loading...
مقالات آموزشی کمیاب و دانلود رایگان نرم افزار های مفید
کیانوش انصاری بازدید : 145 دوشنبه 26 مهر 1389 نظرات (0)

فرارو- صبح روز شنبه دهم مرداد ماه، 100 نفر از کسانی که "اغتشاشگر" خوانده می شوند با لباس زندان و در حالی که دست بندهایی آنها را به هم متصل کرده است سوار بر ماشین شده و از تپه های اوین به سمت مجتمع قضایی امام خمینی حرکت کردند. جائی که قرار است دادگاه رسیدگی به اتهامات عوامل و دست اندرکاران "اغتشاشات" پس از انتخابات برگزار شود.

کسی خبر از آنچه که قرار بود در دادگاه بگذرد  نداشت و هیچ کس نمی دانست که این صد نفر اغتشاش گر چه کسانی هستند. به این خاطر بود که زمانی که چهره های شاخص اصلاح طلب در میان این گروه 100 نفره دیده شدند، شیخ قدرت الله علیخانی که یکی از اعضای کمیته ویژه مجلس برای رسیدگی به وضعیت بازداشت شدگان بود با بیان اینکه ما از متهمان امروز دادگاه خبر نداشتیم اعلام کرد: « به ما اطلاعی در این زمینه ندادند.»

شنبه 8:45 دقیقه صبح 
داخلی 
مجتمع قضایی امام خمینی

متهمان به محوطه دادگاه وارد می شوند. دست بندها از دستان باز می شود و هر یک در جایی که مقرر است می نشیند. در کمال ناباوری همگان چهره های شاخص اصلاح طلب را در میان متهمان مشاهده می کنند. افراد دیگری نیز در دادگاه حضور دارند و خبرنگاران و عکاسان برخی رسانه ها مشغول تهیه گزارش و عکس های خود هستند.

9:10 صبح 
داخلی
دادگاه

قاضی صلواتی وارد محوطه دادگاه می شود و پس از قرائت آیاتی از قرآن دادگاه رسمیت می یابد. قاضی نکاتی را متذکر می گردد و نماینده دادستانی برای قرائت متن کیفر خواست پشت تریبون قرار می گیرد.

9:15 صبح
محبتی(معاون دادستان تهران) که به عنوان نماینده مدعی العموم صحبت می کند. متن کیفر خواست را اینگونه آغاز می نماید:
بسم اللّه الرحمن الرحيم
متن ادعانامه دادستاني تهران عليه متهمين پروژه شكست خورده كودتاي مخملي
وَإِذَا أَذَقْنَا النَّاسَ رَحْمَةً مِّن بَعْدِ ضَرَّاء مَسَّتْهُمْ إِذَا لَهُم مَّكْرٌ فِي آياتِنَا قُلِ اللّهُ أَسْرَعُ مَكْرًا إِنَّ رُسُلَنَا يكْتُبُونَ مَا تَمْكُرُونَ(يونس 21)
(ما هرگاه بر آدمي بعد از آنكه او را رنج و زياني رسيد، رحمت مي فرستيم، در اين صورت براي محو آيات و رسولان حق مكر و سياست به كار برند. بگو مكر و سياست الهي كامل تر و سريع تر است كه رسولان ما مكرهاي شما را خواهند نوشت.)

وی سپس قسمت هایی از سخنان مقام رهبری را نقل کرده و می گوید:
 رياست محترم دادگاه
با توجه به اينكه سلسله حوادث اخير به درستي در چارچوب تئوري هاي كودتاي مخملي ارزيابي مي گردد ، از محضر عالي اجازه مي خواهد بسيار مختصر در مورد اين شيوه پيچيده و نوين براندازي نكاتي به استحضار برساند.

و این شروع کیفر خواست علیه فعالین اصلاح طلبی است که زمانی هر کدام سمت هایی در جمهوری اسلامی داشته اند. از وزارت و ریاست در ارگان های دولتی گرفته تا نمایندگی مجلس. اما اکنون این سیاسیون با یک اتهام مواجهه اند: "انقلاب مخملی".

