loading...
مقالات آموزشی کمیاب و دانلود رایگان نرم افزار های مفید
کیانوش انصاری بازدید : 135 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
جنبش سبزی ها جدای همه ی مسائل کلا با این حکومت مشکل دارند.
 
نمونه اش رو ببینید...
 
بس که این برادرا بی فرهنگ هستند...
 
اومدیم عروسی هامونو و جشن هامون رو زن و مرد مختلط کردیم
 
اومدن کلی هیاهو کردن و بگیر و ببند راه انداختن...
 
ستاد ها رو تجمعات و جشن های سیاسی رو مختلط کردیم باز کلی وا اسلاما کردن
 
حالا اومدیم به نماز مختلط هم راضی شدیم باز نمی زارن ما مختلط بشیم....
 
آخه شما خودتون قضاوت کنید این جنبش سبزی ها حق ندارند تظاهرات بکنند؟
 
خوب ما می خوایم مختلط بشیم آخه
 
پس حقوق بشر کجاست؟ چرا من حق رای مختلط ندارم آخه؟ 
 
 
نماز مختلط سبز ها www.ghalamyaz.blogfa.com
 
 
کیانوش انصاری بازدید : 151 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

         يکي از دبيرستان هاي تهران هنگام برگزاري امتحانات سال ششم دبيرستان به عنوان موضوع انشا اين مطلب داده شد که 'شجاعت يعني چه؟' محصلي در قبال اين موضوع فقط نوشته بود : 'شجاعت يعني اين' و برگه ي خود را سفيد به ممتحن تحويل داده بود و رفته بود ! اما برگه ي آن جوان دست به دست دبيران گشته بود و همه به اتفاق و بدون استثنا به ورقه سفيد او نمره 20 دادند. این دانش آموز بعد ها به یک فیلسوف به نام تبدیل شد. و حتی بعد از مردنش نام دکتر شریعتی با کتاب ها و سخنرانی های او زنده است.

کیانوش انصاری بازدید : 270 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
امروز صبح یکی از پست‌های بلاگری به نام «لیزا بارون» را خواندم که به نظرم نکات جالبی داشت.

این وبلاگ‌نویس در پستش نوشته است که در دنیای پررقابت اینترنت و وبلاگ‌نویسی، برخی توصیه می‌کنند برای به چشم آمدن، یک وبلاگ‌نویس باید مطالبی را که دیگران می‌خواهند بخوانند و ببینند، در وبلاگش بیاورد، وبلاگ‌نویسی که می‌خواهد محبوب باشد باید خودش را موافق آرای روتین جامعه اینترنتی نشان بدهد و پست‌هایش همین سمت و سو را داشته باشد.

او نوشته‌ای را در پستش نقد کرده است که بر اساس آن یک وبلاگ‌نویس باید شامه خوبی داشته باشد و علایق مخاطبانش را حدس بزند و به شیوه‌ای مفرح مطالبی در مورد همین علایق و گرایشات بنویسد، نباید دغدغه یاد دادن و یا ابراز حرف و نظری نو را داشت، بلکه باید همواره نگران محبوب بودن بود.

اما لیزا بارون عقیده دارد که نوشتن پست‌هایی با این سبک و سیاق دقیقا همان چیزی است که باعث به چشم نیامدن یک وبلاگ‌نویس می‌شود. مردم یک وبلاگ را برای مطالب متفاوت و آموختن چیزهای نو می‌خوانند. بله! این درست است که مطالب سرگرم‌کننده، خوانندگان زیادی در وب دارند، ولی اگر می‌خواهید وبلاگتان در محیط وب برجسته شود، نباید هدف اولیه‌تان محبوبیت ظاهری باشید، به جای پست کردن مطالب روتین ظاهرا جذاب یک وبلاگ‌نویس همواره باید بکوشد چیزهایی در وبلاگش بیاورد که خوانندگانش در وب‌گردی‌هایشان به آنها نمی‌رسند و نمی‌توانند در جای دیگر بخوانند. چنین چیزی است که یک وبلاگ را متمایز می‌کند.

برای اینکه یک وبلاگ‌نویس خوب شوید، بر محبوبیت تمرکز نکنید، سعی کنید مفید باشید!

با نظر این وبلاگ‌نویس کاملا موافق هستم، لازمه مطرح شدن در وبلاگستان، متفاوت و مفید بودن است. به اعتقاد من چنین چیزی محبوبیت را هم در پی خواهد داشت. می‌توان زرد نوشت و خواننده زیاد پیدا کرد، می‌شود بی‌هدف عکس‌هایی در وبلاگ گذاشت که خوانندگان طالب سرگرمی را به صورت گذری از طریق موتورهای جستجو به وبلاگ بیاورد، می‌شود ده‌ها مطلب تکراری کپی‌پیست کرد، می‌شود همواره مطابق ذائقه خواننده‌ها نوشت، اما همه اینها یک وبلاگ را مبدل به یک وبلاگ کاملا معمولی می‌کنند. یک وبلاگ‌نویس موفق باید این حس و حال را در خوانندگانش ایجاد کند که اگر هر چند وقت یک بار مطالبش را نخوانند، چیزی از دست داده‌اند. وبلاگی که پست‌های مشابه آن را بشود در ده‌ها وبلاگ دیگر خواند و مرور کرد، هرگز چنین حس و حالی در مخاطبانش ایجاد نمی‌کند.

کیانوش انصاری بازدید : 171 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
قالب نیایش؛ قالب شماره ی ۱۰

قالب با زمینه ی مشکی و با طرحی از نیایش...

طراحی برای کاربران بلاگفا

دارای امکاناتی مثال چت روم و معرفی وبلاگ به دیگران و ...

ثبت خودکار وبلاگ استفاده کننده در ۱۳۰ موتور جستوجو و افزایش آمار وبلاگ

 

مشاهده ی قالب            دانلود قالب

 

چنانچه از قالب های ما استفاده کردید به ما اطلاع دهید تا وبلاگ شما را لینک کنیم.

موفق باشید.

کیانوش انصاری بازدید : 153 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
در ادامه تظاهرات هزاران نفر در کشمیر، در اعتراض به سوزاندن قرآن در آمریکا و اداره کشمیر توسط هند دست کم 15 نفر در جریان تیراندازی پلیس کشته شدند.
 
به گزارش بی‌بی‌سی‌ فارسی، با توجه به این که حال شماری از مجروحان حادثه وخیم است، پیش بینی می شود شمار قربانیان افزایش یابد.
 
تری جونز، کشیش آمریکایی که تهدید به سوزاندن قرآن کرده بود بعدا گفته بود این تهدید را عملی نخواهد کرد اما تهدید او خشم مردم منطقه را برانگیخته است.

جمعیت خشمگین به خیابان ها آمده و چندین ساختمان دولتی و نیز مدرسه ای را که مسیحیان پروتستان اداره می کنند، آتش زدند.

کامیونی که شماری از تظاهرکنندگان سوار آن بودند یک مامور پلیس را زیر گرفت و موجب مرگ او شد؛ هم اکنون در شهر سرینگر و چند شهر مهم دیگر دره کشمیر مقررات محدودیت رفت و آمد به اجرا درآمده است.
همچنین در خبری دیگر، امروز افرادی ناشناس کلیسای شهر مردان در ایالت "خیبر پختونخوا" پاکستان را هدف حمله نارنجکی قرار دادند.
 
به گزارش ایرنا به نقل داون، در این حمله دو نیروی پلیس به‌شدت زخمی شدند و بخشی از ساختمان این کلیسا موسوم به "سارهادی" تخریب شد.

هفته گذشته "تری جونز" کشیش کلیسایی در فلوریدا طی فراخوانی اعلام کرده بود که قصد دارد در سالگرد ۱۱ سپتامبر، کتاب آسمانی مسلمانان را به آتش بکشد. این گفته وی با واکنش‌های بسیاری از سوی مسلمانان و هم چنین مقامات آمریکایی روبه‌رو شد.

به طوری که اوباما رئیس جمهور و هیلاری کیلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و چند تن از مقامات نظامی این عمل را محکوم کردند. مسلمانان و مراجع تقلید نیز این عمل را به شدت تقبیح کردند.

گرچه جونز اعلام کرد که از تصمیم خود صرف نظر کرده و این کار را انجام نخواهد داد، اما برخی خبرگزاری‌ها اعلام کردند که گروهی دیگر  صفحاتی از قرآن را به آتش کشیدند.

این خبر گرچه تنها توسط تعدادی خبرگزاری‌ محدود مطرح شد، اما خشم بسیاری از مسلمانان را برانگیخت و با شیوه‌های مختلف به محکوم کردن آن پرداختند.

رئیس مجلس و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی هر کدام در بیانیه‌ای این عمل را محکوم کردند و تعدادی از مراجع تقلید نیز در برابر این وقایع واکنش نشان دادند.

کیانوش انصاری بازدید : 152 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

Parmis پارامیس www.ghalamyaz.blogfa.com

خیلی از کاربران دوست دارند در ویندوز خود تغییراتی جهت کاربرد بهتر و روان‌تر ویندوز انجام دهند. شما با استفاده از نرم‌افزار پارمیس می‌توانید ویندوزتان را به سلیقه خود تغییر دهید؛ مشکلات ویندوز را ترمیم یا بهینه‌سازی کنید، فایل‌های اضافی را حذف کنید، اطلاعاتی در مورد ویندوز، درایوها، حافظه و … به دست آورید. به برنامه فرمان دهید تا کارهایی برای شما به صورت خودکار در زمان‌های تعیین‌شده انجام دهد. برنامه‌هایی که در شروع ویندوز اجرا می‌شوند را کنترل کنید. از تاریخ‌شمار خورشیدی برنامه استفاده کنید و ده‌ها کار مفید دیگر…

ویژگی‌های کلیدی برنامه:
- محیط کاملا فارسی
- حجم بسیار کم و سرعت بالای اجرا
- سازگاری با ویندوز ۷
- کاملا رایگان و بدون محدودیت
- پشتیبانی همیشگی


بخش‌های کلیدی برنامه:
- تغییر و کنترل تنظیمات سیستم
- نمایش مشخصات سیستم
- مدریت شروع ویندوز
- کنترل و مدیریت فرآیندها
- قابلیت بهینه‌سازی ویندوز
- قابلیت پاک‌سازی ویندوز
- قابلیت تعمیر ویندوز
- نمایش تاریخ‌شمار خورشیدی
- قابلیت فرمان‌دهی به برنامه
- بخش یادآوری زمان استراحت
- بخش حذف همیشگی فایل‌ها
- و …

نظر قلم یاز:

می شود گفت یکی از بهترین برنامه هایی بود که تا کنون از اینترنت دانلود کرده ام

Download برنامه نرم افزار دریافت برنامه

کیانوش انصاری بازدید : 182 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

مجموعه كدهای كامل تغییر شكل موس


قلم یاز: لطفا قبل از استفاده از كدهای موس توصیه های زیر را مطالعه كنيد تا به مشكلی برنخورید
 

دقت كنيد كه كدهای موس را در بخش ویرایش قالب خود
دقيقا در
 قسمت آخر (پایینی ترین قسمت) قبل از کد html > کپی کنید
چنانچه در جای ديگر اين كدها را كپی كنيد احتمال دارد وبلاگ شما به هم ريخته شود و به خوبی باز نشود. همچنین اگر كدی بعد از كد موس قرار دهید ممكن است اجرا نشود.

كدهای تغيير شكل موس به اين صورت عمل ميكنند كه با قرار دادن اين كدها در ويرايش قالب خود موس هر بيننده در هنگامی كه وبلاگ شما را باز ميكند به شكلی درخواهد آمد كه شما كد آن را قرار داده ايد ، پس سعی نماييد شكل موس خود را طوری انتخاب كنيد كه با نمای ظاهری قالب شما هماهنگی دارد و زيبای وبلاگ شما را دو چندان ميكند.

