانلود کتاب : آموزش میکروکنترولر PIC

دانلود کتاب : کوچه خلوت، شش داستان کوتاه

دانلود کتاب : جوشن کبیر

دانلود کتاب : آموزش سریع میکروکنترولر AVR

دانلود کتاب : همراه با راستگویان

دانلود کتاب : پیمایش رضایت مشتری

رازدانی و روشنفکری و دینداری

دانلود کتاب : تاریخ طبری (تاریخ الرسل و الملوک)

دانلود کتاب : ترجمه قرآن کریم

دانلود کتاب : جنون گاوی

دانلود کتاب : چگونه می‌توان مخترع شد؟

قواعد کدنویسی در فلش (Action Scripting in Flash)

دانلود کتاب : آموزش کرک (Crack)

دانلود کتاب : فراموشی

دانلود کتاب : متافیزیک

دانلود کتاب : گزیده ای از مصباح الهدی (حاج اسماعیل دولابی ره)

دانلود کتاب : گزیده ای از کیمیای محبت

دانلود کتاب : راهنمای استفاده از MatLab

مقاله (برنامه نویسی پوسته لینوکس)

ترجمه قرآن کریم

دانلود کتاب : مرجع کامل آموزش زبان PHP

برگردان مرزبان نامه به پارسی سره

دانلود کتاب : خود هیپنوتیزم

دانلود کتاب : آشنایی با زبان #C

دانلود کتاب : جوانی

دانلود کتاب : هفت بزم بهرام گور

دانلود کتاب : قانون چک

دانلود کتاب : هری پاتر و قدیسان مرگ

دانلود کتاب : حماسه‌های پهلوانی

دانلود کتاب : کاکتوس‌ها هم عاشق می‌شوند

دانلود کتاب : آنابولیسم در ورزش‌های قدرتی

دانلود کتاب : وردی که بره‌ها می‌خوانند

دانلود کتاب : منم کوروش شهریار روشنایی ها

دانلود کتاب : سفرنامه جنوب ایتالی

دانلود کتاب : نگاه انسانی درباره ادبیات وزن

دانلود کتاب : تاریخچه و شناسنامه مطبوعات قرآنی

دانلود کتاب : آموزش Power Point 97

دانلود کتاب : هنر استدلال

دانلود کتاب : بویی که سرهنگ را دلباخته کرد

دانلود کتاب : تمایلات جنسی کودکان و نوجوانان

دانلود کتاب : لمعات الحسین

دانلود کتاب : چهار رنگ

دانلود کتاب : گزیده‌هایی از مثنوی

دانلود کتاب : گل آقا لچه گورابی

دانلود کتاب : داستان‌های قرآن کریم

دانلود کتاب : ساختار زبان الگو

دانلود کتاب : در همسایگی حوض کاشی پادشاهان

دانلود کتاب : آذری: یا زبان باستانی آذربایجان

دانلود کتاب : خسرو و شیرین

دانلود کتاب : هری پاتر و جام آتش

دانلود کتاب : انقلاب ایران و سقوط پادشاهی

دانلود کتاب : میترایسم، مهر و مهرپرستی

دانلود کتاب برای موبایل

دانلود همسران رضاشاه

کیانوش انصاری بازدید : 252 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

آلبوم ۱۹۹۸ جو ساتریانی

دانلود موزیک 1:Gene Engelgau  

دانلود موزیک 2 :anthem 

دانلود موزیک 3:Fred_DP153_Satriani_always 

دانلود موزیک 4:FRIENDS 

دانلود موزیک 5:Friends1 

دانلود موزیک 6: Lights of Heaven

دانلود موزیک  7: Flying In A Blue Dream 

دانلود موزیک 8:Satch Lesson (Backing Track) 

دانلود موزیک 9 :Slick 

دانلود موزیک 10:Surfing With The Alien 

دانلود موزیک 11:Time Machine (Disk 2) - 12 - Drum Solo 

دانلود موزیک 12:Time Machine

دانلود موزیک  13:A Train Of Angels  

دانلود موزیک 14:Ceremony 

دانلود موزیک 15:House Full Of Bullets 

دانلود موزیک 16:Lifestyle 

دانلود موزیک 17:solo_12_tonalites 

دانلود موزیک 18:Love Thing 


آلبوم تابستان ۸۵ علی اصحابی

دانلود ترانه 1:چشمهای بارونی 

دانلود ترانه 2 :لاف عاشقی 

دانلود ترانه 3:اگه عشق منی 

دانلود ترانه 4:آدم کوکی 

دانلود ترانه 5:گل شکسته 

دانلود ترانه 6:آخه دل من

دانلود ترانه  7:آرزوهام 

دانلود ترانه  8:صدای نفرتی 

دانلود ترانه  ۹:ریمیکس


آلبوم مهر 86 خشایار اعتمادی

دانلود ترانه 1:دیگه محاله 

دانلود ترانه 2 :وقتی نیستی پیشم 

دانلود ترانه 3:از دست تو ناراحتم 

دانلود ترانه 4:خدا تو رو ببخشه 

دانلود ترانه 5:سقوط 

دانلود ترانه 6:نکنه بری عزیزم

دانلود ترانه  7:دیگه رفتم 

دانلود ترانه  8:غوغا 


آلبوم مهر 86 فریدون

دانلود ترانه 1:دوستت دارم 

دانلود ترانه 2 :بارون میزنه 

دانلود ترانه 3:باران 

دانلود ترانه 4:از تو دورم 

دانلود ترانه 5:دلم تنگه 

دانلود ترانه 6:گل ناز

دانلود ترانه  7:هنوز تشنه ام 

 