نماینده مدعی العموم برای روشن اذهان در ادامه کیفر خواست خود درباره کودتای مخملی می گوید:
واما كودتاي مخملي نوعي از انواع بر اندازي است كه با كودتاي نظامي در هدف مشترك امّا در شيوه و ابزار كاملا متفاوت است.

در همين رابطه آقاي "رابرت هِلُوي " افسر بازنشسته سازمان سيا و شاگرد دكتر "جين شارپ " در كتاب خود با عنوان "مبارزه عاري از خشونت،تأملي در بنيادها "مي نويسد: "مبارزه عاري از خشونت (يعني همان كودتاي مخملي) تفاوت خاصي با درگيري نظامي ندارد جز در اين مورد كه اسلحه بكار رفته در آن متفاوت ومنحصر به اين روش مي باشد "

يكي ديگر از تفاوتهاي كودتاي مخملي با كودتاي نظامي در فرايند شكل گيري از آغاز تا پايان ومدّت طولاني آن است كه گاهي ممكن است ده سال يابيشتر به طول انجامد.

مهمترين نكته اي كه در مورد كودتاي مخملي بايد به آن توجّه داشت اين است كه نظريه پردازان اجير شده توسط سرويسهاي جاسوسي واطلاعاتي غرب طبق سفارش كار فرمايان خود اين شيوه را براي خروج جهان استكبار از بن بست عملي براي سرنگوني نظامهاي مستقل يا ناهماهنگ با هِژمُوني و استيلاطلبي غرب ابداع نمودند كه نتيجه سالها مطالعه وتحقيق ميداني در كشور‌هاي مختلف كودتاخيز بوده است. اين شيوه بر اندازي بگونه اي طراحي شده است كه با تمسّك به روشهاي به اصطلاح مدني وطي مدّت زمان طولاني بدون آنكه در بين مردم ونظامهاي سياسي كشور‌هاي هدف حساسيتي جدّي ايجاد كند يكي پس از ديگري مراحل كودتاي مخملي را بصورت خزنده وآرام پشت سر گذاشته ومعمولاً نظامهاي سياسي زماني به خود مي‌آيند كه كودتاي مخملي به مرحله پاياني خود رسيده و احتمال موفقيت آن بسيار افزايش يافته است.

9:30 صبح
زمان برای اصلاح طلبانی که در حال محاکمه اند به کندی می گذرد. محسن امین زاده، محمد عطریانفر، عبدالله رمضان زاده، بهزاد نبوی، محسن میردامادی، محمد علی ابطحی، محسن ضفایی فراهانی در دادگاه حضور دارند و با بی حوصلگی به سخنان معاون سعید مرتضوی گوش می دهند.

نمانده مدعی العموم مقدمات بحث خود درباره مبانی کودتای مخملی را تمام کرده است و اتهامات خود را به اصلاح طلبانی که اکنون اغتشاش گر خوانده می شود وارد می کند.

محبتی عبدالکریم سروش را بازوی فکری کودتای مخملی اعلام می کند که از سال ها قبل در نشریه کیان نظریات خود را مطرح کرده است.

بهزاد نبوی، مغموم در دادگاه حضور دارد و می شنود که نماینده مدعی العموم درباره وی می گوید: «در بازرسي از منزل آقاي بهزاد نبوي عضو مؤثر و محوري سازمان مجاهدين اسنادي دال بر جعل سند با هدف تشويش اذهان عمومي به دست آمده كه به پيوست تقديم دادگاه مي شود. شايان توجّه اينكه نمونه هائي از اين اوراق و نامه هاي جعلي در ستادهاي برخي كانديداهاي ناكام و معترض نيز كشف گرديده است.» 