 

دریافت كد
 


دریافت كد
 

دریافت كد
 

دریافت كد
 

دریافت كد
 


منبع
کیانوش انصاری بازدید : 243 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
۱- Sridhar Katakam: وبلاگ ها را دنبال کنید و در آنها نظرات مفید بگذارید.

۲- Ian Delaney: هیچ چیز باعث ترافیک زیاد در دراز مدت نمی‌شود به جز ارزشمند بودن. مطالبی که طرز کار چیز های مختلف را شرح می‌دهند یا به درد بخور هستند همیشه در جا های مختلف از جمله Del.icio.us لینک می‌شوند که در طولانی مدت از صفحه‌ی اول Digg هم بهتر است.

۳- Scott Townsend: موتور های جستجو را از بروز شدن وبلاگتان با پینگ کردن مطلع سازید. این کار باعث به حداکثر رسیدن دریافت بازدید کننده از سوی این منابع می‌شود. (لیست سرویس های پینگ کننده را در اینجا ببینید)

۴- Kyle: بر روی زمینه‌ی فعالیت خود بیشتر متمرکز شوید و از اخبار جدید آن حوزه مطلع باشید. پست هایتان را طوری طراحی کنید که هم برای افراد مبتدی و هم برای حرفه‌ای ها قابل استفاده باشد. من بار ها دیده‌ام که پست های ساده‌تر رتبه‌ی بهتری در موتور های جستجو می‌آورند و زیاد هم غیر‌منطقی نیست. افراد دنبال مطلبی هستند که راحت تر و زود‌تر مشکلشان را حل کند.

۵- Grant Gerver: گه گداری مطالبی مخالف افکار و باور های عمومی بنویسید ، من گاهی مطالبی در رابطه با عده‌ی خاصی در سیاست می‌نویسم.

۶- Daniel: از یک افزونه‌ی مترجم استفاده کنید تا کسانی که با زبان شما آشنایی ندارند هم بتوانند از مطالب استفاده کنند. این طوری گستره‌ی بازدید کنندگان خود را به شدت گسترش می‌دهید. من برای این کار از یک افزونه‌ی پولی استفاده کرده‌ام ولی نسخه های رایگان خیلی خوب هم موجود است.

۷- Rory: مطالبتان را در جشنواره های وبلاگی مرتبط ثبت کنید.

۸- Ramen Junkie: خبر نامه ها! من همیشه وقتی مطلبی برای خبرنامه ها می‌نویسم نتیجه‌ی خوبی می‌گیرم.

۹- Eric Atkins: ظاهر جدید برای سایتتان طراحی کنید. این کار باعث جذابیت برای خواننده های دائم شما خواهد شد ، همچنین می‌توانید پوسته‌ای را که می‌سازید در اختیار دیگران قرار دهید. به این صورت مقدار زیادی ترافیک و لینک از سایت هایی که از قالب شما استفاده می‌کنند دریافت می‌کنید.

۱۰- Megan Taylor: وبلاگتان را به جنب و جوش بیاندازید. پست ها را به حال خود رها کنید ، از بازدیدکنندگان سوال بپرسید و بحث راه بیاندازید.

۱۱- Guido: در وبلاگ ها نظر بدهید ، پست های بدرد بخور بنویسید و دوست های خوب پیدا کنید.

۱۲- Brian Auer: باید فعال باشید تا بتوانید ترافیک بدست بیاورید. من در وبلاگ های مرتبط با خودم نظر می‌دهم و لینک سایتم را در آخر امضا هایم اضافه می‌کنم. از هر فرصت برای معرفی کردن سایت و وبلاگ خود استفاده کنید. بلافاصله تاثیر آن را خواهید دید.

۱۳- Shankar Ganesh: در سایت MyBlogLog فعالیت کنید و مطمئن باشید بازدید کننده بدست میاورید. سعی کنید در انجمن های مرتبط با وبلاگتان هم عضو شوید.

۱۴- Andrew Timberlake: هر جا که می‌توانید آدرس وبلاگ خودتان را بگذارید. من در سربرگ های کاری ، کارت ویزیت ، بالای نامه ها ، انتهای ایمیل ها و حتی روی ماشینم آدرس سایتم را نوشته‌ام.

۱۵- Cory OBrien: وبلاگ های زیادی بخوانید و دنبالک بفرستید. مطمئن باشید که موتور های جستجو سایت شما را می‌شناسند و سعی کنید رتبه‌تان را افزایش دهید. مطالبتان را در سایت های آنلاین بوکمارکینگ اضافه کنید.

۱۶- Jester: در وبلاگ ها نظر بگذارید ، زیاد طول نمی‌کشد تا حتی فقط موافقت یا مخالفتتان را با نویسنده اعلام کنید. با این روش همیشه بازدید کننده دریافت می‌کنید.

۱۷- George Manty: روزی ۳ تا ۵ پست منتشر کنید و سرویس های مختلف را با پینگ کردن مطلع کنید ، می‌توانید از وردپرس هم برای پینگ کردن خوب استفاده کنید. نظر سنجی بگذارید و نظر بازدید کنندگان را بپرسید ، ابزار رایگان به آنها بدهید و در نهایت کاری کنید که آنها دوباره برگردند و به دوستانشان راجع به شما بگویند.

۱۸- Engtech: اجتماع! ، این فقط یک کلمه است اما در دنیای وبلاگ نویسی مهمترین چیز است. مهم ترین عامل موفقیت وبلاگ داشتن اجتماع بازدید کنندگان فعال است. داشتن اجتماع فعال در دور و بر وبلاگ باعث افزایش ترافیک می‌شود. اما چگونه شروع کنیم؟ با بهبود دادن رتبه خود در موتور های جستجو (SEO) ، فعالیت در سایت های اجتماعی ، نظر دادن در وبلاگ ها و…

۱۹- Crhis: سایت Squidoo برای دریافت بازدید کننده خیلی مفید است. می‌توانید در آن اجتماع های خوبی ایجاد کنید و بهترین پست های مرتبط با موضوع کاری‌تان همچنین بهترین پست های خودتان را به صورت لیست اضافه کنید.

۲۰- Splork: من ترافیک زیادی از نوشتن مقاله ها و ارسال آنها به سایت EzineArticles کسب کرده‌ام. این مقالات همیشه در گوگل رتبه های خوبی در کلمه‌ی کلیدی مربوط به خود کسب می‌کنند و به خاطر لینک سایت اصلی من که در آخر مطالب درج شده همیشه بازدید کنندگان زیادی به وبلاگم آمده‌اند.

۲۱- Jen Gordon: من پس از ثبت کردن قالبم در سایت هایی مثل CSSMania و WebCreme با بازدید زیادی مواجه شدم. اگر می‌توانید یک استایل خوب درست کنید و وارد رقابت های طراحی شوید تا هم بازدید کننده بدست بیاورید و هم یک اجتماع خوب در اطرافتان.

۲۲- Kat: من تازگی در تالار گفتمان هایی که با موضوع وبلاگ من ارتباط دارند فعال شدم و افکارم رو با بقیه در اشتراک می‌گذارم و حتی یک اجتماع مخصوص موضوع مورد فعالیت خودم هم در آنها درست کرده‌ام. این روش برای من خیلی خیلی تاثیر داشته است.

۲۳- Inspirationbit: همه‌ی ما سرویس هایی مثل Digg و Del.icio.us و… را می‌شناسیم و می‌دانیم که ترافیک زیادی ایجاد می‌کنند ولی من به تازگی مطالبم رو در سایت Blogg-buzz.com ثبت می‌کنم (سایتی شبیه Digg ولی مخصوص وبلاگ نویس ها) و ترافیک خوبی هم از آنها دریافت می‌کنم.

۲۴- Mark Alves: سعی کنید در سرویس هایی مثل Yahoo Answers و LinkedIn اعتبار خوبی کسب کنید و کلمات کلیدی مرتبط با موضوع کاری‌تان را به خود اختصاص دهید. تاثیر آن را خیلی زود خواهید دید.

۲۵- Tillerman: اولین کسی باشید که بهترین وبلاگ های حیطه‌ی کاری‌تان را معرفی می‌کنید. به این صورت آن مطلب تان در جستجوی عمومی رتبه‌ی خوبی کسب می‌کند و سایرین و حتی وبلاگ های جدید هم به شما لینک می‌دهند.

۲۶- Nick: فعالیت در تالار های گفتگو و کسب اعتبار در آنها به افزایش ترافیک سایت شما خیلی کمک می‌کند همچنین حل کردن مشکلات دیگران و یا نوشتن نکات ریز به درد بخور بازدید کنندگان خوبی به شما می‌دهد

۲۷- Brandon Wood: یک ترفند ساده! من برای گرفتن بازدید کننده های زیاد از نوشتن گروهی استفاده می‌کنم.

۲۸- Alan Thomas: بایگانی مطالبتان را فراموش نکنید. من چند وقت پیش تمام نقد هایی که انجام داده بودم را در یک پست جمع آوری کردم و ترافیک و لینک خیلی زیادی دریافت کردم.

۲۹- KWiz: مباحث قابل بحث بنویسید ، به نظر من نوشتن در مورد مطالب داغ و قابل بحث صرفآ برای جذب بازدید کننده کار درست و قشنگی نیست ولی موثر است.

۳۰- Dennis Coughlin: بهترین وبلاگ های مرتبط با وبلاگ خود را پیدا کنید و با نویسنده های آنها تماس بگیرید ، آدرس وبلاگتان را بدهید و ارتباط برقرار کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا آنها وبلاگ شما را پیدا کنند ، بخوانند و احتمالآ آن را لینک کنند

کیانوش انصاری بازدید : 143 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
 
حدود 3 ماه پیش من ( با تخصص سئو ) و یکی از دوستان وبمسترم سیستمی برای افزایش پیج رنک با رعایت تمام اصول قانونی و استفاده از حداکثر استراتژیهای بهینه سازی ( SEO ) راه اندازی و بعد از اشکال گیری های نهایی بر روی وبلاگ  ghalamyaz.blogfa.com پیاده سازی کردیم .

سیستم جدید ارتقاء پیج رنک وبلاگهای ایرانی

 

 

                                      http://www.ghalamyaz.com ارتقا پیج رنک

این سیستم مجموعه ایی از لینکهاست که بصورت چند حلقه با زنجیرهای باز عمل میکنه که وبلاگ هایی که شرایط را دارند ثبت می کند.

تفاوتی که این سیستم با دیگر سیستم ها دارد ؛ قانونی و اصولی بودن کار هست .

همچنین تعداد لینک های ورودی به خروجی نسبت چند به 1 دارد ( افزایش شدید link popularity )

در این سیستم تمامی سایتهایی که شرایط رو بطور کامل و منظم انجام دهند ( آپدیت مرتب ) به مرور زمان علاوه بر رسیدن به رنک بالاتر ؛ اتوماتیک برای کیوردی خاص به رتبه های اولیه جستجو میرسند ( SERP )

و با افزایش پیج رنک هر عضو از مجموعه ( سایت ) تمام سیستم قویتر میشه و این روند تا جایی خاص ادامه خواهد داشت ( رنک 5 یا 6 )

 

داشتن این حداقل ها دلیلی بر موفقیت اتوماتیک سایت نیست .
ماهیانه 10000 بازدید مساوی با بازدید روزانه 344 صفحه هست و این از حداقل هم کمتر هست !