 آلبوم 83 فریدون

دانلود موزیک 1:افسون 

دانلود موزیک 2:آدم های مهربون 

دانلود موزیک 3:تو ندانی 

دانلود موزیک 4 :بیا بریم 

دانلود موزیک 5:فاصله ها 

دانلود موزیک 6:غریبه 

دانلود موزیک 7:رفتم 

دانلود موزیک 8:شوق پروازی ندارم 

دانلود موزیک 9:تهرون 

دانلود موزیک 10:ای وطن

دانلود موزیک 11:خاطره

دانلود موزیک 12:دسته گلها-بوی سیب

دانلود موزیک 13:میکس


دانلود MUSIC : ایران من

 

آلبوم 82 علیرضا عصار

دانلود ترانه 1:ورود کاروان به کربلا 

دانلود ترانه 2 :خاک خونین 

دانلود ترانه 3:جنگ حضرت عباس 

دانلود ترانه 4:حسرت دیدار 

دانلود ترانه 5:سجاده ی عشق 

دانلود ترانه 6:جنگ امام حسین

دانلود ترانه  7:مولای عشق 

دانلود ترانه  8:خروج کاروان از کربلا 

دانلود ترانه  9:حجر یاران


دانلود MUSIC : منم همینطور

آلبوم ۸5 هیچکس

دانلود رپ 1:مقدمه 

دانلود رپ 2:دیده و دل 

دانلود رپ 3:اختلاف 

دانلود رپ 4 :من وایستادم 

دانلود رپ 5:هر طور شده میگم 

دانلود رپ 6:بر پا 

دانلود رپ 7:دیده و دل-ریمیکس 

دانلود رپ 8:زندان 

دانلود رپ 9:قانون 

دانلود رپ 10:وطن پرست 

کیانوش انصاری بازدید : 255 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
با این برنامه میتونید سایت را اسکن کنید و آن را هک کنید.

شما باید خودتان Username و Password را حدس بزنید تا برنامه برای شما درستی آن را چک کند.
http://aliz.parsehgig.com/SQLScan.zip
.................................................. ...
این هم یک برنامه برای پینگ زدن به سایت.
http://aliz.parsehgig.com/WSPING32.zip
.................................................. ...
این هم یک برنامه بسیار عالی برای اسکن کردن هاست و سایت.

با این برنامه میتونید هاست یک سایت را چک کنید و به آن حمله کنید.

http://aliz.parsehgig.com/hostscan.zip
.................................................. ....
مقاله ی جالبیه دانلود کنید
http://aliz.parsehgig.com/The%20Meth...%20hacking.zip
.................................................. ....
با این برنامه میتونید سایتها را اسکن کنید. این برنامه خیلی قوی هستش حتما دانلود کنید
http://aliz.parsehgig.com/Super%20Scan%202.05.zip
.................................................. ....
این هم یک اسکنر بسیار عالی و همه کاره
http://www.nscan.org/download/nscan091.exe
.................................................. .......
این هم باز یک برنامه خیلی مفید که خیلی هاتون دنبالش هستید. با این برنامه میتونید آیدی خودتون را از لیست هر کس که میخواهید پاک کنید. مثلا دوست ندارید آیدیتون تو لیست من باشه ولی من قبلا آیدی شمارو اد کردم . با این برنامه میتونید به راحتی آیدی خودتونو از لیست من پاک کنید.
http://aliz.parsehgig.com/Dab.zip
.................................................. .........
اینم یک آنتی اسنیفر

http://packetstormsecurity.nl/sniffe...iff/as-101.zip
.................................................. ........
این برنامه یک اسکنر بسیار عالیه حتما دانلود کنید از دستتون میره
http://www.networkactiv.com/NetworkA...cannerV4.0.exe
.................................................. .........
با این برنامه میتونید بلوتوث هک کنید
http://pcworm.persiangig.com/Data/Bl...20(PcWorm).zip
.................................................. ........
با این برنامه میتونید آیدی هک کنید.