             انقلاب مخملی

10 صبح
محمد علی ابطحی ناباورانه به محبتی گوش می دهد که قسمتی از اظهارات وی در زندان را به عنوان شاهد بیان می کند:

محمد علي ابطحي مسئول دفتر رئيس جمهور سابق كه اكنون در بازداشت به سر مي برد در مورد بحث تقلب اظهاراتي دارد كه به قسمت هايي از آن اشاره مي شود وي مي گويد:
"بحث تقلب در انتخابات در ايران از سال 76 اولّين بار (توسط فرد مورد الاشاره) مطرح شد كه اصلاح طلبان از آن زمان به بعد از اين صحبت خيلي استفاده كردند ودر اين انتخابات اخير هم اين بحث را بهزاد نبوي مطرح كرد ودر ستاد خاتمي بعنوان مسئول كميته صيانت از آرا مشغول به كار شد. "

آقاي ابطحي مي گويد: "آقاي كروبي در جلسه اي با حضور ديگر دوستان اصلاح طلب اعلام كرد ؛ ما نبايد بر روي بحث تقلب در انتخابات پافشاري كنيم چون با اين كار اطمينان مردم سلب خواهد شد وديگر در انتخابات شركت نخواهند كرد. درهمان جلسه آقاي موسوي لاري اعلام كرد در انتخابات رياست جمهوري تقلب قطعي است. "»

نقل محبتی از ابطحی تمام می شود. اما او اینبار اظهاراتی از مصطفی تاجزاده را نقل می کند که خود در دادگاه حضور ندارد.

مصطفي تاج زاده معاون سياسي وزير كشور ورئيس ستاد انتخابات كشور در دولت آقاي خاتمي يكي ديگر از بازداشت شدگان است كه امكان تقلب را منتفي مي داند ودر اين باره مي گويد: 

"تقلب در انتخابات وجهي نداشت اما به محض اينكه انتخابات تمام شد ومن از بچه هاي استانها سؤال كردم احساس كردم كه انتخابات را باخته ايم ولي فاصله را 3 به1 نمي دانستيم "

محبتی می گوید: «تاج زاده ادامه داد: "اين راهم براي اولين بار بگويم كه از ساعت 12 كه آراء اعلام شد هيچ كس از من نشنيد كه تقلب شده است. لذا چيزهايي كه مي گويند به من بر نمي گردد ومن دخيل نبوده ام ، البته حزبم بيانيه اي داده وبنده را هم مثل آنها مجازات كنيد. "»

اگرچه کولرهای سالن دادگاه با قدرت کار می کنند اما ازدحام جمعیت هوا را سنگین کرده است و این هوا برای اصلاح طلبانی که ماحکمه می شوند سنگین تر است. 

عبدالله رمضان زاده دستی زیر چانه گذاشته است و از محبتی اینگونه می شود: 

رمضان زاده سخنگوي دولت آقاي خاتمي نيز در اين باره مي گويد: "من هميشه گفته ام و دوستان هم حزبي بنده هم مي دانند كه تقلب در ايران امكان ندارد. "» 

         

انقلاب مخملی



11 صبح
نماینده مدعی العموم اکنون به قسمت کلیدی اظهارات خود رسیده است. او از محورهای نقش احزاب اصلاح طلب در پروژه کودتای مخملی می گوید:

1- بررسي عملكرد چند ساله احزاب فوق اعم از اعلام مواضع در مسائل مختلف ملي و فراملي از طريق بيانيه ها و سخنراني اعضاء كه عموما با سياه نمايي و تشويش اذهان عمومي همراه بوده است.

2- اخذ تصميمات محرمانه براي براندازي نظام در جلسات حزبي و محفلي.

3- ارتباط مستمر و معنادار با بنيادها و موسسات كه در زمينه كودتاي مخملي فعاليت دارند.

4- جلب حمايت هاي مالي خارجي در راه اندازي NGO ها، گسترش و شبكه سازي آنها با هدف به كارگيري در كودتاي مخملي به عنوان لشگر پياده نظام.

5- تلاش براي تحقق حاكميت دوگانه و چند صدايي در كشور با هدف ايجاد شكاف بين نخبگان و جامعه.

6- طراحي براي بهره برداري از بستر انتخابات در جهت تحقق كودتاي مخملي و تغيير ساختار نظام.