اگر به این شرایط رو موفق میدونید ! :

1 - وبلاگهای زیادی دیدیم با پیج رنک 4 که ترافیک ماهیانه اونها زیر 1000 pageview هست .
2 - سایتهای زیادی دیدیم که با بازدید میلیونی که پیج رنک اونها همچنان 3 یا 4 مونده و جابه جا نمیشه !
3 - وبلاگهای زیادی دیدیم که در عرض 1 ماه دهها هزار لینک در گوگل ایندکس میکنند و همچنان پیج رنک 0 یا 1 مونده اند !
_____________

چرا وبلاگهای شماره 1 به ترافیک صدهزارتایی نمیرسن ؟
چرا پیج رنک سایتهای شماره 2 به 6 یا 7 نمیرسه ! مگه ترافیک میلیونی ندارن ؟
چرا سایتهای شماره 3 با وجود این همه لینک ایندکس شده ( بیشتر از 100 هزار تا ! ) روزانه کمتر از 1000 بازدید دارند ؟

تمام این سوال ها و جوابهای اون نشون میدن که موفقیت 1 وب سایت به عوامل دیگه ایی هم ربط داره .
سئو کردن سایت یکی از عوامل هست ! پیج رنک و .... هم عامل های دیگه .

اگر سایتهای شماره 2 قدرت رسیدن به رنک بالاتر رو داشتن ! با همان نیرو میتونستن چندین برابر ویزیتور و درآمد کسب کنن .
ترافیک - ایندکس - پیج رنک کاملا مقولات متفاوتی هستند که نباید با هم قاطی بشن .

 این هم هدیه قلم یاز برای این که از تعداد صفحات ایندکس شده و لینکهای داده شده توسط وبلاگهای دیگر با خبر شوید. وضعیت شما در گوگل و یاهو

فقط کافیست به جای آدرس وبلاگ شما .آدرس خودتان را وارد کنید

   Google Pagerank, SEO tools - www.ghalamyaz.com

چنانچه نتوانستید کد را کپی کنید می توانید کد را از اینجا دانلود کنید

دانلود کد ارتقاء پیج رنک 

کیانوش انصاری بازدید : 253 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
 
سلام  به شما عزیزان وبلاگ نویس
این کد افزایش پیج رنک گوگل هست که در قالب یک ساعت برای شما طراحی کردم. شما باید این کد رو در ویرایش قالب وبلاگ در هر کجا که مایلید ساعت در وبلاگتان قرار گیرد قرار دهید .
این کد باعث میشه که روبات های موتور های جستجو گر سریعتر به وبلاگ شما سر بزنند و با القا کردن این که وبلاگ شما یک وبلاگ پر بازدید هستش باعث میشه که پیج رنک شما افزایش یابد.
 
دوستان بسياري پرسيدن كه اين كد افزايش پيج رنك به چه طريقي كار ميكنه و آيا در ليست سياه گوگل قرار نمي گيره؟
 
دوستان عزيز اين كد رو از معروفترين سايتهاي جهان گير آوردم و به جرات ميتونم بگم كارش محشره .
نه اگه ميخواست تو ليست سياه گوگل قرار بگيره اون سايتي كه من اين كد رو از اون گرفتم روزانه سه و چهار ميليون بازديد كننده نداشت. اين كد به نحوي وبلاگ شما رو براي موتور جستجو بهينه سازي ميكنه
و اين كد افزايش پيج رنك باعث مي شه رفتار روباتهاي گوگل با وبسايت و وبلاگ شما مهربون تر بشه و سختگيريهاي هميشگي رو نداشته باشه.
 
راستي سرور اصلي اين كد در امريكاست
 
موفق باشید
 
 
 

چنانچه نتوانستید کد را کپی کنید می توانید کد را از اینجا دانلود کنید

دانلود کد ارتقا پیج رنک

کیانوش انصاری بازدید : 140 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
 
هنوز موتورهاي جستجو بهترين ابزار براي جذب ترافيک به سايت شما هستند. دليل آن به خاطر هدفمند بودن جستجو در آنها است. شخصي که دنبال يک موضوع خاص است از جستجو در موتورها به سايت شما مي رسد. بسيار مهم است که سايت شما براي موتورهاي جستجو جذاب باشد چون باعث رتبه بهتر و ترافيک بيشتر و در نتيجه فروش بيشتر خواهد شد که هدف اصلي هر سايت است.

براي افزايش رتبه در موتورهاي جستجو، 17 استراتژي زير بسيار موثر خواهند بود :

1. تراکم کلمات کليدي - نسبت کلمات کليدي به ساير کلمات در يک صفحه را چگالي يا تراکم کلمات کليدي مي نامند. مثلا اگر شما 100 کلمه در يک صفحه داريد و سه عدد از آنها جزو کلمات کليدي سايت شما هستند، چگالي کلمات کليدي آن صفحه 3% است. سعي کنيد که چگالي حدود 3 تا 20 درصد براي کلمات کليدي مهم سايت خود را تنظيم کنيد. سايتهاي زير براي آناليز سايت شما در مورد تراکم کلمات مختلف، کمک مي کنند :

http://www.KeywordDensity.com

http://www.KeywordCount.com

 

2. کلمات کليدي در نام دامنه سايت شما - سعي کنيد يکي از مهم ترين کلمات کليدي سايت خود را در نام دامنه آن بگنجانيد. مثلا www.theHandicrafts.com که کلمه Handicraft در نام دامنه وجود دارد. اين مورد همچنين به مردم کمک مي کند که نام سايت شما را به خاطر بسپارند.

3. عنوان صفحه (Page Title) - يک عنوان توصيفي شامل 5 تا 8 کلمه که کلمات کليدي اصلي سايت شما را شامل باشند، انتخاب کنيد. عنوان، اولين چيزي است که مردم با آن در موتورهاي جستجو مواجه مي شوند. عنوان را با حرف بزرگ شروع کنيد و بقيه را با حروف کوچک بنويسيد. توجه کنيد که وجود کلمات فارسي با استاندارد يونيکد توسط موتور جستجوي گوگل شناسائي مي شود. مهمترين کلمات کليدي سايت خود را در ابتداي عنوان سايت خود قرار دهيد.

4. شناسه توصيف (Description tag) - برخي از موتورهاي جستجو اين شناسه را به دنبال عنوان سايت شما، نمايش مي دهند. 200 تا 250 کلمه در اين بخش وارد کنيد که 20 عدد از کلمات کليدي سايت شما را نيز شامل باشد. عنوان سايت خود را مجددا در اين بخش وارد نکنيد. در اين بخش نيز مي توانيد از کلمات فارسي استفاده کنيد.

5. شناسه کلمه کليدي (Keywords Tag) - اين بخش بسيار مهمي است و شما بايد 50 تا 100 کلمه کليدي سايت خود را در اين بخش وارد کنيد. موتورهاي جستجو براي اين بخش ارزش زيادي قائل هستند و در رتبه بندي سايت شما تاثير دارد. کلمات کليدي را با کاما از يکديگر جدا کنيد. با اين روش در حداقل جا، امکان ترکيبات متنوعي از کلمات کليدي سايت شما گنجانده خواهد شد.

6. شناسه ارزشگذار (Header tag) - جذاب ترين بخش براي موتورهاي جستجو کلماتي است که بين شناسه هاي H1 قرار دارند. اين شناسه ها بايد در بالاترين بخش صفحات سايت شما باشد. کلماتي که بين اين شناسه قرار مي گيرند، مثل

Send flower to your relatives in Iran

با اندازه بزرگ نمايش داده مي شوند و ممکن است زيبائي سايت شما را مختل کنند. مي توانيد با استفاده از شناسه هاي فرم دهنده (Styles) اندازه شناسه هاي ارزشگذار را متناسب کنيد. مثلا :

h1 { font-family: Arial; font-size: 14pt }

7. شناسه توضيح (Comment tag) - اين ها اطلاعاتي هستند که توسط طراحان سايت براي قرار دادن توضيحات جنبي در بخشهاي مختلف صفحات استفاده مي شوند. اين اطلاعات توسط مرورگرها نمايش داده نمي شوند و در صفحات شما تاثير ظاهري ندارند. از کلمات کليدي مهم سايت خود در اين بخش استفاده کنيد. مثلا :

8. شناسه جايگزين تصوير (Alt Tag) - وقتي که نمايش تصاوير در مرورگر شما خاموش است و يا وقتي نشانگر ماوس را روي تصاوير مي بريد، اطلاعات شناسه جايگزين تصاوير، نمايش داده مي شوند. اين کلمات هم براي موتورهاي جستجو بسيار مهم هستند. حتما از کلمات کليدي سايت خود در اين بخش استفاده کنيد. حتما کلمات بايد مناسب با تصوير مربوطه باشد در غير اين صورت به عنوان حقه بازي در ايجاد تراکم کلمات، توسط موتورهاي جستجو تحريم خواهيد شد. نمونه :

 

9. نام فايلهاي تصاوير در صفحات شما - حتما نام تصاوير را از ميان کلمات کليدي سايت خود انتخاب کنيد.

10. نامهاي ارتباط صفحات - کلمات کليدي مهم سايت خود را در نام ارتباط صفحات قرار دهيد. مثلا به جاي نام صفحه services.htm از نام مناسب با نوع تجارت خود مثل webhostingservices.htm استفاده کنيد.

11. نقشه سايت (Site Map) - براي سايت خود نقشه تهيه کنيد و ارتباط با تمام بخشهاي سايت را به همراه توضيح آن بخش، در نقشه سايت قرار دهيد. نقشه سايت را در صفحه اول سايت خود قرار دهيد چون برخي موتورهاي جستجو فقط صفحه اول سايت شما را بازديد مي کنند.

12. محتواي کيفي - محتواي صفحات را با 250 تا 300 کلمه که شامل مهمترين کلمات کليدي شما هستند تهيه کنيد. اين اطلاعات بايد بيننده سايت شما را هدف گيري کنند. کلمات کليدي را در ابتداي پاراگرافها استفاده کنيد و از تکرار بيش از حد آنها که باعث عجيب شدن مطالب شما بشوند پرهيز کنيد. از کساني که در تهيه مطلب و مقاله وارد هستند بخواهيد که مطالب شما را قبل از کپي در سايت خود، مرور کنند.

13. بازسازي ارتباطات شکسته (Broken Links) - اکثر موتورهاي جستجو اگر در سايت شما ارتباطات شکسته وجود داشته باشد، سايت شما را ليست نمي کنند. بازديد کنندگان هم از ديدن صفحات 404 error page دلخور مي شوند و سايت ديگري را کليک خواهند کرد. حتما سايت خود را قبل از کپي در اينترنت توسط سايت www.anybrowser.com کنترل کنيد.

14. صفحه ارتباط با سايت (Contact page) - برخي موتورهاي جستجو، مخصوصا Yahoo ، اگر آدرس پستي شما در سايت نباشد، سايت شما را ليست نمي کنند. حتما آدرس پستي را در سايت قرار دهيد، فقط قرار دادن آدرس صندوق پستي کافي نيست.

15. ارتباط متقابل - موتورهاي جستجو مخصوصا گوگل به تعدد ارتباط ها به سايت شما حساس هستند و آنرا در رتبه سايت شما اثر مي دهند. يک صفحه لينکستان بسازيد و به سايتهاي مشابه، نه رقيب، سايت خود ارتباط دهيد، مخصوصا سايتهائي که در موتورهاي جستجو رتبه خوبي دارند. از سايتهاي ديگر بخواهيد که به سايت شما ارتباط دهند. براي اينکه بدانيد از کدام سايتها به سايت شما ارتباط داده شده است، در موتور گوگل عبارت زير را جستجو کنيد :

link:www.yoursitename.com


16. ارتباط هاي ضربدري - اگر چندين سايت داريد، به يکديگر ارتباط دهيد و براي هر ارتباط، توضيحي تهيه و در سايتهاي خود قرار دهيد. از کلمات کليدي سايت خود در اين توضيحات استفاده کنيد.

17. اندازه فايلها را کوچک نگاه داريد - اگر از کد هاي جاوا اسکريپت يا DHTML استفاده مي کنيد، معمولا قبل از محتواي سايت شما، در بالاي صفحه قرار مي گيرند، جائي که براي موتورهاي جستجو مهم است و آنها به جاي رسيدن به اطلاعات سايت شما، با کدهاي برنامه مواجه مي شوند و رتبه شما کاهش مي يابد .براي کوچک نگاه داشتن اندازه فايلها، کدهاي برنامه را در صفحات جداگانه قرار دهيد و در صفحه اصلي include کنيد.