شما ابتدا باید یک لیست پسورد داشته باشید و بعد آیدی طرف را در این برنامه Add کنید و بعد برنامه شروع به تست کردن پسوردها بر روی آیدی مورد نظر میکند.
http://aliz.parsehgig.com/yahooUltraCracker.zip
.................................................. ........
با این برنامه میتونید سرور ایمیل را پیدا کنید و برای هک کردن به کارتون میاد.
http://aliz.parsehgig.com/SMTP%20Server%20Resolver.zip
.................................................. .......
اینم یک اسنیفر دیگه
http://www.westbrooksoftware.com/tcpviewer.zip
.................................................. .....
الان یک برنامه برای اسنیفر کردن پروتوکل TCP گذاشتم.
http://www.westbrooksoftware.com/tcpspy.zip
.................................................. ......
این برنامه یک اسکنر بسیار قوی هستش که میتونید یک رنج آی پی به برنامه بدید و پورت مورد نظر را انتخاب کنید و بعد برنامه شروع به اسکن میکنه.
http://www.bluebitter.de/download/BluesPortScan.zip
.................................................. .........
با این برنامه شما میتونید یک رنج آی پی را چک کنید
http://aliz.parsehgig.com/IPScanner.zip
.................................................. ............
با این برنامه میتونید اطلاعات زیادی در مورد یک سایت بدست بیارید
http://aliz.parsehgig.com/whois.zip
.................................................. ...............
با این برنامه میتونید تروجانهایی که داخل خود برنامه هست تست کنید و بعد میتونید سیستم را هک کنید. حتما دانلود کنید از دستتون میره.
http://aliz.parsehgig.com/TrojanHunter.zip
.................................................. .............
این برنامه برای اسکن کردن سایتها کاربرد زیادی داره و اطلاعات مفیدی در مورد سایت به شما میده
http://www.iranmodern.info/upload6/774f92a113.zip
.................................................. ..........
با این میتونید سایتهای CGI را پیدا کنید و آنها را هک کنید
http://www.iranmodern.info/upload6/598f65e1fb.zip
.................................................. ............
با این برنامه میتونید سایتهای IIS را دیفیس کنید
http://www.iranmodern.info/upload6/c674ee7b99.zip
.................................................. .................
با این برنامه میتونید بفهمید کی invisible هست یا نیست.فقط کافیه آیدی طرف را وارد کنید.
http://www.iranmodern.info/upload6/fcb172ae86.zip
.................................................. ..............
این برنامه برای فرستادن فایلها به یک آی پی یا دریافت فایلها از آی پی مورد نظر کاربرد دارد.
http://www.iranmodern.info/upload6/2b0b1744cd.zip
.................................................. ..............
بدون نیاز به مسنجر و با استفاده از این برنامه میتوانید همه پیغامهای رد و بدل شده با دیگران را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است که فقط میتوانید پیغامهای رسیده و فرستاده شده بر روی همین ویندوز را مشاهده کنید.همچنین میتوانید متن مورد نظر را ذخیره کنید.

http://www.iranmodern.info/upload6/177824ee7b.zip
.................................................. .........
اگر میخواهید فردی را از یاهو بیرون بیاندازید یا به اصطلاح طرف را بوت کنید میتوانید با وارد کردن آیدی او در این برنامه به هدف خود برسید.

این برنامه ابزارهای نیز دارد که با زدن Open Bots میتوانید آنها را مشاهده کنید.

http://www.iranmodern.info/upload6/9fbeed9734.zip
.................................................. ............
با این برنامه میتوانید همه پیغامهایی که در یاهو و ام اس ان مسنجر رد و بدل میشود را مشاهده کنید.

http://www.iranmodern.info/upload6/c8f8d2e077.zip
.................................................. .............

این هم یک برنامه عالی که خیلی ها دنبالشن!
با این برنامه میتونید پسوردهارو کرک کنید.

http://aliz.parsehgig.com/HEXEDIT.zip

……………………………..
تعدادی از دوستان درخواست کرده بودند که لیست پسورد برای دانلود بزار که من این برنامه را برای شما گذاشتم.
شما با این برنامه میتونید لیست پسورد درست کنید.

http://aliz.parsehgig.com/Password%2...ator%202.3.zip

……………………………….
هک کردن در سیستم های رایانه ای به امری عادی تبدیل شده است و البته راه های جلوگیری هم زیاد تر از راه های هک است , این بار در سایت تخصصی موبایل یک نرم افزار با قابلیت هک گوشی های موبایل معرفی می شود.هدف ما معرفی این نرم افزار و آشنایی شما با سیستم های جدید تلفن های همراه است.پس امیدوارم استفاده های غیر مجاز از این نرم افزار انجام نشود.این نرم افزار بر خلاف نرم افزار های مشابه 100% کار می کند و قابلیت های بسیار بالایی دارد که در ادامه توضیح داده می شود.

قابلیت های منحصر به فرد این نرم افزار :

- تغییر زبان گوشی هک شده !
- کم و زیاد کردن صدای گوشی هم شده ...
- خواندن اس ام اس ها و دفترچه تلفن و ...

سایت تخصصی موبایل هیچ گونه مسئولیتی در قبال سوء استفاده از این نرم افزار ندارد.
نرم افزار جاوا است و تست شده بر روی اکثر مدل های گوشی های موبایل است.
این نرم افزار با گوشی N70 نوکیا مشکل دارد و ممکن است آسیب برساند.
پسورد : http://www.w3bsecurity.blogfa.com/www.ir-tci.org ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )
http://www.ir-tci.org/01/software/Ftp-Bt-[www.Ir-Tci.Org].zip


اين هم اسكنر Retina است كه مي شه گفت يكي از اسكنرهاي خوب است.
http://d3pr2.freehostingnow.com/Scan...tina/index.htm

……………………………
این هم یک اسپوفر قوی
http://parsaspace.com/darkness/Programs/macv01.zip

……………………………….
برنامه اي بسيار قوي جهت استفاده نفوذگران و مديران سرور ها به قدرت بسيار بالا جهت وصل شدن به درگاه هاي (PORT) مختلف از جمله SSH,Telnet و .....

http://www.deltahacking.net/tools/putty.exe

با این برنامه شما میتونین پسورد یوزر XP رو حتی در یوزرهای محدود شده پیدا کنید این برنامه تا 10 رقم پسورد رو جستجو میکنه و حتی اگر Space هم در پسورد به کار رفته باشه اونو پیدا میکنه این برنامه بیشتر به درد کسایی میخوره که میخوان تو کافینت وترد یوزر اصلی بشن و خرابکاری کنن.

http://hamed007.sitesled.com/MK/Mort...20Password.zip

……………………………..