او سپس به اسنادی در این باره اشاره می کند:
- در يكي از جلسات مشترك بين نمايندگان چند حزب اصلاح طلب كه در پرونده سند آن موجود مي باشد در مورد بررسي راه هاي جلب حمايت اتحاديه اروپا به نفع خود در رقابت هاي سياسي داخلي به صراحت بحث مي گردد و حمايت اتحاديه اروپا از متحصنين مجلس ششم نشان مي دهد كه در جلسه فوق گزينه مذكور به تصويب رسيده است.

-پيشنهاد بهزاد نبوي مبني بر تشكيل جبهه ضد استبداد با حضور همه طيفهاي اپوزيسيون

- القاي غيردموكراتيك بودن نظام كه به صورت ترجيع بند اظهارات و بيانيه هاي احزاب مذكور و اعضاء آن نمايان مي باشد.

-بنا بر اطلاعات منابع موثق در يكي از جلسات سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي شاخه اصفهان در بين كليه اعضاء نظرسنجي مي گردد كه در صورت حمله آمريكا به ايران آيا رهبر جمهوري اسلامي را تسليم مهاجمين كنيم يا نه و اين در حالي است كه هيچ يك از شاخه ها اقداماتي در اين سطح را جز با هماهنگي مركزيت انجام نمي دهند.

-صدور بيانيه هاي ساختار شكن و محوريت در جمع آوري امضاء براي نامه هاي سرگشاده به مسئولين نظام به ويژه به رهبر معظم انقلاب اسلامي كه در يكي ازاين نامه ها از معظم له مي خواهند مانند امام جام زهر رابراي مصلحت نظام بنوشند.

-و اما در حوادث اخير نقش محوري اعضاء حزب مشاركت، سازمان مجاهدين و حزب كارگزاران در سطح طراحي، سازماندهي و هدايت اغتشاشات و تجمعات غيرقانوني. 

            انقلاب مخملی

محبتی این بخش از سخنان خود را اینگونه به پایان می رساند: «اين نتيجه را به دست مي دهد كه احزاب مذكور همواره چه زماني كه در قدرت باشند مانند دوره‌ اصلاحات كه دو قوه را در اختيار داشتند و چه زماني كه در قدرت نباشند، بر روند فتنه جويي تا تغيير ماهوي نظام به نظامي سكولار ادامه خواهند داد. »

11:30
اکنون اقامه دعوای نماینده مدعی العموم علیه چهره های شناخته شده جریان اصلاح طلبی به پایان می رسد و محبتی می گوید: « آنچه گذشت خلاصه اي از اقدامات طراحان و هدايت كنندگان داخلي پروژه شكست خورده كودتاي مخملي بود. در بخش دوم به نقش و اتهامات عوامل ميداني اين پروژه اشاره مي شود.»

معاون قاضی مرتضوی با بیان این مطلب به نقش افرادی می پردازد که چون اصلاح طلبان در خانه و محل کار بازداشت نشده، بلکه در خیابان و زمانی که در تظاهرانت حضور داشتند بازداشت گردیده اند. به این خاطر است که از آنها با عنوان عوامل میدانی یاد می شوند.

اتهامات علیه چهره های اصلاح طلب خوانده شدو اکنون آنها یا خاطرات خود را مرور می کنند و یا خویش را برای قرار گرفتن پشت تریبون و ارائه توضیخات درباره مطالب گفته شده توسط نماینده مدعی العموم آماده می کنند.

12:30
محبتی متن کیفر خواست را به پایان می رساند و پس از آن است که محمد علی ابطحی پشت تریبون قرار می گیرد تا توضیحاتی را که لازم می داند بیان کند.

            انقلاب مخملی

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
لطفا فعلا از آدرس زیر استفاده بکنید...
مقالات آموزشی و دانلود نرم افزار www.ghalamyaz.com
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 398
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 14
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 393
  • بازدید ماه : 393
  • بازدید سال : 6,670
  • بازدید کلی : 69,891