کیانوش انصاری بازدید : 155 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
 
 
سه رکن اساسی در راه بدست آوردن جایگاه برتر:
میتوان سه فاکتور اصلی را برای رتبه بندی سایت در موتور جستجو بر شمرد:


1- محتوا و مندرجات سایت (کلمات کلیدی یا کلیدواژه ها)
2- لینکها (پیوندهای) ورودی خروجی
3-نوع صفحه ها و شگردهای
طراحی سایت


البته هریک از فاکتورهای بالا ، نکات بسیار زیادی را در بر میگیرد و گاه برخی از مقاله ها تا 100 فاکتور موثر در رتبه بندی را مطرح میکنند. و ما بزودی به بررسی دقیق تر هر یک از این موارد ، و نقش آنها در  بهبود رتبه سایت در موتور جستجو خواهیم پرداخت.


اما نخست ببینیم خود موتورهای جستجو چه راهکارهایی ارایه میدهند :


گوگل چه میگوید ؟؟
Google loves Content. گوگل عاشق محتوا است. این چیزی است که گوگل به وب مستر ها سفارش می کند. همچنین سایت گوگل هرگونه همکاری مسقیم با شرکتهای SEO را رد کرده است. و نکات زیر را در پایگاه اینترنتی خود مطرح ساخته است:

۱- مراقب ایمیل هایی که ادعا می کنند از طرف جستجو گر ها ارسال شده اندو سایت شما را میخواهند فهرست کنند باشید. یک موتور جستجو هرگز به سایتی برای ایندکس شدن ایمیل نمی زند.


2- هیچ کس نمیتواند رتبه 1را برای صفحه شما تضمین کند. این موضوع 100 % واقعی است و هرکس به شما گفت که رتبه نخست گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری را به سایت شما میدهد باور نکنید.


3- مراقب شرکتهایی که ادعای روشهای محرمانه و رمزی برای رسیدن به موقعیت های بسیار بالا را دارند باشید. البته روشها و فوت و فن هایی وجود دارد و خود من نیز روشهایی برای خودم دارم . ولی ادعای روشهای مخفی و پشت پرده را باور نکنید.


4- ادعای کسانی که می گویند سایت شما را به صدها موتور جستجو معرفی میکنند و یا هزاران لینک به شما میدهند را باور نکنید. این ادعا ها حتی اگر درست باشند تلاشی بیهوده و کم اثر خواهند بود. برخی شرکتهای SEO از شما میخواهند که نرم افزار خاصی را نصب کنید تا بتوانید کارهایی از قبیل تایپ مستقیم کلیدواژه ها در مرورگر اینترنت را انجام دهید. این کارها هیچگونه اثری در افزایش بازدید های واقعی ندارند. پس مراقب باشید.


پیش از آنکه به یک شرکت SEO اطمینان کنید و پولی بپردازید خوب است اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید. و هرگز بی گدار به آب نزنید و پول خود را هدر ندهید.


5- گوگل هرگز رتبه ای را نمی فروشد. پس بدانید پول شما صرف چه چیزی میشود. برخی جستجو گر ها ممکن است در ازای دریافت پول، سایت شما را در لابلای رتبه های بالا درج کنند. اما گوگل و دیگر سایتهای مطرح جستجو هرگز اینکار را نمی کنند. سایتهایی که به جستجو گر پول میدهند تا در کنار صفحه نتایج لیست شوند ، کاملا روشن و واضح به عنوان اسپانسر (حمایت کننده مالی) مشخص می شوند.


6- از شرکتی که قرار است برای شما سایتتان را بهبود دهد بپرسید که این کار چه مدت طول خواهد کشید و چند نفر پرسنل در آن مداخله خواهند داشت. البته بیان یک زمان دقیق غیر ممکن است ، ولی میتوان یک محدوده زمانی را مشخص کرد مثلا 3 الی 5 ماه.  همچنین اطلاعاتی در مورد سوابق و فعالیتهای شرکت جویا شوید.

کیانوش انصاری بازدید : 187 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

سلام:
موتور هاى جست وجو براى سایت هاى بزرگ است. سایت یا وبلاگ  من شانسى براى نمایش در بین پاسخ هاى جست وجو ها ندارد... چقدر این تصورات را قبول دارید؟ آیا دوست ندارید هر روز تعداد زیادى بازدید کننده از سوى موتور هاى جست وجو به بلاگ یا سایت هاى شما سرازیر شوند؟ اینبار قصد داریم با هم نکاتى ساده و کاربردى از موتور هاى جست وجو را مرور کنیم. بدون مقدمه بیشتر با هم مى خوانیم.

--------------------------------------------------------------------------
 
• همه  نه

موتور هاى جست وجو تنها در میان سایت هایى جست وجو مى کنند که قبلاً به روش هاى مختلف آنها را شناخته  اند و نه همه سایت هایى که در شبکه وجود دارند. عجله نکنید شما هم شناخته مى شوید.
 
•حرفى براى گفتن

براى پیدا شدن باید حرفى داشته باشید تلاش هاى شما براى موفقیت در موتور هاى جست  وجو تنها در کنار سایت  یا بلاگى پرمحتوا و کاربرپسند موثر خواهد بود.
 

کلمات کلیدى نه کیلویى

لغاتى که کاربران در موتور هاى جست وجو سرچ مى کنند را کلمات کلیدى یا Keyword مى نامند. انتخاب و تمرکز روى کلمات کلیدى براى دارندگان سایت یا بلاگ خیلى مهم است. یعنى شما توقع دارید سایت تان در بین پاسخ هاى چه جست وجو هایى باشند.
 
•دیکته نه املا

وقتى قصد دارید چندین بار از یک کلمه در یک صفحه استفاده کنید آن را هم به فارسى و هم به انگلیسى خلاصه و کامل و با تمام حالت ها و املا هاى ممکن بنویسید این کار باعث مى شود بانک کلمات کلیدى سایت شما افزایش یابد، حتى بهتر است غلط هاى رایج املایى در مورد کلمات را در کد هاى مخفى قالب تان بنویسید. در کل جستجوگرها رو کلمات جدید حساسند و کلمات شما اگر با یک حرف کم و بیش در سایتتان ثبت شود؛ حساسیت روبوت های این موتورها را جلب می کند. البته این روش غلط های املایی روش خوبی نیست چون احتمال دارد بازدیدکنندگان شما را دفع بکند...
 

•تب

سعى کنید قسمتى از بلاگ یا سایت تان را به اخبار و مطالب روز اختصاص دهید و در مورد تب هاى خبرى به گوش باشید. اینگونه مطالب به ناگهان مورد توجه قرار مى گیرند و براى مدتى تبدیل به کلمات پرکاربرد در موتور هاى سرچ مى شوند مثلاً «انتخاب بهترین وزنه بردار قرن» در این اواخر از همین موارد بود.

 
تبادل لینک مى کنیم...

لینک شما در سایت ها و بلاگ هاى دیگر علاوه بر کلیک هاى مستقیم باعث افزایش رتبه در موتور هاى جست وجو مى شود، هر چه سایت یا بلاگ هاى میزبان پربیننده تر و از نظر محتوا به وب شما نزدیک تر باشد موثر تر خواهد بود.
 
 
فهرست ها و دایرکتور ى ها

فهرست ها یا دایرکتورى ها سایت هایى هستند که به جمع آورى و گروه بندى مشخصات سایت هاى دیگر مى پردازند و شما مى توانید به راحتى سایت خود را در این فهرست   ها جاى دهید. Dmoz و Yahoo! دو تا از مهم ترین دایرکتورى ها هستند. در مورد ثبت وب  دایرکتورى ها سه  نکته قابل ذکر است: اول اینکه اگر سایت شما تکمیل نشده است به سراغ دایرکتورى ها نروید زیرا دایرکتورى ها قبل از ثبت سایت آن را بررسى مى کنند و غالباً سایت یا بلاگ هایى که مشکل داشته باشند در هنگام ثبت نیز دچار مشکل مى شوند. دوم اینکه سعى کنید بهترین و تخصصى ترین شاخه را براى ثبت  سایت تان در فهرست ها انتخاب کنید و سوم: برخى از نرم افزار ها به صورت رایگان به شما کمک مى کنند تا سریع تر مراحل ثبت در لیست ها را انجام دهید، تنها هنگامى از این نرم افزا ر ها استفاده کنید که مراحل را تحت کنترل داشته باشند یعنى فهرست ها و مشخصات را خودتان وارد کنید زیرا بهتر است در مورد فهرست هاى بزرگ و عمده به صورت دستى و با دقت بیشتر عمل کنید.
 
دامین و تیتر هاى داغ

دامین و عنوان صفحات (page title) ارزش فوق العاده اى براى موتور هاى سرچ دارند. انتخاب دامین مناسب براى سایت و عنوان مناسب و مرتبط با محتواى صفحات در رتبه شما موثر خواهد بود. بهتر است مهم ترین کلمه کلیدى تان را در آدرس دامین و دیگر کلمات کلیدى مورد نظر را در عناوین صفحات بگنجانید. این کلمات را در عناوین صفحات مختلف جا دهید البته ارتباط مناسب عناوین با محتواى صفحات را فراموش نکنید.
 
•پیوندتان

«اینجا کلیک کنید»... این عبارت را زیاد دیده اید. بهتر است متن لینک هایتان با مقصدشان مرتبط باشند. لینک هاى شکسته (لینک هایى که به صفحاتى که وجود ندارند متصل مى شوند) اثر منفى زیادى دارند و بعضى موتور هاى جست وجو صفحاتى که زیاد لینک شکسته دارند را جدى نمى گیرند. سعى کنید در هر صفحه بیش از ۵۰ لینک قرار ندهید چون برخى از موتو ر هاى سرچ به تعداد زیاد لینک در یک صفحه حساسند. اگر چند سایت یا بلاگ مختلف دارید از آنها به یکدیگر لینک دهید.
 

•عکس ها هم...

حتماً تاکنون متوجه عباراتى شده اید که در حالت Mouse over (هنگام قرار گرفتن موس  روى متن یا تصویر) نمایش داده مى شود. این عبارت با alt tag در دستورهاى مربوط به نمایش تصاویر و یا لینک ها قابل تنظیم است، اکثر طراحان معمولاً این شناسه را خالى مى گذارند، پر کردن این قسمت در لینک ها و مخصوصاً تصویرها به شما کمک مى کند.
 

• بالاتر، مهمتر

چند خط و قسمت هاى بالاتر و تقریباً نصفه بالاى سایت شما ارزش خاصى براى موتورهاى جست وجو دارند. بهتر است کلمات کلیدى خود را در اوایل صفحه به کار ببرید، من شخصاً Combo boxها (منوهاى پایین افتادنى یا Drop Down) را پیشنهاد مى کنم که شامل لینک مطالب شما باشند و در این محل ها قرار بگیرند.
 

•یک / ناقابل

سعى کنید همه جا در آخر آدرس هایتان از «/» استفاده کنید یعنى مثلاً www.google.com/ بهتر است از www.google.com علت هم ندارد! مى گویند موتورهاى جست وجو این طورى بهتر مى پسندند.
 
 
با تشکر
قلم یاز
کیانوش انصاری بازدید : 205 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

دو قالب زیبا برای کاربران بلاگفا ترجمه شده از پرشین بلاگ

قالب زیبای قلب و قالب گلدون؛ آماده استفاده کسانی که طالب وبلاگی زیبا هستند

 

 

قالب زیبای قلب

مشاهده ی قالب              دریافت قالب

 

 

قالب زیبای گلدون

مشاهده ی قالب             دریافت قالب

کیانوش انصاری بازدید : 194 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

قالب هایی فانتزی با نما هایی کارتونی و عروسکی

این قالب ها دارای ظاهری زیبا و امکاناتی مهیا برای کاربران بلاگفا آماده شده است

این قالب ها اولین بار برای سیستم پارسی بلاگ طراحی شده اند که همینک

توسط قلم یاز به بلاگفا ترجمه شدند و همچنین امکانات جدیدی به آنها افزوده ایم.