با این برنامه شما میتونین آیکون فایل اجرایی خودتونو عوض کنین بیشتر بدرد تروجان بازها میخوره.
http://hamed007.sitesled.com/MK/Mort...%20Changer.zip
…………………………
هک آیدی در عرض چند دقیقه . با این برنامه شما در عرض چند دقیقه میتونین پسورد آیدی طرف رو به دست بیارین این برنامه با استفاده از Bug موجود در ویندوز XP به سیستم طرف متصل شده و پسورد اونو از رجیستری در میاره و به شما نشون میده در نتیجه طرف حتما باید آنلاین باشد.

http://hamed007.sitesled.com/Pass%20Finder%20v2.19.zip

با این برنامه شما میتونین یوزر و پسورد اکانت اینترنت طرف رو به دست بیارین این برنامه شامل گزینه های زیره






Send Dial Up Pasword


یوزر و پسورد اکانت اینترنت ارسال میشه






Send Computer Name


نام کامپیوتر طرف ارسال میشه






ByPass FireWall


میتونه از دیوار آتش عبور کنه






Undetect By ANtiVirus


آنتی ویروس اونو نمیشناسه



در قسمت Email ایمیلی که میخواین پسوردها به اون ارسال بشه رو بنویسید


در قسمت Smtp And Port باید Smtp و port مربوط به ایمیل رو بنویسید اگه از یاهو استفاده میکنید گزینه پیشفرض خوبه


در قسمت Icon آیکن مربوط به فایل سرور رو انتخاب کنید.

http://hamed007.sitesled.com/MortalK...l%20Sender.zip

……………………………….
تروجانی که پسورد اکانت اینترنت طرف رو براتون سند میکنه
http://hamed007.sitesled.com/86225/keylogger/ACC_PS.zip
…………………………….
تروجانی که پسورد اکانت اینترنت و یاهو رو براتون سند میکنه
http://hamed007.sitesled.com/86219/power-spy_v12.zip

این هم یک برنامه فوق العاده برای هک کردن سایت , ایمیل و ...
با این برنامه میتونید اطلاعات زیادی بدست بیارید.مثلا میتونید سرور اصلی یک ایمیل را بدست بیارید.و خیلی اطلاعات دیگه که باید حتما دانلود کنید تا بفهمید!
http://download.jufsoft.com/download/whereisip2.exe
………………………….
با این برنامه میتوانید پسورد یاهو ۸ را بدست آورید.

http://boxbox.persiangig.com/Yahoo_S...er_V%201.0.zip
……………………….
این برنامه برای تست امنیت سرور ها ی لینوکس و ترجیحآ دارای cpanel و پیدا کردن سایت های آسیب پذیر روی آن می باشد و این کار را با کپی کردن فایل درخواستی شما بر روی سایت های دیگر روی سرور انجام می دهد
این برنامه شباهت هایی با تروجان دارد از این نظر که شما یک فایل که در پوشه برتامه با نام idf.php موجود است را بر روی یک سایت اپلود می کنید و آدرس آن را به برنامه می دهید و برنامه از طریق آن با سرور ارتباط برقرار می کند و به تست امنیت سرور و سایت های آن می پردازد .
برای شروع شما بایستی علاوه بر آدرس idf.php , ادرس deface.htm را نیز به برنامه بدهید تا این فایل را روی سایت های دیگر سرور کپی کند
پس از آدرس دهی روی Get Site List کلیک کنید . در این مرحله برنامه لیست کل سایت های سرور را نمایش می دهد و شما با کلیک روی سایت مربوطه امنیت آن را چک می کنید و در صورت نا امن بودن فولدر های آسیب پذیر آن لیست می شود و شما با کلیک روی آن فولدر می توانید فایل deface.htm را روی آن کپی کنید . انجام تمام مراحل تنها با کلیک کردن می باشد.
شما هم چنین می توانید با انتخاب حالت automatic به برنامه این اجازه را بدهید تا کلیه کار ها را بدون کلیک شما و به تنهایی انجام دهد و کلیه سایت های سرور را پردازش کند و کوتاه ترین فولدر های هر سایت را برای کپی کردن deface.htm انتخاب کرده و کپی کند
از امکانات دیگر برنامه می توان به قسمت connect back اشاره کرد . در این بخش شما می توانید از سرور shell بگیرید حتی اگر تمامی کامند ها ( فانکشن های شلر مانند system و ... ) بسته باشد
قسمت Zone-h reporter این امکان را به شما می دهد که لیست سایت های آسیب پذیر را به zone-h گزارش دهید با سرعت بالا و پردازش سایت های ثبت شده , قبلآ ثبت شده و دیگر حالت ها ( اگر 1 سایت از 10 سایت مانع از ثبت سایت های دیگر شود . 9 سایت باز برای ثبت ارسال می شود و خطای کار در این روش 0 است )

http://www.irchatan.com/downloads/iR...eFacer-2.0.zip

با این برنامه میتوانید یک فایل سرور بسیازید و برای قربانی بفرستید و پسورد جیمیل او را بدست آورید.

http://mailsender2007.by.ru/gmail/Gmail.zip
……………………….
این برنامه برای هک کردن ایمیل به کار میرود.شما با این برنامه میتوانید ایمیل را کرک کنید.

http://www.davoodblack.com/AMIR1/Cra...Crack%20V1.zip
………………………
این هم یک برنامه همه کاره که شامل اسنیفر و ... است.

http://download.capturix.com/cnw.exe

این برنامه برای دیفیس کردن سایتها بسیار کاربرد داره.
http://arlvlalv.persiangig.com/videos/idf.rar

……………………………
خواندن این کتاب شما با یک سری از ترفندهای مهم یاهو مسنجر آشنا میشوید
http://parsaspace.com/darkness/Educution/yahoo.zip
…………………………….
با این برنامه میتوانید یک فایل سرور بسازید و آن را برای قربانی بفرستید و سیستم آن را به طور کامل بدست بگیرید
http://www.asdfghjklkjhgfdsa.persian...20Uploader.zip

……………………..
کسانی که میخواهند کراکر خوبی بشوند حتما این آموزش را دانلود کنند.خیلی آموزش جالب و آموزنده ای است
http://www.simorgh-ev.com/security/m...k-learning.zip

این هم یک باگ اسکنر که با اون میتونید یک سایت را اسکن کنید و باگهای موجود در آن را شناسایی کنید و بعد به آن حمله کنید.
http://parsaspace.com/dst/Hack-Tools...ner%20v4.0.rar
………………….
این برنامه یک بوتر قوی به علاوه امکانات دیگر که بسیار مفید است.

http://aliz.parsehgig.com/Deliverance.zip

…………………
این هم از جدیدترین نسخه برنامه SuperScan که خیلی طرفدار داره.این نسخه امکانات خیلی بیشتری نسبت به نسخه های قبل داره.
http://aliz.parsehgig.com/SuperScan4.zip
………………
این هم تروجان بسیار قوی که با اون میتونید پسورد ایمیل قربانی را بدست آورید.

http://aliz.parsehgig.com/iRcHaTaN-Ps%207.1.zip


این هم زبان برنامه نویسی بسیار زیبای پیتون.به زودی آموزش این زبان را براتون میزارم.

http://www.python.org/ftp/python/2.5.1/python-2.5.1.msi
………………….
با دیدن این فیلم شما به راحتی میتوانید سایتهای News را هک و دیفیس کنید.

http://nasser-desperado.persiangig.c...ite%20News.rar
……………..
با این برنامه میتوانید یک آی پی را اسکن کنید.

http://www.softperfect.com/download/netscan.exe

مقاله:...

مقاله (ارتباط درگاه سریال و میکروکنترلر)
http://parstech.org/dlt.php?code=1278
…………………………
آشنایی با زبان #C
http://parstech.org/dlt.php?code=1475
………………………
آشنایی با سیستم عامل لینوکس
http://parstech.org/dlt.php?code=1056
………………………
آشنایی با فن‌آوری Ajax
http://parstech.org/dlt.php?code=1395
……………………….
آشنایی با Java و J2EE
http://parstech.org/dlt.php?code=1437
…………………….
آموزش قدم به قدم هک
http://parstech.org/dlt.php?code=1112
………………………
آموزش مقدماتی اینترنت
http://parstech.org/dlt.php?code=1283
…………………….
آموزش مقدماتی شبکه
http://parstech.org/dlt.php?code=1177
…………………..
آموزش مقدماتی پاسکال
http://parstech.org/dlt.php?code=1049

آموزش مقدماتی کامپیوتر
http://parstech.org/dlt.php?code=1135
…………………….
آموزش مقدماتی Crack
http://parstech.org/dlt.php?code=1281
…………………..
آموزش مقدماتی MetaSploit
http://parstech.org/dlt.php?code=1371
……………….
آموزش مقدماتی VHDL
http://parstech.org/dlt.php?code=1234
……………….
آموزش مقدماتی Word
http://parstech.org/dlt.php?code=1175
……………….
آموزش هک و امنیت شبکه
http://parstech.org/dlt.php?code=1079
…………..
آموزش کاربردی توابع VB.Net
http://parstech.org/dlt.php?code=1073
…………………
آموزش کرک (Crack)
http://parstech.org/dlt.php?code=1486


آموزش گام به گام هک
http://parstech.org/dlt.php?code=1277
…………………..
آموزش ASP.NET
http://parstech.org/dlt.php?code=1051
……………….
آموزش ASP.NET (پیشرفته)
http://parstech.org/dlt.php?code=1155
……………….
آموزش FrontPage2000
http://parstech.org/dlt.php?code=1029
…………..
آموزش HTML
http://parstech.org/dlt.php?code=1207
……………….
آموزش html و css
http://parstech.org/dlt.php?code=1433
……………….
آموزش Power Point 97
http://parstech.org/dlt.php?code=1462
………………..
آموزش VB.NET
http://parstech.org/dlt.php?code=1117