لذت ببرید

 

قالب شماره ی یک

مشاهده ی قالب            دریافت قالب

 

قالب شماره ی دو

مشاهده ی قالب            دریافت قالب

 

قالب شماره ی سه

مشاهده ی قالب            دریافت قالب

 

قالب شماره ی چهار

مشاهده ی قالب           دریافت قالب

کیانوش انصاری بازدید : 166 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
SpeedUpMyPC_2010_4.2.7.4_http://ghalamyaz.blogfa.com
عملکرد سیستم از دید کاربر به دو عامل کیفیت و کمیت بستگی دارد. اکثر کاربران رایانه با توجه به اینکه سیستم در چه مدت زمانی فرمان ها را اجرا می کند به آنالیز سیستم می پردازند و سیستم عامل و بطور کل مجموعه رایانه را کند و ضعیف و یا سریع و قدرتمند می دانند. به همین دلیل نرم افزار های بسیاری با هدف بهینه سازی سیستم عامل در استفاده از منابع ، حذف نرم افزارها و بدافزارهایی که پردازنده را بی دلیل مشغول کرده و باعث کم شدن سرعت رسیدگی به فرمان ها می شوند ارائه می شود. SpeedUpMyPC نام نرم افزاری است که جایزه بهترین نرم افزار کاربردی و بهینه ساز را به خود اختصاص داده است. این نرم افزار می تواند این اطمینان را به شما بدهد رایانه شما در بهترین حالت عملکرد قرار دارد. این برنامه با افزایش دادن فضای آزاد حافظه رم و دیگر منابع باعث افزایش سرعت پردازش اطلاعات می شود. همچنین SpeedUpMyPC با بهینه سازی تنظیمات اتصال اینترنت در سیسام عامل باعث بهینه سازی و در نتیجه بهبود سرعت اینترنت می شود. از دیگر امکانات این نرم افزار می توان به بخشی اشاره کرد که امکان مدیریت کامل بر روی نرم افزارها و فایل هایی همراه با ویندوز لود می شوند را می دهد. با توجه به طیف وسیع نرم افزارهای ارائه شده در این زمینه ، SpeedUpMyPC را می توان یکی از کم حجم ترین ، بهترین و کارآمد ترین ها در این زمینه نامید که برای تمام کاربران از جمله کاربران مبتدی و حرفه ای توصیه می شود. این نرم افزار را می توانید هم اکنون به صورت رایگان از سایت قلم یاز دریافت نمایید.

کیانوش انصاری بازدید : 158 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (1)

قرار دادن شکلک برای اسم بلوتوث شکلک هایی امثال ♂☻♣.....

مثلا در عنوان وبلاگ ما عبارت ghalamyaz را ملاحظه بفرمائید

 

اين ترفند يك اموزش به خصوص ميباشد و جزابيت خاصي به بلوتوث گوشي موبايل شما در بين افراد ديگر خواهد داد اول به این ادرس داخل کامپیوتر رفته :

Start Up>All Program>Accessories>System Tools 

و برنامه ی Character Map رو باز میکنید و فونت Arial را انتخاب میکنید. 

وقتی Scroll را بیارین پایین تر عکسهای مورد نظر را میبینید.و با انتخاب هر کدوم گزینیه ی select را میزنید.این کارو که کردید و عکسای دلخواهتونو گلچین کردید گزینه ی Copy رو میزنید و یک فایل رو که عکس یا موزیک یا Text هستش را انتخاب میکنین و اون را Renameمیکنید و Pastمیکنید و اسم فایل تون به شکلک های انتخاب شده در میاد.فایل مورد نظر را به گوشیتون منتقل میکنین.توی گوشی فایلو پیدا میکنین و با کپی کردن اسم فایل و رفتن به بلوتوث وعوض کردن اسم بلوتوث و Past کردن اسم فایل میتونین از این شکتکها برای اسم بلوتوثتون استفاده کننین
 
نظرتون رو بگید؛ یادتون نره
کیانوش انصاری بازدید : 167 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
1001_Dastan_Emam_Ali_[www.Ghalamyaz.com].jpgامروزه نرم افزارهای قرآنی و اسلامی در رایانه از علاقه مندان ویژه ای برخوردارند.

امروز هم در سایت قلم یاز قصد داریم یکی دیگر از این نرم افزارها را به دوستان عزیز معرفی کنیم. نرم افزار 1001 داستان امام علی (ع) از توليدات جدید سايت گفتگوي ديني می باشد که به مناسبت شهادت امام علی (ع) منتشر شده. این نرم افزار مرجع کامل زندگینامه و اتفاقات و رویدادهایی است که در زمان زندگانی امام علی (ع) رخ داده و نیز شامل موضوعاتی از قبیل تولد ، جوانمردی و نوجوانان ، تکلم علی (ع) در رحم مارد ، حکایت های شگرف و ... سایر موضوعات در رابطه با آن امام معصوم می باشد. همچنین این نرم افزار به صورت پرتابل بوده و نيازي به نصب ندارد و تنها با کليک بر روي آيکون برنامه اجرا مي شود که شما مي توانيد با کپي کردن فايل هاي نرم افزار در فلش مموري خود در صورت نياز از آن در محل هاي مختلف که امکان نصب نرم افزار وجود ندارد استفاده کنيد.
 

کیانوش انصاری بازدید : 196 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

نرم افزار چت فارسی با تمام امکانات یاهو...

 

پیام رسان جوما

جوما، پیام رسان ابتکاری ایرانی است که به صورت یک نوار ابزار به سمت راست صفحه نمایش می چسبد. امکانات این نرم افزار پس از ثبت نام هر 1000 نفر افزایش می یابد و با رقیبان(ایرانی و خارجی) فاصله بیشتری می گیرد. با توجه به حجم کم این برنامه(حدود 1 مگابایت) پیامرسانی مناسب برای همه کاربران ایرانی ای است که سرعت اینترنت پایینی دارند.
 

ویژگی ها:
 
-سرعت بالا در ارسال و دریافت به این دلیل که کارگزار آی تاید داخل ایران است

-ارسال پیام به کاربرانی که در برنامه حضور ندارند(Offline Messages)

-اتاق گفتگو(Chat room) با کارگزار داخل ایران

-لیست دوستان و امکان اضافه کردن کاربران آی تاید پس از تأیید آنها

-تعیین وضعیت، 3 خط، امکان قرار دادن یک پیوند برای آن

-نمایش آب و هوای بیش از 330 شهر ایران با جزییات بسیار زیاد

-محیطی متفاوت و جذاب با کاربری آسان

-اجرای برنامه در سه حالت:

1- نوار 250 پیکسلی که نمایش کامل برنامه است

2- نوار 10 پیکسلی که حالت نمایش خود کار است و وقتی ماوس روی آن می رود
 
به حالت کامل در می آید

3- حالت غیب که در کنار ساعت ویندوز قرار می گیرد و با کلیک روی علامت آی تاید
 
به حالت قبلی باز می گردد

 

 

نرم افزار را از یکی از لینک های زیر دانلود کنید.


فرمت:RARZIP
حجم:0.9 MB1 MB
لینک:دانلوددانلود

توجه:اگر از ویندوز XP استفاده می کنید باید Net 2. روی کامپیوتر شما نصب باشد. اگر نمی دانید نصب هست یا نه ابتدا برنامه را دانلود و نصب کنید سپس اگر اجرا نشد از اینجا Net 2. را با حجم 23.8MB دانلود کنید. یا از هر بسته نرم افزاری مثل کینگ، MRT، گردو و ... آن را نصب کنید(در یکی از قسمت های: Microsoft Tools,Utility,System Update)
در لینک ارائه شده پس از ورود در پایین صفحه 3دکمه Download وجود دارد که سومی برای ویندوز XP های معمولی و دومی برای 64بیتی هاست.

دوستانی که با این نرم افزار وارد شدند در صورت تمایل می توانند برای ارتباط با بنده

آی دی کیانوش.انصاری را به لیست دوستان خود اضافه بکنند و یا پیام بگذارند

منبع


کسانی که تمایل به تبادل لینک با این وبلاگ دارند می توانند به صورت رایگان

لینک خود را در وبلاگ ما درج بکنند

برای این کار می توانند از منوی تبادل لینک واقع در سمت راست وبلاگ استفاده بکنند

و وبلاگ خود را سریع و آسان در این وبلاگ درج بکنند.

برای این کار کافیست

سمت راست وبلاگ در منوی تبادل لینک سریع روی تبادل لینک کلیک نمایید

توجه داشته باشید که با درج لینک شما در این وبلاگ؛

آدرس وبلاگ لینک شده ی شما در سه وبلاگ پربازدید ما به نمایش در خواهد آمد

چنانچه تمایل به تبادل لینک داشتید لطفا ما را با نام

مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار های کمیاب

لینک کنید.

 

حق یارتان 

کیانوش انصاری بازدید : 279 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

یوزر نیم و پسورد های نود ۳۲ که جهت آپ لود این آنتی ویروس ضروریست.

تا تاریخ 2010.9.16

 

Username:TRIAL-36153922
Password:5bu87v3ahh

Username:TRIAL-36153923
Password:fh4d6p3f8x

Username:TRIAL-36153943
Password:fkx7rjhudd

Username:TRIAL-36153950
Password:xfmfdk6umd

کیانوش انصاری بازدید : 158 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
گردشگاهها ومراكز تفريحي شهرستان درگز :
 
 
پارك شادي: كه قديمي ترين پارك شهرستان مي باشد.
 
پارك ملت : در فاصله يك كيلومتري شهر درگز در مسير جاده درگز – چاپشلو واقع است.
 
پارك جنگلي چهل مير: كه معروفترين دره منطقه است ودر قسمت شرقي پارك تندوره واقع است.
 
دره امام قنبر: كه در 20 كيلو متري جنوب شهر درگز قراردارد.
 
دره چرلاغ: كه در 34 كيلومتري جنوب غربي شهر درگز قرار گرفته است.
 
دره درونگرودر بادام: كه در مسير جاده درگز به قوچان ودر امتداد رودخانه درونگر قرار دارد .
 
دره شمسي خان: كه در قسمت جنوب شرقي شهر درگز در فاصله 50 كيلومتري دره درگز واقع
شده است.
 
دره قزلق: اين دره وقوزغان دره در مرز ايران وتركمنستان حدود 45 كيلومتري شرق درگز واقع است.
 
آبگرم: منطقه آبگرم واردوگاه اميدهاي انقلاب اسلامي در 15 كيلومتري جنوب شهر درگز ودر مسير جاده درگز به چاپشلو واقع است.
 
قرخ قيز(چهل دختر): در 5 كيلومتري جنوب شهر درگز قرار گرفته كه كوهي منفرد وكم ارتفاع است. اين كوه رسوبي ومربوط به دوران دوم و اواخر دوران سوم زمين شناسي است. نام قرخ قيز يادگاري از نياكان اوليه است كه از حدود پنج هزار سال پيش در اين سرزمين مي زيستند.
 
پارك ملي تندوره: كه در منتهي اليه شمال شرقي كشور ودر حدود شمالي استان خراسان در شهرستان درگز واقع است كه با سيمايي كوهستاني وصخره اي با دره هاي عميق وتپه ماهورهاي بلند ومرتفع با شيب هاي متغير در جهات مختلف جغرافيايي مي باشد . وتندوره نام چشمه اي است كه در اين پارك جنگلي جاري مي باشدبه همين دليل اين پارك را تندوره مي نامند . تندوره به زبان كردي به معني تنور مي باشد واز آنجايي كه اين چشمه از حوض هايي شبيه به تنور خارج مي گردد بر آن نام تندوره نهاده اند. 
 