امنیت سرور لینوکس
http://parstech.org/dlt.php?code=1080
…………………………
برنامه نویسی برای سیستم عامل سیمبین
http://parstech.org/dlt.php?code=1272
………………………….
برنامه نویسی (الگوریتم، فلوچارت و زبان VB)
http://parstech.org/dlt.php?code=1369
…………………………..
تبلیغ کارآمد وب سایت
http://parstech.org/dlt.php?code=1136
…………………….
تله
http://parstech.org/dlt.php?code=1180


جرائم سایبر
http://parstech.org/dlt.php?code=1219
…………………………..
جزوه آموزشی پایگاه داده Access
http://parstech.org/dlt.php?code=1391
…………………………
دورکاری
http://parstech.org/dlt.php?code=1326
…………………………..
راهنمای استفاده از MatLab
http://parstech.org/dlt.php?code=1481
……………………….
راهنمای امنیت فناوری اطلاعات
http://parstech.org/dlt.php?code=1212
………………………..
راهنمای رهیاب‌های (روتر) سیسکو
http://parstech.org/dlt.php?code=1126
………………………….
راهنمای کارساز وب آپاچی
http://parstech.org/dlt.php?code=1336
……………………………
رویاروی انواع هکرها
http://parstech.org/dlt.php?code=1115


مباحث...
مباحثی پیرامون حملات عدم پذیرش سرویس (DoS)
http://parstech.org/dlt.php?code=1372
…………………………
مباحثی پیرامون درب‌های نهان
http://parstech.org/dlt.php?code=1072
…………………………….
مباحثی پیرامون نحوه نوشتن کدهای مخرب
http://parstech.org/dlt.php?code=1063
…………………………….
مباحثی پیرامون کوکی‌ها
http://parstech.org/dlt.php?code=1209
…………………………….
مباحثی پیرامون IDS
http://parstech.org/dlt.php?code=1181
……………………
مباحثی پیرامون NetCat
http://parstech.org/dlt.php?code=1374
…………………..
مباحثی پیرامون TCP/IP
http://parstech.org/dlt.php?code=1205
…………………..
مباحثی پیرامون Telnet
http://parstech.org/dlt.php?code=1068

مبانی...

مبانی شبکه
http://parstech.org/dlt.php?code=1202
………………………..
مبانی شبکه (کتاب درسی)
http://parstech.org/dlt.php?code=1382
………………….
مبانی شبکه‌های کامپیوتری
http://parstech.org/dlt.php?code=1251
……………………….
مبانی و فناوری کامپیوتر
http://parstech.org/dlt.php?code=1449
……………………………….
مجموعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد، مهندسی کامپیوتر
http://parstech.org/dlt.php?code=1311
………………………………
مجموعه قوانین و مقررات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران
http://parstech.org/dlt.php?code=1218
……………………….
مجموعه مقالات برنامه‌نویسی (سایت Dev.ir)
http://parstech.org/dlt.php?code=1267
…………………..
مجموعه مقالات طراحی وب (سایت macromediax.com)
http://parstech.org/dlt.php?code=1296
……………………
مجموعه مقالات ASP ( سایت IranASP.net)
http://parstech.org/dlt.php?code=1240

مرجع ترفندهای رجیستری
http://parstech.org/dlt.php?code=1237
…………………….
مرجع جیبی جاوا اسکریپت
http://parstech.org/dlt.php?code=1436
……………………
مرجع کامل آموزش زبان PHP
http://parstech.org/dlt.php?code=1478
………………
مروری بر نرم‌افزار NetCat
http://parstech.org/dlt.php?code=1182
…………………
معرفی PHP
http://parstech.org/dlt.php?code=1030
…………………………..
مقاله (آموزش هک و امنیت شبکه)
http://parstech.org/dlt.php?code=1064
…………………………
مقاله (برنامه نویسی پوسته لینوکس)
http://parstech.org/dlt.php?code=1480
………………………
مقاله (برنامه‌نویسی شبکه تحت VB)
http://parstech.org/dlt.php?code=1259


مقدمه‌ای بر زبان برنامه نویسی D
http://parstech.org/dlt.php?code=1265
……………………….
مهم‌ترین نقاط آسیب‌پذیر یونیکس و لینوکس
http://parstech.org/dlt.php?code=1107
……………………..
مقاله ( مدیریت و بازاریابی الکترونیکی سایت)
http://parstech.org/dlt.php?code=1113
…………………….
نبرد سایبر
http://parstech.org/dlt.php?code=1122
……………………….
نفوذ به سرورهای IIS
http://parstech.org/dlt.php?code=1128
……………………….
نفوذ به شبکه‌های بی‌سیم
http://parstech.org/dlt.php?code=1069
…………………………….
یک یا دو هزار و یک
http://parstech.org/dlt.php?code=1109

NetStumbler – 0.4.0

Download NetStumbler



MiniStumbler – 0.4.0

Download NetStumbler

کیانوش انصاری بازدید : 191 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
یکی از شاخص های افراد حفظ حریم شخصی خود در گوشی موبایل است. مطالب و مولتی مدیا گوشی شما ممکن است در درسترس هر شخص دیگری قرار گیرد. برای حفاظت اطلاعات حتی شماره گیری گوشی سری 60 ورژن 3 شما یک نرم افزار پر کاربرد مورد استفاده قرار می گیرد.

www.ghalamyaz.blogfa.com هک و امنیت موبایل

ویژگی های نرم افزار امنیتی Demostand :

- رمز گذاری بر روی Contact , Inbox , Gallery
- رمز گذاری برای عدم برقراری تماس با گوشی
- عدم نیاز به Sign شدن نرم افزار

...