غار قزلق: از نمونه غارهاي اين منطقه غاز قزلق يا غار ديو است كه در 22 كيلومتري جنوب شرقي درگز بعد از روستاي قزلق در نيمه راه ارتفاعات شازي وكاني گاز قرار داردواز محل هاي اعتقادي وديدني درگز است كه داراي 3 درب ورودي در كف دره ونيمه هاي بلند مي باشد . طول غار حدود يكصد كيلومتر داراي دو دالان مي باشد. نوع غار از غارهاي آهكي است كه احتمالا در دوران عصر حجر مورد استفاده انساني بوده است.
 
غار شادمينه(شادمهنه): واقع در 16 كيلومتري غرب درگز در 300 متري علامه شهرستاني كه بقاياي دژ نظامي مربوط به قرن پنجم ودوره سلجوقي مي باشد.
کیانوش انصاری بازدید : 178 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
بندیان درگز 

بناهاي تاريخي :
 
بنديان درگز:
يكي از آثار تاريخي شهرستان درگز مي باشد كه در سال 1369 به دنبال خاكبرداري وتسطيح زمينهاي زراعي شناخته شد ومقدمات كاوش منطقه از سال 1373 آغاز شد.اين اثر تاريخي از بناهاي دوره ساساني محسوب مي شود كه در 2كيلومتري شمال غرب شهرستان در كنار رودخانه درونگر واقع شده است وبه سبب آب بندي كه در اين ناحيه قرارداشته به بنديان معروف است .در نخستين فصل كاوش تالاري به ابعاد 8×10 متر خاكبرداري شد .كه به احتمال زياد داراي سقفي چوبي ومسطح بوده وبرفراز ستونها قرار داشته است .جالبترين قسمت تالار تصاويري است كه به صورت گچبري دورتادور اين تالار نقش شده استوكتيبه هايي به خط پهلوي نيز كشف گرديده است .اين نقش ها وتصويرها موضوعات متعددي را بازگو مي كنند از جمله شكار ، جنگ ، صحنه هاي مذهبي وتفويض قدرت كه در همه آنها روح اعتقادي وايراني متجلي است. آتشدان گچي زيبايي در مقابل تالار به آتشكده قرار دارد .
 
تپه خاخيان :
كه در حدود 7كيلومتري غرب شهر درگز در كنار جاده درگز – نوخندان قرار گرفته سفالهايي مربوط به هزاره اول قبل از ميلاد در آن واقع است .اين تپه داراي 8متر ارتفاع و53 متر طول و37متر عرض مي باشد.
 
تپه صاحبجان :
كه در قسمت شمال غربي شهر درگز واقع است وساختمان تپه از بناهاي قبل از اشكاني مي باشد كه در دوره ساساني متروك شده است . خشت هايي كه در آن بكار رفته 45×45 سانتي متر مي باشد و13 سانتي متر قطر دارند . اين تپه از سمت شمال با بقعه سيد( قدمگاه) همجوار است . تپه داراي 15متر ارتفاع و51 متر طول طول و37 متر عرض دارد .
 
تپه غازان بيك :
كه در روستايي به همين نام در كنار جاده به فاصله نيم كيلومتري راه شمسخي خان به درگز قراردارد كه حدود 700 متر از سطح دريا ارتفاع دارد . قبرستان شمسي خان متعلق به اقوامي است كه در تپه غازان سكونت داشتند ومربوط به دوره پارتي وساساني است .دخمه هاي موجود در غازان بيك احتمال اينكه قوم ماد در اين منطقه نيز بوده تقويت مي كند زيرا مادها دخمه نشين بوده اند.
 
نوروز تپه :
   در جنوب شهر درگز در بخش چاپشلو در كنار آبادي ينگه قلعه قرارگرفته اين تپه كه در كناره جنوبي جاده آسفالته درگز به چاپشلو قرار دارد متعلق به قرون 3و4 هجري قمري مي باشد.
 
تپه يوخار قلعه :
اين تپه در 12 كيلومتري غرب شهر درگز قرارگرفته كه تا اواخر دوره ساساني وحتي در دوره اسلامي آباد ومسكوني بوده است.اين تپه متعلق به هزاره پنجم قبل از ميلاد بوده است. سفال هاي منقوش ما قبل تاريخي آن از هزاره پنجم قبل از ميلاد شروع شده وتا اواخر دوره ساساني واسلامي از تپه استفاده مي شده است. تپه يوخار قلعه داراي قسمت هاي مختلفي است كه در جبهه هاي غربي آن بيشتر آثار سكونتهاي ما قبل تاريخ ودر شرق آن دوره هاي تاريخي ودر بالاي آن آثار دوره اسلامي مشاهده مي شود .اين تپه ها در حاشيه ابادي قره قوينلو واقع شده است.
 
يارم تپه :
اين تپه شامل آثار اولين سكونت اقوام دوره ما قبل تاريخ وروزگار باستان در دشت است وظاهرا اين اقوام از هزاره پنجم قيل از ميلاد در اين محل ساكن شده ومدارج ترقي را تا اواخر دوره ساساني در اين جلگه پيموده اند . يارم تپه به علت سكونت هاي مداوم شكل مرتب ومنظمي را ندارد.تمدن يارم تپه را مي توان معرف تمدن شمال شرقي ايران كه تاكنون مطالعه گسترده اي درمورد آن نشده است. برخي از نقوش برروي سفال ها منحصر به فرد بوده وداراي خصوصيات ومشخصات محلي مي باشد اين تپه تاريخي در حدود 500 متري غرب بنديان ودر مجاورت رود درونگر قراردارد.
 
پلكان نادري :
يكي از آثار تاريخي وكارهاي برجسته نادر شاه افشار در اين شهرستان راه مالرو وارابه رو در ارتفاعات صعب العبور ودشوار الله اكبر است كه نشانه عزم واراده نادري مي باشد .اين راه كه به گويش محلي به آن نردبان يولي مي گويند در گردنه جنوبي الله اكبر كنار جاده شوسه ونزديك آبادي كپكان قراردارد .در حدود 55 خم و900 پله است كه براثر تراش سنگها ايجاد شده است .درازي هر پله سه متر وپهناي آن سي سانتي متر وارتفاع آن سيزده سانتي متر است در كمرگاه كنار پلكان سه كتيبه مربوط به اين اثر وجود دارد . فقط در يكي از كتيبه ها ( هو ، محمد زمان) ودر ديگري ( نصرمن ا…) ديده مي شود.
 
امامزاده محمد ديباج :
از امامزاده هاي اين شهرستان امامزاده محمد ديباج كه در آبادي شيلگان از توابع بخش لطف آباد درگز ودر كنار مرز ايران وتركمنستان مقبره اي به نام امامزاده محمد وجود دارد . محمد فرزند امام جعفر صادق ملقب به ابوجعفر كه در سال 144 ه ق در مدينه چشم به جهان گشود . تبار مادرش خديجه به امام حسين (ع) مي رسد وچون كسي بود كه بنا به درخواست وتاييد مردم حجاز به حكومت نشست .اورا اميرالمومنين ناميدند .وبه سبب زيبايي اندام وچهره به او لقب ديباج دادند .محمد درجرجان درگذشت ومامون براي او نماز خواند اين واقعه در سال 203 ه.ق اتفاق افتاد.
 
بقعه ابوالمعجن :
ابوالمعجن از مردان نامدار ومتنفذ دوره جاهليت بود كه از ابتدا از در ستيز با اسلام درآمد وبعد با قبيله خود به پيامبر گرويد وجزء صحابه درآمد . شاعري مطبوع الشعر وكريم وصاحب روايت بود ودر شرب خمر افراط مي كرد . به خاطر شراب خواري حد خورد وتبعيد گرديد . ولي گويند تا بدان پايه به اسلام ايمان داشت كه در جنگ قادسيه از تبعيد گاه گريخت وخود را به كارزار رسانيد . اورا دستگير وزنداني كردند.هيچ دور نيست كه ادامه فعاليتهاي ابوالمعجن در درگز صورت گرفته باشد. زيرا قلعه زرين وكوه باورد را محل جنگهاي او برشمرده اند. اگر دامنه زرين كوه در 22 كيلومتري غرب درگز به فاصله 20 كيلو متري در جاده درگز به درونگر پيش برويم در شرق آبادي جلفا به بقعه اي مي رسيم كه مردم آن را ابوالمعجن مي خوانند . اين بقعه عبارتست از يك محوطه بزرگ كه در آن درختي ديده مي شود ودر انتهاي حياط ، ايوان وسپس اطاق بزرگ 10×5 متري مي باشد كه هشت متر آن را برآمدگي به نام قبر ابوالمعجن تشكيل مي دهد. از سال وفات وانتهاي عمر ابوالمعجن اطلاع دقيقي در دست نيست.
 
قدمگاه:
 در قسمت شمال غربي شهر درگز مقابل تپه باستاني صاحبجان بقعه ووآرامگاه سيد ابراهيم فرزند سيدمحمد كه از سادات وصالحان قرارگرفته . در بازديدي كه از محل انجام شده تنها سنگ قبري سيماني ملاحظه گرديده كه برروي آن نوشته شده بود «آرامگاه سيد ابراهيم ولد سيد محمد» وهمچنين تصوير يك شانه برروي سنگ حك گرديده بود .بنا به اعتقادات اهالي منطقه اتاقي گنبدي شكل به مساحت تقريبي 8×6متر مربع وبر كنار جاده درگز به ارتيان قرارگرفته كه امروز متصل به شهر درگز گرديده است.
 
زيارتگاه سيد قاضي سلطان:
 در شمال غربي شهر درگز در دو كيلومتري غرب آبادي ارتيان نزديك آبادي خاخيان بقعه اي ديده مي شود كه در وضع فعلي سرتاسر بنا را تالاري تشكيل مي دهد كه پشت تالار دو اتاق قرار گرفته است . اتاق اول پيش بقعه واتاق دوم خود مزار مي باشد. در غرب وپشت بقعه ساختمان هايي است كه به نظر مي رسد روزي اباد بوده اند سنگ قبر اين مزار به نام مير قاضي سلطان است ومعلوم نيست از كدام طبقه شخصيت هاي خاوران است .مردم اين منطقه ميرقاضي سلطان را از صالحان واولياء خدا مي دانند ومعتقدند كساني كه داراي گلو درد هستند با ريختن ماست بر روي سنگ رليسيدن آن با زبان شفا مي يابند از آن رو به آن قاتقلي امام مي گويند.
 
بقعه علامه شهرستاني:
در بخش نوخندان يعني حدود 17 كيلومتري شمال غربي شهر درگز وبه فاصله يك كيلو متري غرب ابادي حضرت سلطان بقعه علامه شهرستاني صاحب كتاب الملل والنحل وجود دارد .بناي اين ساختمان كه 58 متر طول و37 متر عرض دارد ومتعلق به دوره تيموري مي باشد.
 
امامزاده سيد يوسف:
حدود 10 كيلومتري جنوب غربي درگز در حاشيه شمال غربي آبادي سادات زيارتگاهي وجود دارد كه به امامزاده سيد يوسف مشهور است . اين زيارتگاه مورد اقبال اهالي قرارگرفته وسيد يوسف را از صالحان واولياي خدا مي دانند كه در اكثر موارد حاجاتشان را برآورده مي كند . بناي اين ساختمان متعلق به قرن 13و14 هجري مي باشد.
 
زيارتگاه علي بلاغ:
 در آبادي جان عزيز وسط كوه علي بلاغ چشمه اي جاري است كه به آن چشمه علي چشمه علي بلاغ مي گويند . از جاده قوچان به درگز ابتداي منطقه درونگر يعني 80 كيلومتري غرب درگز جاده فرعي شوسه اي به سمت زيارتگاه علي بلاغ جاري مي شود . مردم منطقه معتقد هستند كه در يكي از جنگها گذر امام علي (ع) به اين منطقه افتاده وآب چشمه را متبرك ساخته است . اما اين مطلب نمي تواند واقعيت باشد.
 
آرامگاه صيد علي خان درگزي:
صيد علي خان درگزي از شعراي معروف متاخر واستاداديب نيشابوري وملك الشعراي بهار مي باشد كه از بنيان گزاران مكتب ادبي واجتماعي وسياسي معروف واصحاب سراچه بود . آرامگاه رو به ويراني شاعر واستاد گرانمايه كه به سبك ابنيه دوره قاجار ساخته شده در گورستان قديمي شهر مي باشد.
 
غار قزلق:
از نمونه غارهاي اين منطقه غاز قزلق يا غار ديو است كه در 22 كيلومتري جنوب شرقي درگز بعد از روستاي قزلق در نيمه راه ارتفاعات شازي وكاني گاز قرار داردواز محل هاي اعتقادي وديدني درگز است كه داراي 3 درب ورودي در كف دره ونيمه هاي بلند مي باشد . طول غار حدود يكصد كيلومتر داراي دو دالان مي باشد. نوع غار از غارهاي آهكي است كه احتمالا در دوران عصر حجر مورد استفاده انساني بوده است.
 
غار شادمينه(شادمهنه):
واقع در 16 كيلومتري غرب درگز در 300 متري علامه شهرستاني كه بقاياي دژ نظامي مربوط به قرن پنجم ودوره سلجوقي مي باشد.
 
موزه حيات وحش:
اين موزه درچهل كيلو متري جنوب غربي شهرسان درگز درپارك ملي تندوره(چهلمير)قراردارد
 
مساجدتاريخي شهر درگز عبارتند از:
مسجد جامع - مسجد يزديها – مسجد تركها.
کیانوش انصاری بازدید : 217 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
سوغات:
 
 از مهمترين سوغات مرزي شهرستان درگز مي توان به برنج لائين ودرونگر اشاره كرد كه به لحاظ كيفيت وعطر بالا در نوع خود كم نظير مي باشد. همچنين كشمش وگردو درگز نيز از مرغوبيت خاصي برخوردار است. (برای خرید این محصولات می توانید به فروشگاه انصاری واقع در سه راه نوخندان درگز مراجعه بکنید )
 
 
از ديگر سوغاتي هاي درگز جارو – سيب درختي (لبناني وعباسي) وگلابي مي باشند.
کیانوش انصاری بازدید : 167 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
تاریخچه شهرستان درگزدرگز daregaz
 
شهر درگز ، شهري با سابقه درخشان تاريخي ، شهري كه قبلاً به نام ابيورد معروف بوده و در تاريخ فكر و تمدن اسلامي به تعدادي از انديشمندان و بزرگان برخورد مي كنيم كه عنوان ابيوردي را با خود داشته اند . شهري كه خاوران نام داشته و از مناطق باستاني پارتهاي قديم در خراسان بوده ،در 3 كيلومتري همين شهر آثار و بقايايي موجود است كه به پنج هزار سال قبل از ميلاد مي رسد ، يعني سابقه شهرنشيني و مدني درشهر درگز به حدو د هفت هزار سال پيش مي رسد ، يعني درگز وارث يك تمدن هفت هزار ساله مي باشد . »
 
جغرافياي تاريخي و پيشينه شهرستان درگز
 
شهر و ناحيه درگز از دوران پيش از اسلام تاكنون داراگرد ، نسيايا ، آپاوارتاكن ، باورد ، ابيورد ، اتك ،نسايا ، نسا ، درون ، خاوران و دريجز ناميده مي شده است . ناحيه درگز در گذشته يكي از نقاط مهم باستاني پارت و خراسان بود كه به موجب قرارداد ننگين آخال 1261 هـ . ش / 1882 م ، كنارة آباد و تاريخي آن ، از تجن تا نزديكي عشق آباد ، از ايران جدا شده و جزء تركمنستان گرديد . درباره نامگذاري اين شهرستان ، تا كنون داوري هاي گوناگوني داده شده است . شماري گفته اند چون در اين ناحيه بيشه و درخت گز زيادي وجود داشته ، به « دره گز » سرشناس شده است ، كه اين نامگذاري درست نيست . داوري درست تر ،‌ از سده 3 پ . م ، يعني زمان اشكانيان است . پس از آن كه اشكانيان   عليه سلوكيان برخاستند ، اشك اول ( ارشاك ) در ضمن نبرد كشته شد ، ولي برادرش تيرداد   به پيروزي رسيد و شهري به نام داراگرد ،‌ در پارتياي اصلي بنياد گذارد . آپاوارتاكن ، كه بعضي   آن را پارتياي اصلي و شماري پارتياي ويژه نوشته اند، به ناحيه شمال پارت گفته مي شود. پيرنيا بر پايه نوشته هاي تاريخ و جغرافي نگاران پيشين ، پارت اصلي را كوهستان و دشت كردان در خراسان و اتك و به بيان ديگر بين بيابان مشهد و كوير خوارزم دانسته است .
بنابراين نواحي درگز ، بجنورد ،‌ اسفراين ،‌ قوچان ، شيروان و كلات در قلمرو پارت اصلي قرار داشته است . ايزيدورخاراكسي كه در سده 3 پ . م مي زيست ،‌ محل شهر دارا را در شمال پارت تعيين كرده و به آن « آپاوارتانن » گفته اند . ژوستن ( سده 2 پ . م ) محل اين شهر را در دامنه كوه زاپاتنن و پلين ،‌ دانشمند رومي ( سده 1 پ . م ) در دامنه كوه آپاوارتن دانسته اند . ژوستن ،‌آپاروارتن ، كوه ابيورد كه در گذشته باورت / بااورت و سپس باورد مي گفتند ، دانسته است . دايرة المعارف اسلامي ،‌ ابيورد را سرزمين نياكان اشكاني و محل شهر دارا را در آن جا تعيين كرده است . بنابراين بايستي شهر « دارا » در دامنه كوههاي درگز قرار داشته باشد .از آن جا كه به گفته پلوتارك و تائيدهارولد لمب ، نويسنده كتاب قدم به قدم با اسكندر ، دارا ، آخرين پادشاه هخامنشي در اين ناحيه كشته شده است ، اشكانيان نام پايتخت نخستين خود را « داراگرد » نهاده اند . « گرد » در   روزگار كهن ،‌ به معناي شهر بوده ، واژگان سياوش گرد ،‌ پيروزگرد ، بروگرد ( بروجرد ) ، بيژن گرد ، خسروگرد و بيانگر نام سازنده   و شهر است و داراگرد يعني شهر دارا نيز روي همين معنا پديد آمده است . در روزگار ساسانيان تغييرات زيادي در حد و حدود شهرهاي اين منطقه صورت مي گيرد و ابيورد كه شامل منطقه وسيعي بوده و تا دامنه كوههاي درگز گسترده بوده است ، مركزيت پيدا مي كند .
حاكم ابيورد را « بهمنه » مي ناميدند كه به صلح تسليم مسلمانان شد . پس از تسلط اعراب اين سرزمين يكي از پايگاههاي مهم مسلمانان قرار گرفت . بعضي از محققان اين چنين اظهار نظر كرده اند كه در قلعه داراگرد كه در زمان ساسانيان مركز روحانيون زرتشتي و داراي ضرابخانه بوده است ،‌ در اواخر قرن اول هجري قمري سكه ضرب شده است . حدود منطقه ابيورد در اين زمان از سرخس تا نسا گسترده بوده است . اين سرزمين كه در انتهاي دشت قراقوم بر سر راه قبايل مختلف مهاجم دشتهاي داخلي آسيا در ابتداي اولين خطه جلگه هاي حاصلخيز خراسان قرار گرفته است ،‌ بنابر موقعيت طبيعي و نظامي از دير باز محل كشمكشها و زد و خوردهاي اقوام مختلف بوده است . با سقوط سامانيان دفاع ولايات شمالي ايران در برابر حملات چادر نشين ها به سستي گرائيد و هجوم صحرا نشينان آسياي مركزي به  خراسان فزوني گرفت . به روزگار سلطان محمود غزنوي تركمانان ( غزان ) به منطقه نسا و ابيورد و درگز هجوم آوردند و در اين شهرها سكني گزيدند و تركي شدن اين نواحي آغاز گرديد . محققان محلي دوران سلجوقيان و اوايل خوارزمشاهيان را دوره شكوفايي خاوران ( ابيورد را از قرن 4 به بعد خاوران مي گفتند ) ناميده اند ، شيخ محمد شهرستاني ،‌ انوري ابيوردي ، اسعد مهنه يي و  از اين سرزمين برخاستند . به همت اينان خاوران يكي از مراكز علمي شد . به روزگار چنگيز ، پسرش « تولي » ابيورد   را تصرف كرد و به نهب و تاراج اهالي پرداخت و آن شهر زيبا را كه در آن عالمي از عمارات موج مي زد با خاك يكسان نمود و اكثر مردم را از دم تيغ گذراند . البته ابيورد در نهضتهاي شيعه كه در اواخر دوران بني اميه در سراسر خراسان صورت گرفته بود سهمي بزرگ داشته است و نيز در قيامهاي عليه حكام عباسي در قرن سوم هجري شركت جستند .  در زمان خلافت هارون 185 ق . شخصي به نام ابوالخسيب بر ضد عباسيان و عامل آنان در خراسان قيام كرد و بر ابيورد تسلط پيدا كرد . اين شهر با اين همه عظمت و زرگي پس از هجوم مغولان و بعد از او تيمور ورونق خود را از دست داد و از اواخر قرن هشتم كه شهرها و آباديهاي اين منطقه مورد تجاوز و اشغال ازبكان قرار گرفت دوران قدرت آن شروع گرديد . در اوايل عصر افشاري ساختن مسجد بزرگي در مولود آباد ( زادگاه نادر ) و برخي   ساختمانها در شهر نشاني از گسترش و رونق درگز مي باشد ،‌ ولي ويراني هايي كه ناشي از تهاجمات اقوام همسايه بود ،‌ همراه با عدم توجه حكومت مركزي وخصوصاً جدايي قسمت آباد و تاريخي آن ( با 9 هزار خانوار جمعيت و 24 شهرك و روستا ) كه نام ابيورد را نيز با خود دارد ،‌ توانائي هاي اين شهر را به فراموشي سپرد . اكنون اندك آثار به جا مانده در شهر درگز مربوط به حاشيه باز يكي از دامنه كوههاي هزار مسجد ( درگز فعلي ) مي باشد . در حاليكه آثار تاريخي بي نظيري از دورهاشكانيان و دوران اسلامي در آن سوي مرزها قرارگرفته است .
کیانوش انصاری بازدید : 250 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
اطلاعات جغرافيايي شهرستان درگز
 
شهرستان درگز از جمله شهرستانهاي شمال استان خراسان است كه بين29.58 تا37.59طول جغرافيايي و 43.37تا 55.36عرض جغرافيايي واقع شده است .
از شمال به جمهوري تركمنستان و از شرق به شهرستان مشهد ، از جنوب به شهرستانهاي چناران   و قوچان و از مغرب به شهرستان قوچان محدود است .
وسعت آن 4194 كيلومتر مربع معادل 4/1 درصد مساحت كل استان است . درگز در فاصله 123 كيلومتري شهر قوچان و 258 كيلومتري شهر مشهد قرار گرفته است . ارتفاع آن از سطح دريا 480 متر مي باشد .
اين شهرستان با جمهوري تركمنستان حدود 25/155 كيلومتر مرز مشترك دارد . شهرستان درگز عمدتاً كوهستاني مي باشد و فقط دشت درگز در ميان رشته كوههاي هزار مسجد پست و هموار است . دو رودخانه دائمي به نامهاي درونگرو حاتم قلعه ( زنگلانلو ) با آبي هر كدام حدود 800 ليتر در ثانيه و دو رودخانه فصلي به نامهاي كال شور صداقت و گرني در آن جريان دارند .
در كتابها و منابع و اسناد تاريخي از درگز با نامهاي داراگرد –   نيسايا ( نساء ) آپاوارتاكي ابيورد و نساباورد و نسادرون و ابيورد و خاوران ياد شده است .
درگز از سال 1329 در تقسيمات كشوري شهرستان شده است .
شهرستان درگز داراي چهار بخش ( مركزي ، چاپشلو ، نوخندان و لطف آباد ) شش دهستان ( تكاب ، قره باشلو ، ميانكوه ، ديباج ، درونگر و شهرستانه ) 4 شهر مي باشد .
 