دانلود این برنامه ( لینک غیر مستقیم )

موفق باشید .!


سلام .. امیدوارم که حاله همگی خوب باشه

www.ghalamyaz.blogfa.com هک و امنیت موبایل

امروز براتون آنتی ویروس معروف و با حال Kaspersky آماده کردم.. که به نظر من تو آنتی ویروس ها این میتونه بهترینش باشه ...

دانلود با حجم 111 کیلو بایت ( لینک غیر مستقیم )

اگه لینکش خرابه منو خبرکنید تا درستش کنم ... ممنون

موفق باشید


www.ghalamyaz.blogfa.com تم موبایل 

دانلود ( لینک مستقیم )

www.ghalamyaz.blogfa.com تم موبایل

دانلود ( لینک مستقیم )

www.ghalamyaz.blogfa.com تم موبایل

دانلود ( لینک مستقیم )

www.ghalamyaz.blogfa.com تم موبایل

دانلود ( لینک غیر مستقیم )

 


 

براتون دو تا برنامه مفید برای موبایل آماده کردم و امیدوارم که خوشتون بیاد ... لینک دانلود هر جفتشون هم مستقیم هستش ... !

اگر لینکا مشکل داشتند منو خبرکنید تا درستش کنم .. ممنون

www.ghalamyaz.blogfa.com منشی تلفنی برای موبایل

دانلود این برنامه برای گوشی های نوکیا سری 60


www.ghalamyaz.blogfa.com ضبط حرفه ای مکالمات

نرم افزار Voice Master با قابليتهاي زير :

-کنترل تماسهای تلفنی بطور کاملا هوشمند
-استفاده نامحدود از برنامه
-دارای ۷ پروفایل ویژه : Accept- IVR- Send busy tone- Send busy tone- Divert calls toRecord conversation secretly - Mute the ringer برای تماسهای شما
-قابلیت دریافت تماس و ضبط آن (به همراه منشی پاسخگوی کامل)
-قابلیت فرستادن بوق اشغال برای همه یا لیست سیاه (با عملکرد عالی و سرعت بالا)
-قابلیت برنامه ریزی و کنترل لیست سیاه و سفيد
-قابلیت Divert مکالمات به صورت جزیی و کلی و یا با انتخاب لیست مورد نظر
-قابلیت برقراری تماس در موعد مقرر و IVR ویژه برای اعلام تبریک
-قابلیت ضبط مکالمات تلفنی بصورت اتوماتیک

دانلود برنامه


مجموعه ای بسیار زیبا برای آهنگ موبایل که در آن سعی شده است آهنگ های بی کلام و آرام جای گیرد. در این مجموعه 5 آهنگ موبایل برای شما جمع آوری شده است.


www.ghalamyaz.blogfa.com موبایل


 فرمت : MP3
 دانلود - با حجم 1.70 مگابایت
 پسورد : www.ir-tci.org ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


نرم افزار MobiStudio MemoryUp v ۱.۸۰

نرم افزار MobiStudio MemoryUp نرم افزاری ساده و در عین حال کاربردی برای افزایش سرعت گوشی و خالی کردن رم  از نرم افزار هایی است که به طور کامل بسته نشده و فضای رم را اشغال کرده اند. این برنامه با بهینه سازی فضای رم گوشی تآثیر زیادی در سرعت و عدم هنگ گوشی دارد.


www.ghalamyaz.blogfa.com موبایل


 در گوشی های Symbian نوکیا بهتر است با نگه داشتن دکمه Menu ابتدا برنامه های اضافی را ببندید.
  نرم افزار فوق بر روی گوشی های Z610 و 6600 تست شده است.
 دانلود - با حجم 70 کیلوبایت
 پسورد : www.ir-tci.org  ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


جدیدترین آنتی ویروس McAfee v.۱.۱۱ مخصوص سری ۶۰

همواره ویروس ها نسخه های قدیمی سیستم عامل های تلفن همراه را هدف قرار می دهند. به همین دلیل افرادی که از گوشی های با ورژن سیستم عامل پایین استفاده می کنند همیشه در خطر هستند. آنتی ویروس McAfee نیز ورژن های جدید نرم افزار های خود را برای گوشی های قدیمی هم ارائه می کند. هر چند ممکن است قدرت این نسخه تا حدودی باعث افت سرعت در تلفن همراه شما نیز شود.


www.ghalamyaz.blogfa.com موبایل

 این نسخه از نرم افزار با کرک کامل ارائه شده است.
 دانلود - با حجم 265 کیلوبایت
 پسورد : www.ir-tci.org  ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


مجموعه دیکشنری های آکسفورد - سری UIQ

مجموعه دیکشنری های Oxford همواره تخصصی ترین فرهنگ لغات را ارائه داده اند. این دیکشنری ها امروزه در تلفن های همراه هم مورد استفاده قرار می گیرد. مجموعه دیکشنری های آکسفورد برای گوشی های UIQ در موضوعات زیر آماده شده است :

- انگلیسی به انگلیسی
- انگلیسی به آلمانی
- انگلیسی به فرانسوی
- اصطلاحات پزشکی
- تخصصی تجارت


www.ghalamyaz.blogfa.com موبایل


  نرم افزار بر روی گوشی های زیر تست شده است :
P900 , P910 , P990 , P1 , W950

 از فایل Keygen جهت کرک کردن نرم افزار ها استفاده کنید..
 دانلود - انگلیسی به انگلیسی - با حجم 1.5 مگابایت
 دانلود - آلمانی به آلمانی - با حجم 2 مگابایت
 دانلود - فرانسوی به فرانسوی - با حجم 810 کیلوبایت
 دانلود - تخصصی تجارت - با حجم 810 کیلوبایت
 دانلود - اصطلاحات  پزشکی - با حجم 1 مگابایت
 پسورد : www.ir-tci.org  ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


نرم افزار Qfind v۱.۲ برای جستجو در Contact

یکی از ضعف های عمده در گوشی های سونی اریکسون جستجو ابتدایی و پیش پا افتاده در قسمت Contact آن است. به طور مثال برای پیدا کردن نام Ali در Contact خود فقط قادر به سرچ کردن A هستید و در صورتی که شماره های زیادی در Contact گوشی داشته باشید تقریبآ پیدا کردن شماره مورد نظر غیر ممکن می شود.Qfind این ضعف را کاملآ بر طرف می کند و شما قادر به سرچ کردن کامل اسامی هستید.


www.ghalamyaz.blogfa.com موبایل


 این برنامه کاملآ رایگان و برای تمامی گوشی های سونی اریکسون قابل استفاده است.
 دانلود - باحجم 115  کیلوبایت
 پسورد : www.ir-tci.org  ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


نرم افزار SMS Wizard - ارسال و دریافت شکلک برای نوکیا

صاحبان گوشی های نوکیا حتما با مشکل عدم نمایش شکلک های ارسالی در پیغام ها از گوشی های سونی اریکسون مواجه شده اند ! نرم افزار SMS Wizard این امکان را برای گوشی شما فراهم می کند تا اینگونه شکلک ها را با کیفیت بهتری مشاهده کنید و ضمنا شما هم بتوانید فرستنده این شکلک ها در متن پیغام خود باشید. همراه این نرم افزار تعدادی از این شکلک ها هم در اختیار شما قرار گرفته است.


www.ghalamyaz.blogfa.com موبایل


 پس از نصب نرم افزار در منو اصلی گزینه Install A.SMS را انتخاب کنید و تا پایان عملیات صبر کنید.
 این نسخه بر روی Symbian Os 9.1 قابل نصب می باشد.
 برای ارسال شکلک به گوشی های نوکیا , این نرم افزار باید در گوشی شخص مقابل هم موجود باشد.
 دانلود - با حجم 1.60 مگابایت ( نرم افزار )
 دانلود - با حجم 415 کیلوبایت ( شکلک ها )
 پسورد : www.ir-tci.org  ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


نرم افزار Color Picker v.۱.۰ مخصوص سیمبیان

همیشه انتخاب و ترکیب رنگ ها برای طراحان اهمیت فوق العاده ای دارد. نرم افزار Color Picker این امکان را به شما می دهد تا از هر جسمی با هر رنگی توسط دوربین گوشی خود یک نمونه بردارید و این نرم افزار رنگ مورد نظر را همراه با کد آن برای شما ثبت و نمایش دهد.


www.ghalamyaz.blogfa.com موبایل

 

 نرم افزار بر روی گوشی های زیر تست شده است :
6670 , 6681 , 7610 , 6600 , 6630 , 6680 , 6682 , 7650 , N70 , N72 , N90 , N-gage , N-gage QD
 دانلود - با حجم 20 کیلوبایت
 پسورد : www.ir-tci.org  ( به کوچک بودن تمام حروف دقت کنید )


اینم ۶ تم محبوب و جالبی که تو سایت در حال حاضرقرار دادم, میتونید تم ها رو به صورت جداگانه و یا با هم در یک فایل زیپ دانلود کنید.

برای گوشی های نوکیا سری ۶۰

N72, N90, N70, 6680, 6681, 3230, 6670, 6630, 6260, 7610, 3660, 6620, 6600, 3650, 7650

Tabestan Narenji

 دانلود کنید با حجم 551 کیلو بایت

 

Gorillaz

 دانلود کنید با حجم ۳۹۴ کیلو بایت

 

Royal

 دانلود کنید با حجم 363 کیلو بایت

 

Vista Scenic

 دانلود کنید با حجم ۲۹۸ کیلو بایت

 

FiFA 2006

 دانلود کنید با حجم 137 کیلو بایت

 

Affair

 دانلود کنید با حجم 209 کیلو بایت

 

لینک دانلود تمامی بازی ها در فایل زیپ

 دانلود کنید با حجم ۲.۴۴ مگابایت

 فرمت:  SIS

 پسورد زیپ:  www.larmanet.com  [حروف کوچک میباشد]

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
لطفا فعلا از آدرس زیر استفاده بکنید...
مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار www.ghalamyaz.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 398
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 27
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 404
  • بازدید ماه : 404
  • بازدید سال : 6,681
  • بازدید کلی : 69,902