اطلاعات جمعيتي شهرستان درگز

كل جمعيت شهرستان درگز80311 نفر     مي باشد . كه از اين تعداد جمعيت43745 نفر شهري و 36566نفر روستايي مي باشند که 55 درصد راجمعیت شهری و 45 در صد را جمعیت روستایی تشکیل می دهند.

میزان موالید خام این شهرستان 18.4 درصد و میزان مرگ خام آن 6.8 درصد است که میزان رشد طبیعی جمعیت این شهرستان 1.1 درصد است .
میزان تراکم نسبی یا نفر در کیلومترمربع شهرستان 19.15 می باشد.
از کل جمعیت شهرستان 1.6 درصد را جمعیت زیر یک سال و 7.5 درصد را جمعیت بالای 65 سال،تشکیل میدهند.
کیانوش انصاری بازدید : 181 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

«« تقدیم به بانوی خاک بهشتی قم

نجمه آسمان عصمت و عفاف

کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س)»»

 

                             "ای که در مدار آسمانی خدا تو هماره کهکشانی از کرامتی 

                ای نوید اشفعی لنا به زائران بی نشان خود عنایتی...."

 

 

قالب وبلاگ؛ برای کاربران بلاگفا

به نام فاطمه (س)

 

مشاهده ی قالب         دریافت قالب

کیانوش انصاری بازدید : 351 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
۵ نکته امنیتی در مورد اکانت‌های جی‌میل

وبلاگ رسمی جی‌میل  مطلبی را منتشر کرده با عنوان نکات امنیتی در مورد حساب‌های کاربری جی‌میل. بخاطر اهمیتی که این موضوع داره بد ندیدم این مطلب را بصورت آزاد ترجمه کرده و اینجا قرار بدم تا مورد استفاده دوستان قرار بگیره.
داشتن یک رمزعبور قوی در حفظ اطلاعات شما کمک زیادی می‌کند اما علاوه بر این باید چند کار دیگر انجام دهید تا خیالتان از بابت امنیت اکانت جی‌میلتان راحت شود :

۱. حتما از ایمیل‌تان خارج شوید. بخصوص هنگامی که با استفاده از یک کامپیوتر عمومی به جی‌میل وارد می‌شوید (مثلا در کافی‌نت یا سایت دانشگاه) حتما پس از تمام شدن کارتان از صندوق ایمیل خود خارج شوید (Sign out). کار سختی نیست،فقط بر روی لینک Sign out در گوشه بالا و راست صفحه ایمیلتان کلیک کنید. اگر می‌خواهید خیالتان راحت‌تر شود حتما پس از این کار cache ، کوکی‌ها و تاریخچه (history) مرورگرتان را هم پاک کنید.سپس مرورگر را بصورت کامل ببندید.در کامپیوتر خانگی‌تان اگر لازم است بصورت مداوم از آن دور شوید می‌توانید آن را با استفاده از یک اسکرین‌سیور رمزدار محافظت کنید تا کسی بدون اجازه و در غیاب شما به اطلاعات صندوق پستی‌تان دسترسی نداشته باشد.

۲. مراقب ارسال اطلاعات حساس و محرمانه از طریق ایمیل باشید. هنگامی که شما یک ایمیل را فرستادید دیگر هیچ کنترلی در مورد اطلاعاتی که در آن ایمیل ارسال کرده‌اید ندارید.این به معنی آن است که اگر گیرندگان ایمیل بخواهند می‌توانند آن را برای کسان دیگری بفرستند یا اطلاعات بعضا محرمانه شما را در محیط عمومی منتشر کنند.حتی اگر به این افراد اعتماد هم داشته‌باشید باز هم ممکن است بخاطر سهل‌انگاری آنها ایمیلشان هک شود یا یک ویروس این اطلاعات را بدزدد. اطلاعات حساب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری ، رمزهای عبور و اطلاعات حساسی از این دست به هیچ وجه نباید از طریق ایمیل و به هیچ‌کس دیگر منتقل شوند. گوگل هیچگاه به شما ایمیل نمی‌زند تا از شما رمزعبورتان را بخواهد پس هرگز فریب این حقه هکرها را نخورید !

۳. فعال کردن حالت استفاده از پروتکل HTTPS. هر زمان که شما یک صفحه وب را مشاهده می‌کنید ، کامپیوتر شما نیاز به ارسال و دریافت اطلاعات به شبکه اینترنت دارد.HTTPS اطلاعاتی را که بین کامپیوتر و اینترنت منتقل می‌شود را بصورت رمز درمیاورد تا شناسایی محتوای آنها در این بین غیرممکن باشد.جی‌میل برای لاگین کاربران خود از این پروتکل استفاده می‌کند اما شما می‌توانید صندوق پست الکترونیکی خود را نیز با استفاده از این پروتکل مرور کنید.استفاده از https ، باعث کندتر شدن فعالیت شما در جی‌میل می‌شود اما اگر بخواهید می‌توانید با کلیک بر روی Settings و انتخاب Always use HTTPS در زبانه General جی‌میل را وادار کنید همیشه از این پروتکل برای ارتباط با شما استفاده کند.

۴. مراقب فایل‌های ضمیمه مشکوک باشید. برای محافظت شما از ویروس‌ها و نرم‌افزارهای مخرب دیگر جی‌میل تمام اتچمنت‌ها را هنگامی که ایمیل به صندوق شما می‌رسد اسکن می‌کند.عملیات اسکن یکبار دیگر هنگامی که ایمیل مذکور را باز می‌کنید تکرار می‌شود.فایل‌های ضمیمه‌ای که شما هم می فرستید توسط آنتی‌ویروس آنلاین گوگل کنترل می‌گردد.اما جی‌میل می‌گوید باز هم مراقب فایل‌های ضمیمه باشید و هر فایلی را که انتظار دریافتش را ندارید باز نکنید، حتی اگر از طرف دوست شما باشد.قبل از اینکه فایل ضمیمه ایمیل را باز کنید از فرستنده بپرسید که چه چیزی را برای شما فرستاده است و وقتی از بی‌خطر بودنش مطمئن شدید نسبت به بازکردن آن اقدام کنید.

۵. اطلاعات مربوط به بازیابی حساب کاربری خودتان را به روز نگه دارید. اطلاعات بازیابی اکانت به شما کمک می‌کند تا به حسابتان دسترسی پیدا کنید حتی اگر رمز عبور آن را فراموش کرده باشید یا یک نفر با دسترسی به حساب کاربری شما آن را تغییر داده باشد.در حال حاضر گوگل به سه روش می‌تواند به شمایی که رمزتان را فراموش کرده‌اید کمک کند.استفاده از آدرس ایمیل ثانوی، که با تعیین این ایمیل گوگل در هنگام فراموشی رمز توسط شما یک لینک برای ریست کردن رمز به این آدرس می‌فرستد.استفاده از SMS که البته در همه کشورهای جهان (حتی افغانستان) فعال است بجز ایران ! و روش سوم هم استفاده از پرسش و پاسخ امنیتی که در این روش باید سوالی را تعیین کنید که جواب دادنش برای شما آسان و برای دیگران غیرممکن باشد


آموزش عوض کردن پسورد در جی میل

برای عوض کردن پسورد جی میل کافیست که:

1- روی گوشه سمت راست بالا ، روی Setting کلیک کنید .

2- در صفحه Setting باز شده روی tab ها روی Accounts کلیک کنید .

3- حال در پایین صفحه روی Google Account settings کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود .

4- حال در صفحه جدید در سمت چپ بالای صفحه روی Change password کلیک کنید .

5- حال برای تغییر پسورد ، دو راه دارید : می توانید پسورد کنونی را تغییر داده و یا جواب سوال امنیتی ِ که قبلا خودتان گذاشته اید را بدهید . ( برای تغییر سوال امنیتی کافیست در صفحه قبل بر روی آن کلیک کنید )

6- بعد از زدن Current password و یا جواب سوال امنیتی پسورد جدید خود را دو بار وارد کرده و save را می زنید .

7- حال پسورد شما تغییر یافته است.


آموزش عوض کردن سوال امنیتی در Gmail

سوال امنیتی در جی میل اهمیت بسزایی دارد ، چرا که هر کس با دانستن آن و جوابش می تواند پسورد شما را تغییر دهد و یا در مواقع فراموش کردن پسورد خود در جی میل می توانید با جواب دادن به آن پسورد خود را به دست بیاورید .

پس هر گاه کسی پسورد شما را داشت و یا هک شدید بهتر است این سوال و جواب را نیز تغییر دهید، برای این کار کافیست :


1- روی گوشه سمت راست بالا ، روی Setting کلیک کنید .

2- در صفحه Setting باز شده روی tab ها روی Accounts کلیک کنید .

3- حال در پایین صفحه روی Google Account settings کلیک کنید تا صفحه جدیدی باز شود .

4- حال در گوشه سما چپ صفحه بر روی لینک Change security question کلیک کنید .

5- در ابتدا پسورد کنونی خود را در بالا وارد کرده سپس ، حال می توانید سوال و جواب را تغییر دهید و یا حتی ایمیلیی که برای روز مبادا داده ایید را تغییر دهید. با هر دوی آنها می توانید در مواقع فراموش کردم پسورد ، پسوردی جدید تعیین کنید.

کیانوش انصاری بازدید : 162 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)
ترجمه صفحه در گوگل و جستجوهایش ghalamyaz.blogfa.com  ترجمه صفحه در گوگل و جستجوهایش

Google سد زبان را با قابليت ترجه جديدي (بتا) شکسته است. با استفاده از قابليت ترجمه با ماشين ،Google حالا به انگليسي زبانان قابليت استفاده از بسياري از صفحات غير انگليسي را مي دهد.

اگر جستجوي شما نتايج غير انگليسي داشته باشد يک لينک به صفحه ترجمه شده انگليسي آن در اختيار شما قرار خواهد گرفت.

اگر مي خواهيد چکيده و عنوان اسناد يافته شده برای جست وجوی شمابه انگليسي ترجمه شوند، گزينه ی ترجمه درصفحه ی تنظيمها را فعال کنيد. با اين کار گوگل به صورت خودکار چکيده وعنوان سندهای يافته شده را به انگليسي ترجمه خواهد کرد.


برای ترجمه قسمتی از نوشته و یا کل یک سایت به انگلیسی باید کار های زیر را انجام داد :

1- در صفحه گوگل بر روی " ابزارهای زبان " یا Language Tools کلیک کنید.

نرجمه ی گوگل

2- بعد در صفحه بالا در قسمت ترجمه یا Translate می توانید قسمتی از یک نوشته را بگذارید و یا آدرس یک سایت را بدهید و انتخاب کنید که از چه زبانی به چه زبانی ترجمه کند .
در شکل زیر لیست زبان هایی که ترجمه می کند را مشاهده می کنید .



ترجمه صفحه در گوگل و جستجوهایش

تعداد صفحات : 14

درباره ما
Profile Pic
لطفا فعلا از آدرس زیر استفاده بکنید...
مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار www.ghalamyaz.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 398
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 389
  • بازدید ماه : 389
  • بازدید سال : 6,666
  • بازدید کلی : 69,887